Здравейте имам удоволствието да притежавам пасат б7 1.4 тси екофуел 2012. Проблемът ми с парното е от както съм го купил преди една година.Тогава нямаше почти никакво парно и след диагностика ми казаха че клапите работят и най-вероятно е запушен радиатор.Искаха да ми свалят таблото за да го сменят но отказах, след което разбрах че има сервиз които промивал и отпушвали радиатори с машина без да се сваля.Промиха ми го и човекът ми каза че вече щял съм да стоя по потник в колата.Да ама не.Понеже колата стоя близо два месеца в гараж и след като почнах да я карам вече времето се беше стоплило неусетих разликата.Обаче тази зима ми направи впечатление че пак не топли както трябва.Двузонов климатроник от ляво духа по-топло 60 градуса а от дясно около 40градуса.Четох в нета и във форума и се хванах да разглобя жабката за да видя клапите.Оказа се че клапите се движат и проблемът не е от тях .Всичко ме кара да си мисля че радиаторът не циркулира по цялата си дължина и по точно че лявата част от него циркулира и затова топли по-добре лявата зона на колата, а дясната не е добре отпушена и затова неможе да стопля повече от 40гр. Въпросът ми е как мога сам да си почистя радиатора, и по точно :
1.Как да сваля маркучите от към двигателя понеже имат някакви пластмасови накраиници към изводите на радиатора.
2.С какво да го почистя.Някакъв препарат за радиатори ли, за котлен камък ли, или нещо което е пробвано и действа.Четох че с вода под налягане и после пък с въздух и така няколко пъти.
3.Как се обезвъздушава радиаторът.
Ако пък съм в грешка пишете ми какво друго може да е.
Преди имах голф4 и парното беше огън а сега с това голямо купе че и комби дори с изправно парно ми се струва че бавно ще стопли пък камо ли с неизправно.
Поздрави на екипът :)
пасат б7 проблем с парно
- nasko_ruse
- Мнения: 132
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: пасат б7 проблем с парно
При мен е същия проблем, като радиаторчето ми е сменено преди 50-60 х. км. Ако имаш диагностика погледни и температурните сензори във въздуховодите, има вариант и от тях да е, но като цяло май е или радиаторчето или клапа топло/студено. При мен за смяната не се сваля таблото, а само ревизията долу в краката на водача + въздуховода /джета 6/. Последните седмици карам и гася на ауто и проблем няма, но и температурите са по-високи.
- nasko_ruse
- Мнения: 132
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: пасат б7 проблем с парно
Ами имам кабел за диагностика и съм си правил диагностика няколко пъти и няма грешки свързани с клапите или температурните сензорите на въздуховодите.Първият път като ходих в сервизът за парното (преди година)там ми направиха диагностика и провериха дали се движат клапите през програмата за диагностика,и заключението беше че проблемът е само от радиаторът.Направиха ми показно като колата беше загряла пуснаха да духа на слаба степен и имаше някаква топлина след което засилиха духането и лека полека взе да изстива изходящият въздух.Обяснението беше че радиаторът циркулира в тесен кръг и загрява само малка част от него и когато пуснеш да духа на слабо духа топло в лека степен , но когато засилиш степента на духането вентилаторът го охлажда по-бързо отколкото тои успява да загрее и затова отначало духва топло а после почва да духа все по хладно.Един път вече е чистен в сервиз с машина и имаше резултат но искам от двете страни да ми духа еднакво топло и може би трябва още една промивка, но след като ми промиха радиаторът пък ми бяха счупили едното ухо на декоративната пластмаса отгоре на двигателя и даже не ми казаха и после трябваше да се карам с тях и общо взето ми е писнало от "майстори" защото винаги когато правя ремонт на колата в сервиз винаги после има нещо счупено от тях.И затова гледам сам да се оправям освен когато съм назор.Разглобявах от двете страни и от към шофьора и пасажерът за да видя визуално клапите дали се движат а не само на диагностика. Входът и изходът на радиаторът е горещ.Когато променям температурата на климатроникът видях визуално как клапите се преместват от едното крайно положение в другото.Бях убеден че ще видя някакъв механичен проблем но всичко е наред.Мислех че клапите се движат според градусите които задаваш но се преместват само когато са LO или HI . Интересно ми е как се регулира тепературата която задаваш???? Видях един тепмературен сензор но незнам как се проверява дали работи правилно.Общо взето видях клапите за топло и студено от ляво и дясно как се движат клапите за централните духалки клапата на вентилаторът за вътрешна циркулация,всички работят но клапа която се премества за регулирането на топлината според градусите не видях незнам дали има.Когато зададеш на климатроникът HI клапата е в крайно положение топло това добре ,но започваш да сваляш градусите и клапата не помръдва докато не достигне положение LO тогава се премества в другото си крайно положение.Как се регулира топлината от HI до 18 гр. (последното положение преди да се премести клапата)след като тя непомръдва.И обратно от LO до 26-28 гр (преди HI)
Re: пасат б7 проблем с парно
Температурните сензори не дават грешка, просто работят некоректно. В Auto HVAC >Advanced measuring blocks и търси temperature sensor, има при страничните въздуховоди и долу в краката. Може да погледнеш дали показват реална стойност, при мен само един дава разлика от 5 градуса, но не го смених.
С почистване на радиаторчето няма да стане, трябва ново.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=450667
Може да погледнеш как е направено и отвътре, водата минава по най-късият път и няма как да стигне чак до другия край.
ПП/ Една от възможните причини за образуването на котленият камък е смесването на g13 и g12 антифриз и доливане на недестилирана вода.
С почистване на радиаторчето няма да стане, трябва ново.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=450667
Може да погледнеш как е направено и отвътре, водата минава по най-късият път и няма как да стигне чак до другия край.
ПП/ Една от възможните причини за образуването на котленият камък е смесването на g13 и g12 антифриз и доливане на недестилирана вода.
- nasko_ruse
- Мнения: 132
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: пасат б7 проблем с парно
Гледал съм и клипове и снимки и четох доста но едно не мога да си обясня как може кола на 5 години може да има запушен радиатор а предната ми кола беше на почти 20 години и никога не съм имал ядове с парното и.Едно поне ме успокоява че поне са оставили вариант да се вади откъм краката на шофьора.В сервизът които ходих искат да свалят таблото, като им казах че може да се извади от към краката се оправдаха че почти никога не иска да се вади от там и затова практикували да махат таблото.Ясно е че искат да вземат повече за ремонта (искаха ми 350лв за работа и 150лв. за радиатора общо 500лв) обаче само като знам как след това ще ме дразни примерно одрасквания по таблото,скърцания, нещо спукано или счупено и категорично не съм съгласен да се сваля таблото.Защо пройзводителя не е измислил лесен вариант за сваляне без сваляния на тзбло и прочие .Е гати радиаторът толкова ли не е направено както трябва че едва ли не се явява консуматив .
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: пасат б7 проблем с парно
Тия са добри майстори.
- nasko_ruse
- Мнения: 132
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: пасат б7 проблем с парно
Да много добри майстори.Едните стоях при тях 3 часа за да ми направят пълна диагностика и да ми развият два панела в краката на шофьора за да бутнат радиаторчето дали загрява.През тези три часа само ги гледах как работят и имах чувството че са на състезание и че работят на поточна линия.В халето наредени 4 коли и един работи по едната 10 мин(разглобява)после отива на другата в това време моята кола стои 20 мин без никои да я бутне после мина един да я запали после пак чакане после тоя пак се върна да я доразглоби после пак чакане после пък друг доиде да прави диагностика и така три часа за ми кажат че е от радиаторчето.В другият сервиз ми промиха радиаторчето и ми смениха антифриза и резултата беше счупено ухо на декоративната пластмаса на двигателя.А последното ми ходене беше в Доверен сервиз Ситроен към автокаското заради счупено стъкло на задната врата.След смяната на стъклото задните седалки и пода в колата бяха толкова мръсни беше едвали не газено отгоре с мръсни обувки че трябваше да пера тапицерията.Тези от ситроен направо ме отвратиха, лицензиран сервиз пък работят като прасета. И затова гледам сам да си оправям проблемите по колата когато мога. Имам един гаражен майстор на когото имам доверие и човекът толкова внимателно и чисто работи че повечето сервизи само могат да вземат пример.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: пасат б7 проблем с парно
Не си сам в мъката си.
Ситроен Видин са същите мръциняри.
Ситроен Видин са същите мръциняри.
- nasko_ruse
- Мнения: 132
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: пасат б7 проблем с парно
Някои да каже с какви препарати може да се пробва да се промие радиаторът, нещо което е пробвано и има резултат.Някакъв препарат за радиатори или за котлен камък или пък нещо друга знам ли ????? Чел съм за оцет, препарат за котлен камък за кафе машини и т.н.
- Pet_rov
- Мнения: 4413
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: пасат б7 проблем с парно
Разгледай продуктите на Бардал, може да предлагат нещо.
Re: пасат б7 проблем с парно
Аз правя така, слагам 10 пакетчета лимонена киселина /лимонтузу/ и карам 2-3 дена, точа промивам, слагам вода загрявам промивам и антифриз, но все си мисля, че проблема не е в радиатора. Ефект съм постигал и като извадя маркучите към радиатора и пусна вода от централно захранване и излиза всичката утайка, но всеки го знае това.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: A999 и 42 госта