Ремъка през алтернатора скърцика. Pasat B5.5, AVF

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Ремъка през алтернатора скърцика. Pasat B5.5, AVF

Мнениеот krraynov » Съб 02 юни 2007 21:33


Сутрин при студено ... Се чува скърцане на ремък (мисля че е пистовия ремък, който движи генератора и минава през автоматичния обтегач.)
Оста на ролката на обтегача я виждам как видимо ходи нагоре- надолу - може ми 1-3мм мърда.
Взех да обръщам внимание на този шум - защото се появи след като смениха ангренажня ремък. Този - пистовия и другия за климатроника останаха - старите - защото бяха добри.
Когато загрее двигателя този шум изчезва.
въпроса е: Нормално ли е да се чува скърцикането на ремъка, когато двигателя е студен? И ако не е - какво бих могъл да предприема?Там където ми го сменяха- ми бяха казали че шума ще изчезне, но вече 2 седмици - всяка сутрин си е така...

Последна промяна от krraynov на Сря 06 юни 2007 18:00, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Съб 02 юни 2007 22:39


След махане на щифта на новият обтегач, трябва малко да му се помогне с щангата, не се справя сам самичък при първото му обтягане.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Взе да се чува и като е загрял двигателя...

Мнениеот krraynov » Сря 06 юни 2007 17:56


Колеги, скърцикането взе да се чува и при загрял двигател. Отидох при майстора - а той взе едно шише с вода и го поля лекичко - и спря да скърцика.
После изсъхна и пак почна.
Вижда се как обтгащата ролка ходи наг-ре - надолу - но той ми казва че това е нормално и е от натоварването на генератора -. Аз щото съм електрик - му викам добре ся ше вкл всички потребители на ток - да видим, да осугурим нетласкащ режим на електроргенерация - обаче шайбата пак продължи да ходи нагоре- надолу. Може и така да трябва да е.
Като изсъхна ртемъка с един мокър парцал навлажнихме само външния (обратния на този с пистите) край на ремъка и пак спр я да скърцука.
Видимо се забелязва и следното: по ролката зад вискомуфата (думичката я научих благодарение на Доктора :-) ) по която минава ремука и я завърта - тя е загладена и е почти като огледало, но ширината на 'огледалото' е по-голяма от ширината на ремъка, а като стана дума за това - вижда се как ремъка ходи наляво надясно (наистина леко) от центъра на тази ролка. Тя наистина не е ограничена е реборди, може и да е нормално това. Има ли вариант обтягащата ролка да подвежда ремъка накриво към ролката на вискомуфата?

Майстора каза- ами.. имало и друг случай и онзи човек си сложил талк- на ремъка да не се чува да скърцика... Аз обаче не искам да слагам пудра :-) там... Някакви идеи?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 06 юни 2007 18:58


Я погледни дали шайбите са съосни :!:
Дали лежат в една равнина.
Ако не, поогледай от къде може да идва несъосността.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Ами мисля си че са съосни...

Мнениеот krraynov » Сря 06 юни 2007 19:01


radotom написа:Я погледни дали шайбите са съосни :!:
Дали лежат в една равнина.
Ако не, поогледай от къде може да идва несъосността.


Без да ги меря, така ми се струва, защото ако не бяха- нямаше ли ремъка да се изяде по периферията си в двата края? Макар че той е пистов, 4 или 5 писти.. дори и да има несъосност, тя поне на око не се вижда.
Как да измеря дали има несъосност?
Единственото място където ремъка се вижда че ходи наляво-надясно по около 1 мм от оста си е на шайбата на вискомуфата. На другите шайби дори и да има несъосност- там не може да мърда, защото се зацепва е шлиците на шайбите...
Има ли вероятност ремъка да е крив?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ами мисля си че са съосни...

Мнениеот radotom » Сря 06 юни 2007 19:09


krraynov написа:Как да измеря дали има несъосност?

Щом не се забелязва, даже и да има, тя няма да е фатална.
А иначе най-сигурния начин е с парче стъкло... да легне на челата на всички ролки без да изпъква или потъва някоя, но това е прекалено идеален случай
krraynov написа:Има ли вероятност ремъка да е крив?

Е, разбира се, че има! Но нещо малко се съмнявам


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 07 юни 2007 9:15


Колега, ако правилно съм разбрал ти си караш със стария ремък(който чуваш, че скърцука), защото сте преценили че е добър. Моето мнение е че независимо от добрия си външен вид ремъка си е поостарял, повтвърдил и поизлъскал, така че е нормално да издава звуци. Проведения опит с поливането с вода е потвърждение на това. Според мен е добре скоро да си смениш този ремък.
:D С описаното от radotom картината на заболяването :wink: ми се струва, че е ясна.
Успех.

Последна промяна от Dpop на Чет 07 юни 2007 9:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Точно си разбрал.. ремъка е стария

Мнениеот krraynov » Чет 07 юни 2007 9:21


Dpop написа:Колега, ако правилно съм разбрал ти си караш със стария ремък(който чуваш, че скърцука)


Правилно - ремъка е стария. Може би наистина ще трябва да взема да го сменя идавидим дали ще има резултат.. ама пак - радиатори, ще се махат и т.н... така ми се струва.

Мого интересно е, че като натисна обтягащата ролка надолу - скърцикането се увеличава.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Скърцикането...

Мнениеот krraynov » Пет 08 юни 2007 19:28


Шайбите са съосни според мен, Стъкло не можах да намеря да поставя за проверка, но дори и да има някаква непаралелност на повърхностите на шайбите, тя най-вероятно е в допуските ...

Скърцикането... като взе да става по-горещо намалява, даже изчезва понякога.
Възможно е, когато са ми сменяли ангренажния ремък, този (пистовия) да са го монтирали обратно, и той сега да се напасва наново?


Потребителски аватар
orbital
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
Автомобил: PASSAT B4
Двигател: 1Z 1996
Местоположение: Варна

Re: Ремъка през алтернатора скърцика. Pasat B5.5, AVF

Мнениеот orbital » Сря 08 сеп 2010 7:58


Колеги,извинявам се, че си позволявам да пиша в тази тема за моя проблем.И така проблема ми е следният:преди месец скъсах пистовия ремък на пътя ,както и да е прибрах се без него.Отворих капака и ремъка беше само едни конци,а обтяжната ролка, лагера беше задрал,ролката малко стопена .И си купих нова ролка и ремък смених си ги самичък и нямаше проблем до около няколко дни.Сутрин в момента на запалване изсвирва за секунда и няма проблем после ,прави го само сутрин.Дали няма да се усили това просвирване ?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Скърцикането...

Мнениеот muns61 » Сря 08 сеп 2010 8:45


krraynov написа:Скърцикането... като взе да става по-горещо намалява, даже изчезва понякога.
Възможно е, когато са ми сменяли ангренажния ремък, този (пистовия) да са го монтирали обратно, и той сега да се напасва наново?

Водещата шайба на кол вал е от 2 части, по средата с гума. Драсни с нещо един белег на двете части и след работа на мотора виж дали са се разминали. Ако са се разминали, превърта в гумата и скърца.
Ако намеря някоя стара шайба, ще снимам.

Изображение

Намерих тук снимка на шайба, сложи белега там, дето съм драснал.
Успех! :beer


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Ремъка през алтернатора скърцика. Pasat B5.5, AVF

Мнениеот krraynov » Сря 08 сеп 2010 12:46


:idea: Благодаря за предложението muns61, ще взема да проверя и тази възможност...


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремъка през алтернатора скърцика. Pasat B5.5, AVF

Мнениеот RadoShopa » Сря 08 сеп 2010 19:30


krraynov написа::idea: Благодаря за предложението muns61, ще взема да проверя и тази възможност...



Ха,колега,имам същата кола и същият проблем....след смяна на всичко отново се чува пищене на ремък-това ме влудява :banghead: Мислехме,пробвахме и така...нищо!Това за шайбата на коляновия вал изглежда логично обяснение-ще пробвам и аз с белезите :shock Ето и моята тема по подробно,дано помогне...
viewtopic.php?f=6&t=217069

Последна промяна от RadoShopa на Сря 08 сеп 2010 19:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ремъка през алтернатора скърцика. Pasat B5.5, AVF

Мнениеот muns61 » Сря 08 сеп 2010 19:34


После ще ви кажа как се ремонтира шайбата, щото от цената боли глава!
Пия всякаква студена бира! :beer


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Ремъка през алтернатора скърцика. Pasat B5.5, AVF

Мнениеот dlug » Чет 09 сеп 2010 11:08


Хора, огледайте си хубаво шайбата на алтернатора. Четох че колегата бил махал буксата-да, ама с това нищо не прави. Алтернатора е с тежък ротор, за това шайбата му е вариаторна (или както се нарича там). В едната посока се въртят и двете части едновременно, в другата едната отпуска, за да може особено на празен ход ротора на алтернатора да се върти инерционно. Ако шайбата е блокирала е причина да играе надолу-нагоре обтегача. Ако всичко е наред ремъка върви абсолютно спокоен



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petar9004 и 48 госта