Passat B8 - проблем с охладителната система
Passat B8 - проблем с охладителната система
Здравейте, собственик съм на Пасат Б8 дизел 2016 г. Наскоро забеляах че като се движа извън градско с по високи обороти вдига температурата над 90 градуса, като установих че перката на радиатора работи само на ниски обороти и не включва на високи. На компютърна диагностика не показва нищо към което да се наскоча. Датчици ли да търся , водната помпа ли е , моля за съвети от разбиращите.
- tdi fen
- Мнения: 4252
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
сменяна ли е водната помпа
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Разширителния съд със силиката сменян ли е ?Ако е скъсана торбичката е възможно да има проблеми с пропускливостта някъде по системата .Друга причина намален дебит на водната помпа ,има вариант и да не отваря напълно термостата .Втората степен на вентилатора се пуска при определени градуси .
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Предния собственик каза че е обслужвана както си трябва, в сервизната книжка пише че са обслужени ремъците преди около 50 к км, и би трябвало да е сменена и помпата. За разширителя не знам пише че е G13. ще опитам да видя тази торбичка.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Направи снимки на казанчето ,тази аномалия появява ли се в градски режим.Би трябвало и сменена са различни неща .Колата в България ли е купувана и обслужвана ?
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Не съм от София и за това в градски режим трябва да я покарам повече и тогава също вдигне градуси. Обслужвана е в Германия, а е купена от частно лице в София. Направи ми впечатление че преди дори след 15 мин каране перката оставаше да работи и на загасен двигател, сега не се включва така, работи само на ниски обороти когато е запален двигателя.
- Прикачени файлове
-
- 332195735_942687893404497_8400372665681408942_n.jpg
- (92.96 KиБ) Все още не е свален
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
АКД написа:Здравейте, собственик съм на Пасат Б8 дизел 2016 г. Наскоро забеляах че като се движа извън градско с по високи обороти вдига температурата над 90 градуса, като установих че перката на радиатора работи само на ниски обороти и не включва на високи. На компютърна диагностика не показва нищо към което да се наскоча. Датчици ли да търся , водната помпа ли е , моля за съвети от разбиращите.
За да ти избяга стрелката нагоре, значи температурата е доста висока, по - точно достатъчно висока, за да е нужно да работят и двете перки на втора степен.
Логиката им е такава, че ако едната степен на някоя от тях не работи, другата върти на максимум, за да компенсира доколкото е възможно неработещата. Сменете ги и двете, не са много скъпи и би трябвало това да ти реши проблема. Важно е да има хубаво и нормално охлаждане и заради ДПФ-а. Ако ти прегрее ще започне да мига лампата за подгрева и ще влезе в авариен режим.
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
railfan написа:АКД написа:Здравейте, .
За да .
Перката е една , и е инверторна. Тествана е и не е тя причината.
Последна промяна от radotom на Пет 10 мар 2023 10:46, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Перката има как да се провери и не е нужно проба-грешка със смяна.
Водна помпа сменена преди 50к км не е гаранция за нищо.
Водната помпа щом не губи антифриз, значи по този показател е ок.
Не съм сигурен как точно може да се тества електрическата клапа, която я 'отваря'?!
Вероятна причина може да е термостат.
При всички случаи, с оглед последствията и цената на ремонта след това, трябва си добър сервиз, където разбират от точно тази система. Не препоръчвам да се правят експерименти и да се спестява, че после боли повече!
Водна помпа сменена преди 50к км не е гаранция за нищо.
Водната помпа щом не губи антифриз, значи по този показател е ок.
Не съм сигурен как точно може да се тества електрическата клапа, която я 'отваря'?!
Вероятна причина може да е термостат.
При всички случаи, с оглед последствията и цената на ремонта след това, трябва си добър сервиз, където разбират от точно тази система. Не препоръчвам да се правят експерименти и да се спестява, че после боли повече!
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Казана е оригиналния ,но течността не е или поне не е лилава OEM G13.Този вариант на разширителен съд май е със сменяем пълнител .И аз клоня към термостат и непълно отваране.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Ивайло Димов написа:Казана е оригиналния ,но течността не е или поне не е лилава OEM G13.
Лилаво G13 не съм виждал
С времето става кафеникаво.
Но нали на колата е сменян ангренажен комплект с водна помпа. Значи е сменен и антифриза.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Няма значение ...виолетова ,розова ....дано са промили системата при смяната ,щом няма грешки на диагностика допълнителната помпа работи.Остава основната или термостат.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Мисля си, че ако водната помпа дефектира, колата се прегрява много бързо. Защото електрическата клапа (или както се казва там) остане затворена, перката няма да върти изобщо. Това ще спре до голяма степен циркулацията на антофриза.
Все пак може да има и някакъв друг вариант, клапата да остане в междинно положение и перката да превърта нещо, но слабо.
Просто разсъждавам на глас.
Все пак може да има и някакъв друг вариант, клапата да остане в междинно положение и перката да превърта нещо, но слабо.
Просто разсъждавам на глас.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Дори да дефектира соленоидния клапан производителя е предвидил това и помпата си се върти като обикновена механична .При студен двигател клапана взима информация от датчика за охлаждане и помпата не се върти ,за да загрее по-бързо колата /пак еко щуротии/ след като достигне някаква зададена температура соленоида присъединява перката към шайбата на ремъка.Доколкото виждам термостатите са 2 на брой и отварят на 92-94 градуса според производителя.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - проблем с охладителната система
Или говорим за различни помпи, или не разбирам казаното.
Перката няма как да не се върти. Тя е фул тайм
Соленоида движи клапата/черупката около перката. Когато заяде в затворена позиция (покрива перката), движението на антифриз спира, но перката си се върти. Когато заседне отворена - колата загрява бавно.
Има афтърмаркети без тази част и винаги е отворена.
Но ангренажа винаги върти перката.
Перката няма как да не се върти. Тя е фул тайм
Соленоида движи клапата/черупката около перката. Когато заяде в затворена позиция (покрива перката), движението на антифриз спира, но перката си се върти. Когато заседне отворена - колата загрява бавно.
Има афтърмаркети без тази част и винаги е отворена.
Но ангренажа винаги върти перката.