Здравейте!
Колата гори масло, не много, не излиза сив пушек, но усещам мириса. Как може да се разбере дали е от гумички на клапаните или от семерините?
Не знам на колко км. е двигателя, защото скоро го сложих (стария се спомина). Върви доста по-добре от стария, който беше на 270 хиляди.
Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Последна промяна от ludmil на Чет 26 апр 2018 11:32, променено общо 1 път.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Коригирай заглавието според шаблона:
viewtopic.php?f=6&t=352512
viewtopic.php?f=6&t=352512
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Рисковете на втората употреба - може да те върне в изходна позиция - за ремонт. Пробвай да смениш гумичките първо, има доста писано във форума по въпроса. И все пак напиши за каква кола идва реч.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?
По вероятно ти капе от капака на клапаните върху колекторите и от там ти мирише.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Не става ясно какъв точно двг. си монтирал колега, но да приемем, че 1.8 RP, съдейки от писаното под аватара.
Колко малко ти гори за определен пробег? Старият ми Пасат беше с подобен двигател и когато се разделих с него беше на над 320 хил. км., като само със смяна на уплътнителните гумичики на клапаните(бутално цилиндровата група, клапаните и водачите им си бяха идеални) при един от форумните майстори приключих с разхода на масло, който беше около 2 до 2.5 л. на 10 хил. Просто двигателят си е добре конструиран и ако е бил обслужван и каран нормално може да изкара спокойно над 500 хил. без основен ремонт. След профилактиката на главата го карах около 9 г. с масло 10W40 и между смените на средно 12-13 хил. съм доливал само около 250-300 грама, което си беше остатъка от 4 л. туба.
След като вземаш двг. втора ръка без да знаеш какво му е състоянието е редно поне да се замери компресия и в зависимост от показанията да се отвори главата и да се огледа и профилактира, ето и тема която би ти дала идеи viewtopic.php?f=6&t=125921&start=15&hilit=%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8+%D1%81%D0%B5%D0%B3%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8
Колко малко ти гори за определен пробег? Старият ми Пасат беше с подобен двигател и когато се разделих с него беше на над 320 хил. км., като само със смяна на уплътнителните гумичики на клапаните(бутално цилиндровата група, клапаните и водачите им си бяха идеални) при един от форумните майстори приключих с разхода на масло, който беше около 2 до 2.5 л. на 10 хил. Просто двигателят си е добре конструиран и ако е бил обслужван и каран нормално може да изкара спокойно над 500 хил. без основен ремонт. След профилактиката на главата го карах около 9 г. с масло 10W40 и между смените на средно 12-13 хил. съм доливал само около 250-300 грама, което си беше остатъка от 4 л. туба.
След като вземаш двг. втора ръка без да знаеш какво му е състоянието е редно поне да се замери компресия и в зависимост от показанията да се отвори главата и да се огледа и профилактира, ето и тема която би ти дала идеи viewtopic.php?f=6&t=125921&start=15&hilit=%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8+%D1%81%D0%B5%D0%B3%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8
Последна промяна от Dpop на Вто 17 апр 2018 13:34, променено общо 1 път.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Би трябвябвало да е от семерините,ако е от гумичките когато се стича сутрин по стеблото на клапана и запалиш двигателя е ясно отчетлив бял пушек и след като изгори маслото след няколко минути тази бяла пушилка видимо изчезва.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Някой сменял ли е гумички на клапаните на Passat B3 1.8 90 hp без да маха главата?
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Dpop написа:Не става ясно какъв точно двг. си монтирал колега, но да приемем, че 1.8 RP, съдейки от писаното под аватара.
Колко малко ти гори за определен пробег? Старият ми Пасат беше с подобен двигател и когато се разделих с него беше на над 320 хил. км., като само със смяна на уплътнителните гумичики на клапаните(бутално цилиндровата група, клапаните и водачите им си бяха идеални) при един от форумните майстори приключих с разхода на масло, който беше около 2 до 2.5 л. на 10 хил. Просто двигателят си е добре конструиран и ако е бил обслужван и каран нормално може да изкара спокойно над 500 хил. без основен ремонт. След профилактиката на главата го карах около 9 г. с масло 10W40 и между смените на средно 12-13 хил. съм доливал само около 250-300 грама, което си беше остатъка от 4 л. туба.
След като вземаш двг. втора ръка без да знаеш какво му е състоянието е редно поне да се замери компресия и в зависимост от показанията да се отвори главата и да се огледа и профилактира, ето и тема която би ти дала идеи viewtopic.php?f=6&t=125921&start=15&hilit=%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE+%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8+%D1%81%D0%B5%D0%B3%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8
Passat B3 1.8 90 hp
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
ludmil написа:Някой сменял ли е гумички на клапаните на Passat B3 1.8 90 hp без да маха главата?
Сменяват се, ама трябва да имаш подходящ инструмент. Работата обаче не е много по малко. Разликата е само в отвиването на 10 болта и нова гарнитура на главата. Така или иначе трябва да се разцепи ангренажа, да се свали вала, свалят се свещите, буталото на цилиндъра на който ще се правят клапаните се качва в горна мъртва точка и се напъхва в цилиндъра тънко въженце за простор или с изкривена отверка се държи клапана да не изпадне в цилиндъра. Трябва инструмент за натискане на пружините и инструмент за вадене на гумичките. Магнит за кученцата и тарелките. Изпадне ли едно кученце обаче някъде в дупките на главата, отива в картера, а може и покрай клапан да мине и да влезе в цилиндъра. тогава със сигурност ще трябва да разглобяваш
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Колко масло гори? Не виждам смисъл да разбутваш каквото и да било,за да не си отвориш някоя рана на г......а.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Той го е сменил двигателя и като нищо може да са му запекли сегментите, но като цяло по лесно е да се сменят гумички на клапани или поне така изглежда.
Тъпото е, че са с клингеритови гарнитури на главата и след време изгниват и е хубаво да се смени гарнитурата превантивно. Аз моята я смених на 300 хил км и съм сигурен, че след още 10 хил щеше да пробие на някъде. Почти се беше разпаднала. Челен шлайф на главата, пасване на клапани, нови гумички, водачи ако са наложителни и изчезнаха всякакви треперения и прекъсвания на тактове от време на време
Тъпото е, че са с клингеритови гарнитури на главата и след време изгниват и е хубаво да се смени гарнитурата превантивно. Аз моята я смених на 300 хил км и съм сигурен, че след още 10 хил щеше да пробие на някъде. Почти се беше разпаднала. Челен шлайф на главата, пасване на клапани, нови гумички, водачи ако са наложителни и изчезнаха всякакви треперения и прекъсвания на тактове от време на време
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Този двигател беше взет от автоморга, не се знае колко време е стоял така непален. Може би ако майстора беше сипал газ в цилиндрите, преди да го запали...
Но ако наистина е толкова сложно бе си заслужава... Още не съм хванал колко масло гори, трудно е с тази щека...
Ако съм сигурен, че не са гумичките мога да опитам с добавка, от рода на Римет.
Но ако наистина е толкова сложно бе си заслужава... Още не съм хванал колко масло гори, трудно е с тази щека...
Ако съм сигурен, че не са гумичките мога да опитам с добавка, от рода на Римет.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Не се занимавай с добавка.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
За какви семерини става въпрос,не разбрах.А щеката е елементарна,от мин до макс е 1 литър.Моя по-малко гори от смяна до смяна,а е на половин милион км.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat B3 1.8 90 hp: Гори малко масло - как да разбера откъде?
Щом му усещаш мириса е по-вероятно да олива от неплътност и да попада върху ауспуха.
Най-добре е да засечеш колко масло гори примерно на 1000 километра, лесно е, пълниш до максимум и след 1000 км поглеждаш на щеката.
Аз съм виждал как се сменят гумички на клапаните без разглобяване, надуват в цилиндъра със сгъстен въздух за да не изпадне клапана върху буталото.
Най-добре е да засечеш колко масло гори примерно на 1000 километра, лесно е, пълниш до максимум и след 1000 км поглеждаш на щеката.
Аз съм виждал как се сменят гумички на клапаните без разглобяване, надуват в цилиндъра със сгъстен въздух за да не изпадне клапана върху буталото.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта