Здравейте,
Значи ще купувам кола от CH, чийто проблем е Kühler für Abgasrückführung, което гугъл преводач казва, че означава: Радиатор за рециркулация на отработените газове.
Дадоха ми и тази снимка като нагледно обяснение. Някой може ли да ми го обясни какво е това и в БГ може ли да сеоправи. В CH заради това, колата не може да мине годишен.
b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
Последна промяна от zhoro25 на Пон 02 апр 2018 21:11, променено общо 2 пъти.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Моля за помощ.
Коригирай заглавието според шаблона:
viewtopic.php?f=6&t=352512
viewtopic.php?f=6&t=352512
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
Колата трябва да е дизел, от Евро 4 нагоре, за да се намалят отработените Stickoxide, част от изгорелите газове се охлаждат в горният радиатор и се вкарват заедно с пресния въздух. Радиаторът за отработени газове има доста входове и изходи, направен е от неръждавейка или алуминии, охлажда се с течност от мотора.
Нови струват от 190 евро нагоре ( цени за Германия ), а смяната в сервиз 3 до 4 часа, тук става въпрос за усреднени часове.
Възможни са още повреди в управлението на процеса, което става чрез електропневматика (вакуум), електромеханично или механично.
Дали могат да се ремонтират в България ще ти кажат други колеги!
Нови струват от 190 евро нагоре ( цени за Германия ), а смяната в сервиз 3 до 4 часа, тук става въпрос за усреднени часове.
Възможни са още повреди в управлението на процеса, което става чрез електропневматика (вакуум), електромеханично или механично.
Дали могат да се ремонтират в България ще ти кажат други колеги!
Re: b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
Охладител на ЕГР-а и по нашите ширини , все още не е проблем да се махне софтуерно , и хардуерно.
Сигурен ли си , че пасата е 5,5 , и е 2006г ?
Сигурен ли си , че пасата е 5,5 , и е 2006г ?
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
На 5.5 ЕГР мисля,че няма охладител.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
Дали обаче ще хваща показателите на технически преглед?
Имаше тема тук за проблеми при нов внос. Пасатът сигурно е произведен краят на 2005, а първа регистрация е 2006.
" Zdravko Zankov написа:
На 5.5 ЕГР мисля,че няма охладител."
Май си прав, търсих в един сайт за чаркове>
0 Treffer gefunden für Kühler, Abgasrückführung
VW Passat B5 Variant (3BG) 1.9 TDI 4motion (96 KW / 130 PS)
Имаше тема тук за проблеми при нов внос. Пасатът сигурно е произведен краят на 2005, а първа регистрация е 2006.
" Zdravko Zankov написа:
На 5.5 ЕГР мисля,че няма охладител."
Май си прав, търсих в един сайт за чаркове>
0 Treffer gefunden für Kühler, Abgasrückführung
VW Passat B5 Variant (3BG) 1.9 TDI 4motion (96 KW / 130 PS)
Последна промяна от Курт Деликуртев на Пон 02 апр 2018 21:54, променено общо 1 път.
Re: b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
ми казаха, че е 2006 - не съм виждал документации.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
Значи коригираш заглавието на B6 (B5.5 е дo Март 2005). Въпреки, че не е 2005-та, автомобилът изглежда се числи към моделната "първа партида" на 6ците. Не е зле да видиш сервизната история, за да провериш дали има сменени части по "детските болести" на модела. Някои немци твърдят, че въпросния детайл е заменян без доплащане във VW оторизирани сервизи по време на акцията за актуализиране на софтуера след Дизелгейт (не знам колко е в сила за CH)
Тоест с този проблем колата не може да мине ЕКО теста заради завишените показания на азотен окис. Тук обаче възниква следният въпрос, дори дефектът на EGR охладителя да не пречи на движението на автомобила, този пасат практически не може да мине преглед в CH така че да го изведеш от страната и докараш до БГ на собствен ход.
Ако вече си решил, че това ще е твоята кола - те съветвам добре да претеглиш вариантите във финансово изражение - А) докарване с автовоз/платформа, вариант Б) отремонтиране на място и минаване на преглед (евентуално има вариант да си намериш по-изгодно частта оттук и да си я смениш там). Във всеки случай, имаш добър повод да се пазариш за цената на автомобилa
Екотестът - Abgasuntersuchung (AU) е компонент от техническия преглед - Hauptuntersuchung (HU) (който там обикновено е на 2г.) и ако колата е върната, но все пак е минала HU по всички останали компоненти, допускам че за последващо ходене трябва да се доплати само за AU или дори да не се доплаща. (Връщали са ме от технически преглед в Германия за отстраняване на проблеми и на 2рото ходене не ми искаха да доплащам)
Само имай предвид, че с такъв дефект в купето често ce усеща миризма на отработени газове - особено на светофари и в задръствания!
И още един съвет, щом се отнася за автомобил от CH. Обърни особено внимание на състоянието на купето. Безупречната поддръжка на пътищата през зимата неизбежно катализира ръждата, освен ако собственикът не го е измивал старателно, особено отдолу. Не е казано, че всички оттам са такива но е рисков фактор.
Тоест с този проблем колата не може да мине ЕКО теста заради завишените показания на азотен окис. Тук обаче възниква следният въпрос, дори дефектът на EGR охладителя да не пречи на движението на автомобила, този пасат практически не може да мине преглед в CH така че да го изведеш от страната и докараш до БГ на собствен ход.
Ако вече си решил, че това ще е твоята кола - те съветвам добре да претеглиш вариантите във финансово изражение - А) докарване с автовоз/платформа, вариант Б) отремонтиране на място и минаване на преглед (евентуално има вариант да си намериш по-изгодно частта оттук и да си я смениш там). Във всеки случай, имаш добър повод да се пазариш за цената на автомобилa
Екотестът - Abgasuntersuchung (AU) е компонент от техническия преглед - Hauptuntersuchung (HU) (който там обикновено е на 2г.) и ако колата е върната, но все пак е минала HU по всички останали компоненти, допускам че за последващо ходене трябва да се доплати само за AU или дори да не се доплаща. (Връщали са ме от технически преглед в Германия за отстраняване на проблеми и на 2рото ходене не ми искаха да доплащам)
Само имай предвид, че с такъв дефект в купето често ce усеща миризма на отработени газове - особено на светофари и в задръствания!
И още един съвет, щом се отнася за автомобил от CH. Обърни особено внимание на състоянието на купето. Безупречната поддръжка на пътищата през зимата неизбежно катализира ръждата, освен ако собственикът не го е измивал старателно, особено отдолу. Не е казано, че всички оттам са такива но е рисков фактор.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: b5.5 4x4, 1.9td, 2006g. Kühler für Abgasrückführung проблем?
Твърде вероятно е това да е от последните В5.5, но да е с първа регистрация през 2006 г. На дизелов В5.5, ТДИ, 1.9/131 има такова нещо. От майстори в един от ползващите се с много добро име Форумни сервизи, знам че това е отоплител, подпомага загряването на охл. течност зимно време/дори в градски трафик, когато не можеш да подържаш по-висока скорост, респ обороти/ и с това спомага за по-бързото осигуряване на топъл въздух в купето. Може и да е с двойна функция, същевременно и да е охладител за ЕГР клапана. Ако другото на автомобила те устройва колега не се притеснявай за този елемент.
Предполагам, че би могло да се почисти/промие.
Както и по-горе са писали колеги този елемент може да се премахне, с което ще ти се поувеличи разхода за гориво през студения период.
Съдейки по клиповете по-долу, според мен е възможно да се направи директно байпас, като се премахне въпросният елемент и използва тръбичка от автомобил без такъв отоплител/охладител, т.е. тази която на схемата ти е под N 13. Съответно ще трябва да се затвори и водният кръг.
На този клип се вижда как е консрукцията и тръбичката, за която пиша без този елемент https://www.youtube.com/watch?v=kGAxwDEHEDM
А тук го има, гледай след третата минута от началото https://www.youtube.com/watch?v=O-606GIhDKE
Предполагам, че би могло да се почисти/промие.
Както и по-горе са писали колеги този елемент може да се премахне, с което ще ти се поувеличи разхода за гориво през студения период.
Съдейки по клиповете по-долу, според мен е възможно да се направи директно байпас, като се премахне въпросният елемент и използва тръбичка от автомобил без такъв отоплител/охладител, т.е. тази която на схемата ти е под N 13. Съответно ще трябва да се затвори и водният кръг.
На този клип се вижда как е консрукцията и тръбичката, за която пиша без този елемент https://www.youtube.com/watch?v=kGAxwDEHEDM
А тук го има, гледай след третата минута от началото https://www.youtube.com/watch?v=O-606GIhDKE
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта