Процедура по смяна на електро-механична рейка на пасат В7
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 10 яну 2018 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
Процедура по смяна на електро-механична рейка на пасат В7
Здравейте,предстои ми смяна на кормилната рейка,тъй като стърже доста неприятно,особенно при въртене на място.Колата е с би-ксенонови завиващи фарове.Въпроса ми е,ще има ли някакъв проблем свързан със завиващите фарове,от къде взимат информация,кога да завиват?И нужна ли е адаптация след смяната на рейката,тъй като тя си върви комплект с ел мотора?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 10 яну 2018 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Процедура по смяна на електро-механична рейка на пасат В7
Проблема с рейката е отстранен,като е заменена с чисто нова от VW.След отваряне на старата,се оказа че един лагер,вграден в един модул през,който минава пръта,е причината за стърженето.За съжаление не се предлага като резервна част,може да се направи нещо,но ще е временно решение.След смяна на рейката е нужно калибриране на сензора за завъртане на волана G85 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(3C)_Steering_Assist#Adaptation ,както и адаптация на крайните положения на волана -Steering limit stop Adaptation http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation
За повече информация ползвайте сайта на Ross Tech.
След смяна на електро-механичната рейка,на таблото светва индикация с изобразен жълт волан и удивителна.Волана се върти по-тежко от обичайното,като ще олекне при завършване на адаптацийте.
Записаните грешки са 2,като втората е следствие на първата:
00778 - Steering Angle Sensor (G85): Implausible Signal
02546 - Steering Limit Stop: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Много важно е преди да се смени рейката да се направи и запише един Autoscan,тъй като новата рейка върви в комплект с контролния й модул.Така ще имате записана информация от стария контролен модул,която може да потрябва в определена ситуация
Преди да направите каквито и да е адаптаций и калибриране,трябва да се регулира сходимостта на предните колела,или иначе казано,да се мине на стенд.Първо се калибрира G85 сензора и след това се прави адаптация за крайните положения на волана.Когато правите калибриране,важно е да знаете,че централната позиция на волана (Center Steering Wheel (±10°),означава че волана трябва да е абсолютно прав ±10°,без значение дали колата върви направо.Ако има разминаване с треакторията на колата и позицията на волана,нужно е да се направи стенд и тогава да се повтори процедурата.По въпроса със завиващите фарове,те вземат информация от сензора за ъгъл на завиване G85,така,че след неговото калибриране,фаровете си работят нормално.
По отношение на механичната част,нужно е да се свалят гумите,откачат се носачите,биалетките и кормилните накрайници,от вътре в краката на шофъра се откача кормилния прът(един болт е),сваля се тампона ,който държи генерацията, предния мост се сваля,заедно с носачите и тампоните и много се внимава с буксите и кабелите.
Като цена рейката с контролния модул се продават единствено комплект.Цената която птатих тук в чужбина е 973 евро (При запитване в ХААС Пловдив,цената беше около 2500+ ЛЕВА)
Oтделно пълен комплект вътрешни,външни накрайници,маншони,скоби,гайки пълен комплект за оборудване на рейката,ми струваше 280 евро.
Тотал-1253 евро,като труда е от мен (Работя в сервиз)
За повече информация ползвайте сайта на Ross Tech.
След смяна на електро-механичната рейка,на таблото светва индикация с изобразен жълт волан и удивителна.Волана се върти по-тежко от обичайното,като ще олекне при завършване на адаптацийте.
Записаните грешки са 2,като втората е следствие на първата:
00778 - Steering Angle Sensor (G85): Implausible Signal
02546 - Steering Limit Stop: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Много важно е преди да се смени рейката да се направи и запише един Autoscan,тъй като новата рейка върви в комплект с контролния й модул.Така ще имате записана информация от стария контролен модул,която може да потрябва в определена ситуация
Преди да направите каквито и да е адаптаций и калибриране,трябва да се регулира сходимостта на предните колела,или иначе казано,да се мине на стенд.Първо се калибрира G85 сензора и след това се прави адаптация за крайните положения на волана.Когато правите калибриране,важно е да знаете,че централната позиция на волана (Center Steering Wheel (±10°),означава че волана трябва да е абсолютно прав ±10°,без значение дали колата върви направо.Ако има разминаване с треакторията на колата и позицията на волана,нужно е да се направи стенд и тогава да се повтори процедурата.По въпроса със завиващите фарове,те вземат информация от сензора за ъгъл на завиване G85,така,че след неговото калибриране,фаровете си работят нормално.
По отношение на механичната част,нужно е да се свалят гумите,откачат се носачите,биалетките и кормилните накрайници,от вътре в краката на шофъра се откача кормилния прът(един болт е),сваля се тампона ,който държи генерацията, предния мост се сваля,заедно с носачите и тампоните и много се внимава с буксите и кабелите.
Като цена рейката с контролния модул се продават единствено комплект.Цената която птатих тук в чужбина е 973 евро (При запитване в ХААС Пловдив,цената беше около 2500+ ЛЕВА)
Oтделно пълен комплект вътрешни,външни накрайници,маншони,скоби,гайки пълен комплект за оборудване на рейката,ми струваше 280 евро.
Тотал-1253 евро,като труда е от мен (Работя в сервиз)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Процедура по смяна на електро-механична рейка на пасат В7
Евала за обяснението
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Процедура по смяна на електро-механична рейка на пасат В7
Полезна информация.
Благодаря!
Благодаря!
Re: Процедура по смяна на електро-механична рейка на пасат В7
Браво за желанието да споделиш всичко от-до!!!
Имам един въпрос, този лагер, ако се купи по размер и се смени само той , каква е причината да не се счете проблема за решен за дълъг период от време. Дали го имаш сниман някъде.
п.с. белия автомобил на снимката зад рейката ли е бил пациента, че не ми прилича на пасат в7 ?
Имам един въпрос, този лагер, ако се купи по размер и се смени само той , каква е причината да не се счете проблема за решен за дълъг период от време. Дали го имаш сниман някъде.
п.с. белия автомобил на снимката зад рейката ли е бил пациента, че не ми прилича на пасат в7 ?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 10 яну 2018 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Процедура по смяна на електро-механична рейка на пасат В7
Автомобила е passat cc 2013,но процедурата е същата като при Б7.За съжаление не съм снимал рейката отворена,но става въпрос за този модул ,съчетаващ в себе си лагер и канали със съчми,по които се движи пръта на рейката.Като резарвна част в VW не се предлага,но може би при задълбочено търсене ще се намери втора употреба или нещо афтърмаркет,но не съм фен на такъв тип ремонти,макар,че може да се спестят доста средатва,за сметка на доста изгубено време.Тук всеки преценя индивидуално за себе си.
Ето малко полезна информация за устройството на тези електромехнични рейки http://www.autozine.org/technical_schoo ... ing_1.html
Ето малко полезна информация за устройството на тези електромехнични рейки http://www.autozine.org/technical_schoo ... ing_1.html
- Прикачени файлове
-
- C3D76995-1058-4393-A2AD-90E58A876146.jpeg (43.67 KиБ) Видяна 2265 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта