Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 13 ное 2018 7:57


Курт Деликуртев написа:Моят пасатор е Б5,5 и няма бутончета като на Ладата! А когато не е затворена шофьорската врата не мога за заключа с алармата, а това е целта, да "заспи" с включена аларма.

Освен това ако откача захранването от акумулатора при включена аларма се включва сирената, оказа се, че тя е с автономно захранване, в неделя поне 10 пъти надничаха комшиите да видят коя кола я "крадат"!

Вземи една отверка и с нея бутни петлето вътре в самата брава, все едно затваряш вратата върху насрещника, елементарно е




gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот gancho » Вто 13 ное 2018 8:40


Утечка се мери:
Разхлабваш болта на по-удобната клема на акумулатора
Щракаш с ответка механизма на бравата на капака и вратата.
Заключваш колата, пускаш алармата.
Изчакваш 30 мин
Мериш- слагаш и ДЪРЖИШ двете сонди на мултицета, едната на клемата на кабела и другата на клемата на аку-то. Но отгоре. Вадиш внимателно нагоре клемата.
Така не прекъсваш веригата, не пищи аларма и веднага виждаш реалния ток в покой.
Можеш да викнеш помощник, да държи, ако нямаш крокодилче или друго...

Елементарно.
Има една поговорка- Малко акъл да ти дойде, ама на време!


nikral
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот nikral » Вто 13 ное 2018 13:27


Курте, на прав път си. Ако не може да излъжеш капака на мотора извади с две жици едното захранване навън. Врата вече ти казаха как.

Алекси Георгиев написа: Е*Бах го... Абе да не е петък днеска ?!?


Объркал си се брадчет! Тук помагаме на колега да си оправи колата.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 17 ное 2018 14:55


Понякога проблем се появява случайно успоредно с някое друго действие, в този случай смяна на зимните гуми и шумът от таблото! В крайна сметка акумулаторът сдаде багажа и беше важно да измеря токът при "заспала" кола, щото ако има утечки и нов акумулатор да сложа ще го скапе не след дълго.

Благодаря на никрал за идеята ... извадих прекъснатия минус кабел с две жици извън предния капак.

IMAG1476_1024x579.jpg
Приспособление от 2 кабела
IMAG1476_1024x579.jpg (71.72 KиБ) Видяна 1215 пъти


След около 2 часа прекъснах веригата, като преди това бях сложил мултицета на двата кабела.

IMAG1477_1024x579.jpg
Утечка в нормата 34 миливолта
IMAG1477_1024x579.jpg (50.14 KиБ) Видяна 1215 пъти


Утечката е 34 миливолта, границата според ФауВе е 40 миливолта. От вчера акуто ми е на едно лидълско зарядно устроиство, днес като го заредя напълно го качвам на пасатора. Понеже пътувам само 10 км до работа в една посока може би това натоварва акуто понеже няма време да се дозареди достатъчно.

Но никога повече няма да оставя радиото и отворени врати повече от няколко минути!!


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот Mishonti » Съб 17 ное 2018 21:17


Курт Деликуртев написа:...
Но никога повече няма да оставя радиото и отворени врати повече от няколко минути!!



И това пък защо? Да спестиш 60 евро от акумулатор ли :mhihi


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот ivuchev » Съб 17 ное 2018 21:28


Небе курте вече си имаш 2 броя . Отваряй си вратите когато поискаш и само ги сменяй като на gsm . Ама единия винаги трябва да е зареден в гаража . :beer


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 17 ное 2018 21:38


Mishonti написа: И това пък защо? Да спестиш 60 евро от акумулатор ли :mhihi


Мишонти, ти чувал ли си за околна среда и за защитата и от отпадъци и замърсявания? В акуто има първо киселина, второ олово и трето пластмасов курпус.

Що требе да се джитка безразборно, за сметка на околна среда?


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот Mishonti » Съб 17 ное 2018 21:42


Празни приказки. Акумулатора се рециклира.
Като те е грижа за околната среда си продай колата и карай колело.


nikral
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот nikral » Пон 19 ное 2018 18:03


Курти, заредното на ЛИДл върши ли работа?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 19 ное 2018 19:32


Акуто беше с нула волта когато го демонтирах, за 10 часа дигна на втора степен (12,2 волта, първата е за акумулатори на моторетки), после още ден и половина не можа да стигне до 12,7 волта, който режим го дават за зимни условия.

Последно леко пускаше балончета, сега ще чакам да видя колко ще ме изкара.

IMAG1486_579x1024.jpg
Зарядно на Лидл в акция
IMAG1486_579x1024.jpg (78.17 KиБ) Видяна 1139 пъти


След като я монтирах чекирах напрежението на зареждане, 14,2 волта, в граници е, означава че алтернатора зарежда.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 24 ное 2018 22:49


Мина една седмица, акуто се държи добре.

Вчера мерих преди да си тръгна от работа напрежението- 13,2 волта.

После запалих и без консуматори мерих зареждащото напражение- 14,2 волта.

Като пусна много консуматори пада на 13,7 волта, но това е на празни обороти. Естествено няма как да давам газ и да гледам как се мени напрежението. Явно трябва да си купя 2 крокодилчета за мултицета.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот katmai » Съб 24 ное 2018 23:52


Аз да кажа ,че имах AWT и като пуснех всички консуматори, подгрев седалки,подгрев задно остъкло... абе каквото може да пуснеш, и ставаше 12.4! Имаше моменти не палеше "чак-мак" с акумулатор като за дизел - 74ач. Две неща забелязах. Едното беше ,че имаше окис на едната клема което оказваше влияние на паленето, изчистих я и нямаше ядове. Второто беше че самия кабел от динамото беше тънък. Опнах един директен, два пъти по-дебел от динамото към акумулатора и тая кола почна да кове 14.4!


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 25 ное 2018 0:26


katmai написа:Едното беше ,че имаше окис на едната клема което оказваше влияние на паленето, изчистих я и нямаше ядове. ...


:screwy Хубаво, ама аз май още не съм натегнал отрицателната клема на акуто! Само съм я клюпнал на мястото и, нали до сега като изгасях веднага откачах акуто.

Това може ли да окаже влияние на теста дъл зарежда добре?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот Кайзен » Нед 25 ное 2018 9:19


Рядко се виждат толкова много технически-електрически неграмотни постове в само една страница в автомобилен форум.
Курт Деликуртев написа:
IMAG1477_1024x579.jpg

Утечката е 34 миливолта...
Ами не са миливолта (mV), а е както е написано на дисплея - милиампери (mA).
По принцип знака минус преди числото означава, че уреда е свързан неправилно.

Курт Деликуртев написа:Акуто беше с нула волта когато го демонтирах
Практически невъзможно. Рядко може да се срещне автомобилен акумулатор с напрежение под 10,2V.

Курт Деликуртев написа:после още ден и половина не можа да стигне до 12,7 волта, който режим го дават за зимни условия.
Практически невъзможно. Не зная кой и къде ги дава тези 12,7V, но ти препоръчвам да не ги слушаш / да не четеш тези източници. Напълно зареден акумулатор няма как да покаже над 12,64V, ако ти е изправен измервателния уред.

Курт Деликуртев написа:Вчера мерих преди да си тръгна от работа напрежението- 13,2 волта.
После запалих и без консуматори мерих зареждащото напражение- 14,2 волта.
Практически невъзможно е да си измерил 13,2V преди запалване. Пояснил съм по-горе.

Ето едно интересно и доста изчерпателно четиво на тема автомобилен акумулатор - устройството, експлоатацията и поддръжката му. Нещата са написани в малко по-стар стил и се споменават карбуратори и т.н., но като се има предвид, че акумулатора като принцип на устройство и действие не е променян от няколко десетки години, спокойно всичко може да се смята за напълно валидно. - http://pencho.my.contact.bg/start/comp/akum/pchza.htm


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat Variant 2001 г. 1,8 Т 150 к.с.- стържене/скрибуцане от волана/таблото след смяна на гуми

Мнениеот silent » Нед 25 ное 2018 13:14


Аз също имам AWT и напрежението в ел.системата с консуматори на празен ход пада до 12+волта...оказа се че просто на празен ход толкова си може....максимума на акумулатор след престой е 12,6...на практика ако е 12,3-12,5 е ок...
Няколко пъти съм оживявал една варта (а и не само варта) с паднало напрежение заради забравен консуматор до около 6-7V.
В миналото имаше такова правило акумулатор под 10V e за непоправимо загубен....но определено това в настоящето не е така...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tsankovski и 76 госта