Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Техническа и сервизна информация за Passat
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот kgkep » Вто 02 яну 2018 14:36


Ами писал съм в началото. Всичко е ново и, че имам 2 датчика и с двата е еднакво! Пръсках бобината, делкото и кабелите и нищо не стана. После направо ги олях с вода и пак няма никакви проблеми и работи добре. След това смених бобината, новата е малко по-различна все едно е отворена отстрани и се вижда комутатора, капачето е различно където са свързани бобината и конутатора и са запоени. Отворите за връзване са само в горната част а не минават през целия корпус и затова се наложи да сложа по-къси болтчета. Карах я днес няма разлика, не е прекъсвала но тя и със старата не го беше правила 10 дни така че ще я карам повече време за да видя дали ще се появи. От влага съм почти сигурен че не, след като намокрих хубаво всичко и не прекъсна.




kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот kgkep » Пет 12 яну 2018 21:23


Вчера отново започна да прекъсва. От 1ви, когато смених бобината, до вчера нямаше проблеми. Днес също прекъсва. Явно не е от бобината и ще си сложа старата. Не е и от капачка и кабели, защото карах и със старите от вчера до днес и проблема си остава.
Ще сменя и цялото делко да видя дали ще има промяна. Не знам възможно ли е ЕКУто да се ошашква поради някаква причина и нарочно да мести центровката, опитвайки се да оправи нещо?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот Iezekil » Пет 12 яну 2018 21:40


Имаше една тема,където от замасяване на екранирания кабел на ламбда сондата,ЕКУ--то намаляше имлулсите към дюзата или нещо такова....


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот ivuchev » Пет 12 яну 2018 21:57


Ти каква бубина сложи ? От къде?


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот kgkep » Съб 13 яну 2018 18:11


От Венто е бобината. Сложих си старата, нямаше никаква разлика. Оставих я да позагрее и започна да прекъсва, реших да врътна делкото. Като цяло прекъсването идва от голямо закъснение, защото като увеличавам аванса докато работи се оправя и след няколко минути започва пак да прекъсва. И така след което пак леко бутам аванса и пак се пооправя. Накрая като го върнах където си беше изобщо не искаше да работи под 2000 оборота. Оставих я така и след около 30мин. отидох да я проверя запали и работеше нормално без прекъсване и пукане. Не съм се занимавал и я оставих. Може ли да има някаква причина ЕКУто да се опитва постоянно да намалява ъгъла на запалване? Ламбдата е изключена и не би трябвало това че е на газ да я бърка. Ще пробвам и с друго делко, но не знам дали е от него.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот vladtod® » Вто 16 яну 2018 8:24


kgkep написа:Може ли да има някаква причина ЕКУто да се опитва постоянно да намалява ъгъла на запалване? .

Точно си си отговорил. Затова центровка не се прави на запален двигател и да връткаш като на москвича делкто. В авариен режим със стробоскоп, но някои го правят и без ...


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот kgkep » Вто 16 яну 2018 22:20


Ами аз попринцип не го пипам, а като съм го зацепвал съм го правил за изгасен двигател. С ваг-кома съм влизал в авариен режим, но при мен няма смисъл, защото не го правя със стробоскоп. В случая го въртях докато работи, като започна да прекъсва, за да видя какво става. ЕКУто се рестартира при всяко гасене, така че не би трябвало да трупа решки. Може би по подобен начин е правила преди 4,5 години когато нито компа беше прекъснат, нито ламбдата изключена и ако сминиш 2,3 пъти газ/бензин и почваше да трупа решки. От тогава е прекъснат постоянния + на ЕКУто и няма проблеми, а от около 2 години и ламбдата е изключена защото е изгоряла.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот Iezekil » Сря 17 яну 2018 10:02


Според мен трябваше да я закачиш вече поне на елкон и да се види наистина ли е от аванса проблема.Защото може да не е,а ти да накланяш размислите в тази посока.Лично според мен "прекъсване" в работата на мотора не е от закъснение...
Прекъсване може да има от клапан,повдигач,катализатор.Може да ти се е пробил регулатора на бензин и да се стича към дросела.Към механичните проблеми бих проверил и изправноста на клапата във филтърната кутия,ако е пробила е възможно да дърпа въздух вакумното маркуче.Бих изчистил дросела,огледал и изчистил филтъра...
Бих изчакал да почне да прекъсва и бих вадил лулите една по една,за да търся неработещ цилиндър.Бих развил и огледал свещите,ще търся черна или мокра.Ще махна капака на моното и ще форсирам за смучене или връщане.
Не казвам,че не си прав,а че трябва да се почне от някъде и отхвърля едно по едно всичко механично.Км това число бих прибавил и зацепването на валовете.
Чувал см и за проблеми със самото делко,както и с паразитния вал.
Ако обаче има изявена разлика в работата на двете горива и тя е в полза на бензина,проблема може да е и електрически.Сега не ми ражда главата какви тестове можеш да правиш освен проверка на масите,най-доброто е закачане за диагностика. Има разни теми,в които се твърди,че аванса зависи и от датчика за входящ въздух в моното и въпреки,че са решили някакви проблеми с подмяната му или замяната с резистор,при мен не работи този датчик,пък проблеми нямам,та не знам.Успех.
пп.Ако можеш да я оправиш с бутане от делкото-давай,не се притеснявай.Тия сервизни режими и прочие може да са за статичния/начален/ аванс,но както си разбрал при нас е динамичен.Поне аз си го настройвам сам,сменял съм и датчик на Хол и никога не съм я вкарвал в сервизни режими.Та настрой си го смело.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот kgkep » Чет 18 яну 2018 2:13


Ами свещите ги гледах всичките са еднакви на цвят. Общо взето правих почти всичко което се сещам, което може да се направи и провери на Жигула примерно. И валовете са зацепени правилно. За датчика на моното и при мен мисля че не работи, според стойностите от ваг-кома, но точно от теб съм чел, че не е проблем. Колата се кара 90% на газ, бензиновата помпа е прекъсната на газ през реле, дюзата също както си я спират газаджиите попринцип. Реално на газ допотопната електроника управлява само запалването. Клапана във филтърната кутия е без маркуч, затапен е. Беше се сцепил и го смених но си играх преди да го сложа и клапата не реагира по никакъв начин на вамуум с уста, изобщо не може да се създаде вакуум защото издиша, като надуваш в посока клапанчето въздуха също си излиза свободно. Не съм го гледал, предполагам има мембрана и е скъсана. Затапил съм маркуча от моното който отива към клапата, тя е в положение на студен въздух постоянно Единствените ваккуми са малкото маркуче от капака на моното до основата му и на филтъра за бензиновите пари, за друг не се сещам.
Проблема не е много голям и може да се живее и с него, сега пак не го е правила от няколко дни. Почне ли да го прави просто става внезапно и повечето от гърмежите са в всмукателните тръби. Може и да не е от закъснение просто оня ден си врътках делкото доакто прекъсваше и като увеличавах аванса гърмджите намаляваха, каго пак не работеше нормално.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот Iezekil » Чет 18 яну 2018 9:29


Нищо не пречи да си пуснеш нови кабели от дтвв км буксата,понеже те са проблем,саммия датчик няма кво да му стане.Това за да не съм те подвел го казвам...
Остава от механичните проблеми само теста с изключването на свещите/или мерене компресия/ при проява на проблема.Щом гърми в колекторите,значи някой клапан не затваря.Щом обаче е от време на време и при загряване,по-вероятно е не самия клапан,а повдигача да прави мизериите.Дали е износен,задръстен или маслото ти е кофти-незнам.Другите варианти вече са по токовете,като откриеш проблемния цилиндър,ще търсиш по-обстойно проблема.Е,винаги може да е нещо друго де,то затова е хубаво диагностика при проява на проблема.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот Tsankovski » Чет 18 яну 2018 13:31


Преди месец ти бях писал за делко, да пробваш с друго за няколко дни, да видиш има или не разлика


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот kgkep » Пет 19 яну 2018 22:03


Днес сложих ново делко Бош. Дори и да се появи отново проблема ще го оставя защото е в пъти по-здраво от моето старото, което беше Валео. Това няма никакви луфтове и на вид изглежда по-добре. Чак ми е странно как не се е разбило. И то е от същото Венто от което пробвах бобината. Капачката и палеца му са различни затова сега е с неговите си и трябва да ги сменя, защото капачката особенно е зле. Има два вида палци за бошово делко, на единия в задния карай е свит надолу, а другия нагоре. Има ли разлика между двата, защото в зависимост от марката са различни, а на някой марки има и от двата вида. В момента този на делкото е от първия линк, но повечето са като втория, по авточастите много не могат да се ориентират, отделно че на тия двигатели се слагат много видове делка и е пълна каша.....
https://www.autopower.bg/%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%86-%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-beru-vw-passat-3-variant-b435i-1.8-evl085-g20019c34-i21868658.html#description
https://www.autopower.bg/%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%86-%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-bremi-vw-golf-3-1h1-1.8-7001-g19507c34-i26096017.html


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот Sstefaan84 » Съб 20 яну 2018 8:03


На мов пасат б3, абс, когато сменявах миналата година капачка,палец,кабели разбрах че бош има два вида. Моя се оказа DUCELLIER (френско така казват по авточастите), вземи си точно такива каквито са ти сега, другия тип палец и капачка не влиза.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.

Мнениеот kgkep » Съб 20 яну 2018 11:25


Да, старото делко беше такова. На бош и двата вида палци ги дават с различни номера, като сигурно са поне 5 вида, този който е при мен го дават по каталозите за Пасат/Голф 2 с вакуумно делко. При мен са сменяни капачката и палеца някога в миналото и няма каталожни номера по тях да видя какво ми трябва.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 167 госта