VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Имам проблем с нивото на антифриза. Колата не прегрява, не пуши, работи равномерно, маслото е ОК.
Имам загуба на антифриза. Наливам близо до максимума и го изхвърля до малко под минимума.
Смених изпарителя, така че не може да е от газовата. Отделно от фланеца на блока отстрани пластмасовия леко таи. Като го сменях, минах блока с шкурка и сложих нов фланец с ново уплътнение. Въпреки това продължи да таи.
Как да ги реша тия досадни проблеми? Слагам антифриз от 15лв, та не ми излиза евтино да доливам.
Имаше един пръстен между колектора и главата. И него сменях, защото от там изпускаше. Интересното е - слагам чисто нов пръстен по каталог, завивам колектора хубавичко болтовете му с торкс глави и какво да видя. След това отново леко таи, въпреки че се постарах да почистя с шкурка. След тва бях налял половинка добавка на Манол за течове и спря, ама това не е правилния начин.
Имам загуба на антифриза. Наливам близо до максимума и го изхвърля до малко под минимума.
Смених изпарителя, така че не може да е от газовата. Отделно от фланеца на блока отстрани пластмасовия леко таи. Като го сменях, минах блока с шкурка и сложих нов фланец с ново уплътнение. Въпреки това продължи да таи.
Как да ги реша тия досадни проблеми? Слагам антифриз от 15лв, та не ми излиза евтино да доливам.
Имаше един пръстен между колектора и главата. И него сменях, защото от там изпускаше. Интересното е - слагам чисто нов пръстен по каталог, завивам колектора хубавичко болтовете му с торкс глави и какво да видя. След това отново леко таи, въпреки че се постарах да почистя с шкурка. След тва бях налял половинка добавка на Манол за течове и спря, ама това не е правилния начин.
Последна промяна от инжектопляктор на Пет 13 юли 2018 17:15, променено общо 1 път.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
През малкият маркуч връща ли в разширителния съд?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Да, връща вода в разширителния съд. И като форсираш - връща и повече.
Като сменях термостата видях, че на водната помпа перката е ОК, не се е разпаднала.
Купих чисто нова капачка, мислех че е от нея. Отново хвърля антифриза по малко, докато стигне малко под минимума. На Вентото ми го правеше същия номер. Значи, с тоя проблем карам близо 2 години и повече. Явно е, че не е гарнитура, щото до ся да е почнало да пуши от ауспуха.
А, да - има нормално парно. Ако надуваше изгорели газове или газ, нали първо парното щеше да спре?
Като сменях термостата видях, че на водната помпа перката е ОК, не се е разпаднала.
Купих чисто нова капачка, мислех че е от нея. Отново хвърля антифриза по малко, докато стигне малко под минимума. На Вентото ми го правеше същия номер. Значи, с тоя проблем карам близо 2 години и повече. Явно е, че не е гарнитура, щото до ся да е почнало да пуши от ауспуха.
А, да - има нормално парно. Ако надуваше изгорели газове или газ, нали първо парното щеше да спре?
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Не разбрах откъде го изхвърля антифриза. При затворена капачка, го изхвърля през нея до малко под минимума ?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
red rider написа:При затворена капачка, го изхвърля през нея до малко под минимума ?
Точно така. Сипвам антифриз до макса, карам и го изхвърля през капачката до малко под минимума. Освен това имам теч от фланеца на блока, дори след като съм почистил под него с шкурка и се чидя какво да го правя.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Духа ти гарнитурата, щом изхвърля през казана.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Парно има. Не пуши. Не прекъсва. В маслото няма нищо. Когато антифриза падне малко под минимума и спира да хвърля.
И тоя проблем го имам на 2 поредни VW-гена. А, да - и не загрява особено.
Преди бях чел във форума тема относно тоя проблем. Много хора се оплакват, че напълнят казанчето и го хвърля. Оставят нивото малко по-ниско и няма проблем. Защо?
Знам как изглежда гарнитура на глава. Типичните симптоми. Тук няма нищо такова. И то не изхвърля много антифриз, съвсем леко сълзи от казанчето до определен момент и спира като падне малко нивото. Чудя се дали не взима въздух отнякъде освен това.
И тоя проблем го имам на 2 поредни VW-гена. А, да - и не загрява особено.
Преди бях чел във форума тема относно тоя проблем. Много хора се оплакват, че напълнят казанчето и го хвърля. Оставят нивото малко по-ниско и няма проблем. Защо?
Знам как изглежда гарнитура на глава. Типичните симптоми. Тук няма нищо такова. И то не изхвърля много антифриз, съвсем леко сълзи от казанчето до определен момент и спира като падне малко нивото. Чудя се дали не взима въздух отнякъде освен това.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
И моята е така, без течове, наливам до макс, след седмица е отишло на минимум и там си стои. Изобщо не се интересувам отдавна защо е така, карам си го там дето е закрепило и толкова. Правих ремонт на главата преди няколко години и си е същото, смених радиатора с по голям заради климатика, държи се по същия начин и не се вълнувам вече по тоя въпрос, колата не прегрява
Под фланеца почистваш с шкурка, слагаш малко черен силикон и го размазваш колкото да заравниш язвите и монтираш фланеца.
Под фланеца почистваш с шкурка, слагаш малко черен силикон и го размазваш колкото да заравниш язвите и монтираш фланеца.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Ами освен да е заради газовата уредба. С добавения обем охлаждаща течност (изпарител и маркучи към него) разширителния съд става малък за системата итрябва да стои по-празен за да поеме топлинното разширение на водата.
Но по-вероятно са ви неправилно свързани изпарителите към охладителната система на колата.
Но по-вероятно са ви неправилно свързани изпарителите към охладителната система на колата.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
К.Одаджийски написа:наливам до макс, след седмица е отишло на минимум и там си стои.
При мене е малко под минимума или около него. Ама не мога да разбера защо е така и дали е повод за притеснение? Факт е, че 2 години карам така, ама ме хваща параноята да не прегрее без хантифриз. A за фланеца - да изтъркам ли по-сериозно блока където ляга? Значи смених стария с нов, чистих с шкурка и пак така. Явно още трябва ли?
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
И при дизелите е същото. Водата спада до минимума и там си остава. Отдавна не се интересувам от тоя ''проблем''.
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Тинки, момчета с чисто нови автомобили докладват за същото.
Спада,и от мин. Държи нивото.
Спада,и от мин. Държи нивото.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
инжектопляктор написа:К.Одаджийски написа:наливам до макс, след седмица е отишло на минимум и там си стои.
При мене е малко под минимума или около него. Ама не мога да разбера защо е така и дали е повод за притеснение? Факт е, че 2 години карам така, ама ме хваща параноята да не прегрее без хантифриз. A за фланеца - да изтъркам ли по-сериозно блока където ляга? Значи смених стария с нов, чистих с шкурка и пак така. Явно още трябва ли?
Не търкай сериозно, защото това е направено на фреза и е права плоча. Ако се засилиш с шкурката ще го направиш на дупки. Просто го зачисти и със силиконче размажи да покриеш язвите ако има такива. Можеш и малко силикон да сложиш в канала на фланеца под гумичката и го огледай да няма пукнатини. Това че е нов не му пречи пак да се е спукал
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Е, производителят защо тогава е сложил min и max, като не са верни?
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: VW Passat B3 89г - ниво на антифриза
Пляктор, за колко километра ти изхвърля до минимума? И на минимум ли стои или пада надолу?
Ако не пада надолу свиркай си, както Одаджийски прави, но хвърляй по едно око чат пат!
Ако не пада надолу свиркай си, както Одаджийски прави, но хвърляй по едно око чат пат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 179 госта