Мнениеот Tedko » Нед 13 окт 2019 22:35
То пък тези от Audi така и не се научиха как да направят така, че радиаторчето на парното да се сменя лесно.
А за запушването на радиаторчетата има изписани стотици страници по чужди форуми, дори в САЩ не знам дали нямаше нещо като колективен иск срещу VW за този проблем. Коли на 2-3 години(гаранционни) и пробег 30-40хил.км. сменят радиатори, и после пак и пак.. В началото не е била ясна причината, после VW излиза със обяснението за взаимодействие на антифриза G12++ с някои от металите в охладителната система, предполагаемо с ЕГР-охладителя. Решението - многократна промивка на системата, докато pH стане алкално, нов антифриз, ново радиаторче. И след време пак същото. Не си спомням дали бяха намерили дефинитивно решение на проблема, не съм следил развитието.
От личен опит - VW Tiguan 2.0тди - на 4-5 годишна възраст, радиатора беше запушен почти на 100%. Антифриза кристално чист, не знам дали е сменян преди. Парно почти никакво. Смяната лесна - излиза странично в посока от централна конзола -> педали , като чекмедже, с минимално разглобяване. Пасат B6-B7-B8, голф 5-6-7 - по същият начин.