Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Б5 1,8 проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Техническа и сервизна информация за Passat
nik_zq
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 14:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Б5 1,8 проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот nik_zq » Вто 18 сеп 2012 21:23


Здравейте колеги.
От скоро имам пасат Б5, наложи се покрай един теч на масло да махна всмукателните колектори и вътре имаше омасляване. Според майстора двигателя бил си отишъл. Искам да получа и някакво друго мнение, че нещо напоследък нямам вяра на майсторите. Колата е 98 произведена, мисля че първа регистрация е края на 99. Като километри е показано 117 000. Като я взимах я закарах на пълна диагностика от там ми казаха, че колата е много запазена и много добра и като двигател и като ходова част и съосие. Проблемите които имаше е дроселова клапа (клатеха се оборотите) казаха ми че това е съвсем нормално при тези коли, и спукана някаква тръба която наричат "гайда" (отново нещо нормално било за тази кола). Аз още като я купувах колата не вървеше особено много в смисъл няма някаква рязкост на дърпане при подава на рязко газ (майсторът ме убеди че си въобразявам понеже слизам от хонда и съм се бил качил от кон на магаре), но аз си мисля че все пак дори и магарешки 125 коня трябва да дърпат. След смяната на тия чаркалаци колата си нормализира оборотите, работи повече от прекрасно, но все още продължава да ми се струва че не върви много добре. Има едно известно дърпане между 2000 - 3000 оборота, след това набира пак, но няма никакво усещане за "дърпане". Сложих газ инжекцион и там положението е същото, дори ми се струва че на газ колата дърпа по-добре. Онзи ден за сефте я напънах стигна до 170 без някакви особени затруднения и така. Като цяло Ви разказвам тази цялата история за да получа Вашите мнения дали всичките тези неща са до някаква степен нормални. Значи ще се постарая да обобщя:

1 Масло във всмукателните колектори
2. Няма рякост на дърпане при подаване на газта
3. Гори между 12-13 смесен цикъл (50 на 50 )
4. Показанията на борд кампа се разминават също така значително с реалното изгорено количесто (някъде с 4л)
5. Изпръцкан ли ми е Мотора?

Благодаря предварително за Вашите коментари.




Потребителски аватар
kris11
Мнения: 11697
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот kris11 » Сря 19 сеп 2012 8:57


nik_zq написа:1 Масло във всмукателните колектори
Лошо- довършва катализатора. По дроселовата клапа има ли масло??
2. Няма рякост на дърпане при подаване на газта
То и двигателя не е нещо върхово постижение и не може да очакваш много.
3. Гори между 12-13 смесен цикъл (50 на 50 )
Според мен е висок разхода за смесено каране./градско 12-13 и извънградско 7,8-8,5 без гонене над 140. Виж как е л.сондата - импулсите- да не е мървец или пътник.
4. Показанията на борд кампа се размиват също така значително с реалното изгорено количесто (някъде с 4л)
И при мен е горе долу така на газ с показанията
5. Изпръцкан ли ми е Мотора?
Мерене на компресия. как е консумацията на масло ?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6161
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот muns61 » Сря 19 сеп 2012 12:54


Масло гори ли?


nik_zq
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 14:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот nik_zq » Сря 19 сеп 2012 19:38


Колеги по дросела не съм виждал да има масло.
Ламбда сондата според газаджията показваше някви нереални стойности защото като форсираш колата тя вдигала мисля над един волт но в момента малко на спомени карам. Масло не гори поне през двигателя и така. Колкото до върховното постижение според мен все трябва да дърпа дейба като я настъпиш. За разхода и аз се бях подготвил за толкова ма се оказва друго сега. За ламбдата ако някой може да каже колко трябва да показва ще му кажа на ония другия път да я провери


bdyankov
Мнения: 111
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот bdyankov » Чет 20 сеп 2012 8:13


Направи ми впечатление това което споменаваш - Проблемите които имаше е дроселова клапа (клатеха се оборотите).

При мен го има същото. Особено забележимо е когато се използва автопилота - това което фиксира скоростта на движение. Тогава се появява едно дразнещо придърпване на скоростта. Това което съм забелязал е че се клати скоростомера, а то всъщност може да са оборотите. Би ли уточнил как точно отстрани дефекта.


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот frec » Чет 20 сеп 2012 10:06


ех как искам да приемат закона забраняващ баране на километражите на колите .....


nik_zq
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 14:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем ли е ако във всукателните колектори има масло Б5 1,8

Мнениеот nik_zq » Пон 17 юни 2013 21:07


колега Янков, клатенето на оборотите се отстрани като отидох на майстор който ми разглоби(подчертавам разглоби) дроселовата клапа и я почисти, след което я качи и я адаптира каквото и да значи това. Така проблема се изчисти със плаващите обороти, носмятам че моя проблем е бил различен от твоя защото аз ти говоря че оборотите се клатеха на място на празен ход, не по време на движение както е при теб. При мен също се наблюдава едно като леко предърпване когато задържа колата на постоянна скорост. Твоя пасат как набира сподели някав опит, колко гори щото при мен май и горенето не е много наред.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1206
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Б5 1,8 проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 11 юли 2018 21:11


Отговор по точка 4

И на мен се разминават показанията на борд компа и реалният разход на газ, разликата стига до 3. Примерно борд компа ми дава 9,8, а реалният разход е например 12,8. При бензин разликата е до плюс минус 0,5.

И няма как да е друго, понеже газта е в газообразно състояние, а бензина е течност.

Добавка: Газта е течна само до изпарителя, после става на газ и така се инжектира в горивното пространство. А бензинът се инжектира в течно състояние.

Последна промяна от Курт Деликуртев на Чет 12 юли 2018 19:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4416
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Б5 1,8 проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот Pet_rov » Чет 12 юли 2018 8:02


Газта в бутилката е течна. После си мисля, че разхода го дава бензиновия комп. Той няма как да знае колко газ пуска газовия.


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 607
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б5 1,8 проблем ли е ако във всукателните колектори има масло

Мнениеот KGL » Пон 16 юли 2018 15:39


Може да си почистиш, дебитомера, дросела, да махнеш и затапиш маркуча за картерните газове и не на последно място да си провериш вихровата клапа. Много често се отчупва от оста и на практика да ти работи отпред вакума, а клапата да не работи.

Не се сърди, ама само като си видял километража е трябвало да продължиш към следващата кола. Жена ми, която кара само от къщи до работа ще направи повече от 6000км на година!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 2n3055npn, eddyman, KingGeorge, pancer22, viktoras, Yori64 и 10 госта