Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот GolfHighL » Вто 29 яну 2019 0:37


Здравейте колеги. Имам въпрос относно нафтовата печка на Passat CC 2010г. Thermo Top V мисля, че се водеше.

Как точно работи, защото си мисля че моята има някакъв дефектирал температурен сензор.

Та така, когато външната температура е над 6 или 7 градуса като запаля колата печката не се включва, освен, ако не натисна копчето за подгрева(на снимката) и работи докато й свърши времето което съм й задал за работа или докато не натисна пак копчето, за да я изключа.

Интересното става, когато температурата е под 5 градуса, тогава като запаля колата и парното е пуснато(но мисля, че и да не е пуснато) печката се пуска сама, независимо дали съм натиснал копчето или не. Дотук всичко е нормално, но след това, когато колата си дигне 90 градуса забелязвам, че печката не спира да работи, а продължава да работи на пълни обороти. И да натискам копчето и да не го натискам нищо не прави, печката продължава да си работи. Дори и да загася колата, печката продължава да работи още 1-2 минути, но на половин обороти и мирише на неизгоряла нафта.

Случвало ми се е да се изключва сама(много рядко), но е било само, когато съм карал много над 40-50мин. след като вече е загряла на 90градуса.

Та това нормално ли е колеги? Затова си мисля, че може да има дефектирал температурен сензор. Освен температурния сензор за водата, който ми показва вътре има ли и друг ?

[снимка]
heating.jpg




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот Vasseto » Вто 29 яну 2019 7:33


Така работи и моята. Няма как да я изключа ако е под 5гр.

GolfHighL написа:... когато колата си дигне 90 градуса забелязвам...


Къде ги гледаш тези градуси?

Поздрави!


Slavkom
Мнения: 71
Регистриран на: Чет 06 сеп 2018 14:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот Slavkom » Вто 29 яну 2019 8:52


Като вдигнеш предния капак, би трябвало да има лепенка с точния модел на печката.
За да не се гадае дали датчикът или друго има дефект, с една диагностика ще си покаже болежките.
Доколкото знам е специална програма за диагностика на тези допълнителни печки.
Имаш ли отделно дистанционно управление или малко екранче за настройване,пускане, спиране на печката?
Поздрави


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот GolfHighL » Вто 29 яну 2019 16:43


Колега Vasseto благодаря, а иначе градусите на водата си ги гледам на таблото.

Колега Slavkom лепенката я няма, даже и тази за фреона я нямаше, но по случайност я намерих на кората под двигателя, та си я взех. Търсих и тази за печката, но явно е паднала. Иначе печката си е фабрична, не е слагана допълнително. На дистанционното за печката има емблемата на Фолксваген и само 2 копчета ON и OFF, но те вършат същата функция, като копчето вътре. Когато е студено и да натискам OFF от дистанционното пак не се изключва.

До колкото можах да разбера от интернет, на коли от тези години слагали Webasto Thermo Top V.

Иначе я закачихме на диагностика и нямаше никакви грешки.


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот milenski_77 » Вто 29 яну 2019 17:05


Ако имаш път към София мини през Рея МП на Ботевградско шосе. Те са представители на Вебасто за България да ти направят една диагностика
При всички положение не трябва да мирише на не изгоряла нафта и да пуши печката ако всичко е наред.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот Vasseto » Вто 29 яну 2019 19:06


Тези градуси от стрелката на таблото са ориентировъчни. Не се заглеждай много в тях. На диагностика почти всичко ще си покаже. Мисля си за един ELM 327 и да си ги следиш на телефона. Чак тогава може да придобиеш какво се случва в тази печка. Може после да споделиш тук. Аз карам само по 6 км в едната посока. За това време ми вдига стрелката на уреда, но печката не спира. За сега няма изгледи да я пробвам на по голямо разтояние, че да изкажа мнение.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот georgebonev » Вто 29 яну 2019 19:15




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот Vasseto » Вто 29 яну 2019 19:19


:th_up

:vwknee


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за нафтовата печка на Passat CC 2009

Мнениеот GolfHighL » Сря 30 яну 2019 0:51


Благодаря много колега georgebonev . От прочетеното разбрах, че печката работи приблизително до 80 градуса на пълни обороти след това работи на по-ниски обороти, за да не вдига шум и за икономия.(After reaching a coolant temperature of approx. 80 °C, the
heater switches from full load to partial load. In this operating mode the heater runs especially quietly and more efficiently with regards to electrical and fuel consumption.)

Въз основа на казаното от колегата Vasseto , че градусите които ми показва таблото са ориентировъчни, стигам до извода, че печката работи тъй като реалните градуси не са 90 и затова печката си работи. Затова се получава това, че като я покарам повече явно загрява както трябва на реални 90 градуса и затова се е случвало печката да се изключи сама.

Колега milenski_77 някой ден може да отскоча до там. А иначе печката пуши много леко, почти недоловимо син пушек, само когато се включва и то само за около 10-15 секунди. След това няма никакви пушеци или миризми.

Благодаря много на всички колеги!! :bowdown :love.vwclub



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Radkoyy и 196 госта