passat b5.5 -избор на акумулатор
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
passat b5.5 -избор на акумулатор
Колеги, имам много терзания с акумулатора на моята колица... като я купих, й взех чисто нова VARTA SILVER DYNAMIC 77AH 780A ... до тук добре
Допълнително към колата съм вързал и видеорегистратор (и до тук добре), но ако преди една година колата изкарваше макс седмица преди да падне акумулатора (говорим без да се пипа колата), сега вече не може да изкара и два дни
Ония ден замервах консумацията на колата при всичко изключено, показа 0.517А, което е малко над "добре"-то (някъде бях чел, че е нормалното е до 0,4) и някак си няма причина, да пада така главоломно. Отделно, като запаля, ми дава 14 на зареждане, която след това пада на 13,8 V, което пак е супер и при ежедневното ми каране Перник-София и на обратно, няма логика да не му стига тока, за да зареди... но йок
Та понеже не успях да си намеря гаранционната карта, ми се налага, да си купя нов акумулатор.
Молбата ми е, тези които знаят какъв акумулатор точно да си взема, нека да споделят, че аз се обърках... Според това
https://sirant-auto.com/UserFiles/Image ... ode_VW.pdf
на страница 216, за J1D (какъвто е моя код за акумулатор), дават "Аккумуляторная батарея (АКБ) 380А (72А*ч) "
... та съм в пълен шах - моля кажете какъв да е акумулатора ми
(пасата е 1.9 дизел, 4motion - 131коня)
Допълнително към колата съм вързал и видеорегистратор (и до тук добре), но ако преди една година колата изкарваше макс седмица преди да падне акумулатора (говорим без да се пипа колата), сега вече не може да изкара и два дни
Ония ден замервах консумацията на колата при всичко изключено, показа 0.517А, което е малко над "добре"-то (някъде бях чел, че е нормалното е до 0,4) и някак си няма причина, да пада така главоломно. Отделно, като запаля, ми дава 14 на зареждане, която след това пада на 13,8 V, което пак е супер и при ежедневното ми каране Перник-София и на обратно, няма логика да не му стига тока, за да зареди... но йок
Та понеже не успях да си намеря гаранционната карта, ми се налага, да си купя нов акумулатор.
Молбата ми е, тези които знаят какъв акумулатор точно да си взема, нека да споделят, че аз се обърках... Според това
https://sirant-auto.com/UserFiles/Image ... ode_VW.pdf
на страница 216, за J1D (какъвто е моя код за акумулатор), дават "Аккумуляторная батарея (АКБ) 380А (72А*ч) "
... та съм в пълен шах - моля кажете какъв да е акумулатора ми
(пасата е 1.9 дизел, 4motion - 131коня)
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
да добавя и една снимка
- samo_pechka
- Мнения: 8434
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Повечето които продават акумулатори имат кантар. Набелязваш си няколко и ги замерваш килограмите им. Купуваш най-тежкия от всичките , разбира се говора за акумулатори с еднакви размери и максимално близки Ач.
Не гледай колко ток разряд му дават . Това е за тия дето се захласват по "тоците". Даже не е и препоръчително да се купува с много голям разряд .
П.п. това с меренето на килата съм сериозен.
Не гледай колко ток разряд му дават . Това е за тия дето се захласват по "тоците". Даже не е и препоръчително да се купува с много голям разряд .
П.п. това с меренето на килата съм сериозен.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Виж си по същия стикер колко ти е алтернатора ,че го има и с 90A и 120A за твоя мотор ,а снимката ти е неясна и не ги виждам кодовете
- samo_pechka
- Мнения: 8434
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Няма Б5.5 куатро 131к.с. малък алтернатор. Голям е, 120А -еров е.
И определено алтернаторите не са обвързани с капацитета на акумулаторите . Това въобще го пиша, не конкретно за ФВ. Алтернаторите са обвързани с консуматорите на колата. Колкото по-големи, толкова по-мощен алтернатор.
И определено алтернаторите не са обвързани с капацитета на акумулаторите . Това въобще го пиша, не конкретно за ФВ. Алтернаторите са обвързани с консуматорите на колата. Колкото по-големи, толкова по-мощен алтернатор.
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Ивайло Димов написа:Виж си по същия стикер колко ти е алтернатора ,че го има и с 90A и 120A за твоя мотор ,а снимката ти е неясна и не ги виждам кодовете
за моя код -8GL, дават - 120А на алтернатора.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Да де ама той си е сложил и видеорегистратор който си е допълнителен консуматор ,като сложим и че не се знае в какво състояние му е алтернатора .72-75 Ah акумулатор му е достатъчен ,но по-важен е стартовия ток дето дава особено за дизел .
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
samo_pechka написа:Повечето които продават акумулатори имат кантар. Набелязваш си няколко и ги замерваш килограмите им. Купуваш най-тежкия от всичките , разбира се говора за акумулатори с еднакви размери и максимално близки Ач.
Не гледай колко ток разряд му дават . Това е за тия дето се захласват по "тоците". Даже не е и препоръчително да се купува с много голям разряд .
