Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Техническа и сервизна информация за Passat
Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот Cealtex » Пон 07 май 2018 12:50


Здравейте, колеги!

Преди около година чипосах колата при Pepino и всичко беше супер, но след време започнах да забелязвам разни неща, които преди чипосването не бяха така и след допълнителна консултация и тестове с Pepino стигнахме до няколко извода, които съм описал в следните 2 теми:

viewtopic.php?f=6&t=469558 - Passat B5.5 1.8T AWT - Обороти При Палене
viewtopic.php?f=6&t=471102 - Passat B5.5 2001 АWT - Misfire Detection Disabled

Като и двете теми и описаните наблюдения са в следствие на премахването на втората каталитична сонда.

Като наближи зимата, започна да се случва нещо много странно при палене - завъртам ключа, мотора запалва почти нормално, но сякаш се дави и от време на време все едно някой цилиндър спира за малко, което води до спад и на оборотите и това трае около 1-2-3 минути.

Сега малко предистория, която може би има някакво влияние на цялата тази странна работа:
- Тъй като си бях сменял и таблото на климатроника, което се оказа, че не е това, което ми трябва, ми беше набило грешка за външния датчик за температурата и това водеше до една външна температура (25 градуса, която е реална) на борд компютъра и друга на таблото на климатроника (14 градуса);
- След чипосването сложих и едно Xado 1 Stage Maximum, че нали много го хвалят... и в действителност може и да имаше някакъв подобрителен ефект, но тъй като нито съм замервал копресия, нито изгорелите газове и т.н. не мога да дам 100% становище по въпроса, но разхода на газ ми падна с около литър (ползвам Fuelo, за да си засичам разхода), но това дали е от добавката или от чипосването също не съм сигурен.

Относно грешката при датчика за външна температура, то в този случай, компютъра най-вероятно си мисли, че външната температура е по-ниска и блъска по-якичко бензин, което може да води до това задавяне. И в следствие на тези размисли изчистих грешките за датчика на външната температура като преди това си върнах старото табло на климатроника. Сега няма проблем с грешка и температурата на борда и на климатроника са еднакви, но това давене при запалване все още си седи.

Относно добавката, много е възможно и от нея при студен старт да се сгъстява или нещо такова и да "подпомага" работата на двигателя, но е интересно, че като си загрее мотора и всяко последващо палене е безпроблемно.

До момента мотора не се е загасял сам, но ако тръгна преди това явление да е изчезнало (мотора да е позагрял) при потегляне се усеща падането на оборотите и липсата на мощност за части от секундата.

Възможно ли е премахването на втората ламбда сонда отново да прави магарии и да причинява това задавяне при студен старт?

Моля, споделяйте мнения относно този проблем.




teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот teodorpc » Пон 07 май 2018 20:08


Караш на газ нали? Закачи я на ваг ком на 32 канал и виж първото и второто поле как са адаптациите. Имал съм проблем с абсолютно същите симптоми на две коли. Неправилно настроена газова (бедна смес) измества адаптациите в положителна посока. При палене студена блъска повече бензин и реално мотора гасне сам, щото се дави, както и при подаване на газ забива нос първоначално, по същата причина.

Последна промяна от teodorpc на Вто 08 май 2018 21:51, променено общо 1 път.


Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот Cealtex » Вто 08 май 2018 14:10


Да, колата се гара главно на газ, а този 32 канал в Engine -> Meas Block ли га го гледам или някъде другаде?

Мерси за съвета!


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот KBK » Вто 08 май 2018 17:22


Да там. Виж преди да запалиш колата какви са показанията на температурата на входящия въздух и антифриза - пак там само че на друг канал неше мисля 004 или 005.


Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот Cealtex » Сря 09 май 2018 9:05


Току що направих един преглед с VCDS 17.1.3 и ето какви бяха показанията:

Преди да запаля
VCDS Predi Palene.png
VCDS Predi Palene.png (21.98 KиБ) Видяна 1611 пъти


След като се стабилизира от давенето
VCDS Sled Palene.png
VCDS Sled Palene.png (22.42 KиБ) Видяна 1611 пъти


След като загря на 90 градуса
VCDS Sled Palene Zagriala.png
VCDS Sled Palene Zagriala.png (22.46 KиБ) Видяна 1611 пъти


Интересното е, че нямаше и 1 минута след запалването и давенето изчезна, а минута по-късно At idle addaptive стана 0.6%, а вече като си загря напълно стана -0.9%.

И пак не съм сигурен каква може да е причината за това поведение при палене като имам едно на ум за запекли дюзи, но не съм експерт в тази област.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот KBK » Сря 09 май 2018 13:09


Предполага, че околната температура е била близка до показанията на датчиците и следователно нямаш проблем с температурните датчици. Това което ми изглежда доста странно е че дългосрочните адаптации са нули, което е много малко вероятно да е така. Да не би да си изтрил грешки и затова да са се ресетнали адаптациите (при ECU Siemens не е така, но ти трябва да си с Бош и трябва така да се ресетват). Ако е така покарай няколко десетки километра докато спрат да се променят (говоря за показанията в канал 032) и качи пак скрийн шот да видим показанията, защото ако имаш спукан маркуч или тръгнал дебитомер тези показа ще помогнат за идентифицирането на такъв проблем.
Провери си показанията на дебитомера - на място трябва да ти показва около 3 g/s а на втора до 5500-6000 оборота трябва да ти покаже около 80% от конските ти сили - демек около 120 g/s.
Както го описваш проблема ако не е спукан маркуч е много вероятно да се ебава или бензиновата помпа-като на нея задължително мериш налягане и дебит или клапана на рейката. Сега се сещам, работи ли ти микроключето на шофорската врата - когато отвориш вратата сутрин чуваш ли помпата да заработва за 2-3 секунди?


teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот teodorpc » Сря 09 май 2018 20:33


А газовата OBD ли е или обикновен инжекцион? Само информативно, иначе наистина странно да са нули и двете, не че е лошо ама...


Cealtex
Мнения: 78
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 0:17
Автомобил: VW Passat B5.5 1.8T AWT
Двигател: 79045591050
Местоположение: Ямбол

Re: Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот Cealtex » Сря 09 май 2018 22:42


KBK написа:Предполага, че околната температура е била близка до показанията на датчиците и следователно нямаш проблем с температурните датчици. Това което ми изглежда доста странно е че дългосрочните адаптации са нули, което е много малко вероятно да е така. Да не би да си изтрил грешки и затова да са се ресетнали адаптациите (при ECU Siemens не е така, но ти трябва да си с Бош и трябва така да се ресетват). Ако е така покарай няколко десетки километра докато спрат да се променят (говоря за показанията в канал 032) и качи пак скрийн шот да видим показанията, защото ако имаш спукан маркуч или тръгнал дебитомер тези показа ще помогнат за идентифицирането на такъв проблем.
Провери си показанията на дебитомера - на място трябва да ти показва около 3 g/s а на втора до 5500-6000 оборота трябва да ти покаже около 80% от конските ти сили - демек около 120 g/s.
Както го описваш проблема ако не е спукан маркуч е много вероятно да се ебава или бензиновата помпа-като на нея задължително мериш налягане и дебит или клапана на рейката. Сега се сещам, работи ли ти микроключето на шофорската врата - когато отвориш вратата сутрин чуваш ли помпата да заработва за 2-3 секунди?

Бях свалил акумулатора преди 3 дена, за да мога на другия ден да видя дали ще запали без проблем, та това общо взето си е свързано с изчистването на грешките. Иначе преди да сваля акумулатора така или иначе бях вързал да изтрия грешките и ми направи впечатление, че имах грешка:

00928 - locking module for central locking front driver side (f220)

Принципно, централното работи, но ми направи впечатление скоро, че копчето за отварянето на багажника, което се намира на шофьорската врата всъщност не работи, а това за капачето за резервоара си работи. Утре ще се заслушам като отворя шофьорската врата дали се чува помпата.

Утре ще пробвам да видя и кво става с дебитомера през VCDS и ще пусна пак картинки.

teodorpc написа:А газовата OBD ли е или обикновен инжекцион? Само информативно, иначе наистина странно да са нули и двете, не че е лошо ама...

Газовата не съм сигурен дали е OBD или не, знам само, че е Landi ONE (може би Landi LSI ONE), но май не е...

Като цяло се чудя дали софтуерното премахване на 2-та ламбда сонда не ебава сега нещата, но пък от друга страна, защо като мине 1-2 минути и след това няма такова давене при палене, а само при студен старт. Относно добавката, в петък ще сменям маслото с Mobil 1 5W50 и ще видя дали това няма да оправи проблема.


teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 (3B6) 2001г. 1.8Т AWT - Проблем при студен старт

Мнениеот teodorpc » Сря 09 май 2018 22:53


Не мисля, че има общо с втората сонда. Тя е само информативна за състоянието на катализатора и не участва в смесообразуването. Прежали се и карай няколко дни само на бензин и наблюдавай дали постепено ще изчезне проблема.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта