Смяна на външно каре на Пасат б5

Техническа и сервизна информация за Passat
kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот kukata_pasat » Сря 10 окт 2018 18:48


Здравейте колеги.В скоро време съм решил да сменя външно каре и имам няколко въпросителни и искам да се допитам.Разгледах един полски клип https://www.youtube.com/watch?v=FgP1_cqlCbc и не са ми следните моменти:
С кой номер шестограм се развива централния болт
Нужно ли е да се свалят горните носачи както е показано в клипа(защото смятах,че ако махна стопорния болт на шарнирните ябълки и развия леко тампоните на горните носачи ще стане)
Шпилката която поляка навира в карето 8 см колко дебела трябва да е (бях чел в форума как един колега я е заклинил вътре и няма вадене) както съм чел в форума,че не е нужна.Кака е по правилно да се постъпи.
При сглобяване карето трябва ли да бъде почуквано към полуоската (като гледам с какъв зор излезе старото каре)или да се захване малко и после централния болт при стягане ще го прибере да края.
Моля пишете!Може на някой смяната на карето да му бъде елементарна когато го е правил много пъти,но аз съм на принципа,че когато не си правил конкретна манипулация е по добре да питаш от колкото да правиш глупости.




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот goppa » Сря 10 окт 2018 19:07


Най добре си намери сервизно ръководство за този ремонт, и следвай стриктно инструкциите в него! В интернет се срещат всякакви ремонни клипчета но повечето са пълни с грешки. В клипа който си дал полякът развива централния болт напълно докато тежестта на колата лежи на колелото. Това е вредно за лагера понеже вътрешната му гривна е от две части и може да се отворят и да се подбият сачмите или гривните. Правилният начин е да се разхлаби леко болта при спуснта кола, колкот само да тръгне. А после при вдигната да се развие напълно. И да не се пуска обратно докато карето не се стегне с поне 60Nm.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11895
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 10 окт 2018 20:01


Отвива се само шарнира на долния заден носач и се вади. С малко напъване карето излиза. Болта мисля че се отвиваше с шестограм 14 мм


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот kukata_pasat » Сря 10 окт 2018 20:06


С горните носачи няма ли да стане само питам защото там е много по лесно махането им и трябва ли да използвам шпилка 8 см за вадене на карето и ако да,колко дебела да е.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот mitko85 » Сря 10 окт 2018 20:19


Шестограма е 17 мм. Откачаш двата носача отгоре и кормилния накрайник, после шенкела настрани. Карето го избиваш от главината с навита резба на болта поне 1 см за да не замажеш резбата и леко с чука. Като излезе , смело с чука от вътрешната страна на карето за да излезе.
Болта на карето най добре на пусната кола, с дълга тръба за рамо. При разглобяване/сглобяване внимавай да не разместиш датчика на abs, стои на шенкела. Ако го разместиш после abs-а ще ти прави мизерии.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11895
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 10 окт 2018 20:23


Ама защо искате да сваляте горните носачи, като казах как става лесно :screwy Уж са лесни горните носачи, но ако е клеясал болта които ги държи, вероятността да се скъса е 98%, а опитите за изваждането му сигурно в 95% водят до счупване на някое от ушите на шенкела. за смяната на едно каре ще се наиграеш яко


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот mitko85 » Сря 10 окт 2018 20:27


Така го правих аз преди месец като сменях маншон, отдолу 100% е по лесно, но аз работя на крик, нямам подемник и винаги разглабям отгоре, за да не я вдигам от двете страни заради стаб. щангата.
Не ангажирам никой с мнението си. Аз свърших работата за 30 минути


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот batVenci » Сря 10 окт 2018 20:28


То и на главния герой от филмчето му е за пръв път. Ами с голям зор избива и набива карето, както и с голям зор сваля и монтира скобите на маншона, защото има малък достъп от свалянето на горните носачи. Принципно по лесно става, ако се освободи главината от шарнирите на долните носачи, но всеки майстор си има стил на работа...


