Здравейте!
На скоро се сдобих с пасат 1997г. (някои казват, че се води B4, но в интернет гледам, че е от първите B5?) 1.9TDI 110 к.с. Въпросът ми е следния: Имаше проблем в електрониката на климатроника, когато го купих. Оказа се, че бобината на компресора е прогоряла. Смених я и всичко работеше нормално, но компресорът не изключваше и замръзваха тръбите. След диагностика, разбрах, че има проблем в "Датчик за входящия въздух" (този, който е под капака, зад клапата за външния въздух). Смених го и вече диагностиката не показваше проблеми. Пуснах го да работи малко и забелязах, че тръбите пак започнаха да замръзват а малко след това започна да духа топло. След като го погледнах на канал се оказа, че клапата на компресора е изпуснала фреона. Напълних го отново и смених цедката на тръбите и го пуснах. Налягането беше добро (15-16 бара) и не замръзваха тръбите. Когато намаля степентта на обдухване в купето (от панела на самия климатроник) отново започват да замръзват тръбите, но ако държа на максимално обдухване - има само конденз и няма проблеми. Забелязах, обаче, че компресорът не спира никога. Пробвах да сваля всякакви датчици за температура (и на диагностиката показваше -62, -53 и т.н. градуси), но отново компресора се включваше и рааботеше постоянно. Единствено спира, когато натисна "ECON". Също така не намерих датчик за температура на изпарителя (нито физически, нито на диагностика)?
Какво кара компресора да спре? Защо не спира да работи, да предотврати замръзване? Някой температурен датчик ли е проблема или пропускам нещо?
Благодаря предварително!
Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Провери пресостата!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
има датчик на тръбата за ниско налягане, точно за тази цел там дето са дюзите за зареждане, под кората на чистачките. Или пресостата е дефектирал, или някой умишлено е окъсил двата кабела ( тунинговал системата , за да духа ледено)
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2018 6:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Благодаря за бързия отговор!
Как мога да проверя въпросния пресостат (не съм се занимавал до сега и не разбирам особено)? Също така, щом пуска перката на различни степени не означава ли, че пресостата работи? Ако е окъсен няма ли да е постоянно зацепен компресора (в момента спира, ако е натиснат "ECON")? В един сервиз ми казаха, че трябва задължително да има датчик в питата до изпарителя (който не мога да намеря) и може той да е дефектирал (не излиза на диагностиката)?
Как мога да проверя въпросния пресостат (не съм се занимавал до сега и не разбирам особено)? Също така, щом пуска перката на различни степени не означава ли, че пресостата работи? Ако е окъсен няма ли да е постоянно зацепен компресора (в момента спира, ако е натиснат "ECON")? В един сервиз ми казаха, че трябва задължително да има датчик в питата до изпарителя (който не мога да намеря) и може той да е дефектирал (не излиза на диагностиката)?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Въпросният пресостат е от два пина и функцията му е да следи всмукателното налягане да не пада под 1.7-2 бара, с цел да не се допуска обледеняване на системата. При наличие на такъв пресостат (а той е задължителен при системите с капилярна тръбичка, както е пасата) отпада необходимостта от термостат (ел датчик, който да следи Т на изпарителя) Най-лесно ще разбереш какво се случва по следния начин: откачаш буксата на пресостата и компресора трябва да се изключи. Ако компресора не изключи, провери двата кабела близо до буксата - някъде са окъсени. Ако компресора се изключва след изваждане на буксата, то проблема е в самия пресостат и е необходимо да го смениш. За смяната не е нужно да се точи фреона - има игличка, даже те съветвам да окъсиш буксата и да направиш смяната (евентуално) при работещ климатик (понеже там налягането е много по-ниско, отколкото при изгасена кола)
бъркаш пресостатите. Перката се управлява от пресостат на кръга на високото налягане, намира се на климатичния радиатор. Функцията му е друга. При ранните модели е 4 пинов. На 17 бара пуска 2 степен на ел вентилатора, под 2 бара и над 28-30 бара също не пуска компресора...
Не намесвай ЕКОН-а, съвсем различно нещо е...
бъркаш пресостатите. Перката се управлява от пресостат на кръга на високото налягане, намира се на климатичния радиатор. Функцията му е друга. При ранните модели е 4 пинов. На 17 бара пуска 2 степен на ел вентилатора, под 2 бара и над 28-30 бара също не пуска компресора...
Не намесвай ЕКОН-а, съвсем различно нещо е...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2018 6:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Колега, благодаря за подробния отговор. А къде е въпросната букса на пресостата и как изглежда? Трябва да проследя тръбите от компресира до купето ли?
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2018 6:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Рових доста под капака и това, което намерих като букса е под десния (пасажерски) фар. Буксата е с 4 пина и като я изкарам компресора спира. Има ли нещо друго което пропускам? В момента след 20тина минути каране тръбите замръзват с няколко милиметра скреж отгоре (в купето продължава да духа обаче)
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
pe6kata написа:има датчик на тръбата за ниско налягане, точно за тази цел там дето са дюзите за зареждане, под кората на чистачките...
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2018 6:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Извинявай, пропуснал съм го това. Благодаря, ще проверя утре!
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2018 6:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Днес поразтърсих но намерих само 4-пинова букса под пасажерския фар. На мястото от снимката по-долу ли трябва да е пресостата? Трябва ли да бъркам под въздушния филтър?
https://imgur.com/a/c1qKg0z
https://imgur.com/a/c1qKg0z
- bobovo
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
И аз имах подобен проблем.Оказа се прецакано ТРВ.След смяната му с ново и нов дехидратор вече всичко е 6
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2018 6:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Под "ТРВ" имаш в предвид ТРВ цедката? До колкото ми казаха в сервиза трябвало да е жълта (беше бяла) и я смениха с жълта, както и прегледаха фреона да е 650г. Как мога да разбера дали дехидратора ми е за смяна?
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Колега карам същия пасат и аз, при мен има проблем с обледеняване на вътрешния радиатор,при което спира да минава въздух през него и не влиза в купето студено. Решението за мен е минаване на еконт за минута две и отново клима. Това се получава наи-често при шофиране извън градско и подържане на 2300-2500об, обясниха ми (Стефан елбатрон), че проблема ми е в някакав клапан в компресора.
Мои савет намери телефона на сервиз елбатрон свържи се с момчетата и сам сиготен ,че ще ти обяснат коректно, не правя реклама на сервиза,за реклама си имат тема, просто си разбират от работата.
Мои савет намери телефона на сервиз елбатрон свържи се с момчетата и сам сиготен ,че ще ти обяснат коректно, не правя реклама на сервиза,за реклама си имат тема, просто си разбират от работата.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2018 6:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Колега, благодаря за съвета, но нямам ходене до София за съжаление. От Плевен съм и като цяло съм доста ангажиран с работа, за да пътувам. Относно обледяването - не съм забелязал до сега дори след заскрежаването да намалява дебита на въздух в купето. Посетих няколко сервиза в Плевен, като последните (уж ги водят най-компетентни) ми казаха, че проблема е някъде в електрониката. След това отидох при човек, който основно се занимава с електроника, но и с климатици, който ми каза, че при VW е нормално компресора да работи постоянно (освен при натиснат ECON) и че проблемът не е в електрониката, а чисто "хладилен", за да замръзват тръбите. Вече честно казано не знам какво се случва и къде може да е проблема, просто се притеснявам да не умре компресора скоро време...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Passat B5 1.9TDI 110 к.с. проблем с климатроника
Нямаш ТРВ. Системата ти друга - ползва капилярка. Нямаш проблем в дехидратора. От това не може да се развали компресора.
твоя пасат го няма този датчик, сега погледнах. (не много правилно) Поне по схемите, не се вижда и датчик,който да следи Т на изпарителя.
при принцип системата се саморегулира - когато не е нужда голяма студова мощност, просто компресора сваля работното налягане - няма да работи на 15бара, а на 10 примерно... Както е споменал един колега, е възможно контролния клапан в компресора да се ебава.
твоя пасат го няма този датчик, сега погледнах. (не много правилно) Поне по схемите, не се вижда и датчик,който да следи Т на изпарителя.
при принцип системата се саморегулира - когато не е нужда голяма студова мощност, просто компресора сваля работното налягане - няма да работи на 15бара, а на 10 примерно... Както е споменал един колега, е възможно контролния клапан в компресора да се ебава.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: К.Одаджийски и 161 госта