Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Колеги имам следния проблем. Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT. Когато колата стои на място продължително време, да речем 5-10 минути и като тръгна, отзад става облак. Колкото повече престои на едно място, толкова по-голям става облакът дим при тръгване. Преди малко престоях 15 минути и след това я преместих няколко метра, отзад стана голяма гъба. На скоро са сменени гумички на клапаните, уплътнения, гарнитури и нова средна част на турбината. За 3000 км е излапала над половин литър масло BARDAHl 5w40. Иначе колата си върви. Някой имал ли е подобен проблем и този симптом, може ли да е породен от износени маслени сегменти или дефект на средната част на турбината(тъй като е нова)?
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
От кога е започнал проблема, след смяна на турбото или пък след смяна на гумичките. По принцип на празен ход най-много духа от картерната вентилация, да не сте сипали повече масло? На празен ход турбото не работи и във всмукателните пътища има под налягане (вакуум), предполагам засмуква масло от някъде (картерна вентилация, турбо) и го събира в кулера, след което като надуе и го вкарва в цилиндрите. Ако е от сегменти ще пуши всеки път при натоварване, няма как да го събира в цилиндрите докато работи на празен ход. Проверка на трасето и двата клапана на картерната също.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Не е съвзем зле положението, но когато изгасиш мотора от ключа, пък той продължава да работи, ще знаеш че много масло е събрал мотора в интеркулера!
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Проблемът е, че не можах да го хвана дали в началото го правеще. Харчеше си масло от както го взех. Почнах с гарнитура на клапаните, после гумички, след това махнах катализатора... после турбото замина и все си харчеше масло, а облака го забелязах случайно. Дори да е било повече маслото, сега е на минимума и пак си пуши. Ще я закарам другата седмица да погледнат картерната вентилация и ще пиша после. Благодаря.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Всичко точно , за сегменти си .
Вентилацията какво толкова , извади мъркуча в атмосферата ако няма ефект , знаем какво се случва .
Моята тема е единствената в цяла България , какво става когато имаш спекли сегменги и смениш само вложките.
Вентилацията какво толкова , извади мъркуча в атмосферата ако няма ефект , знаем какво се случва .
Моята тема е единствената в цяла България , какво става когато имаш спекли сегменги и смениш само вложките.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
И при мен е точно същото положението.1,9 ТДИ 90 к.с. АХУ.Следя темата.При мен пушенето се увеличи при смяна на маслото с ново.Налях малко над максимума без да искам.Не знам дали е от това.Изпушва сиво-черно при повече престой на място и по-малко при каране в градски режим.Картерната вентилация не е чистена и онзи кръглия клапан не е сменян.Кулера и той не е чистен.Колата един бог знае на колко хиляди км е.Като цяло си пипа масло.Около 150 грама на 1000 км.Турбото няма луфтове и не свири.
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
И аз съм с AWT на пасата и ми харчи толкова масло, около 0,5л. на 3000км. но не пуши. Доволен съм щото предната харчеше толкова за 1000км. Картерната съм я извел навън, понеже беше спукан тройника, а е на кофти място. Много по-вероятно е да са наистина маслени сегмети, просто губят еластичност с времето и не уплътняват.
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Сегментите най-често спичат от наслагвания по тях от некачествени масла. Затова се препоръчва да се прави промивка на мотора преди да се прибегне до отварянето му.
Само гумички ли сменя? Най-добре е главата да се свали и да се направи пълна ревизия, а не само гумички.
Напоследък много се пренебрегва измерването на компресия на цилиндрите, а е показател. Ако има износване, то картерното налягане се вдига и ще си пуши в движение, ти ми мясаш като за глава(гумички, водачи, клапани ако се налага...). Имам колега с а4 1.8Т awt и при него е същата история. Слуша разни хора, заради които отиде и наши 1000+ лева за нова турбина и пушека на изчезна.
Маслата на бардал... вие си знаете, не препоръчвам и мотул 8100! На моите почнах да сипвам или златната серия на кастрол или мобил 0в40/5в50 според зависи от сезона и нямам ядове.
Само гумички ли сменя? Най-добре е главата да се свали и да се направи пълна ревизия, а не само гумички.
Напоследък много се пренебрегва измерването на компресия на цилиндрите, а е показател. Ако има износване, то картерното налягане се вдига и ще си пуши в движение, ти ми мясаш като за глава(гумички, водачи, клапани ако се налага...). Имам колега с а4 1.8Т awt и при него е същата история. Слуша разни хора, заради които отиде и наши 1000+ лева за нова турбина и пушека на изчезна.
Маслата на бардал... вие си знаете, не препоръчвам и мотул 8100! На моите почнах да сипвам или златната серия на кастрол или мобил 0в40/5в50 според зависи от сезона и нямам ядове.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Прекалено е малък разхода сякаш,за да са спекли сегменти.....
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Главата е след пълна ревизия. Компресията беше 11 на първи и по 12 другите цилиндри. Сега бях в сервиза. Не е от картерната вентилация, откачихме я и пак си пуши. Като се махнат свещите се вижда как пуши от цилиндрите, а пушекът от първи е по-голям. За сегменти съм вече на 100%. Купих си добавката XADO антикокс да пробвам да изчистя наслагвания и смених маслото с Castrol да пробвам. Ще видя за 1000 км дали ще има ефект, но на пръв поглед пак си пуши.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
грешка :)
Последна промяна от sportul на Чет 31 май 2018 7:05, променено общо 1 път.
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Сегментите (маслените) по-скоро не "запичат", а губят еластичност и не обират добре маслото, ама все тая, за смяна са. Пишете за резултата, ако се впуснете в тоя филм, че и мен ме чака същото в по-далечното бъдеще.
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Сегменти- НЕ.
Гумичките на клапаните или не са поставени както трябва или са толкова ментеливи, че са се изпокъсали
(или въобще не са сменяни- има го и този майсторски криминал, защото е трудно).
Това е единственият път да навлезе масло в буталната група в количества, че да изпуши зверски сутрин при старт или на празен ход.
Гумичките на клапаните или не са поставени както трябва или са толкова ментеливи, че са се изпокъсали
(или въобще не са сменяни- има го и този майсторски криминал, защото е трудно).
Това е единственият път да навлезе масло в буталната група в количества, че да изпуши зверски сутрин при старт или на празен ход.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б5.5 1.8 Т 2001г. AWT Събира масло на празен ход и после го изгаря при тръгване.
Особенно,ако колектора е чист.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 175 госта