Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 863
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: DDAA 4М
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Сря 24 апр 2019 18:49


И на тази тема и дойде времето. :beer

Ще започна да описвам какво съм правил и обмислям да направя. Предполагам и не само аз разбира се :th_up




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4442
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 24 апр 2019 19:21


Записвам се :c010


Потребителски аватар
VasilStoichkov
Мнения: 105
Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
Двигател: CFGC

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот VasilStoichkov » Сря 24 апр 2019 20:55


Още един записал се :)


Потребителски аватар
krasimir.rilski
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 23 май 2017 4:02
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFGB
Местоположение: София

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот krasimir.rilski » Сря 24 апр 2019 20:59


Айде напиши какво направи. Любопитството напира. :)


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 863
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: DDAA 4М
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Чет 25 апр 2019 8:45


Още с първите пробни шофирания на В8 ми се виждаше доста лагава колата. Бях свикнал на доста по-адекватна реакция, особено след ремапнат В7, който беше заводски 177 коня. Та решението на този "проблем" е да се прекодира колко адекватно да се възприема натискането на педала на газта - резултата е доста по-жива реакция на колата.

Control Module 44 Power Steering
- Security Access Code 19249
- Adaptation
- Избира се Switching Driving Profile
в оригинал е Gradual, Controlled by time , сменя се на Directly Controlled threshold Value.


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот astragt » Чет 25 апр 2019 10:09


netizen написа:Още с първите пробни шофирания на В8 ми се виждаше доста лагава колата. Бях свикнал на доста по-адекватна реакция, особено след ремапнат В7, който беше заводски 177 коня. Та решението на този "проблем" е да се прекодира колко адекватно да се възприема натискането на педала на газта - резултата е доста по-жива реакция на колата.

Control Module 44 Power Steering
- Security Access Code 19249
- Adaptation
- Избира се Switching Driving Profile
в оригинал е Gradual, Controlled by time , сменя се на Directly Controlled threshold Value.


Тази кодрировка различна ли е от това:

" Audi Throttle Mod
This mod improves the throttle response of the Passat by changing the engine branding from "VW/Seat/Skoda" to "Audi". In my opinion it's the best performance mod you can make one step short of remapping. Research shows that some drivers who've made this mod on other MQB platforms (Golf Mk7 from memory) report some errors in the dashboard.

Select 01-Engine
Enter Long Coding and change the first byte from 01 to 02 (i.e. uncheck bit 1 and check bit 1)

You will probably receive any error message in the instrument cluster - this is OK. Just cycle the ignition and away you go! "

?!


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 863
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: DDAA 4М
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Чет 25 апр 2019 10:16


Да, различно е. При MQB е по-добре да се прави адаптация, вместо дълго кодиране където е възможно.


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот astragt » Чет 25 апр 2019 10:21


Разписвам се в темата със следните кодировки/адаптации, които направих и работят при мен:


1. Beep on Lock / Unlock
Following this mod the car will beep once when locked and beep twice when unlocked. It must be enabled in the infotainment unit and will only beep when all doors lock or unlock successfully.

Select 09-Cent. Elect.
Enter Security Access – 16 and provide security code 31347
Enter Adaptation – 10 and set the following three channels to active
IDE02269-ENG116666-Acknowledgement signals-Akustische Rueckmeldung entriegeln (enables unlock beep)
IDE02269-ENG116667-Acknowledgement signals-Akustische Rueckmeldung verriegeln (enables lock beep)
IDE02269-ENG122188-Acknowledgement signals-Menuesteuerung akustische Rueckmeldung (adds the audible lock/unlock option to the car menu)
Reset the infotainment unit to factory defaults and restart the unit.

При мен не се наложи връщане на заводски настройки на медията, само я изключих и след включване се появи менюто.

2. Passenger Mirror Down in Reverse
Following this mod the passenger mirror dips down when reverse is engaged and returns up when moving off (or turning the ignition off). It only works when it’s enabled in the infotainment unit and the mirror adjustment knob is pointing towards the passenger side (left here in the UK).

Select 52-Door Elect., Pass.
Enter Long Coding and enable bits 2 and 3 of byte 4
Select 09-Cent. Elect.
Enter Security Access – 16 and provide security code 31347
Enter Adaptation – 10 and set the following two channels to active
IDE08542-ENG116650-Access control 2-Spiegelabsenkung bei Rueckwaertsfahrt (enables mirror down in infotainment unit)
IDE08542-ENG116657-Access control 2-Menuesteuerung Spiegelabsenkung (enables the mirror dip menu option in the infotainment unit)
Reset the infotainment unit to factory defaults and restart the unit.
Пак не се наложи рестартиране!

3. Auto hold release speed

1. Select STG 03 (Brake electronics)
2. STG Adjustment -> Function 10
3. Select dynamic start-up assistant
4. value can be adapted accordingly

(default: normal)
Early - brake is released quickly and requires very little gas (shudderis no longer perceptible) -
Normal - Factory Default (perceptible jerk when starting)
late - brake can late going and only with relatively large amount of gas (strong jerk when Start)
Избрах Early и аутохолдът пуска колата много по-лесно и мазно, на нормал при мен леко късно пускаше при тръгване и имаше лек тласък. Междудругото същия проблем регистрирам и при спиране, аутохолдър малко рано хваща и трудно може да се спре мазно и плавно, обикновено има лек тласък. Някой има ли идея как да се кодира аутохолда да се включва малко по-късно при напълно спряла кола?!!?

Последна промяна от astragt на Чет 25 апр 2019 10:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот astragt » Чет 25 апр 2019 10:28


netizen написа:Да, различно е. При MQB е по-добре да се прави адаптация, вместо дълго кодиране където е възможно.


Не знаех, ще пробвам твоят вариант :)

Нещо друго ми прави впечетление и ме дразни малко:
При спряла кола като отпусна спирачката и веднага сама вдига оборотите до към 1000, същото е и при аутохолд съвсем леко подавам газ, колата леко тръгва след, което вдига оборотите до към 1000 и чувствот е за малко "нервно" поведение при тръгни-спри цикъл. Също при спиране до покой ако леко намаля спирачното усилие в края за да спре плавно колата пак се опитва да вдигне оборотите. На място ако съм спрял при съвсем леко натиснат педал на спирачката оборотите отиват на 1000, ако натисна по-дълбоко/силно си падат на 750, леко ако намаля усилието /колата не тръгва, в покой е/ пак отиват на 1000, все едно се подготвя за тръгване с леко форсиране, ама малко ме дразни при лежерно каране. При б7-цата ми не е така. Идея ?! :)


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 863
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: DDAA 4М
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Чет 25 апр 2019 10:45


Не съм забелязал като че ли такова поведение при мен ?

Премахване на миенето на фаровете при всяко 10-то пускане на пръскалките и миене на фаровете при натискане на лостчето за повече от 2 секунди:

Блок - 09
- Security Access: 31347
- Adaptation
- канал Scheinwerferreinigung - Anzahl Betaetigungen Frontwaschanlage pro SRA Aktivierung:
- Стара стойност: 10
- Нова стойност: 0


- канал: Scheinwerferreinigung - SRA Verzoegerungszeit
- Старое стойност: 0 мс
- Нова стойност: 2500 мс


Пускане на още един цикъл на чистачките, след като са ползвани пръскалките. Полезно нещо, защото винаги има по една струйка да се отича :)

Блок - 09
- Security Access: 31347
- Adaptation
- канал Rear Window Wiper-Traenenwischen Heck
- Променя се на Active

- канал Windshield wiper-Traenenwischen Front Status
- Променя се на Active


Потребителски аватар
VasilStoichkov
Мнения: 105
Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
Двигател: CFGC

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот VasilStoichkov » Чет 25 апр 2019 13:16


Колега каква е разликата м/у адаптация и дълго кодиране? Може би е глупав въпросът ми, но съм нов в тая област.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 863
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: DDAA 4М
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Чет 25 апр 2019 16:04


При адаптациите използваш готови темплейти и възможни варианти за конкретен канал. Въобще тая работа с VCDS кодиранията е малко или много ривърс инженеринг , та не е особено добра идея на сляпо да се сменят битове по контролерите.


gadnyara
Мнения: 126
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFGC

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот gadnyara » Пет 26 апр 2019 14:08


astragt написа:При спряла кола като отпусна спирачката и веднага сама вдига оборотите до към 1000, същото е и при аутохолд съвсем леко подавам газ, колата леко тръгва след, което вдига оборотите до към 1000 и чувствот е за малко "нервно" поведение при тръгни-спри цикъл. Също при спиране до покой ако леко намаля спирачното усилие в края за да спре плавно колата пак се опитва да вдигне оборотите. На място ако съм спрял при съвсем леко натиснат педал на спирачката оборотите отиват на 1000, ако натисна по-дълбоко/силно си падат на 750, леко ако намаля усилието /колата не тръгва, в покой е/ пак отиват на 1000, все едно се подготвя за тръгване с леко форсиране, ама малко ме дразни при лежерно каране. При б7-цата ми не е така. Идея ?! :)

Моята B7 точно така се държи... Мисля, че е от алгоритъма на DSG.


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот astragt » Пет 26 апр 2019 14:36


gadnyara написа:Моята B7 точно така се държи... Мисля, че е от алгоритъма на DSG.


Да, предполагам, че е заложено някъде по адаптациите, но не намирам къде. Доста ме дразни. Б7-цата ми го няма това CFGB двигател е 170 коня. Ти с 4х4 ли си или предно?


gadnyara
Мнения: 126
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFGC

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот gadnyara » Пет 26 апр 2019 15:15


Печка CFGC 130kW, FWD.
Може би защото моята е последен "фейслифт" преди следващия модел, са вкарали нещо ново.
До днес мислех, че всички са така.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kele6 и 10 госта