П.п. това с меренето на килата съм сериозен.
- да, то не стига, че един акумулатор е 20 кила, ми да се зоря после да го видгам - шегата на страна, все пак какви числа да гледам, че нали УЖ някой там е смятал за тази кола някакви неща и е написал какво трябва да се сложи, но от тогава всичко се е променило и малко в шах... само знам, че съм се насочил към EXIDE PREMIUM, не че ако отида някъде няма да ме разубедят на две, на три, но все пак - дайте съвет, колко Ah на колако А да е акумулатора
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Аз съм на бензинова кола със 75Ah и 700A пусков ток ,акумулатора беше в старата кола на жена ми 1.9 dci 122 к.с Вече 3 години го ползвам и никога не е свалян за зареждане .Мисля ,че 75 Аh на 560 A ще ти е достатъчен .
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
За дизел е добре да е повече, колкото можеш да си позволиш като пари.
И аз съм с Б5.5 със същия двигател и препоръчвам нещо 75-77 Ач, с пусков ток от 650А нагоре.
Прегледай тази тема viewtopic.php?f=24&t=165525&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D0%B2+%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
И аз съм с Б5.5 със същия двигател и препоръчвам нещо 75-77 Ач, с пусков ток от 650А нагоре.
Прегледай тази тема viewtopic.php?f=24&t=165525&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D0%B2+%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Ясно, значи ще е в този диапазон, ще прегледам и темата - благодарско още веднъж.
Отделно ще пиша какво съм взел и живи и здрави колко ме е изкарал
Отделно ще пиша какво съм взел и живи и здрави колко ме е изкарал
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
77ah му дават на този мотор попринцип. Тази консумация 0.517А избщо не е за пренабрегване. Достатъчна е да ти събаря акумулатора на 40-50%, реално всеки ден като я караш не се усеща ,но проблема излиза наяве като не се припали няколко дена. Мойта барака ми скапа същата Варта , докато се усетя вече беше късно. Утечката идваше от някоя оперативна верига на комфорт модула, наложи се да изкорубя половината интериор , за да достигна до всички точки където се хваща масата , а те са завряни на.... Като си купиш нов акумулатор би трябвало да замерят за потенциални утечки ,за да ти дадат гаранция.
- samo_pechka
- Мнения: 8434
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Първо оправи консумацията в покой, че нещо е зле там.
Стартовия ток не е важен критерии, ненапразно съм го написал. Всеки голям акумулатор от 70ач нагоре ще развърти дизела без проблем.
И последно, понеже виждам има доста неясноти със стартов ток на акумулатор: ще се помъча да го обесня простичко. Имаме два акумулатора с еднакъв Ач ( капацитет ), единия със 600А отдаван ток. втория 800 да речем. Вторият конструктивно ще има по-къс живот . Причината : за да се докара по-високият отдаван ( и моментен, да натъртя на моментен ) , се налага монтаж на по-тънки и повече на брой пластини. Ненапразно посочих
Та по-добре слагаш колкото се може акумулатор с по-дебели плочи , такива трудно се скапват, и трудно се кривят .
За сведение може да провериш какъв оригинален акумулатор е имала колата и с какъв разряден ток е бил. Ще се изненадаш и после ще ти стане ясно защо оригиналния е изкарал сума ти години.
Но пазарут определя търсенето на такива с големи ампери отдаван ток , щото видиш ли те развъртат добре дизел ( уж и не е вярно това ) , отделно се скапват по-бързо и... абе всичко е в + за джамбазите на акумулатори.
Добре, че профи акумулаторите по камиони и друга сериозна техника все още си остават на "старите" техники . Там съотношението Ач/А е д/г/ като на оригиналния по фв/ауди първоначално вграждане.
Стартовия ток не е важен критерии, ненапразно съм го написал. Всеки голям акумулатор от 70ач нагоре ще развърти дизела без проблем.
И последно, понеже виждам има доста неясноти със стартов ток на акумулатор: ще се помъча да го обесня простичко. Имаме два акумулатора с еднакъв Ач ( капацитет ), единия със 600А отдаван ток. втория 800 да речем. Вторият конструктивно ще има по-къс живот . Причината : за да се докара по-високият отдаван ( и моментен, да натъртя на моментен ) , се налага монтаж на по-тънки и повече на брой пластини. Ненапразно посочих
samo_pechka написа:Не гледай колко ток разряд му дават . Това е за тия дето се захласват по "тоците". Даже не е и препоръчително да се купува с много голям разряд
Та по-добре слагаш колкото се може акумулатор с по-дебели плочи , такива трудно се скапват, и трудно се кривят .
За сведение може да провериш какъв оригинален акумулатор е имала колата и с какъв разряден ток е бил. Ще се изненадаш и после ще ти стане ясно защо оригиналния е изкарал сума ти години.
Но пазарут определя търсенето на такива с големи ампери отдаван ток , щото видиш ли те развъртат добре дизел ( уж и не е вярно това ) , отделно се скапват по-бързо и... абе всичко е в + за джамбазите на акумулатори.
Добре, че профи акумулаторите по камиони и друга сериозна техника все още си остават на "старите" техники . Там съотношението Ач/А е д/г/ като на оригиналния по фв/ауди първоначално вграждане.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
Има резон донякъде в думите ти но ,служебните кенефи излязоха от завода с 50 Ah акумулатори и сдадоха багажа на 2рата години ,от гаранционния сервиз казаха "Четете си гаранцията ,там пише 2 години " Старата ми барака я изкарах от автоморгата със 70 Ah акумулатор който имаше само една лепенка Mercedes явно е свален от друга кола и сложен на тази ,та тва чудо изкара 9 години с 1-2 зареждания на година .Това на бензинова кола ,принципно най-големия бич за акумулаторите са кратките градски пробези и за това тря се търси компромис между стартовия ток и начин на ползване на колата .
- MiroKirev
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 27 авг 2021 7:07
- Автомобил: Passat B5 variant 4motion
- Двигател:
- Местоположение: Перник-София
Re: passat b5.5 -избор на акумулатор
самкатааa написа:77ah му дават на този мотор попринцип. Тази консумация 0.517А избщо не е за пренабрегване. Достатъчна е да ти събаря акумулатора на 40-50%, реално всеки ден като я караш не се усеща ,но проблема излиза наяве като не се припали няколко дена. Мойта барака ми скапа същата Варта , докато се усетя вече беше късно. Утечката идваше от някоя оперативна верига на комфорт модула, наложи се да изкорубя половината интериор , за да достигна до всички точки където се хваща масата , а те са завряни на.... Като си купиш нов акумулатор би трябвало да замерят за потенциални утечки ,за да ти дадат гаранция.
- да, но при все, че имам видеорегистратор с две отделни камери, едната снимаща на пред и една, отделна, която снима на зад (видеорегистратора се води един, но е с два отделни модула и единия седи в предната част на колата, а другия от заде), тази отечка няма как да я оправя, а отделно съм добавил и една, която снима какво се случва с купето (оффф ми болна глава имам в това отношение, ма...) и да не забравяме китайските мултимедии, които си харчат и в спряло състояние .... а и спирам на оживена улица и видеорегистратора работи почти нон-стоп.
samo_pechka написа:Първо оправи консумацията в покой, че нещо е зле там.
Стартовия ток не е важен критерии, ненапразно съм го написал. Всеки голям акумулатор от 70ач нагоре ще развърти дизела без проблем.
И последно, понеже виждам има доста неясноти със стартов ток на акумулатор: ще се помъча да го обесня простичко. Имаме два акумулатора с еднакъв Ач ( капацитет ), единия със 600А отдаван ток. втория 800 да речем. Вторият конструктивно ще има по-къс живот . Причината : за да се докара по-високият отдаван ( и моментен, да натъртя на моментен ) , се налага монтаж на по-тънки и повече на брой пластини. Ненапразно посочихsamo_pechka написа:Не гледай колко ток разряд му дават . Това е за тия дето се захласват по "тоците". Даже не е и препоръчително да се купува с много голям разряд
Та по-добре слагаш колкото се може акумулатор с по-дебели плочи , такива трудно се скапват, и трудно се кривят .
За сведение може да провериш какъв оригинален акумулатор е имала колата и с какъв разряден ток е бил. Ще се изненадаш и после ще ти стане ясно защо оригиналния е изкарал сума ти години.
Но пазарут определя търсенето на такива с големи ампери отдаван ток , щото видиш ли те развъртат добре дизел ( уж и не е вярно това ) , отделно се скапват по-бързо и... абе всичко е в + за джамбазите на акумулатори.
Добре, че профи акумулаторите по камиони и друга сериозна техника все още си остават на "старите" техники . Там съотношението Ач/А е д/г/ като на оригиналния по фв/ауди първоначално вграждане.
- ясно, разясни ми се картинката - огромно благодаря за разяснението и ще се съобразя с него при всички положение
Ивайло Димов написа:Има резон донякъде в думите ти но ,служебните кенефи излязоха от завода с 50 Ah акумулатори и сдадоха багажа на 2рата години ,от гаранционния сервиз казаха "Четете си гаранцията ,там пише 2 години " Старата ми барака я изкарах от автоморгата със 70 Ah акумулатор който имаше само една лепенка Mercedes явно е свален от друга кола и сложен на тази ,та тва чудо изкара 9 години с 1-2 зареждания на година .Това на бензинова кола ,принципно най-големия бич за акумулаторите са кратките градски пробези и за това тря се търси компромис между стартовия ток и начин на ползване на колата .
- мене може би ме спасява, че всеки ден колата е с едни близо 80 километра пробег, като при мене се получава, че имам 25 километра магистрала и само 5 километра градско в посока, като това се случва за едни 25-30 минути в посока, т.е. акумулатора си се дозарежда нормално си мисля... може би и само това ме спасява, да не грохне моментално...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта