Здравейте Колеги!
От около 1 месец имам следният проблем - при първо запалване на бензин, двигателя запалва след което угасва. При следващото палене няма никакъв проблем.
На газ този проблем с първото палене го няма, но първоначално има леко нестабилни обороти, като че ли автомобила работи на 3 цилиндъра.
Забелязах, че от задната страна на моното има откачено и скъсано маркуче, което смуче въздух. Предполагам че е вакумно маркуче което управлява клапата за въздуха в кутията с въздушния филтър? След смяната му обаче се наблюдава обратния ефект на по-горе описаните - при първото запалване на бензин двигателя не гасне, но минавайки на газ оборотите падат много надолу - 2000-3000, ахаа да угасне и това докато не загрее на около 30-40 градуса.
В момента това маркуче съм го откачил от горния му край и карам така, тъй като предпочитам след палене на бензин да мина веднага на газ, но е твърде досадно гасненето на двигателя след първото палене, понякога даже не пали.
Смених температурния датчик който е на тройника, но нямаше никаква промяна.
Проблема, поне аз така си го обяснявам е от притока на въздух - когато маркучето е откачено няма проблем с газта на студен двигател, като изключим леко нестабилните обороти, а газта обича въздуха. В същото време, явно този въздух е прекалено много за първото палене на бензин, от което двигателя гасне.
И обратния ефект след като поставя маркучето - безпроблемно първо палене на бензин, стабилни обороти на бензин, но при преминаване на газ - оборотите падат критично надолу.
Всичко това ме навежда на неправилно регулиране на въздуха, за неправилно управление на клапата на въздушния филтър, когато вакумното маркуче е поставено на мястото си . Та въпроса ми е - може ли това да е от датчик за температура на входящия въздух, имам ли такъв и къде се намира?
Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Това маркуче за клапата съм го откачил и затапил и карам без него. Махнал съм и тръбата за топлия въздух и смуче винаги студен. По-скоро като чета, проблемът ти е в настройката на изпарителя.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
А имам ли датчик за температура на входящия въздух?
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Има. Намира се от страни на дюзата от горе ( или по средата беше). Една малка пъпка с пластмасов ринг за защита. Изходите са на кабела на дюзата. Не си спомням кои крачета са точно, но средните са едното крайните са за другото. При замерване дюзата е около 10-30 ом, а датчика е около 2Ком. Проверка в AutoData и ще ти стане ясно.
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г
- Местоположение: софия
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Не е от темперетурен датчик с него или без на газ няма много разлика. Изпарителя читав ли е че ми се струва че е за настройки и ли нови мембрани.
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Както писах и по-горе, за мен си за ремонт/настройка на изпарител. Не е температурен датчик за въздуха.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Благодаря за мненията!
Преди 14 000 км. ( година и половина ) са сменени всички мембрани на изпарителя BRC, с оригинални италиански. Предишните мембрани които бяха същите изкараха 93 000 км., не че не може да са ми дали някаквко менте ...
Преди 14 000 км. ( година и половина ) са сменени всички мембрани на изпарителя BRC, с оригинални италиански. Предишните мембрани които бяха същите изкараха 93 000 км., не че не може да са ми дали някаквко менте ...
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Може да е само за настройване, не за ремонт
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Това е въпросния датчик.Просто слагаш сондите на мултицета директно от двете му страни на това тъпанче и мериш.
Вакуума може да е закачен на кутията на в.филтър,но платното на клапата да е скъсано и да смуче от там въздух.Отваряш и гледаш работи ли.Моят маркуч също е затапен,понеже именно мембраната се скъса.А въздух не трябва да дърпа колектора...
Та по принцип,ако всичко ти е наред,оборотите трябва да ги следи компа и да ги коригира чрез стъпковото и на газ,и на бензин,според температурата естествено.Вземи развий малко винта на изпаритела на студена кола,да видим ще се оправят ли оборотите..
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г
- Местоположение: софия
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
/Просто слагаш сондите на мултицета директно от двете му страни на това тъпанче и мериш./
Да но при така замерен датчик може и да работи но често се прекъсва връската по кабела до буксата.
Да но при така замерен датчик може и да работи но често се прекъсва връската по кабела до буксата.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Идеята беше за проверка,след като провери кабелите.Ако самия датчик работи се пускат нови кабели.Аз лично не вярвам,разбира седа оказва някакво влияние,но темата се отнася до него.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Passat B4 1,8 94г. - Има ли датчик за температура на входящия въздух
Проблема е открит - за щастие не е датчика за температурата на входящия въздух, а разместена/почти разкачена клема на релето което трябва да спира притока на бензин към моното.
Сега след като закачих вакумното маркуче към моното, няма никакви проблеми със запалването и оборотите на бензин и газ.
Благодаря на всички които се включиха с мнения и съвети!
Сега след като закачих вакумното маркуче към моното, няма никакви проблеми със запалването и оборотите на бензин и газ.
Благодаря на всички които се включиха с мнения и съвети!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 160 госта