Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот vaiper 1 » Нед 11 фев 2018 15:03


Моя 3 пъти същата работа и си върви на фурия :mrgreen
Оправи течовете и караи :th_up




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот muns61 » Нед 11 фев 2018 15:35


silent написа:не бързай да да пипаш двигателя...тези двигатели са корави...
.

Той и авторът е корав, кой подред мотор му е. :mhihi


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот ludmil » Нед 11 фев 2018 17:19


ktamen написа:Развий свещите, снимай ги и качи снимката да ги видим какъв цвят са.
На мен смяната на гарнитурата ми излезе около 50лв и един ден работа.

На бойната машина Опел Кадет вече съм сменял и знам, че не е кой знае какво. Само динамометричен ключ е нужно да намеря.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот ktamen » Нед 11 фев 2018 18:19


Не бързай! Дай първо да видим снимката :exclaim


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот ludmil » Вто 13 фев 2018 10:22


ktamen написа:Развий свещите, снимай ги и качи снимката да ги видим какъв цвят са.
На мен смяната на гарнитурата ми излезе около 50лв и един ден работа.

болтовете сменя ли?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот ktamen » Вто 13 фев 2018 23:26


Не. И нищо не съм шлайфал. И ги стягах по супер измислен начин. И за капак 2 пъти ми звъниха по телефона, колкото да забравя кой болт докъде съм го стегнал. И въпреки това ремонтът излезе успешен.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот Iezekil » Сря 14 фев 2018 6:46


Ти си изключение.Аз щото ме подведе майстора да не шлайфам,сменях гарнитура 2 пъти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот radotom » Сря 14 фев 2018 16:19


Аз направо бих го нарекъл аномалия, а не изключение :icon_lol :icon_lol :icon_lol
Ясно е, че гарнитурата може да обере известни неравности - то това й е работата, ама чак пък толкова :rolleyes


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот ktamen » Чет 15 фев 2018 0:03


radotom написа: ама чак пък толкова :rolleyes

Чак пък колко?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 15 фев 2018 7:33


Ако не е крива главата, не е проблем на тия старите мотори да се сложи направо гарнитурата и да се стегне. На моята двойка някога съм го правил веднъж, както и на някои други коли от тези години. Хубаво почистване с телена четка на повърхностите и стягане


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот Iezekil » Чет 15 фев 2018 12:47


И мен така ме убедиха....ама прегряван ли е мотора,не рискувай цялата галимация заради 40 лв.шлайф.Същото ще кажа и за болтовете.


passat ;)
Мнения: 61
Регистриран на: Чет 29 дек 2016 20:15
Автомобил: Passat b3 1988
Двигател: RP
Местоположение: Шумен

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот passat ;) » Чет 15 фев 2018 21:40


Ако главата не е крива няма нужда от шлайфане.Болтовете не съм сменял и нямам никакви проблеми с вървенето или да прегрява.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот ktamen » Чет 15 фев 2018 22:08


ktamen написа:Чак пък колко?

Този въпрос не беше за заяждане, трябваше да се разбира буквално. И очаквах отговор в милиметри или нещо от този сорт.
При всички случаи ми се струва, че напъването от болтовете е предостатъчно да преодолее евентуални кривини.
Или поне на мен така ми се струва.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот radotom » Чет 15 фев 2018 23:15


Колко ли?

Ами точно толкова, колкото му е на човек късмета :icon_lol

Предполагам, че има някъде описани допуски на неравнинност, които могат да бъдат обрани от определен тип гарнитури.
Вероятно десети от милиметъра
Аз не ги знам, така, че предпочитам да заравня максимално, за да съм сигурен, че съм в тях.
Относно това 'ако не е крива...'...
Ми тя ако не е крива, няма да сте разбрали, че сте прегряли колата, бе хора :icon_lol
Щом издиша като парен локомотив, значи Е крива.
Главите не са гумени, че да имат еластичност и да разчитате, че ще си възвърне формата.
Стягането на болтовете е толкова ненадеждно в случая, че не ми се коментира грам!
Кое ще стане първо?
Ще изскубнете резбата, ще изскубнете (скъсате) болта или ще успеете да изправите 10 санта криво ДжилЕзо?

ЕДИТ:
Тъй като миналата седмица се сблъсках с горното изречение - да поразкажа:
Преди 2 години купих на сина ми един Фиат Мареа, евтиничък, да си го блъска и да се учи :icon_lol
Той ожули 2 пъти моя Шаран и нито веднъж Фиата, ма това друга бира! :mhihi
Тааа...
Сменям аз още първия месец ремъци, ролки, сменям изпарител, щото пробил платното, вкарвал газ в охладителната система и омазал и глава, и грнитура и све!
Та межу другото и глава шлайфах, и гарнитури поголовно сменях, че и запушени от ръжда радиатори, щото предния тиквеник си крал на водичка и хич му не дремело, че долива по литър на седмица - имаше чешмичка в дворчето - видях я.

Като тръгнах да сменям и оптяжната ролка на пистовия ремък, видях, че болта му потъна почти целия, а си е М8х70 - бая дълго болтченце :rolleyes
Поогледах в дупката - едно 15-20мм от началото й само рисунка от резба останала :icon_lol явно някой е успял да натегне като хората, мъжката и.... и до там!
-Е, нищо! Нали в дъното е останала резба - почти 6-7мм хваща болта - ще държи!
... И натягам и аз по-якинко, че нали малко резбичка - дано се не развие
Така кара почти до началото на миналата седмица.
Дзъррр.... телефона:
-Тате, изчезна ми хидравликата и светна акумулаторчето.
Диагнозата - скъсан болт. :thumb_down
Ама не счупен от огъване или нещо от сорта - скъсан от пренатягане :banghead
Между другото, болта беше нов, върви си в комплект с оптяжната ролка и е с якост 10.9

Реших - ще разпробивам до 10мм, после една втулка с външно М12 и вътрешно М8 от високовъглеродна стомана и ще стане.
Извадих с разпробиване парченцето от болта, въртя аз с бургия 10... по едно време взе да се появява една много дълга и твърда стружка отвътре
Оказа се, че предния як пич, дето е изстъгнал резбата, е натикал пружинка за ремонт на резби, та да си издаде колата (уж) работеща и със сменени ремъци.
Само не разбрах защо е натикал пружината чак толкова навътре, та да няма резба в началото на отвора, ама нейсе!

Сичкото туй писано е по повод пренатягането на болтовете.
Сега пак е пренатегнат леко - не е с предписваните по таблиците 25N.m. за резби М8, а е някъде към 35-36N.m. ама поне не е до скъсване, както го бях направил предния път, та се надявам да устиска :icon_lol


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя

Мнениеот ktamen » Пет 16 фев 2018 0:38


Не вярвам на новите болтове, не знам ти що им вярваш :rolleyes
И съм голям късметлия, щото преди 20 години като сменях гарнитура на ладата пак просто почистих остатъците от старата и разбира се използвах старите болтове. Ремонтът пак си беше успешен.
Някъде в този форум четох, че на някои двигатели е задължително да се сменят болтовете, а на други е по желание, явно моите двигатели са от втория вид.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Georgiev13 и 162 госта