Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот ludmil » Пет 15 ное 2019 0:20


Здравейте!
От известно време като запаля, оборотите стоят ниски и гасне. На бензин прави същото.
Преди ги качваше до около 1000 докато загрее колата и после ги сваляше.
Свалих моторчето, което регулира оборотите, смазах го, почистих контактите вътре, замерих ги с мултицет - дава верига. Прибира и изважда буталцето като му подам ток на ръка с два кабела.

Когато е на колата и съм изкарал буталото максимално навън, при даване на контакт се завърта и връща в изходно положение. Но при ниски обороти не ги качва. Ако подам директно ток на клемите вдига оборотите.

Моля дайте идея в какво може да е проблема?




инжектопляктор
Мнения: 4011
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 2000ccm ABT
Местоположение: Бургасс

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот инжектопляктор » Пет 15 ное 2019 8:23


Виж TPS плочката. Износени писти на празния ход може би? От БГ 65лв, от Китай 20лв


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот ludmil » Пет 15 ное 2019 10:09


инжектопляктор написа:Виж TPS плочката. Износени писти на празния ход може би? От БГ 65лв, от Китай 20лв

Днес минах през един сервиз и там ми казаха същото - най вероятно е датчика на дроселовата клапа.
Имаш ли идея за номера на частта на тази плочка, или как се казва на английски, да потърся на AliExpress?


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16450
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот stefan4o » Пет 15 ное 2019 10:10


Потенциометър има вътре.

Последна промяна от stefan4o на Пет 15 ное 2019 10:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот ludmil » Пет 15 ное 2019 10:27


stefan4o написа:Не е датчик, а е потенциометър.

за това ли става дума: https://www.aliexpress.com/item/4000131213781.html


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16450
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот stefan4o » Пет 15 ное 2019 10:42


То това е ТПС, ама не зная, дали ще пасне на твоята кола. Хубаво огледай, да не си дадеш парите. Мой приятел си купуваше от алито за Пасата преди доста време. Конкретно този пасва на ABS, за твоя мотор не зная дали става.


инжектопляктор
Мнения: 4011
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 2000ccm ABT
Местоположение: Бургасс

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот инжектопляктор » Пет 15 ное 2019 16:32


ludmil написа:за това ли става дума: https://www.aliexpress.com/item/4000131213781.html

Не. Ти си моноинжекция. Потенциометърът трябва да изглежда нещо такова Цък


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот ludmil » Съб 16 ное 2019 22:41


инжектопляктор написа:
ludmil написа:за това ли става дума: https://www.aliexpress.com/item/4000131213781.html

Не. Ти си моноинжекция. Потенциометърът трябва да изглежда нещо такова Цък

Поръчах го днес.


инжектопляктор
Мнения: 4011
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 2000ccm ABT
Местоположение: Бургасс

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот инжектопляктор » Съб 16 ное 2019 22:47


ludmil написа:Поръчах го днес.

Имай предвид, че оригинално самият потенциометър не се предлага като резервна част, а върви с цялата дроселова клапа и струва майка си и баща си като оригинален модул. Плочката и изместването й е заводски калибрирана. Като го вземеш трябва да го нагласиш с хубав мултиметър. На определено изместване на клапата трябва да отговаря определено съпротивление/напрежение.
Ако намеря таблицата ще ти я дам. Като цяло въобще не е толкова просто да се направи и се калибрира трудно, защото като завиваш болтовете и се измества. Но е постижимо.
Това е единствения датчик в тая кола, заедно с едно ключе в стъпковото моторче на стержена му.
ТПС-а който беше дал ти е за пълно инжекционните модели, където вече е консуматив и се сменя отделно от дросела.
Въобще - някои части струват стотинки производствено, а се продават на безумни цени. Като тая плочка, заради която купуваш цял дросел, ако я нямаше китайска. Аз търся за скоростен лост резервна част и гредата е голяма. Пластмаска за 2лв струва 200 оригинално.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот ludmil » Нед 17 ное 2019 22:48


инжектопляктор написа:
ludmil написа:Поръчах го днес.

Имай предвид, че оригинално самият потенциометър не се предлага като резервна част, а върви с цялата дроселова клапа и струва майка си и баща си като оригинален модул. Плочката и изместването й е заводски калибрирана. Като го вземеш трябва да го нагласиш с хубав мултиметър. На определено изместване на клапата трябва да отговаря определено съпротивление/напрежение.
Ако намеря таблицата ще ти я дам. Като цяло въобще не е толкова просто да се направи и се калибрира трудно, защото като завиваш болтовете и се измества. Но е постижимо.
Това е единствения датчик в тая кола, заедно с едно ключе в стъпковото моторче на стержена му.
ТПС-а който беше дал ти е за пълно инжекционните модели, където вече е консуматив и се сменя отделно от дросела.
Въобще - някои части струват стотинки производствено, а се продават на безумни цени. Като тая плочка, заради която купуваш цял дросел, ако я нямаше китайска. Аз търся за скоростен лост резервна част и гредата е голяма. Пластмаска за 2лв струва 200 оригинално.

Ей тук намерих нещо по въпроса:
https://www.youtube.com/watch?v=evEf1IVMXI4&vl=en
https://www.youtube.com/watch?v=A9Hf8AHDL0w


инжектопляктор
Мнения: 4011
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 2000ccm ABT
Местоположение: Бургасс

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот инжектопляктор » Пон 18 ное 2019 10:29


ludmil написа:Ей тук намерих нещо по въпроса:

На 0.184 - 0.190V на затворен дросел го настройваш.
И виж датчика за затворен дросел - м/у двата пина на стъпковото е.
Нямам аутодата. На ауди 80-то празния ход така и не го оправих на бензин - нещо и дюзата ще сменям


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот ludmil » Сря 04 дек 2019 9:35


забравих да спомена, че когато колата загрее, оборотите се оправят.


инжектопляктор
Мнения: 4011
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 2000ccm ABT
Местоположение: Бургасс

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот инжектопляктор » Сря 04 дек 2019 22:39


Виж датчик температура антифриз.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 215
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот ludmil » Вто 07 яну 2020 16:28


ДОПЪЛНЕНИЕ: Смених ТПС датчика и всичко се оправи. Само докато загрее държи 2000 оборота, малко високо ми се вижда, но после падат на 1000.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6210
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 комби, 90 коня, 1990 моно - не регулира оборотите

Мнениеот Iezekil » Вто 07 яну 2020 18:31


Не е адаптиран ТПС-а.Това с оборотите също е начин,да го наместиш.После ми е интересно обаче,дали ще почне да придърпва.Впрочем за смяната му е по-удачно да се купи цяло моно втора ръка.същото важи и за Инжектопляктора-имам разглобен Пасат,вероятно имам въпросната пластмаска...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта