Здравейте колеги,
Преди 3 години ми натегнаха ръчната спирачка в един сервиз и ми казаха, че десния апарат на ръчната е блокирал.
Миналата година смених задни накладки и дискове и до този момент нямах никакви проблеми.
Тази година, като добро момче , реших да сменя блокиралия десен апарат - взех си втора употреба 100% работещ (раздвижен).
Проблема е, че в момента след като карам 5-10 км ми загрява или лявата, или дясната задна гума и то доста (общо взето се редуват, като двете не загряват едновременно), чак пуши и мирише на феродо. Усещам и, че нямам инерцията от преди. Явно след като някога са ми натягали ръчната, сега трябва да се отпусне - на канал като отворя (дръпна) до края единия механизъм, другия се затваря и обратно (двата едновременно не може да се отворят изцяло). Двата механизма са доста раздвижени и пръскани с WD 40.
В същия сервиз майсторите са се сменили - тези сега свалиха пласмасовия блок под задния пепелник стигнаха до механизма с жилата и ми обясниха, че ръчната не може да се отпуска/натяга по принцип. Обяснявам им, че преди 3 години ми я натегнаха в същия сервиз и то осезаемо (на дърпане), а ма на, тези не знаят как става.
Според мен ръчната би трябвало да може да се натяга/отпуска точно от този механизъм под задния пепелник но по темите не успях да открия как става това, конкретно за моя пасат - B5 (3B2) AFN 1997г.
Помагайте, ако знаете как става.
Благодаря.
Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
Както се натяга,така се и отпуска.
Но нещо не е наред при теб.
Единия натяга,другия отпуска.
Не знам къде си ходил,но във Видин хвалят сервиз Крес.
Но нещо не е наред при теб.
Единия натяга,другия отпуска.
Не знам къде си ходил,но във Видин хвалят сервиз Крес.
- Vasseto
- Мнения: 2635
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
Врътките са на самите жила под купето.
- nikivid
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 08 апр 2012 7:40
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
Колега Zdravko Zankov, мерси за отговора,
може би не съм се изразил правилно - и двата апарата работят (стягат спирачките) но едновременно не могат да се отпуснат до крайно положение. Ако единия е отпуснал другия не е и обратно. На усет ръчната остава под напрежение дори когато я свалям до най-долното положение.
Ако с клещи дръпна (отворя) ръчно единия апарат до края, тогава другия, който е отворен, се затваря. Според мен жилата трябва да се отпуснат по някакъв начин за да се отварят до края и двата апарата.
Уви, когато са ми ги натягали не съм гледал и не знам как става, но си личеше, че са човъркали точно под задния пепелник. С новите майстори в сервиза гледахме механизма под пепелника но ми казаха, че не знят как се отпуска - до колкото видях някаква скоба държи крайщата на жилата. Но как става отпускането/натягането?
може би не съм се изразил правилно - и двата апарата работят (стягат спирачките) но едновременно не могат да се отпуснат до крайно положение. Ако единия е отпуснал другия не е и обратно. На усет ръчната остава под напрежение дори когато я свалям до най-долното положение.
Ако с клещи дръпна (отворя) ръчно единия апарат до края, тогава другия, който е отворен, се затваря. Според мен жилата трябва да се отпуснат по някакъв начин за да се отварят до края и двата апарата.
Уви, когато са ми ги натягали не съм гледал и не знам как става, но си личеше, че са човъркали точно под задния пепелник. С новите майстори в сервиза гледахме механизма под пепелника но ми казаха, че не знят как се отпуска - до колкото видях някаква скоба държи крайщата на жилата. Но как става отпускането/натягането?
- nikivid
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 08 апр 2012 7:40
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
Колега Vasseto, искаш да кажеш, че отпускането става от крайщата на жилата, които са хванати за апарата на спирачките, чрез отвиване?
- Pet_rov
- Мнения: 4412
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
Така съм съгласен!
- nikivid
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 08 апр 2012 7:40
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
Колеги, благодарим, но ако жилата под пепелника завършваха на гайка и контрагайка работата щеше да е елементарна, но не е така. От схемата - 9, 10 и 11 въобще ги няма. Двете жила завършват с някакви железни глави (като оловни топки), които са вклинени в плоска, хоризонтална скоба, която се изтегля от ръчната.
В сряда съм на друг майстор който ми каза, че имало чалъм и жилата на ръчната може да се отпускат/натягат. Понеже го познавам, после ще го поразпитам и ще пиша.
В сряда съм на друг майстор който ми каза, че имало чалъм и жилата на ръчната може да се отпускат/натягат. Понеже го познавам, после ще го поразпитам и ще пиша.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
ето така се регулира жилото на ръчната, друг вариант няма
https://www.drive2.ru/l/458948798891228112/
https://www.drive2.ru/l/458948798891228112/
- nikivid
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 08 апр 2012 7:40
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
Мерси колега .... виж ти швабата къде е решил да зарови кучето ...
- nikivid
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 08 апр 2012 7:40
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 натягане/отпускане на ръчна спирачка
Проблема беше наистина в жилата, майстора се опита да ги раздвижи и успя .... но ефекта беше само за 3 дена, след което започна пак да ми загрява една от джантите. Саморегулиращите механизми (над изпускателната тръба) видно бяха доста ръждясали и явно, бяха сдали багажа тотално. След смяна на двете жила, всичко вече е ОК.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта