Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1202
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 15 юли 2018 17:19


Здравейте колеги, темите за картерната вентилация са стари, затова пускам нова.

Понеже колата ми гори средно по 1 литър масло на 1000 километра потърсих проблема и днес свалих тръбата покрай мотора на картерната вентилация.

IMAG1025_1158x2048.jpg
Тръба картерна вентилация


Свалих я, понеже до клапан картерна вентилация бе сухо, т.е. някъде има проблем.

Тръбата се оказа тотално запушена, кал и ръжда, ето състоянието и от двата края.

IMAG1027_1158x2048.jpg
Кал и ръжда ...


IMAG1031_2048x1158.jpg
... са запушили тръбата.


Тръбата в момента я кисна с бензин, смятам да я почистя добре, ръчкам с едно жило от велосипед и така смятам да я оправя. Но имам няколко въпроса. Мога ли утре да отида на работа, без да я връщам на мястото и?

Ето така:

IMAG1032_1158x2048.jpg


Втори въпрос, вероятно клапана на картерната също е запушен? Моля помагайте със съвети!




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3020
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот georgebonev » Нед 15 юли 2018 17:53


На твое място бих сменил с нови...


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1202
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 15 юли 2018 18:03


Ще купя евентуално нов клапан за картерни газове, ама чак утре между 17 и 18 часа, обикновенно трае 2 дена, за тези коли никой сервиз няма части в склада!

Та затова ми е важно мога ли така да карам поне 2 дена? Мога да пъхна една коркова тапа към клапана. Или да връщам тръбата след като я почистя?

Последна промяна от Курт Деликуртев на Нед 15 юли 2018 18:18, променено общо 1 път.


teodorpc
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот teodorpc » Нед 15 юли 2018 18:05


Трябва да изолираш картерната, има теми как се прави, иначе ще ти дърпа неизмерен въздух. По добре върни изчистената тръба, докато намериш клапани. Може и тях да тестваш дали са запушени. За долния клапан вадиш маркуча от всмукателния колектор. Като надуеш рязко с уста трябва да затваря, ако засмукваш трябва да е свободно.

Последна промяна от teodorpc на Нед 15 юли 2018 18:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3020
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот georgebonev » Нед 15 юли 2018 18:08


Почисти и върни... после ще видиш дали минава през тръбата масло и дали клапана работи...

А защо има ръжда, като там масло минава.. :gruebel


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1202
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 15 юли 2018 18:23


teodorpc написа:За долния клапан вадиш маркуча от всмукателния колектор. Като надуеш рязко с уста трябва да затваря, ако засмукваш трябва да е свободно.


Долен клапан не видях, ама ще го пробвам както си написал. Около този мотор е пълно с маркучи, кабели и кво ли не още, нищо не се вижда! Даже диодната лампа трудно влиза, та се наложи да разкача разширителния съд на антифриза.

Мога ли така да пробвам горния клапан, само ми се струва като надуя трябва да отваря, а като смуча да затваря?


teodorpc
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот teodorpc » Нед 15 юли 2018 20:00


Долния е малък и е в самия маркуч, няма да го видиш. Правилно за големия, трябва да създадеш вакуум от страната към дебитомера а другата страна да позапушиш с пръст. Ще усетиш как затваря мембраната, но продължава да преминава въздух, понеже вътре има байпасно отворче. По дефолт и двата клапана са отворени, като големият затваря при вакуум, а малкият при налягане.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1202
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 15 юли 2018 20:21


Демонтирах този на смукателната тръба, според един руски сайт ако духам откъм картера трябва да се запуши, но няма такава функция. Явно е клеясъл, ако го промия с разредител дъл би се оправил?

А долният сега слизам да го пробвам, трябва ми тапа, защото има един тройник, един разклон за главата , а вторият тръгва към смукателният тръбопровод.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18271
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот radotom » Нед 15 юли 2018 20:29


Курте, не можеш да караш без маркуча, защото ще изплюе от там маслото - много е ниско и малко да надуе картера ииии.... :bishop
Ако го затапиш пък, може да изплюе някой семеринг и резултата ще е същия, че и повече работа ще ти отвори.
Виж, ако маркуча ти е отворен отгоре може и да не изсипе маслото на Хасвалта, ама тогава ти пък ще пукнеш от смрад на горяло масло в купето :icon_lol


teodorpc
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот teodorpc » Нед 15 юли 2018 20:47


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=250909Няма как да запуши като надуваш.Виж в тази тема малко по-надолу има картинки и обяснение, как работи системата.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
Мнения: 1202
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 15 юли 2018 22:33


Благодаря на всички колеги отзовали се с мнение.

Пробвах с надуване (от червената стрелка) долния клапан, като преди това запуших тройника към главата (зелената стрелка).

IMAG1034_2048x1158.jpg
Проба долен клапан


При надуване трябва да затвори, не затваря!

После пробвах клапана при смукателния шлаух, надува се при бялата стрелка и клапана трябва видимо да почне на притваря, никакъв ефект, въпреки че преди това го промих с разредител, изкочиха дори малки песъчинки.

IMAG1035_2048x1158.jpg
Проба горен клапан


Накрая върнах всичко по местата им, за да нямам проблемите описани от radotom.

Сега почвам да чета темата пусната от teodorpc, аз също търсих вчера, но изкопах къси теми без много информация в тях.

Последна промяна от Курт Деликуртев на Нед 15 юли 2018 23:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18271
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот radotom » Нед 15 юли 2018 23:16


Горния клапан, дам, дето си посочил не се надува, а се смучка, ама карай! :icon_lol
А на 3 му ги смуках - е не ставам за магистралка - не моа направа такъв вакуум, че да мръне мембраната :mhihi :mhihi :mhihi


teodorpc
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация

Мнениеот teodorpc » Пон 16 юли 2018 6:39


Общо взето нищо не си направил :biggrin
Забмалкия клапан се надува маркуча влизащ във всмукателния колектор- пада ти се отдясно на маторя където ти е дроселовата клапа. Малко е завряно. А тоя големия го засмукваш, колкото и да го духаш няма да затвори. И трябва да позапушиш другия отвор. Май не ти се чете особено и си на принципа 2 часа проби спестяват 1 минута четене.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anrus, kiko26, tdi fen и 13 госта