Passat B7 - подобрения и обща информация за модела
- stanlley
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 01 окт 2015 13:48
- Автомобил: VW Passat 6 Skoda Superb
- Двигател: CBAB 2010 AVF 2005
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Аз вчера сложих нов exide premium 77/760. Стария беше Банер, оригиналния от завода. Колата е 2010. В магазина, като го върнах, казаха, че бил АГМ. Никъде не пишеше, но явно се познава.
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
ulipet написа:пък аз си шибнах един картон на 2/3 от радиатора и се тая пак не загрява като хората но бързо топли на мах/кашона няма значение за това
и въобще не ми пука как се зарежда акум. щото старт/стоп ми се изкл. 10сек след запалване
А какъв е смисълът от кашона?
Колега,на Лада слагах,с неработещ термостат.
И целия радиатор да покриеш,ефект 0.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Моя акумулатор е MOLL, тип EFB.
Мисля да го сменя с AGM и да барна с вагкома настройката за зареждане
Мисля да го сменя с AGM и да барна с вагкома настройката за зареждане
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Zdravko Zankov написа:ulipet написа:пък аз си шибнах един картон на 2/3 от радиатора и се тая пак не загрява като хората но бързо топли на мах/кашона няма значение за това
и въобще не ми пука как се зарежда акум. щото старт/стоп ми се изкл. 10сек след запалване
А какъв е смисълът от кашона?
Колега,на Лада слагах,с неработещ термостат.
И целия радиатор да покриеш,ефект 0.
И аз не виждам смисъл, ако термостата работи коректно, до 82 градуса през големия кръг няма циркулация. Ако е постоянно отворен да, но тогава по-добре да се смени.
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Потвърди се, че имам проблем с напрежението.
Познайте - пад по кабела от B+ на генератора до +клема на акумулатора и от масата на двигателя до купето. При работещ двигател, включен електрически подгревател на парното, предполагаема консумация около 80А, плюс консумацията на останалата част на ел. система, общо максимум 100А. Пад по първият кабел около 300mV, пад по вторият кабел около 550mV. Уникално постижение за автомобил на 7 години. .
И това с около 100А, представете си при работа на стартера какви падове се получават. .
Не съм имал проблеми с паленето досега, но при ниски температури винаги ми се е струвало, че върти малко по-мудно. Вече ми е ясно на какво се дължи това.
Следва направа на нови кабели и смяната им.
Познайте - пад по кабела от B+ на генератора до +клема на акумулатора и от масата на двигателя до купето. При работещ двигател, включен електрически подгревател на парното, предполагаема консумация около 80А, плюс консумацията на останалата част на ел. система, общо максимум 100А. Пад по първият кабел около 300mV, пад по вторият кабел около 550mV. Уникално постижение за автомобил на 7 години. .
И това с около 100А, представете си при работа на стартера какви падове се получават. .
Не съм имал проблеми с паленето досега, но при ниски температури винаги ми се е струвало, че върти малко по-мудно. Вече ми е ясно на какво се дължи това.
Следва направа на нови кабели и смяната им.
- peyu
- Мнения: 493
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
ulipet написа:...пак не загрява като хората...
Автомат ли е колата колега?
Ако да смени си и термостата на dsg-то
- Прикачени файлове
-
- 48372149_2547714078601921_3499874424654397440_o.jpg (72.45 KиБ) Видяна 1598 пъти
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
ръчна и термостата е заврян....загрява но по- бавно като съм парно затова набутах кашона за проба
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Минусовият кабел между купето и двигателя. Вижда се стопената изолация на кабелния накрайник, откъм страната на двигателя и следите по медната сърцевина от греенето.
Ето къде е свързан кабела към двигателя, на шпилка на стартера :
И към купето, под кутията на възд. филтър:
Днес измерих при 70А падът е 0,5V - 7,14 милиома съпротивление на връзката. При 140A, колкото е макс. ток на генератора, падът е 1V! При работа на стартера( ~330A на студен двигател) - 2,35V!!! И това само от минусовият проводник. Представете си как това влияе и на зареждането на акумулатора и на работата на стартера, особено зимата.
След време от зверското греене(например при 100A от генератора върху връзката се отделят 70W топлина), ще се прекъсне съвсем веригата и колата оставя на пътя.Да не говорим за поразиите, които може да предизвика по електрониката лоша маса.
Съвсем случайно открих проблема, реших да видя в движение как работи "умното зареждане", иначе изобщо не бих се усъмнил.
Препоръчвам на всички профилактично да проверят за падове, особено на връзката между купето и двигателя! Това се оказва е проблем на доста модели VW от последните години.
Ако на някой му се наложи, кабелът е(Jetta 6 1.6tdi):
-сечение - 25кв.мм,
-дължина на самият кабел(гъвкавата част) от накрайник до накрайник - 47см.
-дължина включваща и накрайниците - 57см.
-диаметър на отвора на накрайниците - 8мм.
Ето къде е свързан кабела към двигателя, на шпилка на стартера :
И към купето, под кутията на възд. филтър:
Днес измерих при 70А падът е 0,5V - 7,14 милиома съпротивление на връзката. При 140A, колкото е макс. ток на генератора, падът е 1V! При работа на стартера( ~330A на студен двигател) - 2,35V!!! И това само от минусовият проводник. Представете си как това влияе и на зареждането на акумулатора и на работата на стартера, особено зимата.
След време от зверското греене(например при 100A от генератора върху връзката се отделят 70W топлина), ще се прекъсне съвсем веригата и колата оставя на пътя.Да не говорим за поразиите, които може да предизвика по електрониката лоша маса.
Съвсем случайно открих проблема, реших да видя в движение как работи "умното зареждане", иначе изобщо не бих се усъмнил.
Препоръчвам на всички профилактично да проверят за падове, особено на връзката между купето и двигателя! Това се оказва е проблем на доста модели VW от последните години.
Ако на някой му се наложи, кабелът е(Jetta 6 1.6tdi):
-сечение - 25кв.мм,
-дължина на самият кабел(гъвкавата част) от накрайник до накрайник - 47см.
-дължина включваща и накрайниците - 57см.
-диаметър на отвора на накрайниците - 8мм.
-
- Мнения: 266
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Какъв модел проводник взехте? Че е меден е ясно, за изолацията питам. Нека е пълна информацията....
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Не съм намерил кабел все още. Днес само свалих оригиналният за да измеря дължина, сечение и т.н. После го сложих обратно. Първият работен ден ще проверя какво се предлага освен масовия ПВ-А2, който не е много подходящ за автомобилно приложение, особено до двигателя. Трябва да е температурно и масло устойчив, негорим. Силиконов е най-добре( и оригиналният е такъв) , но малко ме съмнява да намеря тук. От чужбина се намират, обаче голямо чакане ще падне.
Има и с каучукова изолация(ШКГД), използван основно за електрожени - масло устойчив, негорим, но му дават до +50 градуса работна температура. Това за наше производство кабел.
Някой ако има идея за подходящ кабел, който се намира у нас?
В краен случай ще сложа ПВ-А2 или ШКГД, обвит с термосвиваем шлаух. Кабелът е минусов, и да се повреди изолацията не е толкова страшно. За плюсов - задължително по спецификации, иначе фойерверките не са далеч.
Имам и известен пад по + кабела от генератора, но с него ще се занимавам по-нататък, че много разглобяване има, за да се смени.
Има и с каучукова изолация(ШКГД), използван основно за електрожени - масло устойчив, негорим, но му дават до +50 градуса работна температура. Това за наше производство кабел.
Някой ако има идея за подходящ кабел, който се намира у нас?
В краен случай ще сложа ПВ-А2 или ШКГД, обвит с термосвиваем шлаух. Кабелът е минусов, и да се повреди изолацията не е толкова страшно. За плюсов - задължително по спецификации, иначе фойерверките не са далеч.
Имам и известен пад по + кабела от генератора, но с него ще се занимавам по-нататък, че много разглобяване има, за да се смени.
- stefan4o
- Мнения: 19138
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
Tedko написа:
Днес измерих при 70А падът е 0,5V - 7,14 милиома съпротивление на връзката. При 140A, колкото е макс. ток на генератора, падът е 1V! При работа на стартера( ~330A на студен двигател) - 2,35V!!! И това само от минусовият проводник. Представете си как това влияе и на зареждането на акумулатора и на работата на стартера, особено зимата.
Колега, минусът е също толкова важен, колкото и плюсът в ел.веригите. По която и от двете да имаш проблем - се отразява. Токът протича последователно по цялата верига. Според мен стопената изолация е следствие на хлабава връзка(греене). На кабела едва ли му има нещо
Контактната повърхност, през която преминават тези ампери ми се струва малка, защото на моята кола, която е с доста по-ниска консумация поне два пъти, кабелните обувки са мисля със същите отвори, които се нанизват на шпилката на стартера. Малко странно ми се струва тая работа, при кола с генератор 140А да поставиш същия размер обувки, като при тези с 65-90А.
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Сря 26 апр 2017 23:39
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
svenn1 написа:Вторият акумулатор е заради печката. И аз съм с два, но втория е доста по - малък от основния.
да се включа и аз, с печка, 2 акумулатора (2-рия в багажника отляво, същия е като основния отпред, ..не е по малък) ...явно така е искал 1-вия собственик
- tdi fen
- Мнения: 4242
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
най-подходящ според мен е ШКГД проводник
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Сря 26 апр 2017 23:39
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B7 - тунинг, подобрения, ремонти
малко оптичен тунинг (нови мигачи на огледалата)
https://www.youtube.com/watch?v=Zfjt_fc ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=Zfjt_fc ... e=youtu.be
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта