Здравейте!
След прегряване на старата кола моторът умря и дори смяна на гарнитура не помогна. Сменихме мотора, върви прекрасно колата, но отново проблем - температурата отива над 100 градуса. Термо-релето на вентилатора е ново, но утре ще го сменя и ще го тествал с гореща вода дали ще задейства пярката.
Въпроса е, че парното ту духа топло, ту студено. Моля дайте идея от какво може да е, не искам да съсипя и този мотор.
Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2148
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Термостатът не отваря...примерно. Другият вариант е водната помпа да е боклук и да грее с нея, аз лично смених 3 помпи и чак с последната нещата са добре.
Верно държи ми 75 градуса извън града, ама по-добре така, има си супер якото парно и ме боли, че непзагрява до 90. Разходът си е нормален.
Верно държи ми 75 градуса извън града, ама по-добре така, има си супер якото парно и ме боли, че непзагрява до 90. Разходът си е нормален.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Щом е ту топло, ту студено означава ту има антифриз ту въздух. Или не е обезвъздушенена или може да ти надува от някъде или не ти е коректна помпата, термостат или за запушване на системата (виж малкото маркуче, което излиза от изравнителен и съд дали е ок) и не на последно място обърни внимание дали въобще втвърдяват маркучите, когато колата вдига градуси(липса на налягане заради дефектна капачка на разширителния съд).Ако мотора, който си сложил на колата не е каран дълго време и е каран на вода преди това, е напълно възможно да е направил яко утайка и да е запуши нещо.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Нестандартно решение с термостата
Днес запалих и я оставих на място да загрее. Стигна до 100 градуса, перка не се върти, радиатора студен, долната тръба и тя студена.
Термостат ще да е.
Свалям, тествам в гореща вода - отваря се. Странна работа. Започнах да гледам разни термостати на клипчета по YouTube - как се тестват, кои са дефектни и др. и видях, че на всичките има по една малка дупка, нещо като клапанче (виж снимката от интернет), а на моя - няма. Сега ще му направя.
Взех бормашината, пробих една дупка на същото място, монитрах го и О чудо радиатора горещ, перката се включва - термостата отваря. Открих топлата вода
Термостат ще да е.
Свалям, тествам в гореща вода - отваря се. Странна работа. Започнах да гледам разни термостати на клипчета по YouTube - как се тестват, кои са дефектни и др. и видях, че на всичките има по една малка дупка, нещо като клапанче (виж снимката от интернет), а на моя - няма. Сега ще му направя.
Взех бормашината, пробих една дупка на същото място, монитрах го и О чудо радиатора горещ, перката се включва - термостата отваря. Открих топлата вода
- Прикачени файлове
-
- thermostate.JPG (54.14 KиБ) Видяна 1700 пъти
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
сменял съм поне 10термостата на този мотор вкл. и оригинални....и нито един не е имал дупка и на нито един не съм дупчил..намерил си не топлата вода а горублянски похват за замазване на проблем...
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Тия 100° по табло,изобщо не са 100°.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
И аз скоро сменях термостат, никакви дупки няма. И си кове градусите без да мърдат вече. Свалих оригиналния Каних му се близо година и нещо, че дали не и две
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Има и с дупка, има и без дупка. С дупката са по-добри.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Има да на Москвич 408 е с дупка ...оригиналния термостат на този мотор е без дупка и със сигурност по добрият термостат за този мотор е без дупка...
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Проблема е бил обезвъздушаването и както се вижда,по-добре е термостата да е с дупка.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Изправен мотор няма пронлеми с обезвъздушаването и не се нуждае от дупка....Дупката е хубаво нещо но не и в термостата ...
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
И що,кво пречи точно тази дупчица?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
silent написа:Изправен мотор няма пронлеми с обезвъздушаването и не се нуждае от дупка....Дупката е хубаво нещо но не и в термостата ...
Би ли се обосновал?
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Ники, карам практически същия мотор, миналата седмица си смених термостата с такъв без дупка. Проблем с обезвъздушаване нямам. Но на отворена капачка оставих да работи колата докато включи перката поне два пъти на първа степен.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател
Любопитно ми е автора на темата с навита хубаво до край капачка на изравнителното казанче ли я е обезвъздушавал системата или я е дозавил после?