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот kukata_pasat » Сря 10 окт 2018 20:31


Колега Одаджийски питам за от горе защото преди година сменях горните носачи и сложих нов стопорен болт и съм на мнение,че ще се развие,колкото за вадене на шарнира от долу не съм навит защото там нищо не съм сменял (а имам колата от 2 години и 9 месеца)и ме е страх да не се разбие шарнира при ваденето му и след това да се набутам с носач.На шлиците на полуоската има ли зегерка и нещо подобно и новото каре трябва ли да се набива с чука или има друга технология за монтирането му


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот samo_pechka » Сря 10 окт 2018 20:33


Не е трудна смяната, мисля някъде бях описвал едно друго. Аз лично вадя цялата полуоска. Много по-лесно ми е за мен. За целта откачам биалетките от носачите, предварително се охлабва леко болта на карето както е смъкната колата , вдигам я, смъквам болта от амортисьора долния към носача и болта на долния прав носач откъм магарето и го натискам надолу , към шенкела не го бутам . Развивам полуоската от скоростната, болта от главината се доразвива докрай и я вадя цялата навън. За целта се налага леко усукване , едно друго да излезе лесно, точно тук ще оцениш защо смъквам на правия носач болта откъм магарето :) . На менгеме я затягам с две дървени парчета , които имат полусфери за тръбата на самата полуоска. Така тя не се поврежда и смачква . С обратен чук избивам карето , промивам ( ако трябва ) самото каре, натиквам новия маншон и карето , греста я пресовам през дупката за болта . След това си слагам скобите на маншона ( инак ако го направя предварително се създава налягане и трудно се вкарва греста. Връщам обратно полуоската , стягам към скоростната , намествам ухото на амортисьора с болта , и на правия носач към магарето. Обирам болта на външното каре колкото мога , пускам колата на гуми , стягам в отпуснато състояние болтовете на амортисьора и правия носач, също и биалетките. Стягам по предписание болта на карето . И това е . Може да изпускам някоя дреболийка, но общо взето е това, често ползвам някое и друго трупче да подпирам самия шенкел да не увисне хептен надолу ( нали откачам ухото долното на амортисьора ) . На място без да се вади полуоската е зор. Трудно се работи . Не че няма стане , но е трудно за мен, нямам така свобода на работа . За теб не знам
П.п. набиването на карето става лесно с гумен чук или с подложка и с обикновен чук


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот gancho » Чет 11 окт 2018 14:41


Едно улеснение:
Ваденето на карето от полуоската става без нито един удар- просто навивате болта в карето до край и той избутва полуоската. Това е особено удобно,ако работите на колата и не сте свалили и вързали на менгеме за опора.

Другото още по-важно нещо- каретата се разтропват заради скъсани маншони. Всички гумени маншони в магазините са малко или много боклуци.... с изключение на едни- полиуретановите. Сложих такива и съм много доволен.( Не са от разтягащите се) :mhihi
:beer


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот kukata_pasat » Съб 13 окт 2018 8:05


Здравейте колеги.Вчера смених карето зад блока в полеви условия без канал и видях доста зор,но го направих.Тук е момента да вметна че начините за сваляне на карето щяха да са ми по лесни ако бях послушал колегите Одаджийски и Сашо печка с разкачване на долните носачи и махане на цялата полуоска но за съжаление нито разполагах с канал нито с менгеме,но както и да е.
Ще опиша подробно своите действия за да може колегите които не са правили тази операция да се запознаят в детайли с нея.
Първо развих леко централния болт с тръба (оказа се,че е за камък 27 а не за шестограм 17)
Свалих гумата,извадих стопорния болт на горните носачи и избих шарнирните и ябълки на горе извън шенкела
Извадих кормилния накрайник от шенкела (Оказа се,че имам скъсан маншон на рейката и нямах по ръка ключ 32 да извадя вътрешния накрайник и за това го отремонтирах по възможно най-циганския начин,обезмаслих маншона ,изчистих го навих найлоново стреч фолио после го увих хубаво с изолирблан и накрая с армирано черно тиксо и за сега стана много добре дано държи)
Извадих карето от шенкела навивайки болта около сантиметър и почуквайки го на вътре
Самото каре излезе от полуоската навивайки централния болт до до откат в карето бая зор се навиваше накрая
Сложих новия маншон зегерка и някави ограничителни шайби имаше,а самото каре много зор влезе в полуоската,наложи се да използвам тръбата вкарвайки стърчащата част от карето подложих две дъсчици в нея няколко силни удара с голям чук си влезе в шлиците до края
След това стегнах двете скоби на маншона с арматуриски клещи( с малката скоба видях бая зор)
Наврях карето в шенкела и там стана доста трудно и навих централния болт без да го стягам яко
Повдигнах от долу под долните носачи целия шенкел с крик тип коркодил и наврях шарнирните ябълки на горните носачи в шенкела сложих стопорния болт и стегнах яко
Сложих кормилния накрайник и го стегнах,сложих и гумата с джантата пуснах колата от крик и тогава стегнах зверски централния болт и това беше
Необходими инструменти:два крика,тръба,голям чук,малък чук,накрайник за развиване тип бастун,тресчотка с камъни,13,16,27,две прави отверки, звездогайчен ключ 16,малко удължение на тресчотката,шестограм 10 за накрайника.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот samo_pechka » Съб 13 окт 2018 9:44


Голям зор е било без условия, но това с маншона на рейката, трябва се смени, че не е шега. Трудно е после ваденето на цяла рейка и ремонта по нея, това заради един маншон който ще се окаже виновник за мръсотия и повреда на уплътненията по рейката. Ето ти една тема в друг форум за смяна на маншон по рейка , не е точно пасат , но нещата не са по-различни http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... %84%D0%BD/
За самите скоби по маншоните съм писал какви слагам и с какъв инструмент. Тенекиените имат една особеност при поставянето им, трябва се спази посоката на движение ( въртенето ) , трябва се ползва и хубав инструмент, в противен случай почват да "бодат" маншона по време на движение и се срязват точно в областта на притискането , говоря за голямата скоба към главината( особено ако се стиска с арматурни клещи примерно ) Издирих темата viewtopic.php?f=5&t=474405 . М/у другото приятелче ми е донесъл такива клещаци за свински опашки, без да знае , че вече си бях купил, някой ако иска , излишни са ми 2 бройки, цената им за форума ще е много сносна ( на 1/5-1/6 от цена на нови) , маркови са и много здрави.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот batVenci » Съб 13 окт 2018 9:44


Понеже шенкела е свързан с четири шарнира, плюс кормилния накрайник, освобождаването на шенкела е толкова трудно. Принципно спеклите шарнири са трудни за разглобяване, затова се продават скоби за освобождаването им. Но не винаги стига достатъчно място за ползването на въпросните скоби. Затова някои майстори ползват строителен перфоратор, с който прецизно очукват и така освобождават доста по-лесно такива спекли възли по окачването, а и не само там. Ползват перфоратора даже вместо преса и набиват лагери, тампони и т.н. С него по-лесно се развиват спекли болтове и гайки. На клипчето човека е показал как става това, и е нарекъл перфоратора - чудо инструмент, който наистина облекчава много, тежката работа по автомобила:
https://www.youtube.com/watch?v=Tsgs9DmKv9c


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на външно каре на Пасат б5

Мнениеот kukata_pasat » Съб 13 окт 2018 9:56


samo_pechka написа:Голям зор е било без условия, но това с маншона на рейката, трябва се смени, че не е шега. Трудно е после ваденето на цяла рейка и ремонта по нея, това заради един маншон който ще се окаже виновник за мръсотия и повреда на уплътненията по рейката. Ето ти една тема в друг форум за смяна на маншон по рейка , не е точно пасат , но нещата не са по-различни http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... %84%D0%BD/
За самите скоби по маншоните съм писал какви слагам и с какъв инструмент. Тенекиените имат една особеност при поставянето им, трябва се спази посоката на движение ( въртенето ) , трябва се ползва и хубав инструмент, в противен случай почват да "бодат" маншона по време на движение и се срязват точно в областта на притискането , говоря за голямата скоба към главината( особено ако се стиска с арматурни клещи примерно ) Издирих темата viewtopic.php?f=5&t=474405 . М/у другото приятелче ми е донесъл такива клещаци за свински опашки, без да знае , че вече си бях купил, някой ако иска , излишни са ми 2 бройки, цената им за форума ще е много сносна ( на 1/5-1/6 от цена на нови) , маркови са и много здрави.
.Колега Сашо мерси за информацията ще следя дали ще направи проблем маншона,но с оглед факта,че така яко го увих е по вероятно да се сщепи на друго място от колкото да пропусне на увитото.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petar_a, railfan и 50 госта