Привет колеги,
Колата ми е оборудвана с оригинално монтирана печка /мисля Вебесто /. Имам бутон за пускане при климатроника, меню за настройки и допълнително дистанционно /VW/ за пускане он/офф.
От известно време при тест с VCDS виждам записана грешка в модул Auxiliary Heating :
1 Fault Found:
00003 - Control Module
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status 00101001
Fault Priority: 33
Fault Frequency: 1
Reset Counter:163
Търсих инфо из нета, но не откривам.
Досега печката винаги си работеше нормално, независимо от тази записана грешка. С VCDS съм я чистил, но не след дълго отново я записва. Принципно печката се пали винаги автоматично при старт на двигателя и външна температура под 4,5 градуса. Днес за пръв път ми направи впечатление, че колата загря много бавно, опитах се да включа печката с бутон от таблото, но веднага се изключваше. След като паркирах пробвах с дистанционното и запали, след което си работеше нормално 15мин. /толкова съм и задал/. След това обаче на няколко пъти я пробвах докато карах и в някои моменти се палеше, в други не.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Печка на пасат Б7 - записва грешка - РЕШЕНО!
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Печка на пасат Б7 - записва грешка - РЕШЕНО!
Последна промяна от astragt на Пет 16 фев 2018 12:35, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 22:49
- Автомобил: Passat B7 Alltrack DSG6
- Двигател: CFGC 177 hp 2014
- Местоположение: София
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Съжалявам, че не мога да ти помогна в казуса. Щом няма нищо в нета защо не направиш диагностика в някой от форумните сервизи?
Аз нямам печка, но много бих искал да монтирам възможно най-близко до фабричното изпълнение (без копчето и менюто, пуск с дистанционно е ОК за мен). Какъв модел е webasto - то ти? Имаш ли допълнителен акумулатор или си само с основния? Много ме интересува (стига да имаш опит) дали караш на къси разстояния 2-4 км и успява ли да се зареди акумулатора ако например 30-40 мин преди тръгване си стартирал печката.
Аз нямам печка, но много бих искал да монтирам възможно най-близко до фабричното изпълнение (без копчето и менюто, пуск с дистанционно е ОК за мен). Какъв модел е webasto - то ти? Имаш ли допълнителен акумулатор или си само с основния? Много ме интересува (стига да имаш опит) дали караш на къси разстояния 2-4 км и успява ли да се зареди акумулатора ако например 30-40 мин преди тръгване си стартирал печката.
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Не ти трябва 30-40мин., за 10-15 мин стопля колата и двигателя при минусови темп. Също и сняг ако има по челното и предните стъкла го поразтопява. При мен има втори акумулатор само за печката.
Иначе и до сервиз ще стигна, разбира се, но ми се искаше информация предварителна да имам.
Иначе и до сервиз ще стигна, разбира се, но ми се искаше информация предварителна да имам.
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Грешката е за окъсен към минус кабел от захранването на печката или прекъснат... най-веероятно....
От описанието обаче, явно тръгва само при изключен двигател, т.е. проблема е в кабела за захранване на печката след контакт... Може и окислена, наводнена букса да има...
Огледай кабелите... Едва ли е от хлабав бушон...
От описанието обаче, явно тръгва само при изключен двигател, т.е. проблема е в кабела за захранване на печката след контакт... Може и окислена, наводнена букса да има...
Огледай кабелите... Едва ли е от хлабав бушон...
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
georgebonev написа:Грешката е за окъсен към минус кабел от захранването на печката или прекъснат... най-веероятно....
От описанието обаче, явно тръгва само при изключен двигател, т.е. проблема е в кабела за захранване на печката след контакт... Може и окислена, наводнена букса да има...
Огледай кабелите... Едва ли е от хлабав бушон...
Благодаря, колега!
Всъщност тръгва в "рандом" ситуация, понякога тръгва и при работещ двигател, понякога не. Вчера изтрих грешката и при няколко опита на включване и изключване на работещ двигател, само веднъж не запали, съответно записва същата грешка.
Виждам и в други теми, че си доста запознат с тези устройства, случайно да имаш примерни схеми на ел.инсталацията или пък да препоръчаш човек/сервиз за София? Аз ще видя точно кой модел е печката и ще пиша (мисля, че ми се моташе някъде по документацията и описание за нея).
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Webasto, Eberspacher отоплители - описания, инсталация, обслужване, управление, ъпгрейд.
За София, евентуално колегата HeyMoPeH...
---
При изгасен двигател и не на контакт, винаги ли тръгва?
За София, евентуално колегата HeyMoPeH...
---
При изгасен двигател и не на контакт, винаги ли тръгва?
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Да, мисля, че до сега от дистанционното винаги е тръгвала.
Страничен въпрос малко - Слагам BDC добавка на бардал, за печката ок ли е? Ако наистина осигурява по-добро горене и смазване както рекламират, предполагам е добре и за печката.
Страничен въпрос малко - Слагам BDC добавка на бардал, за печката ок ли е? Ако наистина осигурява по-добро горене и смазване както рекламират, предполагам е добре и за печката.
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Не би трябвало да има проблеми с добавката.
Дори, при много големи студове, дават че може да се добави и бензин към нафтата... Както и антигел може да се ползва.
Единствено, ако печката не е предназначена за био-гориво (няма означение PME на лепенката след "Thermo Top C"), тогава може да има проблем, например много да пуши и да се образува нагар за отрицателно време на работа.
Горивната помпичка си е силна и смуче здраво...
Дори, при много големи студове, дават че може да се добави и бензин към нафтата... Както и антигел може да се ползва.
Единствено, ако печката не е предназначена за био-гориво (няма означение PME на лепенката след "Thermo Top C"), тогава може да има проблем, например много да пуши и да се образува нагар за отрицателно време на работа.
Горивната помпичка си е силна и смуче здраво...
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Привет, както се очакваше проблемът задълба.
Безуспешните стартове на печката зачестиха, а в събота тотално спря. Това се случи след като не искаше да се запали отново и аз многократно опитвах с бутона от конзолата на климатроника, а също и от дистанционното. Накрая от дистанционното уж захапа, но всъщност печката така и не тръгна, само се размириса на нещо кофти. На всичкото отгоре се оказа, че имам проблем и с термостат или термостати, защото вчера при пътуване от Боровец за София с неработеща печка, колата така и не загря. Сега ще влизам в бокса за термостат/и. Въпросът е с печката какво да правя, зъвнях на колегата НеУмоРеН и човекът каза, че ще помогне ако печката е дефектирала, но иска да му я занеса свалена. След като в съобата я мъчих да тръгне печката, тя тотално се заключи и сега с Ваг-Кома ми даде следните грешки:
Също обаче беше дала и в модул Central Electronic това:
като по долу пишеше, че са засечени 11,6V.
Зачудих се да не е слаб акумулатора, от това да не пали печката, дали е възможно? Тази сутрин мерих втория акумулатор, който е за печката, показа ми 12.9V
Основният на колата не съм го мерил, но колата пали нормално, старт/стоп функцията работи нормално, предполагам е ок той.
За пръв път записва грешка за циркулационна помпа, дали може да е заминала сега и тя или просто от многото ми опити да включа печката да е дала някаква грешка, защото като време на записване на грешката съвпада с времето на опитите ми. Преди това си записваше само първата грешка. Сега не мога и да я отключа вече, трябва ли нещо специално или с Ваг-Ком-а е възможно?
Безуспешните стартове на печката зачестиха, а в събота тотално спря. Това се случи след като не искаше да се запали отново и аз многократно опитвах с бутона от конзолата на климатроника, а също и от дистанционното. Накрая от дистанционното уж захапа, но всъщност печката така и не тръгна, само се размириса на нещо кофти. На всичкото отгоре се оказа, че имам проблем и с термостат или термостати, защото вчера при пътуване от Боровец за София с неработеща печка, колата така и не загря. Сега ще влизам в бокса за термостат/и. Въпросът е с печката какво да правя, зъвнях на колегата НеУмоРеН и човекът каза, че ще помогне ако печката е дефектирала, но иска да му я занеса свалена. След като в съобата я мъчих да тръгне печката, тя тотално се заключи и сега с Ваг-Кома ми даде следните грешки:
Също обаче беше дала и в модул Central Electronic това:
като по долу пишеше, че са засечени 11,6V.
Зачудих се да не е слаб акумулатора, от това да не пали печката, дали е възможно? Тази сутрин мерих втория акумулатор, който е за печката, показа ми 12.9V
Основният на колата не съм го мерил, но колата пали нормално, старт/стоп функцията работи нормално, предполагам е ок той.
За пръв път записва грешка за циркулационна помпа, дали може да е заминала сега и тя или просто от многото ми опити да включа печката да е дала някаква грешка, защото като време на записване на грешката съвпада с времето на опитите ми. Преди това си записваше само първата грешка. Сега не мога и да я отключа вече, трябва ли нещо специално или с Ваг-Ком-а е възможно?
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Мисля че термостата на колите с фабричен догревател или печка е различен. И на мен ми се е случвало със старата В6 когато печката се заключи да не може да може да загрее повече от 70 градуса при -10 външна температура. При това с каране около 3 хил. оборотаповече от 20 км (зареждах акумулатора :) Моята беше ръчка и тогава още нямаше 100 хил.км. На твое място бих сменил първо само малкия термостат на кутията.
Защо не отидеш във Вебасто? Те имат представителсво в София. Или свеща или циркулационната помпа е заминала.
Защо не отидеш във Вебасто? Те имат представителсво в София. Или свеща или циркулационната помпа е заминала.
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Аз пак си мисля, че проблема е в захранващия кабел след контакт
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
georgebonev написа:Аз пак си мисля, че проблема е в захранващия кабел след контакт
Става все по интересно, това е от вчера нова грешка:
Записана е в два модула : Central Electronic и CAN/.....
Днес съм при Niksi за смяна на малкия термостат, да видим какъв ще е резултата, ще огледаме захранването и всички връзки на печката. Дано наистина да е някъде там решението. Ако не се открие нищо, ще я вкарам в предтавителството на вебасто. Всъщност, така и не знам каква е точно марката, търсих табели и информация по цялата кола, никъде нищо. А печката така добре е скрита, че няма видимост до нея.
Четох в един чуждестранен форум, че с VCDS може да се отключи, от адаптация на модула за допълнителното подгряване и от падащото меню се изибира Heat Unlock. Някой пробвал ли е?
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Ivo_ написа:Мисля че термостата на колите с фабричен догревател или печка е различен. И на мен ми се е случвало със старата В6 когато печката се заключи да не може да може да загрее повече от 70 градуса при -10 външна температура. При това с каране около 3 хил. оборотаповече от 20 км (зареждах акумулатора :) Моята беше ръчка и тогава още нямаше 100 хил.км. На твое място бих сменил първо само малкия термостат на кутията.
Защо не отидеш във Вебасто? Те имат представителсво в София. Или свеща или циркулационната помпа е заминала.
Почвам с малкия термостат, ако не открием нищо, ще стигна и до вебасто, но по-скоро си мисля, че ако някой елемент е заминал, би трябвало от веднъж да спре печката и толкова, а тя повече от месец си работеше нормално, с изключение на редките моменти, в който не можеше да включи. В последствие зачестиха и така се стигна до тук.
- vekatap
- Мнения: 209
- Регистриран на: Пон 18 юли 2005 16:27
- Автомобил: Lupo
- Двигател: AUA
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
Колега сваляй десния подкалник и я огледай хубво тази печка. Мойта (нищо че съм с В6) имах проблем с дистанционното, после таймера от таблото изчезна и накрая и Aux Heating като модул. Бяха ми се прекъснали кабелите точно преди една от буксите, които влизат в печката. Пооправих ги и след това всичко заработи. Доколкото до UNLOCK-a мисля че няма проблем. Като взех колата и мойта беше заключена и я отключих с VAG COM. Така че действай и успех
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Печка на пасат Б7 - записва грешка
georgebonev написа:Аз пак си мисля, че проблема е в захранващия кабел след контакт
georgebonev, благодарности за съветите!!!
Ако знаете колко прави сте с колегата vekatap.
Бях в сервиз на Вебасто, оказа се инсталацията, нагорели букси + циркулационната помпа, която имаше стопено и по корпуса. Не знам ако по-рано бях обърнал внимание при първите грешки дали нямаше барем помпата да спася, но то и на нейната букса всичко беше нагоряло. С нов захранващ кабел и нова помпа, вече всичко е ок!
Иначе смених и термостата на DSG-то, но не намирам разлика в поведението. Сравнително бавно загрява /без печка/. Примерно днес трябваха 25мин. кротко каране в сутрешна София за да стигне 90гр. според таблото или 76гр. според скритото меню от климатроника. Радиаторът е хладък, нито топъл, нито студен, тоест около човешка темп. Ако карам динамично доста бързо загрява. Ама може и това да си е нормалното положение за тез високоефективни CR мотори. То затова май масово са с донагреватели.
Ето и две снимчици: