Здравейте,
До скоро имах проблем с парното на Passat B6, но реших да споделя мнения тъй като има доста подобни незавършени теми.
Та... проблемът се състоеше в следно: дори и при загрял мотор парното духаше само студено от към страната на шофьора.
От пасажерската страна най-дясната клапа духаше нормално топло, докато средната беше хладна.
Затваряйки двете клапи, които духат студено, следващата започваше и тя духа полу-студено, а нах-крайната леко топло.
След като няколко автосервиза ме отсвириха, на единия искаха да ми почистват радиаторчето, намерих хора, които направиха
диагностика и проблема се оказа в едното моторче, което регулира топлия и студения въздух. Като разглобиха се оказа, че лостчето
на клапата се е счупило, а не самото моторче. Намерих си клапа 2ра употреба, на стойност 50 лв. Монтираха го и сега парното си работи
нормално както преди.
И едно малко уточнение... При първоначалния оглед от сервиза ми казаха, че се сваляло цялото табло за да се смени въпросната част.
В последствие се оказа, че въпросната клапа се закрепя с четири винта, като само до единия няма достъп, така че предпочетох да ми
закрепят новата с 3 вместо да се сваля цялото табло...
Прилагам и снимка на въпросната част.
Надявам се темата да е била полезна.
Поздрави!
Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
Браво!
Радвам се,че сподели информация по проблема.
Радвам се,че сподели информация по проблема.
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
Колега, имам подобен проблем - при пасажера духа студено... Става на въпрос за Пасат В6 2010г.
На снимката не мога да разбера точно къде си снимал.... предполагам, че е някъде зад жабката, след като се свали някоя декоративна пластмаса.
При мен също така не духа и при пасажерите на задната седалка (зад подлакътника). Тази клапа и тя ли е някъде там или ще трябва повече да се разглабя...?
На снимката не мога да разбера точно къде си снимал.... предполагам, че е някъде зад жабката, след като се свали някоя декоративна пластмаса.
При мен също така не духа и при пасажерите на задната седалка (зад подлакътника). Тази клапа и тя ли е някъде там или ще трябва повече да се разглабя...?
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 13:46
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: 06 2.0 TDI BKP
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
Колега, за съжаление снимката на съм я правил, а момчетата в сервиза и не зная къде точно се намира таази клапа.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Съб 07 ное 2015 15:11
- Автомобил: Passat 3C5
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
клапата от снимката е под централната конзола, маха се долната лява пластмаса до педала за газта.
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
Благодаря! Аз си мислех, че е от страната на пасажера...
Re: Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
Колеги,въпросните клапи с две моторчета ли са или само с едно,в смисъл,от страната на пасажера едно моторче и от страната на шофьора друго?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
Ако климатроника е двузонов (две врътки с градуси) , моторчетата са две. Ако е с една врътка с градуси (полуавтоматичния вариант) , е едно и за двете страни. При диагностика се вижда дали моторите се движат добре или проблема е в радиаторчето, защото при тези модели много често се запушва и радиатора частично и от едната страна няма топло. И двата мотора за двете клапи се сменят без да се сваля таблото, както и радиаторчето се сменя без да се сваля таблото.
Дефект в едното моторче не трябва да бърка работата на другата половина т.е. ако шофьорското е повредено, от дясно всичко трябва да е наред - както на централната дясна духалка, така и на крайно дясната , трябва да си вее горещо.
Когато има повреда в привода или в самото моторче, това се разбира и по друго,дори да няма записана грешка за него - не духа и нормално студено т.е. ако завъртиш градусите на минимум, от проблемната страна ще си вее същото, каквото и в другите режими, защото моторчето няма да се премести или съответно то ще се премести, но няма да премести клапата . Това веднага показва проблем с управлението на тази клапа.
Дефект в едното моторче не трябва да бърка работата на другата половина т.е. ако шофьорското е повредено, от дясно всичко трябва да е наред - както на централната дясна духалка, така и на крайно дясната , трябва да си вее горещо.
Когато има повреда в привода или в самото моторче, това се разбира и по друго,дори да няма записана грешка за него - не духа и нормално студено т.е. ако завъртиш градусите на минимум, от проблемната страна ще си вее същото, каквото и в другите режими, защото моторчето няма да се премести или съответно то ще се премести, но няма да премести клапата . Това веднага показва проблем с управлението на тази клапа.
Re: Проблем с парно PassatB6 РАЗРЕШЕН!
Благодаря колега за инфото.Оправих проблема.На моторчето от страната на шофьора се беше счупило парче от пластмасовия привод и клапата стоеше в едно положение.Извадих привода и малко го подобрих и стана работата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ktamen и 178 госта