Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот Johnny_Brawo » Сря 03 яну 2018 17:18


Здравейте на всички и Честита Нова Година !
От доста време се каня да пиша за проблема си, ще опитам да съм максимално описателен. Става сума за Пасат Б6 , 2.0, TFSI , 6 степенна ръчна кутия. Още като я взех колата имаше проблем с превключването на скоростите от 1-ва към 2-ра. Проблемът се изразяваше в това, че след като паркирам вечерта и я оставя на 1-ва, на сутринта 1-ва не иска да излезе. Педалът на съединителя беше силно долу , почти никакъв полусъединител, общо взето беше за смяна на де що има по съединителя. Смених горна помпа, спирачна течност, съединител + маховик + лагер помпа. маховика имаше сериозен луфт ( 3-4 мм ) както на пружините така и посока скоростната кутия. Съединителя беше в предсмътни издихания. Ефект ... всички скорости влизат и излизат, не мазно и с 2 пръста , но все пак - ефект има.
Забелязах обаче и нещо друго : когато съм на скорост (3-та примерно ) , ускорявам до 2800 - 3000 оборота и пускам педала на газта. Съединителя леееко трепва надолу. Оборотите падат на 2500-2300 и пак подавам газ до 2800 оборота. Отнемам я - съединителя с отнемането на газта пак надолу, този път повече. Като че вакуум го дърпа. Подавам пак газ - "ЧУК" и се изправя в най-горна точка. Ако тая процедура с отнемане и подаване на газта се направи 4-5 пъти педала на съединителя стига до положение че има ход около 5-6 см. ( приблизително ). След известно количество лежане под педалите видях , че пружината ...
Изображение
.. номер 13 по тая примерна картинка, липсва. Поръча се , сложи се и сега педала си стои горе. Ако обаче приложа процедурата от по-горе се усеща, че работата на съединителя си е същата - натискаш, след 5-6 см започва реално да върши нещо, до тогава - луфт.
Въпросът ми е някой сблъсквал ли се е с подобно нещо ? Ако да - има ли смисъл да се впускам в сваляне на скоростната кутия и какво да търся ? Видимо нямам течове никъде на нищо. Не видях номера на скоростната кутия, за да я споделя. От 1-ва до 4-та скорост влизат остро с .. "Хруп " и леко натискане на лоста. колата върви много, нямам виене от кутията , промяна на звук ( какъвто и да е ) при натискане на съединителя.
Ще съм благодарен за насоки ! :)

Последна промяна от Johnny_Brawo на Пон 05 фев 2018 13:09, променено общо 1 път.




sizerkana
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 05 ное 2015 16:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот sizerkana » Чет 04 яну 2018 17:26


Здравей колега , имам подобен проблем при мен скоростите се включваха доста трудно с хрупане , особенно 1ва и задна. Един ден какво ми дойде на ум повдигнах педала с кракът си нагоре изскърца нещо като пружинка и самият педал леко се повдигна и от тогава скоростите влизат като в масло. Никакъв проблем след 3месеца каране пак така почна на прави и пак го повдигнах та до сега но съм решил да ходя да го погледне майстор.


sizerkana
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 05 ное 2015 16:21
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот sizerkana » Чет 04 яну 2018 17:29


От писаното от теб мисля че при мен проблема ще се окаже горна помпа .


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот Johnny_Brawo » Пет 05 яну 2018 13:10


Съгласен съм за горна помпа, понеже от прочетеното къде ли не, повечето лавирания в педала на съединителя се оказват от нея. При някои потъва и не се връща, при други застава долу и ако го върнеш с крак се оправя.. подобни неща. Странното ми е, че след смяната на старата с нова помпа проблема си остана. Старата даже си я пазя, защото ( по моята логика ) си работи :) След като смених пружинката ( тази номер 13 която е ) , пак се случва понякога педала след включване на скорост и плавно отпускане да остане долу за 2-3 секунди , след което пляс и се връща в най-горна точка. Усещането е като сякаш подаването на газ прави налягане на самия педал( или нещо покрай него), а отнемането на газта си го прибира. По-образно незнам как да го обясня. Като да е на вакуум шантавия педал. При покупката на колата имах скъсани 2 маркуча на сервото , но ... това мисля е глупаво да го споменавам :) Все пак говорим за съвсем отделна система.

Слушах какви ли не предположения: Нова скоростна кутия, синхронизатори на кутията, първичен вал на кутията, аксиален луфт на колянов вал, тампони на мотора (това за съединителя), а за влизането на скоростите - ремонт на скоростния лост с всичките му втулки, пластмаски , жила и т.н. и настройка на самия лост. Нямам намерение да се впускам в проеврка на всички теории, преди да имам логично обяснение.
За колянов вал - незнам точно как се проверява, но гледах при натискане на съединителя дали има и минимално помръдване на шайбата ( отпред при ремъка ) - не видях , а и не си променя звука самия двигател, което за мен е някак показателно. Не казвам че теста ми е напълно коректен. Тампоните само на мотора не съм сменял иначе всичко де що е тампон отдолу е ново. При запалване , гасене , подаване на газ мотора не помръдва .. не мисля да ги пипам засега.
За скоростната кутия - не съм виждал отворена , нямам представа кое къде и какво е. Факт е , че при по-динамично каране ( 4-6 К оборота ) по-силно се изразява проблема И с хрупането при превключване И с педала на съединителя. Ако това може да е ориентир.


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот Johnny_Brawo » Чет 03 май 2018 8:31


Малко да разбутам темата . Направих проба с кутия втора ръка - ефект 0 . Отворих мотора отдолу - хлабината на разпределителния вал беше 0,19мм. Сменени са основни, биелни лагери + аксиалните пластини. Ход на вала след операцията - 0,13мм. Аксиалните пластини се предлагат само в Standart размер. Т.е. свалиха се стандарт лагери и пластини и се сложиха стандарт лагери и пластини. ( биелните бяха на косъм - едната черупка я счупих на ръка , а съм много далеч от здрав :D ) За първите 800км ( спокойно каране ) - почти всички оплаквания изчезнаха. След това , рядко но все пак се появяват отново и то при включване на висока предавка и подаване на газ в диапазона 2000- 4000 оборота. След превключване на предавката - педала понякога остава долу до докосване на педала на газта. Предположенията са - дефектен маховик/притискател/лагер помпа.
Нямам чукане на мотора, проблеми с вървежа или други подобни симптоми на разбит колянов вал. Остава усещането за разклащане на мотора при отнемане и последващо подаване на газ на ... да кажем 6-та предавка , нормални обороти (около 3000 ). Оставам отворен за предложения и предположения от ваша страна.


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот Johnny_Brawo » Сря 10 окт 2018 20:33


Здравейте,
Да добавя малко разяснение по проблема. След около 10-15 К км започнаха да се появяват симптоми като на "заминал" маховик. При подаване на газ на висока предавка цялото купе се разтриса, чува се глух удар, претриса при потегляне понякога и т.н. Свалена е кутията и о ужас :
1. Комплект съединител на около 20 К км - почти тотал щета
2. 5-7 мм луфт на вала, на който се монтира лагер помпата
3. Доста голямо количество феродов прах ( ако така може да се изразя ) от съединителя. Кутията е измита преди поставянето на въпросния комплект.
Кутията е разглобена цялата и са прегледани всички предавки , кученца-котенца и други домашни любимци, лагери и т.н. Може би е важно да подчертая че никакъв шум не се чуваше преди свалянето й. Излиза че вала се е вкопал в кожуха на кутията. От тук стругар - набиване на шайба ( луфтообираща ) от вътрешна страна - смяна на външните луфтообиращи зегери ( това е от външна страна с една гумена тапа са закрити.) - всичко обратно в кутията внимателно и без да се бърза - нов комплект съединител с лагер помпа и масло в кутията.
Ефекта след 1500 км е идеално работещ съединител, никакво оставане в долно положение , стегнато превключване на скоростите.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12752
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 10 окт 2018 20:53


Предишният съединител откъде е закупен?


gergovprint
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 26 апр 2017 23:39
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот gergovprint » Съб 05 яну 2019 20:38


Johnny_Brawo написа:Здравейте,
Да добавя малко разяснение по проблема. След около 10-15 К км започнаха да се появяват симптоми като на "заминал" маховик. При подаване на газ на висока предавка цялото купе се разтриса, чува се глух удар, претриса при потегляне понякога и т.н. Свалена е кутията и о ужас :
1. Комплект съединител на около 20 К км - почти тотал щета
2. 5-7 мм луфт на вала, на който се монтира лагер помпата
3. Доста голямо количество феродов прах ( ако така може да се изразя ) от съединителя. Кутията е измита преди поставянето на въпросния комплект.
Кутията е разглобена цялата и са прегледани всички предавки , кученца-котенца и други домашни любимци, лагери и т.н. Може би е важно да подчертая че никакъв шум не се чуваше преди свалянето й. Излиза че вала се е вкопал в кожуха на кутията. От тук стругар - набиване на шайба ( луфтообираща ) от вътрешна страна - смяна на външните луфтообиращи зегери ( това е от външна страна с една гумена тапа са закрити.) - всичко обратно в кутията внимателно и без да се бърза - нов комплект съединител с лагер помпа и масло в кутията.
Ефекта след 1500 км е идеално работещ съединител, никакво оставане в долно положение , стегнато превключване на скоростите.


само да попитам за 1 година два съединителя и маховици ли си сменил (в началото на поста си ги сменил) и после пак си ги сменил (октомври месец)

Аз имам следния проблем с Пасат Б7 (педала потъва при дълги разстояния - градско няма проблеми) ..когато гася мотора колата притриса (когато спира, и когато карам тресенето го няма), смених горна помпа (проблема си е същия) ...някои казват да сменя маховика комплект + съединител и долна помпа (другите майстори незнаят и ми казват да карам така, ...за да видя какво ще се случи)


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот Johnny_Brawo » Чет 21 мар 2019 15:31


Zdravko Zankov написа:Предишният съединител откъде е закупен?

Предишния съединител го взех .. първо притискателя, после маховика, една нищо и никаква я бях свършил. Но всеки един от елементите си имаше гаранция. За радост я признаха.
Текущо съм с пълен комплект Valeo, такъв .. по VIN :)


Потребителски аватар
Петър.Кулев
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 17 ное 2016 16:08
Автомобил: пасат б6
Двигател: BXE 1900 тди 105 кс 2006
Местоположение: Варна

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот Петър.Кулев » Вто 04 юни 2019 12:31


Здравейте, имам следния проблем при пасат б6 1,9 тди:при включване от 2 на трета след пускане на съединителя на 10 пъти два пъти ми изключва с хъркане все едно не е влязла хубаво??


Потребителски аватар
maksi
Мнения: 199
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 14:21
Автомобил: VW Touran
Двигател: AZV
Местоположение: Радомир
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот maksi » Сря 12 юни 2019 6:58


Johnny_Brawo написа:Здравейте,
Да добавя малко разяснение по проблема. След около 10-15 К км започнаха да се появяват симптоми като на "заминал" маховик. При подаване на газ на висока предавка цялото купе се разтриса, чува се глух удар, претриса при потегляне понякога и т.н. Свалена е кутията и о ужас :
1. Комплект съединител на около 20 К км - почти тотал щета
2. 5-7 мм луфт на вала, на който се монтира лагер помпата
3. Доста голямо количество феродов прах ( ако така може да се изразя ) от съединителя. Кутията е измита преди поставянето на въпросния комплект.
Кутията е разглобена цялата и са прегледани всички предавки , кученца-котенца и други домашни любимци, лагери и т.н. Може би е важно да подчертая че никакъв шум не се чуваше преди свалянето й. Излиза че вала се е вкопал в кожуха на кутията. От тук стругар - набиване на шайба ( луфтообираща ) от вътрешна страна - смяна на външните луфтообиращи зегери ( това е от външна страна с една гумена тапа са закрити.) - всичко обратно в кутията внимателно и без да се бърза - нов комплект съединител с лагер помпа и масло в кутията.
Ефекта след 1500 км е идеално работещ съединител, никакво оставане в долно положение , стегнато превключване на скоростите.


Да разбирам ли,че проблема е отстранен напълно след смяна на комплект съединител?
Абсолютно същите симптоми имам и аз.Луфта на първичния вал е коригиран с шайба 0,6мм и сега е ОК.В градски условия педала е ОК,извънградско пропада...на моменти до долу и се налага спиране и помпане на педала 5-10 мин. на ръка за да почне да се усеща,че отделя.Ако задържа леко крака си на педала(колкото да се обере луфта)педала не пропада изобщо.
Първото нещо,което смених бе горната помпа(преди някоко месеца),но проблема се появи доста бързо и от тогава насам правя какви ли не опити и експерименти с цел да избегна сваляне на скорости и смяна на съединителя.
Сега като се върна назад си спомням,че доста трудно обезвъздушихме системата(за сравнение помпата на мой познат се обезвъздуши след 4-5 натискания на педала,а при мен се наложи 20-25 мин помпане за да се повдигне лееееко от пода) и това ме навява на мисълта,че или помпата е била дефектна или аз я дефектирах,защото си поиграх с нея на сухо(преди да е монтирана).Впоследствие разбрах,че същата първо трябва да се напълни с течност,защото в противен случай гумичките вътре се "обръщали" и почва да прави проблеми.
Следващите действия,които мисля да направя е цялостна проверка на системата от казанчето за спирачна течност до горната помпа-както написах горе при леко натиснат съединител(или ако педала е припомпан и оставен на половината от хода си)няма проблеми.При леко натиснат педал помпата "затваря" входящата от казанчето течности започва да прави налягане към долната помпа.След като при "затворена" ситема(когато педала е леко натиснат)няма проблеми,то логично изключваме всички агрегати,части и възли след горната помпа.
След като педала пропадне и се почне с припомпването се чува,че вътре в горната помпа става някакъв микс от въздух и течност.
Супер дълъг отговор/въпрос,но имащите същият проблем със сигурност знаят за какво говоря :dummy


Потребителски аватар
Johnny_Brawo
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:54
Автомобил: VW Passat
Двигател: BWA
Местоположение: София-Стара Загора

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот Johnny_Brawo » Чет 25 юли 2019 9:15


maksi написа:Да разбирам ли,че проблема е отстранен напълно след смяна на комплект съединител?
Абсолютно същите симптоми имам и аз.Луфта на първичния вал е коригиран с шайба 0,6мм и сега е ОК.В градски условия педала е ОК,извънградско пропада...на моменти до долу и се налага спиране и помпане на педала 5-10 мин. на ръка за да почне да се усеща,че отделя.Ако задържа леко крака си на педала(колкото да се обере луфта)педала не пропада изобщо.


При мен проблема определено си беше от луфта на първичния вал. Покрай него се е разбило всичко останало доо.. коляновия вал - лагер помпа, маховик, съединител ... Нямам време да сваля всичко и да премеря самия колянов вал дали не е поддал в блока от толкова блъскане ,но това е друга тема.
Ако педала потъва, това ( според мен ) значи че губи налягането в системата. Което пък значи, че имаш теч. Ако не е горна помпа, което е основното проблемно място, то тогава е някъде по маркучи и тръбички надолу, тъй като ( поне при мен ) е лагер-помпа. За обезвъздушаването незнам наистина, не съм присъствал на тази част от ремонтите.
Ако лекото задържане на педала елиминира проблема с пропадането, то това ще значи че няма теч в истинския смисъл, а има лошо позициониране на помпата и гумичките в нея. Един вид с минималната промяна на положението на буталото в помпата се "оправят" гумичките. Това е моята логика, силно се надявам да ме поправят по-разбиращите, ако бъркам.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11895
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 25 юли 2019 19:26


Тъпите помпи ги направиха така, че е ад да ги обезвъздушиш, особено горните помпи. Става лесно с една спринцовка 20 кубика или по голяма и с маркуч през обезвъздушителя на лагер помпата. Набутва се спирачна течност нагоре и не е необходимо помпане понякога


Потребителски аватар
geshat
Мнения: 103
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 10:24
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR 2006
Местоположение: sofia

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот geshat » Нед 13 юни 2021 17:52


Да събудя темата, вместо да пиша нова: имам подобни проблеми със съединителя на моя В6 дизел. Първоначално педала на съединителя имаше мъртъв ход от два сантиметра и почти нямаше полусъединител- рязко прилепяне в средата на хода на педала. Смених съединител комплект с лагер-помпата (съединителя си беше на края на живота) , но малкият ход на зацепване си остана, въпреки осезаемата разлика с предишното "ритане" при зацепване. Отделно мъртвия ход в началото на съединителя си остана и на моменти се увеличаваше (влизам в града и при първото спиране съединителя пропада до половината - няма съпротивление от хидравликата до половината си ход, само пружината на педала го държи да не пропадне). Смених и горната помпа и пропадането изчезна, но мъртвия ход в началото си остана. Даже при подмяната на горната помпа ми изкочи пружината на педала (13 по схемата най-горе) и педала сега го усещам как при каране леко пропада с два-три сантиметра и си го повдигам с крак периодично. Майстора ми каза, че има едно междинно устройство между двете помпи, което е гасител на вибрациите (https://www.tech-co.bg/bg/tehnicheskain ... edinitelya), което ако се скапе може да държи колата на полусъединител и за кратко време да изяде новия съединител. Някой сменял ли го е това нещо или проблема ще да е по-сериозен ?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11895
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B6 2.0 TFSI - Проблем със съединител или скоростна кутия ( ръчна ) ?!

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 14 юни 2021 6:35


Даам, това устройство между двете помпи, не знам дали е гасител на вибрации или компенсатор на налягане, дефакто вътре в него има две пластини като мех и няма какво да му се счупи, просто не ще да се обезвъздуши. Не съм специалист и не знам точно защо се ползва, но на един опел го подозирахме че съсипа лагер помпа за 20 хил км и заради него сменихме горна помпа. Изхвърлихме го и съединителят се обезвъздуши веднага. Колата вече върви 40 хил км без никакви проблеми със съединителя, такси в София е.
Наскоро премахнахме това нещо и на един голф 4, не се е оплакал човекът от проблеми.
Сигурно е хубаво да го има това нещо, но като няма от къде да го купиш ново .....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], bobi_robi и 49 госта