Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена картерна вентилация
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена картерна вентилация
Здравейте колеги, темите за картерната вентилация са стари, затова пускам нова.
Понеже колата ми гори средно по 1 литър масло на 1000 километра потърсих проблема и днес свалих тръбата покрай мотора на картерната вентилация.
Свалих я, понеже до клапан картерна вентилация бе сухо, т.е. някъде има проблем.
Тръбата се оказа тотално запушена, кал и ръжда, ето състоянието и от двата края.
Тръбата в момента я кисна с бензин, смятам да я почистя добре, ръчкам с едно жило от велосипед и така смятам да я оправя. Но имам няколко въпроса. Мога ли утре да отида на работа, без да я връщам на мястото и?
Ето така:
Втори въпрос, вероятно клапана на картерната също е запушен? Моля помагайте със съвети!
Понеже колата ми гори средно по 1 литър масло на 1000 километра потърсих проблема и днес свалих тръбата покрай мотора на картерната вентилация.
Свалих я, понеже до клапан картерна вентилация бе сухо, т.е. някъде има проблем.
Тръбата се оказа тотално запушена, кал и ръжда, ето състоянието и от двата края.
Тръбата в момента я кисна с бензин, смятам да я почистя добре, ръчкам с едно жило от велосипед и така смятам да я оправя. Но имам няколко въпроса. Мога ли утре да отида на работа, без да я връщам на мястото и?
Ето така:
Втори въпрос, вероятно клапана на картерната също е запушен? Моля помагайте със съвети!
Последна промяна от Курт Деликуртев на Чет 19 юли 2018 20:01, променено общо 1 път.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
На твое място бих сменил с нови...
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Ще купя евентуално нов клапан за картерни газове, ама чак утре между 17 и 18 часа, обикновенно трае 2 дена, за тези коли никой сервиз няма части в склада!
Та затова ми е важно мога ли така да карам поне 2 дена? Мога да пъхна една коркова тапа към клапана. Или да връщам тръбата след като я почистя?
Та затова ми е важно мога ли така да карам поне 2 дена? Мога да пъхна една коркова тапа към клапана. Или да връщам тръбата след като я почистя?
Последна промяна от Курт Деликуртев на Нед 15 юли 2018 18:18, променено общо 1 път.
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Трябва да изолираш картерната, има теми как се прави, иначе ще ти дърпа неизмерен въздух. По добре върни изчистената тръба, докато намериш клапани. Може и тях да тестваш дали са запушени. За долния клапан вадиш маркуча от всмукателния колектор. Като надуеш рязко с уста трябва да затваря, ако засмукваш трябва да е свободно.
Последна промяна от teodorpc на Нед 15 юли 2018 18:09, променено общо 1 път.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Почисти и върни... после ще видиш дали минава през тръбата масло и дали клапана работи...
А защо има ръжда, като там масло минава..
А защо има ръжда, като там масло минава..
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
teodorpc написа:За долния клапан вадиш маркуча от всмукателния колектор. Като надуеш рязко с уста трябва да затваря, ако засмукваш трябва да е свободно.
Долен клапан не видях, ама ще го пробвам както си написал. Около този мотор е пълно с маркучи, кабели и кво ли не още, нищо не се вижда! Даже диодната лампа трудно влиза, та се наложи да разкача разширителния съд на антифриза.
Мога ли така да пробвам горния клапан, само ми се струва като надуя трябва да отваря, а като смуча да затваря?
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Долния е малък и е в самия маркуч, няма да го видиш. Правилно за големия, трябва да създадеш вакуум от страната към дебитомера а другата страна да позапушиш с пръст. Ще усетиш как затваря мембраната, но продължава да преминава въздух, понеже вътре има байпасно отворче. По дефолт и двата клапана са отворени, като големият затваря при вакуум, а малкият при налягане.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Демонтирах този на смукателната тръба, според един руски сайт ако духам откъм картера трябва да се запуши, но няма такава функция. Явно е клеясъл, ако го промия с разредител дъл би се оправил?
А долният сега слизам да го пробвам, трябва ми тапа, защото има един тройник, един разклон за главата , а вторият тръгва към смукателният тръбопровод.
А долният сега слизам да го пробвам, трябва ми тапа, защото има един тройник, един разклон за главата , а вторият тръгва към смукателният тръбопровод.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Курте, не можеш да караш без маркуча, защото ще изплюе от там маслото - много е ниско и малко да надуе картера ииии....
Ако го затапиш пък, може да изплюе някой семеринг и резултата ще е същия, че и повече работа ще ти отвори.
Виж, ако маркуча ти е отворен отгоре може и да не изсипе маслото на Хасвалта, ама тогава ти пък ще пукнеш от смрад на горяло масло в купето
Ако го затапиш пък, може да изплюе някой семеринг и резултата ще е същия, че и повече работа ще ти отвори.
Виж, ако маркуча ти е отворен отгоре може и да не изсипе маслото на Хасвалта, ама тогава ти пък ще пукнеш от смрад на горяло масло в купето
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=250909Няма как да запуши като надуваш.Виж в тази тема малко по-надолу има картинки и обяснение, как работи системата.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Благодаря на всички колеги отзовали се с мнение.
Пробвах с надуване (от червената стрелка) долния клапан, като преди това запуших тройника към главата (зелената стрелка).
При надуване трябва да затвори, не затваря!
После пробвах клапана при смукателния шлаух, надува се при бялата стрелка и клапана трябва видимо да почне на притваря, никакъв ефект, въпреки че преди това го промих с разредител, изкочиха дори малки песъчинки.
Накрая върнах всичко по местата им, за да нямам проблемите описани от radotom.
Сега почвам да чета темата пусната от teodorpc, аз също търсих вчера, но изкопах къси теми без много информация в тях.
Пробвах с надуване (от червената стрелка) долния клапан, като преди това запуших тройника към главата (зелената стрелка).
При надуване трябва да затвори, не затваря!
После пробвах клапана при смукателния шлаух, надува се при бялата стрелка и клапана трябва видимо да почне на притваря, никакъв ефект, въпреки че преди това го промих с разредител, изкочиха дори малки песъчинки.
Накрая върнах всичко по местата им, за да нямам проблемите описани от radotom.
Сега почвам да чета темата пусната от teodorpc, аз също търсих вчера, но изкопах къси теми без много информация в тях.
Последна промяна от Курт Деликуртев на Нед 15 юли 2018 23:31, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Горния клапан, дам, дето си посочил не се надува, а се смучка, ама карай!
А на 3 му ги смуках - е не ставам за магистралка - не моа направа такъв вакуум, че да мръне мембраната
А на 3 му ги смуках - е не ставам за магистралка - не моа направа такъв вакуум, че да мръне мембраната
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Общо взето нищо не си направил
Забмалкия клапан се надува маркуча влизащ във всмукателния колектор- пада ти се отдясно на маторя където ти е дроселовата клапа. Малко е завряно. А тоя големия го засмукваш, колкото и да го духаш няма да затвори. И трябва да позапушиш другия отвор. Май не ти се чете особено и си на принципа 2 часа проби спестяват 1 минута четене.
Забмалкия клапан се надува маркуча влизащ във всмукателния колектор- пада ти се отдясно на маторя където ти е дроселовата клапа. Малко е завряно. А тоя големия го засмукваш, колкото и да го духаш няма да затвори. И трябва да позапушиш другия отвор. Май не ти се чете особено и си на принципа 2 часа проби спестяват 1 минута четене.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Вчера на двата клапана духах и смуках в двете посоки, както се казва вече мога да си вадя хляба на магистралата! А на сваления клапан в двете посоки духане и смукане.
А тройника бях го запушил с тапа, виж зелената стрелка.
Резултат няма, тоест както вече написах двата клапана са винаги отворени. Но днес компа на колата ми показа среден разход на връщане от работа 8,7, нормално до завчера показваше над 10! Може би е някакво подобрение?
Сега слизам долу, свалям отново горният клапан, като мястото го запушвам с табата, за да не смучи турбото страничен въздух. А на мястото на клапана слагам празна кофичка от кисело мляко, за да видя утре дали вече картерната вентилация работи. А клапана ще го накисна в разредител МРТ за 24 часа, да го видя тогава дъл няма се раздвижи!
Друг път ще ви пусна снимка от промивната течност, тъмно кафява е на цвят, а на дъното на бутилката поне 7 мм утайка!
В това руско видео
https://etlib.ru/video/ventilyatsiya-ka ... rel_bottom
е описано подробно как е устроена системата за картерна вентилация на 1,8 турбо бензин, но е доста дълго и вчера бях в цайтнот и нямах време да го изгледам цялото, тези дни ще го разуча обстойно.
А тройника бях го запушил с тапа, виж зелената стрелка.
Резултат няма, тоест както вече написах двата клапана са винаги отворени. Но днес компа на колата ми показа среден разход на връщане от работа 8,7, нормално до завчера показваше над 10! Може би е някакво подобрение?
Сега слизам долу, свалям отново горният клапан, като мястото го запушвам с табата, за да не смучи турбото страничен въздух. А на мястото на клапана слагам празна кофичка от кисело мляко, за да видя утре дали вече картерната вентилация работи. А клапана ще го накисна в разредител МРТ за 24 часа, да го видя тогава дъл няма се раздвижи!
Друг път ще ви пусна снимка от промивната течност, тъмно кафява е на цвят, а на дъното на бутилката поне 7 мм утайка!
В това руско видео
https://etlib.ru/video/ventilyatsiya-ka ... rel_bottom
е описано подробно как е устроена системата за картерна вентилация на 1,8 турбо бензин, но е доста дълго и вчера бях в цайтнот и нямах време да го изгледам цялото, тези дни ще го разуча обстойно.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 3BG 2001 г. AWT - запушена тръба на картерна вентилация
Курт Деликуртев написа: А на мястото на клапана слагам празна кофичка от кисело мляко, за да видя утре...
Ще видиш нещо интересно, но гаранция, че няма да ти хареса!
Полистирола (от това се правят кофичките) е силно разтворим от органични разтворители.
Маслото може и да се забави няколко минути, но бензина я пробива тази кофичка за около 25 секунди
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта