Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Техническа и сервизна информация за Passat
hohoho
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 02 авг 2019 8:12
Автомобил: VW Passat
Двигател: AWT 2003

Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот hohoho » Сря 07 авг 2019 12:46


Здравейте колеги! Нов съм в форума и реших да пусна тема за много странен проблем за моя пасат, който никой не намери решение до момента.

Колата си беше добре работеше си перфектно и лете и зиме, но един ден когато стана много горещо опитах да запаля и запали доста трудно, след което изгасна сама. След това тази аномалия зачести и започна да го прави всеки път когато температурите отвън бяха високи. Дойде момент в който колата започна да влиза в авариен режим и набиваше грешки на педала на газта, на дросела и ЕСП-то светеше и ЕПЦ-то (незнам дали това е авариен режим). Когато е в авариен режим набиваше грешки, но когато се движа и изгасне сама и я закача веднага след това на диагностика не отчита никакви грешки. По колата са сменени следните неща:

1. Чисто нова дроселова клапа
2. Темперетурен датчик
3. Датчик на външната темперетура
4. МАП сензор
5. Датчик колянов вал
6. Дебитомера е почистен
7. Потенциометара на педала на газта е почистен.

Забравих да спомена, че колата има АГУ и всички проблеми ги прави и на бензин и на газ. След като смених всички тези неща колата не влиза в авариен режим а само гасне. Наскоро започна да прави и друг проблем. Когато я запаля студена/топла започва да се форсира сама до 3000 оборота и когато я сложа на Директна се нормализира, но пусна ли спирачката се засилва до към 2000 оборота сама и от тогава сякаш стана мнооого мудна до 3000 оборота. А снощи я запалих да работи за 5 мин студена (пак се форсираше сама) и отворих капака да погледна и видях, че турбината е почервеняла.

Хора моля Ви помагайте, никой не намира решение и никой не знае за какво да се хвана. Не ми се иска да я давам за желязо или да става паметник пред блока. Благодаря предварително!




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7347
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Audi A3
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот hooligan_sk » Сря 07 авг 2019 13:59


Имам един 1.8Т в момента, който се форсираше сам, чат пат и гаснеше. Оказаха се доста нацепени и изпускащи вакумни тръби. Отвори капака на запален мотор и се заслушай внимателно за съскане, размърдай маркучите да видиш променя ли се звука. :th_up


hohoho
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 02 авг 2019 8:12
Автомобил: VW Passat
Двигател: AWT 2003

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот hohoho » Сря 07 авг 2019 16:00


Здравей колега! Благодаря много за отговоря! Тази вечер ще опитам да размърдам маркучите да видя дали ще има разлика. Но съм гледал за спукани маркучи и не успях да видя нищо страшно. Ще пробвам и ще пиша дали има разлика.


nikral
Мнения: 93
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот nikral » Чет 08 авг 2019 7:58


Пробвай вакуумните тръби при запален двигател като ги напръскаш с течност за почистване на дроселова клапа, ако нема промена в оборотите са ок, ако се дигнат търси кой маркуч си е отишъл!


hohoho
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 02 авг 2019 8:12
Автомобил: VW Passat
Двигател: AWT 2003

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот hohoho » Чет 08 авг 2019 16:19


hohoho написа:Здравей колега! Благодаря много за отговоря! Тази вечер ще опитам да размърдам маркучите да видя дали ще има разлика. Но съм гледал за спукани маркучи и не успях да видя нищо страшно. Ще пробвам и ще пиша дали има разлика.


Колега не стана като ги размърдах .. нищо не се промени, но благодаря за идеята :beer


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 818
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот ivuchev » Чет 08 авг 2019 17:25


Послидно какви грешки дава?
Дросела от къде го купи и за колко? Адаптира ли го?
Дебитомера нещо ме съмнява.. или по вероятното е дросела.
Пробвай да махнеш клемите на акум. За около 15 на мин.


rpetrow
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 25 сеп 2016 23:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот rpetrow » Чет 08 авг 2019 21:51


Колега, не казвам, че това е проблема, но този дебитомер не подлежи на чистене. Може да си мислиш че си го изчистил, но не е така. Когато аз сложих проблемен дебитомер ми даваше и грешка на ESP-то. Трябва някой който разбира да ти направи диагностика и да провери всичко. За спорещите ще приложа снимки за да се обоснова защо не се чисти въпросния дебитомер. Просто там където мери въздуха, няма как да се бръкне и да се изчисти. Той е с нагряваща пластина , а не с жичка като старите.
Прикачени файлове
MAF_passat_vw_repair_mach_RBK.jpg
Снимка на отворен дебитомер
MAF_repair_passat_vw_close-up_RBK.jpg
Снимка частта която отмерва количеството въздух


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7347
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Audi A3
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот hooligan_sk » Чет 08 авг 2019 22:21


Предишния ми 1.8Т, който пък беше баш в Пасат Б5(надлъжен) имаше проблем точно с дебитомера. Давеше се много неприятно, без никакви грешки. Нов(рециклиран) Бош и така...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18776
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот radotom » Чет 08 авг 2019 23:19


hohoho написа:... и видях, че турбината е почервеняла.

Принципно това говори за неправилен момент на подаване на искрата. Много голямо предварение
Според симптомите мисля си, че датчика на разпределителния вал не е много в час.


hohoho
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 02 авг 2019 8:12
Автомобил: VW Passat
Двигател: AWT 2003

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот hohoho » Пет 09 авг 2019 10:26


ivuchev написа:Послидно какви грешки дава?
Дросела от къде го купи и за колко? Адаптира ли го?
Дебитомера нещо ме съмнява.. или по вероятното е дросела.
Пробвай да махнеш клемите на акум. За около 15 на мин.


Дросела го взех от интеркар за около 150 лева (не е оригинален на Бош). Дебитомера не е нов, но е чистен. Клемите съм ги махал, но пак си го има проблема.

rpetrow написа:Колега, не казвам, че това е проблема, но този дебитомер не подлежи на чистене. Може да си мислиш че си го изчистил, но не е така. Когато аз сложих проблемен дебитомер ми даваше и грешка на ESP-то. Трябва някой който разбира да ти направи диагностика и да провери всичко. За спорещите ще приложа снимки за да се обоснова защо не се чисти въпросния дебитомер. Просто там където мери въздуха, няма как да се бръкне и да се изчисти. Той е с нагряваща пластина , а не с жичка като старите.


Благодаря за пояснението колега! Ще пробвам с нов дебитомер, но ще е другата седмица. :beer

radotom написа:
hohoho написа:... и видях, че турбината е почервеняла.

Принципно това говори за неправилен момент на подаване на искрата. Много голямо предварение
Според симптомите мисля си, че датчика на разпределителния вал не е много в час.


А възможно ли е да е от самото турбо, защото снощи извадих маркуча, който влиза в дросела и когато се подава газ до към 2000-3000 оборота виждам как от маркуча се подава една локвичка с масло и се движи бавно към дросела ... :eek


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18776
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот radotom » Пет 09 авг 2019 17:49


То зависи колко локва е локвичката, ама ако има масълце там, говори за заминаващи маслени сегменти (или пръстени се водеха, не помня) на турбината.
Измъкни долната тръба на куулера и виж колко масло ще изтече. Ако е осезаемо количество - лошо!
Ако са само капките горе при дросела - ще поживее още малко ;)
При всички случаи това обаче няма отношение към зачервяването на турбината.
Подобно изчервяване значи, че част от горивния процес протича в изпускателния колектор.
... или е силно задръстен катализатора, ако все още имаш такъв.
Впрочем, силно задръстен катализатор може да предизвика угасване на мотора. Както и игра на оборотите.

Ето тук мат'рял по въпроса от човек, на който можеш да се довериш:
viewtopic.php?f=6&t=122909&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80


hohoho
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 02 авг 2019 8:12
Автомобил: VW Passat
Двигател: AWT 2003

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот hohoho » Пон 12 авг 2019 7:49


Здравейте колеги! Има леко развитие по проблема .. та Петък свалих турбината, Събота я закарах да я ремонтират и Неделя я качих (това удоволствие ми струваше 330 лв.). Оказа се, че е си е била за ремонт, понеже само аз видях 5 пукнатини на топлата част (майстора ми каза, че всичките 1.8Т имат пукнатини там). Та изводите до момента са, че вече не се форсира сама и не става червена. Останаха ми дребни неща да довърша и ще я извадя на пътя да видя как се държи и дали гасне.


hohoho
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 02 авг 2019 8:12
Автомобил: VW Passat
Двигател: AWT 2003

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот hohoho » Вто 03 сеп 2019 10:19


Здравейте! Проблема се реши за момента след като смених турбината. До момента не ми е гаснала, но разхода си остана г.д. същият може би литър надолу. Та проблема ми е решен БЛАГОДАРЯ много на всички отзовали се !


JuStan
Мнения: 167
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Нерешен проблем с Пасат б5.5 1.8Т 150 к.с. AWT автоматик

Мнениеот JuStan » Вто 03 сеп 2019 13:11


последно, ремонтира или смени турбината ?
и в двата случая, сподели при, кога, как, и кое, моля :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: artyom, orgasmatron, tanuco и 14 госта