К.Одаджийски написа:Честно да ви кажа, не вярвам, че балонче въздух е способно да убие помпата и дюзите. Има нещо друго тук, но какво ли е!? Доста от комън рейл моторите нямат лифт помпа и работят на същите налягания, там как не се съсипват нещата при смяна на филтри!? В края на крайщата производителите трябва да са предвидили и че все някога е възможно да ти свърши горивото на магистралата или в някоя паланка, тогава освен туба ще ти трябва и VCDS ли за да я запалиш. Ами ако се скъса пак на отдалечено място маркуч или се пробие резервоара или още хиляди случки и варианти!?
Избора си е личен, не е казано, че ще стане беля веднага, но и най-малкия риск да го има не бих експериментирал на собствения автомобил.
Преди малко гмених горивния филтър по описния начин, като дори си направих експеримент. Свалих и чашата на филтъра, излях цялото гориво, избърсах до сухо , сложих новия филтър, малко мацнах на уплътненията да се подведат правилно и затворих капака без да наливам гориво. Закачих са с VCDS-а, аз съм UDS варианта, Enginе>Basic settings>Transfer Fuel Pump (FP) test.
Помпата започна да бръмчи нормално , както преди смяната , защото пробвах дали става. Така 5-6 секунди и започна да минава явно въздуха и почна да гъргори в резервоара, така 2-3 секунди, после пак нормално, после пак малко въздух . Изчаках докато спре да си мени звука. Повторих за 30 секунди втори път. Трети път като само веднъж са секунда изгъргори въздух. 4-ти път вече нямаше промяна. Запалих и вече има 60км след процедурата. Исках да налея дизел във филтъра, но не бях подготвен с туба, а на бензиностанцията отказаха да ми сипят в шише :)
Като заключение дори напълно сух филтър и чаша се обезвъздушават без проблем с процедурата.