Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот polovera_9n3 » Сря 12 дек 2018 15:43


katmai, пробвай да видиш. С една нова Шкода си правехме експерименти, при подадена газ не гаси мотора.




JoeBear
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 11 дек 2018 19:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот JoeBear » Сря 12 дек 2018 15:54


Съгласен съм, Дон Кихот. Но ако действително е регенерация, трябва перката да работи постоянно при всяко следващо палене и да държи високи обороти, докато не завърши цикъла си. А тук всички неща се случват независимо едно от друго за кратки интервали - веднъж не сработи авто-стоп, втори път вдигне обороти, трети път пусне перка, но при повторно палене не започва да върти пак. Та поради това аз не го свързах с регенерация. Все си мисля, че ако бяха се понапънали в Порше , щяха да намерят къде е заровено кучето, ама... Явно оставиха и на мен да се поблъскам. Поне да знам дали тези неща могат да ме вкартат в някакъв по-голям филм. Уикенда ми предстои път - 2*150 км. Има ли нещо, което мога да направя да улесня и ускоря регенерацията? И как ще разбера дали мисията е успешно завършена?
А относно педала - не е това причината, защото в спряло положение на таблото ми показва задраскано А, което би следвало да означава, че системата не е изобщо е готовност.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот katmai » Сря 12 дек 2018 16:41


polovera_9n3 написа:katmai, пробвай да видиш. С една нова Шкода си правехме експерименти, при подадена газ не гаси мотора.

Естествено че няма да изгаси, то условието изобщо да направи стоп е да махнеш газта. Идеята ми е че кръгчето изобщо няма да се появи ако е повреден педала.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот polovera_9n3 » Сря 12 дек 2018 16:44


Мда, при подадена газ нищо не святка по таблото, а мотора си бачка...


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот katmai » Сря 12 дек 2018 16:57


JoeBear написа:Съгласен съм, Дон Кихот...

Пак да повторя, че описаните от теб неща и при мен ги има. Ако нямаш грешки във ваг-ком-а няма какво да се притесняваш :D


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 12 дек 2018 17:07


JoeBear написа:Съгласен съм, Дон Кихот. Но ако действително е регенерация, трябва перката да работи постоянно при всяко следващо палене и да държи високи обороти, докато не завърши цикъла си. А тук всички неща се случват независимо едно от друго за кратки интервали - веднъж не сработи авто-стоп, втори път вдигне обороти, трети път пусне перка, но при повторно палене не започва да върти пак. Та поради това аз не го свързах с регенерация. Все си мисля, че ако бяха се понапънали в Порше , щяха да намерят къде е заровено кучето, ама... Явно оставиха и на мен да се поблъскам. Поне да знам дали тези неща могат да ме вкартат в някакъв по-голям филм. Уикенда ми предстои път - 2*150 км. Има ли нещо, което мога да направя да улесня и ускоря регенерацията? И как ще разбера дали мисията е успешно завършена?
А относно педала - не е това причината, защото в спряло положение на таблото ми показва задраскано А, което би следвало да означава, че системата не е изобщо е готовност.

Това с перките не е точно така. Ако запалиш студен ДВГ има време в което старт стоп-а си бачка и не регенерира дори да не е завършил цикъла предния път. Не знам точно стойности, но има 3 етапа и първия започва примерно на 200градуса на дпф което е след определено време, след това втори етап със затварянето на ЕГР-а и допълнителни следвпръсквания и притваряне на дросела на 20% до достигането на 500градуса и чак тогава регенерира и пада количеството сажди. При каране на 4 предавка с 80 цикъла минава най-бързо. Включването на допълнителни консуматори и натоварване на ДВГ също спомагат. Но не му се старай толкова, просто като почне да регенерира го карай малко повече докато укроти оборотите. Аз затова си взех елм327 и наблюдавах задълбочено да му хвана спатиите и вече знам горе долу какво предстои и без да го следя. Но е хубаво да го разучиш. В представителството никой не ти е обяснил, защото е сложничко и повечето не им се задълбочава и не знаят много. Не са те излъгали, че е нормално поведение.


JoeBear
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 11 дек 2018 19:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот JoeBear » Сря 12 дек 2018 18:02


Мерси, колеги на всички за разясненията. Ще опитам уикенда с повечко каране при различно натоварване. Ще драсна после.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 12 дек 2018 23:22


Имай предвид и друго, ако си минал emission recall, регенерация може да е зададена на всеки 150км или 400минути работа на двигателя.

Последна промяна от DoH_KuXoT на Чет 13 дек 2018 9:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот krraynov » Чет 13 дек 2018 0:07


DoH_KuXoT написа:... ако си минал emision recall...

Колега, какво по-точно значи горното? Да не би да е софтуерния ъпдейт за VW ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 13 дек 2018 9:06


Да


gadnyara
Мнения: 268
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот gadnyara » Чет 13 дек 2018 12:02


Проверете промяната на оборотите, от която се притеснявате, дали не е в зависимост от силата на натискане на спирачния педал, докато сте на скорост. :wink


JoeBear
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 11 дек 2018 19:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот JoeBear » Вто 08 яну 2019 12:35


С малко закъснение да отчета развитието. Зареден акумулатор до 13.3V, които не паднаха през последните студове, реши проблема със старт-стопа. От друга страна, карането ( общо 1000 км извънградско) не доведе до нормализиране на оборотите. Пак на всеки трети червен светофар са си 1000. Явно си трябва обстойна проверка. Подскажете ми за някой упорит колега с добри умения и който би се навил да я закачи и да си поиграе..


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 08 яну 2019 14:54


работи ли ти ел. отоплителя на купето няма да видиш обороти под 980/мин


Lubomir98765
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 20 дек 2018 13:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот Lubomir98765 » Вто 08 яну 2019 16:03


До 70-80 градуса на антифриза ти работи ел.отоплителя на купето.Ако ги мине и продължава да е на 980-1000 оборота най-вероятно протича регенерация и е хубаво да покараш колата ,а не да я гасиш веднага,защото да прекратяваш регенерацията.


JoeBear
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 11 дек 2018 19:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б7 - променливи обороти и проблем със старт-стоп системата

Мнениеот JoeBear » Вто 08 яну 2019 18:09


Е, да, ама регенерацията за 1000 км трябва да е приключила цикъла си. Пък и да регенерира на 5 мин е странно за мен. Относно отоплителя аз разсъждавам така: колата достига определен температура и той се изключва, като повече не може да влияе на оборотите докато не изстине отново. Но може и да бъркам, поправете ме. Все пак за диагностика някое жокерче да ми дадете.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, naixar и 71 госта