Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stanlley
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 01 окт 2015 13:48
Автомобил: VW Passat 6 Skoda Superb
Двигател: CBAB 2010 AVF 2005

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот stanlley » Пет 21 дек 2018 21:42


Аз вчера сложих нов exide premium 77/760. Стария беше Банер, оригиналния от завода. Колата е 2010. В магазина, като го върнах, казаха, че бил АГМ. Никъде не пишеше, но явно се познава.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12788
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 21 дек 2018 21:48


ulipet написа:пък аз си шибнах един картон на 2/3 от радиатора и се тая пак не загрява като хората но бързо топли на мах/кашона няма значение за това
и въобще не ми пука как се зарежда акум. щото старт/стоп ми се изкл. 10сек след запалване :drunk

А какъв е смисълът от кашона?
Колега,на Лада слагах,с неработещ термостат.
И целия радиатор да покриеш,ефект 0.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот nii » Пет 21 дек 2018 22:40


Моя акумулатор е MOLL, тип EFB.
Мисля да го сменя с AGM и да барна с вагкома настройката за зареждане


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 21 дек 2018 23:44


Zdravko Zankov написа:
ulipet написа:пък аз си шибнах един картон на 2/3 от радиатора и се тая пак не загрява като хората но бързо топли на мах/кашона няма значение за това
и въобще не ми пука как се зарежда акум. щото старт/стоп ми се изкл. 10сек след запалване :drunk

А какъв е смисълът от кашона?
Колега,на Лада слагах,с неработещ термостат.
И целия радиатор да покриеш,ефект 0.

И аз не виждам смисъл, ако термостата работи коректно, до 82 градуса през големия кръг няма циркулация. Ако е постоянно отворен да, но тогава по-добре да се смени.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Tedko » Пет 21 дек 2018 23:46


Потвърди се, че имам проблем с напрежението.

Познайте - пад по кабела от B+ на генератора до +клема на акумулатора и от масата на двигателя до купето. При работещ двигател, включен електрически подгревател на парното, предполагаема консумация около 80А, плюс консумацията на останалата част на ел. система, общо максимум 100А. Пад по първият кабел около 300mV, пад по вторият кабел около 550mV. Уникално постижение за автомобил на 7 години. :mhihi.
И това с около 100А, представете си при работа на стартера какви падове се получават. :eek.
Не съм имал проблеми с паленето досега, но при ниски температури винаги ми се е струвало, че върти малко по-мудно. Вече ми е ясно на какво се дължи това.
Следва направа на нови кабели и смяната им.


Потребителски аватар
peyu
Мнения: 493
Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот peyu » Съб 22 дек 2018 22:51


ulipet написа:...пак не загрява като хората...

Автомат ли е колата колега?
Ако да смени си и термостата на dsg-то
Прикачени файлове
48372149_2547714078601921_3499874424654397440_o.jpg
48372149_2547714078601921_3499874424654397440_o.jpg (72.45 KиБ) Видяна 1598 пъти


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот ulipet » Нед 23 дек 2018 12:41


ръчна и термостата е заврян....загрява но по- бавно като съм парно затова набутах кашона за проба :mhihi


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Tedko » Нед 23 дек 2018 19:26


Минусовият кабел между купето и двигателя. Вижда се стопената изолация на кабелния накрайник, откъм страната на двигателя и следите по медната сърцевина от греенето.
IMG_20181223_174131.jpg

IMG_20181223_174056.jpg

IMG_20181223_184756.jpg

Ето къде е свързан кабела към двигателя, на шпилка на стартера :
IMG_20181223_173834.jpg

И към купето, под кутията на възд. филтър:
IMG_20181223_173938.jpg


Днес измерих при 70А падът е 0,5V - 7,14 милиома съпротивление на връзката. При 140A, колкото е макс. ток на генератора, падът е 1V! При работа на стартера( ~330A на студен двигател) - 2,35V!!! И това само от минусовият проводник. Представете си как това влияе и на зареждането на акумулатора и на работата на стартера, особено зимата.

След време от зверското греене(например при 100A от генератора върху връзката се отделят 70W топлина), ще се прекъсне съвсем веригата и колата оставя на пътя.Да не говорим за поразиите, които може да предизвика по електрониката лоша маса.
Съвсем случайно открих проблема, реших да видя в движение как работи "умното зареждане", иначе изобщо не бих се усъмнил.

Препоръчвам на всички профилактично да проверят за падове, особено на връзката между купето и двигателя! Това се оказва е проблем на доста модели VW от последните години.

Ако на някой му се наложи, кабелът е(Jetta 6 1.6tdi):
-сечение - 25кв.мм,
-дължина на самият кабел(гъвкавата част) от накрайник до накрайник - 47см.
-дължина включваща и накрайниците - 57см.
-диаметър на отвора на накрайниците - 8мм.


gadnyara
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот gadnyara » Нед 23 дек 2018 21:59


Какъв модел проводник взехте? Че е меден е ясно, за изолацията питам. Нека е пълна информацията....


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Tedko » Пон 24 дек 2018 0:58


Не съм намерил кабел все още. Днес само свалих оригиналният за да измеря дължина, сечение и т.н. После го сложих обратно. Първият работен ден ще проверя какво се предлага освен масовия ПВ-А2, който не е много подходящ за автомобилно приложение, особено до двигателя. Трябва да е температурно и масло устойчив, негорим. Силиконов е най-добре( и оригиналният е такъв) , но малко ме съмнява да намеря тук. От чужбина се намират, обаче голямо чакане ще падне.
Има и с каучукова изолация(ШКГД), използван основно за електрожени - масло устойчив, негорим, но му дават до +50 градуса работна температура. Това за наше производство кабел.

Някой ако има идея за подходящ кабел, който се намира у нас?

В краен случай ще сложа ПВ-А2 или ШКГД, обвит с термосвиваем шлаух. Кабелът е минусов, и да се повреди изолацията не е толкова страшно. За плюсов - задължително по спецификации, иначе фойерверките не са далеч. :biggrin
Имам и известен пад по + кабела от генератора, но с него ще се занимавам по-нататък, че много разглобяване има, за да се смени.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 24 дек 2018 10:13


С оригинален проверявал ли си колко струва,?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19138
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот stefan4o » Пон 24 дек 2018 12:55


Tedko написа:
Днес измерих при 70А падът е 0,5V - 7,14 милиома съпротивление на връзката. При 140A, колкото е макс. ток на генератора, падът е 1V! При работа на стартера( ~330A на студен двигател) - 2,35V!!! И това само от минусовият проводник. Представете си как това влияе и на зареждането на акумулатора и на работата на стартера, особено зимата.


Колега, минусът е също толкова важен, колкото и плюсът в ел.веригите. По която и от двете да имаш проблем - се отразява. Токът протича последователно по цялата верига. Според мен стопената изолация е следствие на хлабава връзка(греене). На кабела едва ли му има нещо :gruebel
Контактната повърхност, през която преминават тези ампери ми се струва малка, защото на моята кола, която е с доста по-ниска консумация поне два пъти, кабелните обувки са мисля със същите отвори, които се нанизват на шпилката на стартера. Малко странно ми се струва тая работа, при кола с генератор 140А да поставиш същия размер обувки, като при тези с 65-90А.


gergovprint
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 26 апр 2017 23:39
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот gergovprint » Чет 27 дек 2018 23:21


svenn1 написа:Вторият акумулатор е заради печката. И аз съм с два, но втория е доста по - малък от основния.


да се включа и аз, с печка, 2 акумулатора (2-рия в багажника отляво, същия е като основния отпред, ..не е по малък) ...явно така е искал 1-вия собственик


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4242
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот tdi fen » Пет 28 дек 2018 12:33


най-подходящ според мен е ШКГД проводник


gergovprint
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 26 апр 2017 23:39
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот gergovprint » Пет 28 дек 2018 17:57


малко оптичен тунинг (нови мигачи на огледалата)

https://www.youtube.com/watch?v=Zfjt_fc ... e=youtu.be



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта