Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот doktora » Сря 27 юни 2018 9:47


Здравейте Колеги!

От около 1 месец имам следният проблем - при първо запалване на бензин, двигателя запалва след което угасва. При следващото палене няма никакъв проблем.
На газ този проблем с първото палене го няма, но първоначално има леко нестабилни обороти, като че ли автомобила работи на 3 цилиндъра.

Забелязах, че от задната страна на моното има откачено и скъсано маркуче, което смуче въздух. Предполагам че е вакумно маркуче което управлява клапата за въздуха в кутията с въздушния филтър? След смяната му обаче се наблюдава обратния ефект на по-горе описаните - при първото запалване на бензин двигателя не гасне, но минавайки на газ оборотите падат много надолу - 2000-3000, ахаа да угасне и това докато не загрее на около 30-40 градуса.
В момента това маркуче съм го откачил от горния му край и карам така, тъй като предпочитам след палене на бензин да мина веднага на газ, но е твърде досадно гасненето на двигателя след първото палене, понякога даже не пали.

Смених температурния датчик който е на тройника, но нямаше никаква промяна.

Проблема, поне аз така си го обяснявам е от притока на въздух - когато маркучето е откачено няма проблем с газта на студен двигател, като изключим леко нестабилните обороти, а газта обича въздуха. В същото време, явно този въздух е прекалено много за първото палене на бензин, от което двигателя гасне.
И обратния ефект след като поставя маркучето - безпроблемно първо палене на бензин, стабилни обороти на бензин, но при преминаване на газ - оборотите падат критично надолу.

Всичко това ме навежда на неправилно регулиране на въздуха, за неправилно управление на клапата на въздушния филтър, когато вакумното маркуче е поставено на мястото си :gruebel . Та въпроса ми е - може ли това да е от датчик за температура на входящия въздух, имам ли такъв и къде се намира?




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот Pet_rov » Сря 27 юни 2018 10:07


Това маркуче за клапата съм го откачил и затапил и карам без него. Махнал съм и тръбата за топлия въздух и смуче винаги студен. По-скоро като чета, проблемът ти е в настройката на изпарителя.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот doktora » Сря 27 юни 2018 14:59


А имам ли датчик за температура на входящия въздух?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот Vasseto » Сря 27 юни 2018 15:28


Има. Намира се от страни на дюзата от горе ( или по средата беше). Една малка пъпка с пластмасов ринг за защита. Изходите са на кабела на дюзата. Не си спомням кои крачета са точно, но средните са едното крайните са за другото. При замерване дюзата е около 10-30 ом, а датчика е около 2Ком. Проверка в AutoData и ще ти стане ясно.


petiop
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
Автомобил: Пасат
Двигател: AVF 2003г
Местоположение: софия

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот petiop » Сря 27 юни 2018 16:01


Не е от темперетурен датчик с него или без на газ няма много разлика. Изпарителя читав ли е че ми се струва че е за настройки и ли нови мембрани.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот Pet_rov » Сря 27 юни 2018 16:09


Както писах и по-горе, за мен си за ремонт/настройка на изпарител. Не е температурен датчик за въздуха.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот doktora » Сря 27 юни 2018 16:41


Благодаря за мненията!

Преди 14 000 км. ( година и половина ) са сменени всички мембрани на изпарителя BRC, с оригинални италиански. Предишните мембрани които бяха същите изкараха 93 000 км., не че не може да са ми дали някаквко менте ...


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот Pet_rov » Сря 27 юни 2018 19:00


Може да е само за настройване, не за ремонт


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот Iezekil » Сря 27 юни 2018 20:45


DSC09847.JPG

Това е въпросния датчик.Просто слагаш сондите на мултицета директно от двете му страни на това тъпанче и мериш.
Вакуума може да е закачен на кутията на в.филтър,но платното на клапата да е скъсано и да смуче от там въздух.Отваряш и гледаш работи ли.Моят маркуч също е затапен,понеже именно мембраната се скъса.А въздух не трябва да дърпа колектора...
Та по принцип,ако всичко ти е наред,оборотите трябва да ги следи компа и да ги коригира чрез стъпковото и на газ,и на бензин,според температурата естествено.Вземи развий малко винта на изпаритела на студена кола,да видим ще се оправят ли оборотите..


petiop
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
Автомобил: Пасат
Двигател: AVF 2003г
Местоположение: софия

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот petiop » Чет 28 юни 2018 9:09


/Просто слагаш сондите на мултицета директно от двете му страни на това тъпанче и мериш./

Да но при така замерен датчик може и да работи но често се прекъсва връската по кабела до буксата.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот Iezekil » Чет 28 юни 2018 20:07


Идеята беше за проверка,след като провери кабелите.Ако самия датчик работи се пускат нови кабели.Аз лично не вярвам,разбира седа оказва някакво влияние,но темата се отнася до него.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух

Мнениеот doktora » Пон 02 юли 2018 14:26


Проблема е открит - за щастие не е датчика за температурата на входящия въздух, а разместена/почти разкачена клема на релето което трябва да спира притока на бензин към моното.
Сега след като закачих вакумното маркуче към моното, няма никакви проблеми със запалването и оборотите на бензин и газ.

Благодаря на всички които се включиха с мнения и съвети! :bowdown :beer :bowdown



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 160 госта