Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот ludmil » Сря 10 яну 2018 17:47


Здравейте!
След прегряване на старата кола моторът умря и дори смяна на гарнитура не помогна. Сменихме мотора, върви прекрасно колата, но отново проблем - температурата отива над 100 градуса. Термо-релето на вентилатора е ново, но утре ще го сменя и ще го тествал с гореща вода дали ще задейства пярката.
Въпроса е, че парното ту духа топло, ту студено. Моля дайте идея от какво може да е, не искам да съсипя и този мотор.




Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2148
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот Vidol Nikolov » Сря 10 яну 2018 17:54


Термостатът не отваря...примерно. Другият вариант е водната помпа да е боклук и да грее с нея, аз лично смених 3 помпи и чак с последната нещата са добре.
Верно държи ми 75 градуса извън града, ама по-добре така, има си супер якото парно и ме боли, че непзагрява до 90. Разходът си е нормален.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот viksanlg » Сря 10 яну 2018 21:11


Щом е ту топло, ту студено означава ту има антифриз ту въздух. Или не е обезвъздушенена или може да ти надува от някъде или не ти е коректна помпата, термостат или за запушване на системата (виж малкото маркуче, което излиза от изравнителен и съд дали е ок) и не на последно място обърни внимание дали въобще втвърдяват маркучите, когато колата вдига градуси(липса на налягане заради дефектна капачка на разширителния съд).Ако мотора, който си сложил на колата не е каран дълго време и е каран на вода преди това, е напълно възможно да е направил яко утайка и да е запуши нещо.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Нестандартно решение с термостата

Мнениеот ludmil » Чет 11 яну 2018 19:42


Днес запалих и я оставих на място да загрее. Стигна до 100 градуса, перка не се върти, радиатора студен, долната тръба и тя студена.
Термостат ще да е.
Свалям, тествам в гореща вода - отваря се. Странна работа. Започнах да гледам разни термостати на клипчета по YouTube - как се тестват, кои са дефектни и др. и видях, че на всичките има по една малка дупка, нещо като клапанче (виж снимката от интернет), а на моя - няма. Сега ще му направя.

Взех бормашината, пробих една дупка на същото място, монитрах го и О чудо :bowdown радиатора горещ, перката се включва - термостата отваря. Открих топлата вода :biggrin
Прикачени файлове
thermostate.JPG
thermostate.JPG (54.14 KиБ) Видяна 1700 пъти


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот silent » Чет 11 яну 2018 20:17


сменял съм поне 10термостата на този мотор вкл. и оригинални....и нито един не е имал дупка и на нито един не съм дупчил..намерил си не топлата вода а горублянски похват за замазване на проблем...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 11 яну 2018 21:16


Тия 100° по табло,изобщо не са 100°.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот stefan4o » Пет 12 яну 2018 7:24


И аз скоро сменях термостат, никакви дупки няма. И си кове градусите без да мърдат вече. Свалих оригиналния :mhihi Каних му се близо година и нещо, че дали не и две :Mr Green Fun


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот muns61 » Пет 12 яну 2018 7:51


Има и с дупка, има и без дупка. С дупката са по-добри.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот silent » Пет 12 яну 2018 8:15


Има да на Москвич 408 е с дупка ...оригиналния термостат на този мотор е без дупка и със сигурност по добрият термостат за този мотор е без дупка...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот Iezekil » Пет 12 яну 2018 12:15


Проблема е бил обезвъздушаването и както се вижда,по-добре е термостата да е с дупка.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот silent » Пет 12 яну 2018 17:21


Изправен мотор няма пронлеми с обезвъздушаването и не се нуждае от дупка....Дупката е хубаво нещо но не и в термостата ...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот Iezekil » Пет 12 яну 2018 20:32


И що,кво пречи точно тази дупчица?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот muns61 » Пет 12 яну 2018 20:41


silent написа:Изправен мотор няма пронлеми с обезвъздушаването и не се нуждае от дупка....Дупката е хубаво нещо но не и в термостата ...

Би ли се обосновал?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот stefan4o » Пет 12 яну 2018 21:27


Ники, карам практически същия мотор, миналата седмица си смених термостата с такъв без дупка. Проблем с обезвъздушаване нямам. Но на отворена капачка оставих да работи колата докато включи перката поне два пъти на първа степен.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот viksanlg » Пет 12 яну 2018 21:31


Любопитно ми е автора на темата с навита хубаво до край капачка на изравнителното казанче ли я е обезвъздушавал системата или я е дозавил после?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__, w_smith и 184 госта