Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот ludmil » Съб 14 апр 2018 0:09


Здравейте!
Колата гори масло, не много, не излиза сив пушек, но усещам мириса. Как може да се разбере дали е от гумички на клапаните или от семерините?
Не знам на колко км. е двигателя, защото скоро го сложих (стария се спомина). Върви доста по-добре от стария, който беше на 270 хиляди.

Последна промяна от ludmil на Чет 26 апр 2018 11:32, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот IvanMan » Съб 14 апр 2018 4:42


Коригирай заглавието според шаблона:
viewtopic.php?f=6&t=352512


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот stefan4o » Съб 14 апр 2018 6:27


Рисковете на втората употреба - може да те върне в изходна позиция - за ремонт. Пробвай да смениш гумичките първо, има доста писано във форума по въпроса. И все пак напиши за каква кола идва реч.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот silent » Съб 14 апр 2018 7:05


По вероятно ти капе от капака на клапаните върху колекторите и от там ти мирише.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот Dpop » Вто 17 апр 2018 12:17


Не става ясно какъв точно двг. си монтирал колега, но да приемем, че 1.8 RP, съдейки от писаното под аватара.
Колко малко ти гори за определен пробег? Старият ми Пасат беше с подобен двигател и когато се разделих с него беше на над 320 хил. км., като само със смяна на уплътнителните гумичики на клапаните(бутално цилиндровата група, клапаните и водачите им си бяха идеални) при един от форумните майстори приключих с разхода на масло, който беше около 2 до 2.5 л. на 10 хил. Просто двигателят си е добре конструиран и ако е бил обслужван и каран нормално може да изкара спокойно над 500 хил. без основен ремонт. След профилактиката на главата го карах около 9 г. с масло 10W40 и между смените на средно 12-13 хил. съм доливал само около 250-300 грама, което си беше остатъка от 4 л. туба.
След като вземаш двг. втора ръка без да знаеш какво му е състоянието е редно поне да се замери компресия и в зависимост от показанията да се отвори главата и да се огледа и профилактира, ето и тема която би ти дала идеи viewtopic.php?f=6&t=125921&start=15&hilit=%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8+%D1%81%D0%B5%D0%B3%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8

Последна промяна от Dpop на Вто 17 апр 2018 13:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот viksanlg » Вто 17 апр 2018 13:29


Би трябвябвало да е от семерините,ако е от гумичките когато се стича сутрин по стеблото на клапана и запалиш двигателя е ясно отчетлив бял пушек и след като изгори маслото след няколко минути тази бяла пушилка видимо изчезва.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот ludmil » Чет 26 апр 2018 11:33


Някой сменял ли е гумички на клапаните на Passat B3 1.8 90 hp без да маха главата?


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот ludmil » Чет 26 апр 2018 11:33


Dpop написа:Не става ясно какъв точно двг. си монтирал колега, но да приемем, че 1.8 RP, съдейки от писаното под аватара.
Колко малко ти гори за определен пробег? Старият ми Пасат беше с подобен двигател и когато се разделих с него беше на над 320 хил. км., като само със смяна на уплътнителните гумичики на клапаните(бутално цилиндровата група, клапаните и водачите им си бяха идеални) при един от форумните майстори приключих с разхода на масло, който беше около 2 до 2.5 л. на 10 хил. Просто двигателят си е добре конструиран и ако е бил обслужван и каран нормално може да изкара спокойно над 500 хил. без основен ремонт. След профилактиката на главата го карах около 9 г. с масло 10W40 и между смените на средно 12-13 хил. съм доливал само около 250-300 грама, което си беше остатъка от 4 л. туба.
След като вземаш двг. втора ръка без да знаеш какво му е състоянието е редно поне да се замери компресия и в зависимост от показанията да се отвори главата и да се огледа и профилактира, ето и тема която би ти дала идеи viewtopic.php?f=6&t=125921&start=15&hilit=%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8+%D1%81%D0%B5%D0%B3%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8

Passat B3 1.8 90 hp


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 26 апр 2018 20:24


ludmil написа:Някой сменял ли е гумички на клапаните на Passat B3 1.8 90 hp без да маха главата?

Сменяват се, ама трябва да имаш подходящ инструмент. Работата обаче не е много по малко. Разликата е само в отвиването на 10 болта и нова гарнитура на главата. Така или иначе трябва да се разцепи ангренажа, да се свали вала, свалят се свещите, буталото на цилиндъра на който ще се правят клапаните се качва в горна мъртва точка и се напъхва в цилиндъра тънко въженце за простор или с изкривена отверка се държи клапана да не изпадне в цилиндъра. Трябва инструмент за натискане на пружините и инструмент за вадене на гумичките. Магнит за кученцата и тарелките. Изпадне ли едно кученце обаче някъде в дупките на главата, отива в картера, а може и покрай клапан да мине и да влезе в цилиндъра. тогава със сигурност ще трябва да разглобяваш


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот Водния дух1 » Чет 26 апр 2018 20:40


Колко масло гори? Не виждам смисъл да разбутваш каквото и да било,за да не си отвориш някоя рана на г......а.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 26 апр 2018 20:49


Той го е сменил двигателя и като нищо може да са му запекли сегментите, но като цяло по лесно е да се сменят гумички на клапани или поне така изглежда.
Тъпото е, че са с клингеритови гарнитури на главата и след време изгниват и е хубаво да се смени гарнитурата превантивно. Аз моята я смених на 300 хил км и съм сигурен, че след още 10 хил щеше да пробие на някъде. Почти се беше разпаднала. Челен шлайф на главата, пасване на клапани, нови гумички, водачи ако са наложителни и изчезнаха всякакви треперения и прекъсвания на тактове от време на време


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот ludmil » Чет 26 апр 2018 21:01


Този двигател беше взет от автоморга, не се знае колко време е стоял така непален. Може би ако майстора беше сипал газ в цилиндрите, преди да го запали...
Но ако наистина е толкова сложно бе си заслужава... Още не съм хванал колко масло гори, трудно е с тази щека...
Ако съм сигурен, че не са гумичките мога да опитам с добавка, от рода на Римет.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12786
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 27 апр 2018 6:52


Не се занимавай с добавка.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот Iezekil » Нед 06 май 2018 14:59


За какви семерини става въпрос,не разбрах.А щеката е елементарна,от мин до макс е 1 литър.Моя по-малко гори от смяна до смяна,а е на половин милион км.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 06 май 2018 15:50


Щом му усещаш мириса е по-вероятно да олива от неплътност и да попада върху ауспуха.

Най-добре е да засечеш колко масло гори примерно на 1000 километра, лесно е, пълниш до максимум и след 1000 км поглеждаш на щеката.

Аз съм виждал как се сменят гумички на клапаните без разглобяване, надуват в цилиндъра със сгъстен въздух за да не изпадне клапана върху буталото.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: icko_stanev и 45 госта