Моя 3 пъти същата работа и си върви на фурия
Оправи течовете и караи
Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
silent написа:не бързай да да пипаш двигателя...тези двигатели са корави...
.
Той и авторът е корав, кой подред мотор му е.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
ktamen написа:Развий свещите, снимай ги и качи снимката да ги видим какъв цвят са.
На мен смяната на гарнитурата ми излезе около 50лв и един ден работа.
На бойната машина Опел Кадет вече съм сменял и знам, че не е кой знае какво. Само динамометричен ключ е нужно да намеря.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
Не бързай! Дай първо да видим снимката
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
ktamen написа:Развий свещите, снимай ги и качи снимката да ги видим какъв цвят са.
На мен смяната на гарнитурата ми излезе около 50лв и един ден работа.
болтовете сменя ли?
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
Не. И нищо не съм шлайфал. И ги стягах по супер измислен начин. И за капак 2 пъти ми звъниха по телефона, колкото да забравя кой болт докъде съм го стегнал. И въпреки това ремонтът излезе успешен.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
Ти си изключение.Аз щото ме подведе майстора да не шлайфам,сменях гарнитура 2 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
Аз направо бих го нарекъл аномалия, а не изключение
Ясно е, че гарнитурата може да обере известни неравности - то това й е работата, ама чак пък толкова
Ясно е, че гарнитурата може да обере известни неравности - то това й е работата, ама чак пък толкова
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
radotom написа: ама чак пък толкова
Чак пък колко?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
Ако не е крива главата, не е проблем на тия старите мотори да се сложи направо гарнитурата и да се стегне. На моята двойка някога съм го правил веднъж, както и на някои други коли от тези години. Хубаво почистване с телена четка на повърхностите и стягане
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
И мен така ме убедиха....ама прегряван ли е мотора,не рискувай цялата галимация заради 40 лв.шлайф.Същото ще кажа и за болтовете.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Чет 29 дек 2016 20:15
- Автомобил: Passat b3 1988
- Двигател: RP
- Местоположение: Шумен
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
Ако главата не е крива няма нужда от шлайфане.Болтовете не съм сменял и нямам никакви проблеми с вървенето или да прегрява.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
ktamen написа:Чак пък колко?
Този въпрос не беше за заяждане, трябваше да се разбира буквално. И очаквах отговор в милиметри или нещо от този сорт.
При всички случаи ми се струва, че напъването от болтовете е предостатъчно да преодолее евентуални кривини.
Или поне на мен така ми се струва.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
Колко ли?
Ами точно толкова, колкото му е на човек късмета
Предполагам, че има някъде описани допуски на неравнинност, които могат да бъдат обрани от определен тип гарнитури.
Вероятно десети от милиметъра
Аз не ги знам, така, че предпочитам да заравня максимално, за да съм сигурен, че съм в тях.
Относно това 'ако не е крива...'...
Ми тя ако не е крива, няма да сте разбрали, че сте прегряли колата, бе хора
Щом издиша като парен локомотив, значи Е крива.
Главите не са гумени, че да имат еластичност и да разчитате, че ще си възвърне формата.
Стягането на болтовете е толкова ненадеждно в случая, че не ми се коментира грам!
Кое ще стане първо?
Ще изскубнете резбата, ще изскубнете (скъсате) болта или ще успеете да изправите 10 санта криво ДжилЕзо?
ЕДИТ:
Тъй като миналата седмица се сблъсках с горното изречение - да поразкажа:
Преди 2 години купих на сина ми един Фиат Мареа, евтиничък, да си го блъска и да се учи
Той ожули 2 пъти моя Шаран и нито веднъж Фиата, ма това друга бира!
Тааа...
Сменям аз още първия месец ремъци, ролки, сменям изпарител, щото пробил платното, вкарвал газ в охладителната система и омазал и глава, и грнитура и све!
Та межу другото и глава шлайфах, и гарнитури поголовно сменях, че и запушени от ръжда радиатори, щото предния тиквеник си крал на водичка и хич му не дремело, че долива по литър на седмица - имаше чешмичка в дворчето - видях я.
Като тръгнах да сменям и оптяжната ролка на пистовия ремък, видях, че болта му потъна почти целия, а си е М8х70 - бая дълго болтченце
Поогледах в дупката - едно 15-20мм от началото й само рисунка от резба останала явно някой е успял да натегне като хората, мъжката и.... и до там!
-Е, нищо! Нали в дъното е останала резба - почти 6-7мм хваща болта - ще държи!
... И натягам и аз по-якинко, че нали малко резбичка - дано се не развие
Така кара почти до началото на миналата седмица.
Дзъррр.... телефона:
-Тате, изчезна ми хидравликата и светна акумулаторчето.
Диагнозата - скъсан болт.
Ама не счупен от огъване или нещо от сорта - скъсан от пренатягане
Между другото, болта беше нов, върви си в комплект с оптяжната ролка и е с якост 10.9
Реших - ще разпробивам до 10мм, после една втулка с външно М12 и вътрешно М8 от високовъглеродна стомана и ще стане.
Извадих с разпробиване парченцето от болта, въртя аз с бургия 10... по едно време взе да се появява една много дълга и твърда стружка отвътре
Оказа се, че предния як пич, дето е изстъгнал резбата, е натикал пружинка за ремонт на резби, та да си издаде колата (уж) работеща и със сменени ремъци.
Само не разбрах защо е натикал пружината чак толкова навътре, та да няма резба в началото на отвора, ама нейсе!
Сичкото туй писано е по повод пренатягането на болтовете.
Сега пак е пренатегнат леко - не е с предписваните по таблиците 25N.m. за резби М8, а е някъде към 35-36N.m. ама поне не е до скъсване, както го бях направил предния път, та се надявам да устиска
Ами точно толкова, колкото му е на човек късмета
Предполагам, че има някъде описани допуски на неравнинност, които могат да бъдат обрани от определен тип гарнитури.
Вероятно десети от милиметъра
Аз не ги знам, така, че предпочитам да заравня максимално, за да съм сигурен, че съм в тях.
Относно това 'ако не е крива...'...
Ми тя ако не е крива, няма да сте разбрали, че сте прегряли колата, бе хора
Щом издиша като парен локомотив, значи Е крива.
Главите не са гумени, че да имат еластичност и да разчитате, че ще си възвърне формата.
Стягането на болтовете е толкова ненадеждно в случая, че не ми се коментира грам!
Кое ще стане първо?
Ще изскубнете резбата, ще изскубнете (скъсате) болта или ще успеете да изправите 10 санта криво ДжилЕзо?
ЕДИТ:
Тъй като миналата седмица се сблъсках с горното изречение - да поразкажа:
Преди 2 години купих на сина ми един Фиат Мареа, евтиничък, да си го блъска и да се учи
Той ожули 2 пъти моя Шаран и нито веднъж Фиата, ма това друга бира!
Тааа...
Сменям аз още първия месец ремъци, ролки, сменям изпарител, щото пробил платното, вкарвал газ в охладителната система и омазал и глава, и грнитура и све!
Та межу другото и глава шлайфах, и гарнитури поголовно сменях, че и запушени от ръжда радиатори, щото предния тиквеник си крал на водичка и хич му не дремело, че долива по литър на седмица - имаше чешмичка в дворчето - видях я.
Като тръгнах да сменям и оптяжната ролка на пистовия ремък, видях, че болта му потъна почти целия, а си е М8х70 - бая дълго болтченце
Поогледах в дупката - едно 15-20мм от началото й само рисунка от резба останала явно някой е успял да натегне като хората, мъжката и.... и до там!
-Е, нищо! Нали в дъното е останала резба - почти 6-7мм хваща болта - ще държи!
... И натягам и аз по-якинко, че нали малко резбичка - дано се не развие
Така кара почти до началото на миналата седмица.
Дзъррр.... телефона:
-Тате, изчезна ми хидравликата и светна акумулаторчето.
Диагнозата - скъсан болт.
Ама не счупен от огъване или нещо от сорта - скъсан от пренатягане
Между другото, болта беше нов, върви си в комплект с оптяжната ролка и е с якост 10.9
Реших - ще разпробивам до 10мм, после една втулка с външно М12 и вътрешно М8 от високовъглеродна стомана и ще стане.
Извадих с разпробиване парченцето от болта, въртя аз с бургия 10... по едно време взе да се появява една много дълга и твърда стружка отвътре
Оказа се, че предния як пич, дето е изстъгнал резбата, е натикал пружинка за ремонт на резби, та да си издаде колата (уж) работеща и със сменени ремъци.
Само не разбрах защо е натикал пружината чак толкова навътре, та да няма резба в началото на отвора, ама нейсе!
Сичкото туй писано е по повод пренатягането на болтовете.
Сега пак е пренатегнат леко - не е с предписваните по таблиците 25N.m. за резби М8, а е някъде към 35-36N.m. ама поне не е до скъсване, както го бях направил предния път, та се надявам да устиска
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Pasat B3, 90 коня, 1.8 - пак прегрях двигателя
Не вярвам на новите болтове, не знам ти що им вярваш
И съм голям късметлия, щото преди 20 години като сменях гарнитура на ладата пак просто почистих остатъците от старата и разбира се използвах старите болтове. Ремонтът пак си беше успешен.
Някъде в този форум четох, че на някои двигатели е задължително да се сменят болтовете, а на други е по желание, явно моите двигатели са от втория вид.
И съм голям късметлия, щото преди 20 години като сменях гарнитура на ладата пак просто почистих остатъците от старата и разбира се използвах старите болтове. Ремонтът пак си беше успешен.
Някъде в този форум четох, че на някои двигатели е задължително да се сменят болтовете, а на други е по желание, явно моите двигатели са от втория вид.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stantr и 219 госта