Здравейте, от няклко дни имам проблем с Пасата. След като го запаля студен и поработи 5 минути или направо тръгна и мина около 1,2 км. започва да пука, гасне и прекъсва. Прави го както на газ така и на бензин. Оправя се от само себе си, като щом започне да го прави минавам на безин защото е може би една идея по добре. Сменени са свещи, кабели, палец и капачка. Не е от темп. датчик защото имам 2 еднакви датчика на тройника, единия стои вместо тапа и само премествам кабела, и с двата няма промяна. ТПС, стъпково и дюза ги изключвам защото и когато са разкачени няма промяна, отделно проблема е и на газ. Компютъра е с прекъснат постоянен плюс така че се рестартира след всяко гасене, ламбдата е изключена, въпреки че и тя не е от значение за работата на газ.
Не мисля, че проблема е механичен, например от кабел или капачка тъй като се появява и оправя когато си поиска.
Според мен със сигурност е от центровка защото почва да гърми ужасно както в колектора така и от ауспуха при подаване на газ и гасне. Ако го изфорсирам след 2000об. е добре, ако задържа газта и плавно я отпускам до около 1500 няма проблеми и работи равномерно, но пусна ли я напълно почва да пука, гърми и гасне, все едно че съм въртял делкото както ми падне.
Според мен е или датчик на хол или бобина, към кое от двете да се насоча първо?
Също понеже моя мотор е ABS и делкото не е вакуумно и е Валео като има лек луфт, ако взема делко Бош пак без вакуум-регулатор ами с електронно регулиране на аванса дали ще стане? Мисля че на 2Е са такива. Защото всичките бошови които съм виждал са с много-по малък луфт от Валеото.
Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Не съм много в час с твоя мотор, но на моя 9А имах сходни признаци , че и дори си гаснеше когато му е кеф. Смених делкото и всичко си дойде на мястото, проблема бе в датчика на хол. За обща култура може да пробваш с друго делко как стоят нещата, ако има кой да ти услужи де
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
По лесният вариант е да пробваш със друга бобина отколкото да сменяш делкото.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Чет 07 дек 2017 8:42
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Подобен проблем съм имал с палец и капачка на но друга марка кола, пак 1.8 моно, мисля че е същия начин на подаванне на искра. При мен палеца беше износен, но явно и капачката не беше наред, пукаше все едно има влага.
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Вчера карах около 8км. и като спрях и я оставих да работи започна пак да пука и прекъсва. Изгасих я за около 10мин. после запалих и тръгнах и пак едва запали и отработи, пукаше, гърмеше, тресеше се......изобщо никаква центровка. След около 2км. спрях и я оставих пак за около 10мин. След това нямаше никакви проблеми още около 10км. Днес съм минал общо около 20км. и изобщо не се е опитвала да прекъсва. Отварях дистрибуторната капачката и всичко изглежда наред.
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Колега,послушай съвета на колегите и смени палец и капачка,след това отиди при някой майстор да ти ваправи центровката с уред и мъките ти ще свършат!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Ми не, това много прилича на пробил комутатор, тук обаче е вграден в бобината, та му трябва бобина за проба
-
- Мнения: 249
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Комутатора може да се провери по следния начин:
Купуваш една пробна лампа/12 в./,разкачаш буксата от делкото/с три крачета е/,подаваш контакт,щипката на пробната лампа закачаш на минус на акумулатора и докоснаш няколко пъти с върха и средното краче на буксата на делкото,като преди това си извадил кабела на бубината от капачката на делкото и там си поставил свещ на маса на главата някъде по двигателя на колата .С всяко докосване трябва да има искра на свеща.Така изолираш делкото и проверяваш комутатора.
Купуваш една пробна лампа/12 в./,разкачаш буксата от делкото/с три крачета е/,подаваш контакт,щипката на пробната лампа закачаш на минус на акумулатора и докоснаш няколко пъти с върха и средното краче на буксата на делкото,като преди това си извадил кабела на бубината от капачката на делкото и там си поставил свещ на маса на главата някъде по двигателя на колата .С всяко докосване трябва да има искра на свеща.Така изолираш делкото и проверяваш комутатора.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
+1 за бобина,понеже хем се сменя по-лесно,хем се намира по-лесно.Ако беше в Хол пробема,колата направо щеше да гасне.От 2е мисля,че не става цялото делко,може да се извади датчика и да се прехвърли,но точно тогава се появява лекия луфт в самата му букса....
пп За вски случай си провери вакумните маркучета зад моното,както и тампона под него.
пп За вски случай си провери вакумните маркучета зад моното,както и тампона под него.
Последна промяна от Iezekil на Нед 31 дек 2017 12:46, променено общо 1 път.
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Маркучетата ги гледах здрави са, и моното го клатих навсякъде не мени обороти, няма никаква промяна. Днес пак си ползвах колата и пак нямаше никакви проблеми. Чакам я пак да почне да прекъсва и ще пробвам с друга бобина. Не мога да преценя при какви условия го прави. Първия път валеше дъжд и отидох с нея до магазина на точно 2 минути път и докато паркирах почна да го прави. После след 10 минути като се върнах и запалих нямаше промяна, и я прибрах, отворих капачката на делкото защото мислех, че е мокра но всичко беше сухо, вакууми и всичко останало беше наред. Като си сложих обратно капачката и кабелите и запалих се беше оправила. След това два пъти го прави след като мина около 6, 7км. А последния път я оставих да работи около 15, 20 минути без да я карам и както си работеше започна през равни интервали от време да припуква без да си мени оборотните и като дадох газ започнаха яките гърмежи и изгасна. Във всичките случаи го прави докато загрява, но след като се оправи и отработи си загрява напълно, но прекъсването не се появява отново. Също не знам от какво се оправя, след като понякога изстива напълно и пак прекъсва като я запаля, а друг път се оправя както си я карам или като я оставя за 2 минути.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Наистина пробвай с друга бобина. Може да напръскаш твоята с пулверизатор докато работи колата, ако вземе да прави магарии... значи работата ясна.
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Колега, преди проблема ли смени капачката и палеца или след това? Ако е преди това залагам на капачката?
Преди години около 500 км след смяна на капачка, свещи и палец имах подобен проблем, по осезаем на газ, по слабо изразен на бензин. Добре, че беше Мишо от Герман /от клубния сервиз/ да ме светне, че за газ е необходимо по-голямо напрежение /мощност/ за да пробие искрата, съответно за бензин по-малко, откъдето идва леката разлика и съответно веднага каза къде да търся проблема. А той идва от дефектна капачка без видими белези - високото напрежение от бобината пробива /минава/ през самонаправена си токопроводима пътечка в изолационния материал на капачката - резултата е, че искрата се появява когато не трябва към различни цилиндри и я няма когато трябва.
Капачката струва <20 лева, пробвай, ако греша ще имаш една резервна капачка и без това е добре да се сменя на 30к-40к км. Иначе за 160к км на ABS мотора два пъти ми е изгаряла бобина, но не с такива признаци, просто почва да прекъсва, губи мощност и малко по-късно угасва.
Забравих да добавя и проблема беше зависим от атмосферните условия, най-вече влажност на въздуха и температура на двигателя.
Преди години около 500 км след смяна на капачка, свещи и палец имах подобен проблем, по осезаем на газ, по слабо изразен на бензин. Добре, че беше Мишо от Герман /от клубния сервиз/ да ме светне, че за газ е необходимо по-голямо напрежение /мощност/ за да пробие искрата, съответно за бензин по-малко, откъдето идва леката разлика и съответно веднага каза къде да търся проблема. А той идва от дефектна капачка без видими белези - високото напрежение от бобината пробива /минава/ през самонаправена си токопроводима пътечка в изолационния материал на капачката - резултата е, че искрата се появява когато не трябва към различни цилиндри и я няма когато трябва.
Капачката струва <20 лева, пробвай, ако греша ще имаш една резервна капачка и без това е добре да се сменя на 30к-40к км. Иначе за 160к км на ABS мотора два пъти ми е изгаряла бобина, но не с такива признаци, просто почва да прекъсва, губи мощност и малко по-късно угасва.
Забравих да добавя и проблема беше зависим от атмосферните условия, най-вече влажност на въздуха и температура на двигателя.
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
От около 20.12 не беше правила проблеми и вчера в дъжда след около 10км. пак се появи прекъсването. Днес взех бобина която със сигурност работи. Утре или догодина ще пробвам как е с нея.
Също според мен прекъсването е най-често свързано с влажно и мокро време, въпреки че не винаги зависи от това. Преди да сменя бобината ще взема да напръскам старата за да видя дали ще почне да прекъсва. Иначе по кабелите и в делкото няма влага. Ще сложа и старата капачка да пробвам с нея, но просто няма логика да е от нея след каго се оправя от само себе си и около 8, 9 дни нямаше проблеми, а всеки ден минавам между 15 - 20км.
Поздрави и весели празници!
Също според мен прекъсването е най-често свързано с влажно и мокро време, въпреки че не винаги зависи от това. Преди да сменя бобината ще взема да напръскам старата за да видя дали ще почне да прекъсва. Иначе по кабелите и в делкото няма влага. Ще сложа и старата капачка да пробвам с нея, но просто няма логика да е от нея след каго се оправя от само себе си и около 8, 9 дни нямаше проблеми, а всеки ден минавам между 15 - 20км.
Поздрави и весели празници!
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Ако са стари кабелите на свещите и от тях прави мизерии в мокро време/ не прочетох да са сменяни/. За проба ги напръскай с вода и ще си покаже дали е от тях.
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lom
Re: Пасат Б3 1.8 моно АBS си мени центровката.
Капачка,палец,датчик хол,температурен датчик,кабели,свещи,бобина,комутатор.....проверка или замяна едно по едно и си готов!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 175 госта