VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Колата спираше с тресене на волана, когато я взех. Сложих нови накладки и дискове.
Известно време нямаше проблем. После пак почна да тресе.
Онзи ден закарах новите дискове на стругар и за 1 ден върнах старите буквално, за да мога да се придвижа до стругаря. След това отидох и дадох 50лв за накладки TRW и специално исках такива.
Слагам новите шлайфани дискове и махам тези, с които съм купил колата и които си бяха криви. Слагам новите накладки TRW, за които съм дал сумати пари. Пускам колата в движение и за благодарност получавам зверско тресене, по-лошо отколкото преди да закарам дисковете на стругар. Значи с дисковете, с които купих колата тресеше, след това сложих обратно новите шлайфани и тресенето продължи да бъде същото, въпреки че са шлайфани и накладките са нови.
Вдигах колата и гледах шарнирите, изглежда всичко да е наред. Единствено забелязвам, че макферсоните и двата имат луфт, когато вдигна колата. Не мога да разбера какво вече се случва. Слагам нови части, давам 100лв за спирачките и то става по-зле, а не по-добре. Първият път, когато имах такъв проблем смених дисковете, но сложих евтини накладки.
Странното е,че на една от тия евтини накладки ръбът на основата на накладката се е отлепил от феродото и се сгънал. Не мога да си обясня как точно е станало. Но апаратите не задържат, отстрани не е като да не може да се пипне джантата.
При скорост до 50-60км/ч тресенето по не се усеща. Колата спира леко на тласъци. Нагоре воланът започна да тресе вече значително.
Известно време нямаше проблем. После пак почна да тресе.
Онзи ден закарах новите дискове на стругар и за 1 ден върнах старите буквално, за да мога да се придвижа до стругаря. След това отидох и дадох 50лв за накладки TRW и специално исках такива.
Слагам новите шлайфани дискове и махам тези, с които съм купил колата и които си бяха криви. Слагам новите накладки TRW, за които съм дал сумати пари. Пускам колата в движение и за благодарност получавам зверско тресене, по-лошо отколкото преди да закарам дисковете на стругар. Значи с дисковете, с които купих колата тресеше, след това сложих обратно новите шлайфани и тресенето продължи да бъде същото, въпреки че са шлайфани и накладките са нови.
Вдигах колата и гледах шарнирите, изглежда всичко да е наред. Единствено забелязвам, че макферсоните и двата имат луфт, когато вдигна колата. Не мога да разбера какво вече се случва. Слагам нови части, давам 100лв за спирачките и то става по-зле, а не по-добре. Първият път, когато имах такъв проблем смених дисковете, но сложих евтини накладки.
Странното е,че на една от тия евтини накладки ръбът на основата на накладката се е отлепил от феродото и се сгънал. Не мога да си обясня как точно е станало. Но апаратите не задържат, отстрани не е като да не може да се пипне джантата.
При скорост до 50-60км/ч тресенето по не се усеща. Колата спира леко на тласъци. Нагоре воланът започна да тресе вече значително.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
А леглата на спирачните дискове почисти ли ги добре?
Там се събира ръжда и ако не е почистено добре с пила дори при нови дискове пак тресе!
Там се събира ръжда и ако не е почистено добре с пила дори при нови дискове пак тресе!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Сгъването на накладката е станало като си натиснал педала за първи път след смяната а тя е била накриво в супорта. Заклинила е и буталото я е огънало. Вътрешна накладка е, нали?
Навярно и супорта вече е крив. И ако ще и оригинални накладки с оригинални дискове да сложиш пак няма да е ОК. Закарай тая кола на сервиз! Ще ти излезе по-евтино отколкото да сменяш части през месец.
Навярно и супорта вече е крив. И ако ще и оригинални накладки с оригинални дискове да сложиш пак няма да е ОК. Закарай тая кола на сервиз! Ще ти излезе по-евтино отколкото да сменяш части през месец.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
С метална четка се чистят каналите за накладките, аз винаги мажа след това с медна паста, намалява квиченето и дълго време няма заклинване на накладки!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
goppa написа:Сгъването на накладката е станало като си натиснал педала за първи път след смяната
Невъзможно. Всеки път слагам накладките върху съпорта плътно до диска и не отварям челюстта много, за да може да се изметне така. Накладката се е огънала преди да сменя дискове и накладки. Но да, накладката откъм буталото е. За сметка на това новата накладка ляга без никакви дертове и някакви луфтове.
Курт Деликуртев написа:С метална четка се чистят каналите за накладките
Ръбовете в съпорта изравних с пила, преди да сложа още първия комплект накладки.
goppa написа:Закарай тая кола на сервиз! Ще ти излезе по-евтино отколкото да сменяш части през месец.
НЕ е опция! Всеки ден ходя по 60км на работа. Не съм се научил да фърча. Аз питам защо преди да извадя калпавите накладки и да закарам новите дискове на стругар, преди да разбера че има крива накладка, биеше по-малко. След това закарах дисковете на стругар и сложих нови накладки и започна да бие повече?!
Курт Деликуртев написа:А леглата на спирачните дискове почисти ли ги добре?
Леглата на дисковете също бяха минати на струг. Главината лъщи, изчистена почти перфектно.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Стругаря,надежден ли е? Гумите ти да не са криви? Или джантите?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Водния дух1 написа:Гумите ти да не са криви? Или джантите?
Бавно спиране с леко натискане на педала на спирачките - спира с леки тласъци.
Нормално спиране с натискане на спирачки до 50-60 - почти нищо не се усеща.
Намаляване от 100 до 50-60 - сериозно тресене.
Гумите чисто нови. Направих днес проба - свалях по една предна гума и слагах патерицата.
Няма никаква разлика. Парадоксалното е, че ПРЕДИ да сложа старите дискове, за да закарам новите на стругар, дори с огънатата накладка колата спираше с по-малко тресене. Сложих старите дискове, с които взех колата, за да закарам новите на стругар. Тресеше си, ама аз си знаех. След това сложих дисковете от стругар и нови накладки TRW. Значи тресенето е на нивото на старите криви дискове и е по-зле отколкото преди да сваля новите дискове и да ги закарам на стругар, преди да разбера че имам изкривена накладка.
Стругарът изглежда да е надежден, уж е популярен. Обаче аз нямам струг и няма как да ги проверя дали не бият.
Гумите не са 10-та употреба, зимните които ще сменям скоро и започнах да ги карам октомври миналата година.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Дискове.
Или прозаичните задни тампони на носачите.
Въпреки,че това е болка при Голф 4.
Но Пасат В4,преди да го продам,тресеше по същия начин.
Тинки,бие ли на педала,или само волана тресе.
Или прозаичните задни тампони на носачите.
Въпреки,че това е болка при Голф 4.
Но Пасат В4,преди да го продам,тресеше по същия начин.
Тинки,бие ли на педала,или само волана тресе.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Стругарят центрова ли главината с часовник, който показва поне стотни от милиметъра? Ако не го е направил е ужасно!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Zdravko Zankov написа:Тинки,бие ли на педала,или само волана тресе.
Бие и педала. Дадох 40лв на стругар за да изправи дискове, които считах за криви.
Курт Деликуртев написа:Стругарят центрова ли главината с часовник, който показва поне стотни от милиметъра?
Не бях там. Каза ми да дойда след половин час и така и направих.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Премери главината за аксиално биене с индикаторен часовник. Плашиш ме, не искам това да ме стига.
Курта го е писал вече, но да натъртя и аз.
Спирането на тласъци е от различно дебел диск по диаметъра.
Курта го е писал вече, но да натъртя и аз.
Спирането на тласъци е от различно дебел диск по диаметъра.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Добра идея да свали гумите и с индикаторен часовник да си замери биенето на всяка страна! И ако има биене работата е ясно, фалшив стругар. А колко макс може да е отклонението, няколко стотни?
Аз имам един такъв се мотае в гаража, ама нямам стойката с магнитче.
Старата кола на жена ми така спираше на тласъци, цели 8 години така я търкаля!
Аз имам един такъв се мотае в гаража, ама нямам стойката с магнитче.
Старата кола на жена ми така спираше на тласъци, цели 8 години така я търкаля!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
Курт Деликуртев написа:Добра идея да свали гумите и с индикаторен часовник да си замери биенето на всяка страна!
Ако сваля гумата, какво ще държи диска да не се клати? Индикаторен часовник за съжаление нямам. Вдигнах колата, запалих я, дадох на скорост и се ослувам за по-особен шум като неравномерно стъргане(същевременно както е на скорост леко натискам спирачката) и не мога да разбера нищо.
Не вярвам да има крива главина, защото внезапно няма да стане по-зле. Нито като смених дисковете след като взех колата нямаше да изчезне биенето, ако беше главина.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
инжектопляктор написа:Ако сваля гумата, какво ще държи диска да не се клати?.
Двата малки стопорни винта къде са ти? Или не можеш да завинтиш болтовете на джантите с по една шайба?
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: VW Passat B3 89г - тресене на волана при натискане на спирачките
инжектопляктор написа:Ако сваля гумата, какво ще държи диска да не се клати?
Стягаш с други болтове за да не се клати! А индикаторен часовник можеш да потърсиш от стругари и колеги от форума, идва събота и неделя, има достатъчно време.
Не виждам друг начин да се направи диагностика къде може да е проблема! Иначе си говорим на тъмно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта