Здравейте, колеги!
Имам проблем с парното от миналата зима - топлото се загуби и лека полека вече грам го няма.
Подозирах задръстен радиатор на парното и с маркуч под наляне продухах системата, да не би да има затлачване и смрад вътре, но почти нямаше мизерии и съответно и това не беше проблема.
Симптомите са, че сега зимата при извънградско пътуване изобщо не духа топло, само в града леко се усеща, защото по-малко студен въздух обдухва външно колата и тн. Ако затворя клапата за външен въздух тогава една идея по-топло духа, но като цяло си е далече от истината.
След това разглеждах вариант термостат, но не се връзва - колата си загрява до 90 градуса и стигне ли ги заковава на тях без никакви колебания, радиатора е горещ и всички маркучи, тоест отваря.
Давайте идея, че измръзнах в тая талига
Passat B4 1996 АЕК - проблем с парното
- boby123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 11:54
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: AEK 101 кс
- Местоположение: Варна / Монтана/София
Passat B4 1996 АЕК - проблем с парното
Последна промяна от boby123 на Чет 29 ное 2018 8:49, променено общо 8 пъти.
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г
- Местоположение: софия
Re: Проблем с парното на В4
Клапи на парното или кофти радиатор на парното. Сменяван ли а радиатора на парното.
- boby123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 11:54
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: AEK 101 кс
- Местоположение: Варна / Монтана/София
Re: Проблем с парното на В4
Не е сменян радиатора на парното, но нали казах, че съм го продухвал и не ми изглеждаше затлачен/запушен.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с парното на В4
Аз бих сменил радиаторчето и оправил клапите. Водната помпа дали върти добре?
- boby123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 11:54
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: AEK 101 кс
- Местоположение: Варна / Монтана/София
Re: Проблем с парното на В4
При положение, че стрелката плавно достига 90 градуса температура на охлаждащата течност и след това показва твърдо 90 без никакви колебания аз изключвам вариант водна помпа, термостат и всичко, което е свързано с нормалното охлаждане на автомобила, щом градусите са твърди и не мърдат наникъде ненормално, значи имаме коректно охлаждане, затова се чудя какво остава като вариант?
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Проблем с парното на В4
Коригирай заглавието според шаблона:
dobrin написа:Модела на колата (Passat), вид на купето (3BG или B5.5), година на производство (пр.2002г.), букви (код) на мотор/двигател (пр. AZM) - , проблем за който се пуска темата.
пример: Passat 3BG 2002г. АZM - проблем с гарнитура на главата
Всяка една тема със заглавие, различно от описания начин, ще бъде моментално заключена!
- boby123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 11:54
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: AEK 101 кс
- Местоположение: Варна / Монтана/София
Re: Проблем с парното на В4
Ivwan написа:Когато купи колата имаше ли нормално парно?
Колата я купих преди 8 години, парното беше нормално, духаше много топло, а проблема се появи миналата зима.
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г
- Местоположение: софия
Re: Passat B4 1996 АЕК - проблем с парното
Радиатора може и да е запушен а при промиване да влиза и излиза директно без да загрява цялото радиаторче но и клапите са заминали според мен.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B4 1996 АЕК - проблем с парното
petiop написа:... и клапите са заминали според мен.
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B4 1996 АЕК - проблем с парното
Клапите са метални пластини (с големи дупки по тях, вероятно за олекотяване на конструкцията ) покрити с нещо като пресован дунапрен, за съжаление с времето този дунапрен старее и се разпрашава/опадва от клапата и съответно въздуха почва да минава през въпросните дупки/директно през клапата и тя не си изпълнява функцията, може да се свалят и омотаят с нещо от рода на тиксо, изолирбанд и подобни, ама тия клапи и особено тази за топло/студено са завряни на майната си и се налага сваляне на таблото. Друг вариант е проблем в управлението на клапата за топло/студено, откачено жило (ако е с врътки) или вакум ако е с климатроник.
Случвало ли се е от духалките да хвърчи дунапренен прах/парченца?
Случвало ли се е от духалките да хвърчи дунапренен прах/парченца?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B4 1996 АЕК - проблем с парното
Двата маркуча от и към радиаторчето -горещи ли са ? Ако са горещи и двата-не е радиаторчето. Най-добре таблото долу и проверка/ремонт на клапите.
Re: Passat B4 1996 АЕК - проблем с парното
Понякога изгарят едни работи като уплътнения и се губи топлото. Изхвърля ли ти черни парцали когато работи парното?
-
- Мнения: 199
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г
- Местоположение: софия
Re: Passat B4 1996 АЕК - проблем с парното
viewtopic.php?f=11&t=71586
Почти същото е и при В4.
Почти същото е и при В4.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ICO-G, Nervaka_ADR, RusH_DeMoN и 40 госта