Имам Джета с мотор RP. и Пасат с мотор ABS от 17г...сменил съм над 10 термостата ...никога не съм им слагал термостат с дупка и никога не са имали проблеми с обезвъздушаване....Пасата ми е газова и откакто е с газова загрява по-бавно ....за да реша проблема съм слагал и оригинален термостат от ...тогава ЮНИТРЕЙД който е БЕЗ ДУПКА ....преди месец последно сменях почти нов термостат отново без дупка с друг също без дупка...стария с надуване с уста пропускаше въздух...новия не...с новия загрява по бързо...не ми се мисли ако шибна една дупка дали въобще ще загрява или някъде към Пазарджик ще загрява...отделно никога не съм виждал термостат на този мотор с дупка...има термостати с дупка с цел обезвъздушаване...има термостати с доп.клапан с цел обезвъздушаване ...но не и на тази кола и този мотор...мисля че се обосновах....
Мисля също така на база впечатления, че системата за охлаждане на ПАСАТ Б3 и по специално 1,8 мотора е конструирана "по ръба" поради спецификата на въздухозаборника...с цел да не загрява през лятото при високи температури е преоразмерена което пък води до проблем със загряването зимата... и най-малкото и трябва термостат с дупка...
Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Така, колеги! С дупка или без дупка, това е въпроса!
"Дупката" е задължителна! Иначе термостата не работи въобще или работи с голямо "клатене" на температурата. Ролята на дупката е да темперира "гърба" на термостата когато е затворен и там е студено. Дупката е малка (около 2 мм) за да става темперирането бавно и да не "лашка" температурата. Някои колеги, правилно са забелязали, че техните термостати нямат дупка. При тях "дупката" е изпълнена с прищипване на периферията на голямата клапа (с цел създаване на нехерметичност и пропускане на топла вода към "гърба").
Причината за отказа на термостата, в случая е запушването на тази дупка и задната част на термостата остава студена.
Причината за запушването е замърсяване, накип (който кара с вода), износване на контактната повърхност на клапана и отвора намалява. На снимката в началото колегата е показал начина по който някои производители борят този проблем - тази малка джаджа, в дупката, постоянно се движи от потока и така чисти дупката.
Ето това е причината, термостата в канчето да работи а на колата не. В канчето той е нагрят от всякъде и дупката е излишна.
П.П Една седмица ми коства, на времето, докато открия "прищипаната" дупка....
"Дупката" е задължителна! Иначе термостата не работи въобще или работи с голямо "клатене" на температурата. Ролята на дупката е да темперира "гърба" на термостата когато е затворен и там е студено. Дупката е малка (около 2 мм) за да става темперирането бавно и да не "лашка" температурата. Някои колеги, правилно са забелязали, че техните термостати нямат дупка. При тях "дупката" е изпълнена с прищипване на периферията на голямата клапа (с цел създаване на нехерметичност и пропускане на топла вода към "гърба").
Причината за отказа на термостата, в случая е запушването на тази дупка и задната част на термостата остава студена.
Причината за запушването е замърсяване, накип (който кара с вода), износване на контактната повърхност на клапана и отвора намалява. На снимката в началото колегата е показал начина по който някои производители борят този проблем - тази малка джаджа, в дупката, постоянно се движи от потока и така чисти дупката.
Ето това е причината, термостата в канчето да работи а на колата не. В канчето той е нагрят от всякъде и дупката е излишна.
П.П Една седмица ми коства, на времето, докато открия "прищипаната" дупка....
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Здравейте!
Озадачен съм. При обезвъздушаването на място с отворена капачка, завърта и втория кръг, парното духа горещо, перката на радиатора завъртя. Би трябвало всичко да е наред.
Но когато започна да я карам се случва същото както преди - парното слабо, горния маркуч на радиатора е горещ, долния - хладен. Заради което перката не включва, температурата отива нагоре.
Моля давайте съвети, не знам вече какво да правя с тази кола. Да взема да извадя напълно термостата ли, да видя дали ще грее?
Озадачен съм. При обезвъздушаването на място с отворена капачка, завърта и втория кръг, парното духа горещо, перката на радиатора завъртя. Би трябвало всичко да е наред.
Но когато започна да я карам се случва същото както преди - парното слабо, горния маркуч на радиатора е горещ, долния - хладен. Заради което перката не включва, температурата отива нагоре.
Моля давайте съвети, не знам вече какво да правя с тази кола. Да взема да извадя напълно термостата ли, да видя дали ще грее?
Последна промяна от ludmil на Съб 13 яну 2018 21:14, променено общо 1 път.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
viksanlg написа:Любопитно ми е автора на темата с навита хубаво до край капачка на изравнителното казанче ли я е обезвъздушавал системата или я е дозавил после?
Обезвъздушавах с отворена капачка. И чак като завъртя перката на радиатора и реших, че всичко е наред я затворих.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Не се обезвъздушава с отворена капачка,никога!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Тоя нов двигател прави ли му ревизия или го цопна направо?Пак замяза на гарнитура.Водната помпа върти ли ,през маркучлето тиече ли?
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Iezekil написа:Тоя нов двигател прави ли му ревизия или го цопна направо?Пак замяза на гарнитура.Водната помпа върти ли ,през маркучлето тиече ли?
Каква ревизия, както си беше го сложиха. Малкото маркуче тече, водната помпа си върти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Iezekil написа:Тоя нов двигател прави ли му ревизия или го цопна направо?
A! Най-сетне се намери човек, който да зададе правилния въпрос!
И се получи и отговора, който беше повече от ясен още от заглавието, ама ми писна на половината съфорумци да обяснявам, че са им издухани гарнитурите на двигателите...
Само ми е интересно дали ще доживея и деня, в който някой ще даде и отговора за какво служи дупката на термостата
И да кажа - Не! Не е за да изравнява температурата от двата му края!
Моите уважения към байспиро, умни неща съм чел от него, ама това си беше откровенна глупост! (то и аз пиша тъпотии понякога)
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Отговора е даден в първото ми мнение още.А автора да направи тест за изгорели газове,или да се сдобие с подобна дупка и на капачката на разширителя.....
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Всеки трябва сам да си трупа жизнен опит... Даването на съвети е неблагодарна работа.
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
[/quote]radotom написа:Моите уважения към байспиро, умни неща съм чел от него, ама това си беше откровенна глупост! (то и аз пиша тъпотии понякога)
Не е глупост колега! Проверено е! Ако някой твой приятел, продавач, на авто части ти даде да ровиш в стоката ще се убедиш. Аз лично човърках една кутия стари термостати от един сервиз , ама при старите с деформацията на клапана не личи добре, и ако не знаеш за нея може и да не я видиш. Аз я открих на нов термостат - там просто лъщеше! Ама тогава телефоните с камери бяха лукс...
Последна промяна от bayspiro на Нед 14 яну 2018 12:02, променено общо 1 път.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Няма такова нещо...
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Тествай за изгорели газове водната система вместо да сменяш 10 термостата , доста парици може да отлетят в излишни експерименти
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
silent написа:Няма такова нещо...
Ей го нещото дето го няма. Че и име си има!
https://www.google.bg/search?q=thermostat+small+hole&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=V19Wyw60-uX0xM%253A%252CryCjTTCd6bDUQM%252C_&usg=__fU2VYfQeZcyFhBiIqA3zcMqd_wU%3D&sa=X&ved=0ahUKEwjY4IifktfYAhXOZlAKHaX3B-YQ9QEILzAD#imgrc=_
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта