Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Техническа и сервизна информация за Passat
Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Нед 24 юни 2018 20:43


Zdravko Zankov написа:2.0,при всяко даване на контакт помпата върти.
При отваряне на шофьорската врата сутрин също.


Точно така е. Понеже четох, че във вратата има един микропрекъсвач, който като се повреди, започва да дава проблеми (помпата не включва за подкачане преди стартер), направо я откачих от ел системата.




Zdravko Zankov
Мнения: 9265
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 24 юни 2018 20:50


Кое си откачил?
Бравата?


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Нед 24 юни 2018 21:02


Откачил съм цялата врата - три букси са.


Zdravko Zankov
Мнения: 9265
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 24 юни 2018 21:37


Остави бравата и вратата.
Проблема е на друго място.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2893
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот pe6kata » Пон 25 юни 2018 8:12


Киулке написа:
pe6kata написа:освободи бензинопровода и виж идва ли гориво до рейката.
извади и една свещ и виж има ли искра при въртене.

едно от двете липсва, едва след като уточниш кое е, може да конкретизираш търсенето на проблема.


Бензин идва, махнах регулатора за налягане на горивото и при завъртане на стартера пръсна яко, при все, че опитвах да държа дупката затворена с пръст.
За искра не знам как да проверя, понеже нямам ключ за свещи, нямам и каква да е свещ, за да я мушна в онези метални цилиндърчета (не им знам името), които пускат ток към свещите. Утре ще ида да купя някаква свещ, за да проверя.


очевидно гориво има, остава второто, но все пак провери дали има искра.
там нещата са доста по-сложни и едва ли ще минеш без сервиз. Ако решиш сам да оправяш, има голяма вероятност да подмениш излишно доста части.

Освен проблем по запалителната система, има един датчик, без който няма палене (искра на свещите) - crankshaft position sensor, т.е. на коляновия вал. В някой от останалите сензори на мотора, и да има проблем, ще работи някакси...


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Пон 25 юни 2018 21:26


pe6kata написа:Освен проблем по запалителната система, има един датчик, без който няма палене (искра на свещите) - crankshaft position sensor, т.е. на коляновия вал. В някой от останалите сензори на мотора, и да има проблем, ще работи някакси...


Знам го къде е - под масления филтър. Снощи бая се чудих дали направо да не купя един и да го сменя, но реших първо да проверя дали няма искра. Ама докато ида до магазина, той затворил. Един колега обеща да ми донесе утре една стара свещ, ако не ги е изхвърлил след смяната.

п.п. Едно мнение ми е изчезнало, ама не ми се пише пак надълго и нашироко, затова - кратката версия. Ако не закарам колата в сервиз на VW, където имат нужните инструменти и софтуер за пълно диагностициране и ремонт, ама ще ми струва повече от същата кола в движение, ще трябва да платя на някой обикновен сервиз за проба-грешка-извод (понеже тук се работи така - сменят се части последователно, докато колата тръгне), ама ще плащам не само цената на частите, а двойно и тройно.


teodorpc
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот teodorpc » Пон 25 юни 2018 22:01


Някаква проверка на датчика на коляновия вал може да направиш, като въртиш на стартер и гледаш стрелката на оборотомера дали се вдига леко. Същото ако имаш нещо за гледане на живи данни - vag com или нещо от сорта. На стартер, ако не измерва никакви обороти значи или е заминал или е прекъснало нещо по веригата.


Потребителски аватар
roly
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот roly » Вто 26 юни 2018 8:51


Имаш бензин, значи нямаш искра на свещите, ако имаш поне на 1-2 ще претриса.


Потребителски аватар
passat ;)
Мнения: 59
Регистриран на: Чет 29 дек 2016 20:15
Автомобил: Passat b3 1988
Двигател: RP
Местоположение: Шумен

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот passat ;) » Вто 26 юни 2018 9:31


Значи имаш гориво но нямаш искра.Ако имаш vag com я закачи.Имам самнение за датчика на коляновия вал сигорно прави някакви мизерии.


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Съб 30 юни 2018 11:52


teodorpc написа:Някаква проверка на датчика на коляновия вал може да направиш, като въртиш на стартер и гледаш стрелката на оборотомера дали се вдига леко. Същото ако имаш нещо за гледане на живи данни - vag com или нещо от сорта. На стартер, ако не измерва никакви обороти значи или е заминал или е прекъснало нещо по веригата.


Оборотомерът върти. Днес най-после направих и тест за искра - има. Ползвам VCDS-Lite и не показва никакви грешки по двигателя. Единствената грешка, която вади сега е, че няма комуникация с шофьорската врата, понеже аз съм прекъснал веригата. Като ми правиха диагностика с професионален скенер, показваше грешка за ниско ниво на сигнала на разпределителния вал. Датчикът е сменен, не ми вади грешка. Искра има, бензин има, а не пали...


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Съб 30 юни 2018 13:56


Току-що я пробвахме на бутане. Припуква 2-3 пъти и светлините по таблото ECP и проверка на двигателя изчезват. Пуснах пак проверка - дава ми пак грешка за датчика.
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 30 June 2018, 12:53:42.
Control Module Part Number: 3B0 907 557 R
Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0002
Software Coding: 0011501
Work Shop Code: WSC 00028
VCID: 3803ABE30B4B
1 Fault Found:
16726 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too Low
P0342 - 002 - Lower Limit Exceeded

Датчикът е нов, белезите на ремъка съвпадат напълно. Опитах да проследя къде се връзва датчикът, за да пусна директно връзка дотам, но не успях - влизат в един огромен сноп жици и след това не знам накъде отиват.


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Съб 30 юни 2018 15:23


Напрежението до сензора е нормално. Свалих го, за да видя какво има отдолу. Според мен тази майна на снимката трябва да се върти, когато завъртя на стартер и чрез намотките на сензора да дава сигнал на компютъра в какво положение е валът, а тя не помръдва! Правилно ли разсъждавам - това трябва ли да се върти заедно с ремъците и буталата?

passat.jpg


teodorpc
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот teodorpc » Съб 30 юни 2018 16:52


Не съм запознат напълно, но тая шайба трябва да се върти, такъв е принципа на работа на датчика. Вече вътре как се предава движението от разпределителния вал идея си нямам.


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Съб 30 юни 2018 17:07


Ами и аз не съм, но в най-скоро време ще сваля капака на двигателя и ще се запозная.


teodorpc
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот teodorpc » Съб 30 юни 2018 17:32


Тая шайба е монтирана директно на втория разпределителен вал. Ако той не се върти значи веригата между двата вала е скъсана или нещо там обтегача е прецакан. Намират се в другия край на валовете, под капака.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa, NikVT и 11 госта