Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот Petrolhead » Пон 26 юни 2023 9:13


fur1ous написа:
Ивайло Димов написа:Захващаш се с нещо което ще ти струва скъпо като пари и нерви ,трябва ти кутия ,скоростен лост ,маховик,съединител ,полуоски ,вероятно конзола в купето ,предполагам ще е нужен и нов софтуер на колата .Не си слагай на здрава глава бинт ,виж потърси инфорамция за ремап на кутията да стане по-твой вкус .Това което си замислил е доста екстравагантна идея граничеща с мазохизъм .



Относно ремапа и вкуса, от опит ти казвам, че ако е карал адекватен хидротрансформатор преди да мине на DSG, каквато и настройка да направи, както и да се адаптира кутията никога няма да му хареса, може и да му хареса ако кара на писта, но при едно нормално градско шофиране няма шанс, това е и причината да продам моето DSG, кутията е изключително дразнеща и остра, и за мен, сравнено с хидротрансформатор. ZF 8HP, 7 или 9 G-Tronic. :beer

И да Иво е прав, много по безболезнено и лесно ще е да я продадеш и да си купиш друга кола, а ако все пак си решил на 100% да го правиш, то със сигурност ще ти трябва втора кола за известно време, а и не си споделил сам ли ще се захващаш или ще търсиш човек, защото ако е второто става още по трудна задачата, защото трябва да навиеш някой да ти се върже на мерака :mrgreen


тук може ли само да вметна, че явно не си уцелил читаво DSG.
имам и ZF 8HP имам и DSG, второто определно ми харесва повече при всякакво каране




Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот fur1ous » Пон 26 юни 2023 10:11


Е колко да не е било читаво, колата беше на 90к км, на 2 години и половина :mhihi DQ250.
Нямаше проблеми по кутията.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот Petrolhead » Пон 26 юни 2023 10:20


тогава явно е въпрос на вкус.
на мен хидротрансформатора ми се струва флегматичен спрямо ДСГ-то.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот fur1ous » Пон 26 юни 2023 10:44


Някак по плавен е, и тръгва по адекватно като отпуснеш спирачката, но категорично не е бавен (ZF8 визирам), за ежедневно каране ми е перфектен на мен, DSG-то ми идва остро, ако съм на писта е супер.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот railfan » Пон 26 юни 2023 10:45


Препоръчайте съединител измежду двата:

1. LuK 600 0017 00
2. SACHS 2290 601 009
Чета, че този на LuK бил с някаква допълнителна ДОнастройка, която след 5-10000 км причинявала пулсация в педала на съединителя и трябвало да се свали наново и да се регулира и след това се оправяло.
От друга страна Закс-а го дават като по-безпроблемен, но и цената е мааалко по-дебела.
Какво е вашето мнение за тези комплекти? Предполагам и двата имат около 100 к живот нормално каране.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот fur1ous » Пон 26 юни 2023 10:50


Аз веднъж съм слагал LuK, но не на VW, а на френска кола, след 15 000 км го свалихме, феродовия беше лъскав все едно съм го напръскал с лак, колата тресеше при тръгване и съединителя приплъзваше.
Според мен уцелих менте, от тогава на 3 коли съм сменявал съединител все Sachs и никога не съм имал проблем, та аз бих заложил на него.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 26 юни 2023 10:56


Аз също цял живот карам ръчни кутии, от известно съм с DSG, има си много плюсове, но разбира се му намирам и кусури :) . Плюсовете няма какво да ги коментирам, те са ясни и преобладават. Обръщам внимание на дразнещите неща. Като всеки един автомат, той си чака ситуация , за да реагира, което е нормално, няма как да предвиди, че идва наклон, който аз виждам с очите си и да се подготви, той си чака да се натовари , за да си върне предавка, това на път с много сериозни наклони и обратни завои, какъвто е основно пътя в Лефкада е много дразнещо. DSG-то си гони лежерно пътуване с 1300об/мин , но изведнъж идва обратен завой с 20 градуса наклон и нещата загрубяват, от четвърта леко си бутва трета и изпада в паника точно на завоя и буха втора със шут , че даже и първа. Една ръчна кутия при тази сутуация си я пускам да си намали сама от наклона, набождам му втора преди завоя и изтеглям плавно в перфектните обороти без 4 смени на предавки в най-конфличктната точка. Не че DSG-то не излиза от ситуацята що годе адекватно, но както споменах по-горе, то си чака да се насмете за да реагира , а това загубено време иска бърза и остра реакция, която мен не ме кефи.
В града си карам лежерно, настигам спрели коли, ръчната кутия си я пускам 4-та, 3-та, 2-ра и изключвам супер плавно , всички спят и никой не разбира. DSG-то си реди скоростите наобратно адекватно, но точно преди спирането прави някаква финална смяна 2-ра към първа с едно ненужно заклащане и изфорсиране, после плавно си успокоява оборотите до 800. Пак не е нещо мега зле, но аз бих го направил много по-плавно и адекватно.

При първия случай донякъде излизам с S режим или ръчен, или си карам на D и просто знам какво ще направи и не му се дразня.

п.с. колкото и да е умна и плавна , рязка една кутия, няма как да реагира като опитен водач, който знае какво иска и как да го направи, за масовия случай дето се дава газ спирачка и се возиш от А до В е супер, но винаги може повече, което дава ръчната кутия. Но трендовете са други и искаме не искаме ги следваме, да се радваме , че още има двигатели


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот railfan » Пон 26 юни 2023 11:04


Много точно си описал какво ме мотивира да скачам смело на конверсия към ръчна кутия. Дори и в градското шофиране е дразнещо движението с твърде ниските обороти.

И аз клоня към Закс-а, дето се вика малко ми трябва, особено след прочетеното, което някак коресондира с едно друго прочетено от майстори в групата на VW у фейсО.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 27 юни 2023 7:21


Моят съвет е, ако намериш да монтираш Валео. Люк има автоматична донастройка, този който го монтира трябва да знае и да го прибере до край притискателя преди монтажа, после нищо не се пипа. Ако не е събран докрай естествено че бързо му се разказва играта. Закс, напоследък много проблеми и със съединители и с маховици и с лагер помпи, амортисьори също изтекли почти нови. Монтирахме комплект маховик, съединител и лагер помпа на закс чисто нови на опел с 1.6 бензин турбо. След само 20 хил км лагер помпата се разцепи на средата и изтече течността, сменихме я, след още 20 хил се изтри феродовия диск, сменихме съединител и след още 10 хил се предаде маховика. Закс, не благодаря


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот railfan » Вто 27 юни 2023 8:09


Интересно мнение. Не бях чувал досега закс-а да се предава.
Комплекта на Валео е по-евтин от гореизброените два дори, но като отзиви има много оскъдна информация за тая марка специално за съединители..


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 29 юни 2023 7:28


Монтирал съм над сто съединителя валео на всякакви марки коли, нито един до сега не се е предал и с тях педалът е най мек, като перо е, натиска се с ръка без усилие.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот railfan » Чет 29 юни 2023 15:19


В крайна сметка се спрях на комплект на LuK. Ще ъпдейтна темата отново като извършим корекцията с отзиви.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот railfan » Пет 25 авг 2023 11:03


Тъй като нещата се случват по-бавно от очакваното, искам да попитам:
За 2.0 тди CBAB комън дават следните кодове кутия 6ст: KNS,KXX,LHD
Предавателните числа са следните:
KNS, KXX
3.769/1.92/1.324/3.45/0.975/2.76
LHD
3.769/1.958/1.257/3.45/0.857/2.76

Може ли информация каква е практическата разлика между LHD и останалите 2, тъй като тя е с по-малки предавателни числа за 2-5 предавка?
И съответно, от трите изброени, коя ще е най-удачно да се монтира?


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 787
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот KGL » Пон 18 сеп 2023 14:28


DoH_KuXoT написа:Аз също цял живот карам ръчни кутии, от известно съм с DSG, има си много плюсове, но разбира се му намирам и кусури :) . Плюсовете няма какво да ги коментирам, те са ясни и преобладават. Обръщам внимание на дразнещите неща. Като всеки един автомат, той си чака ситуация , за да реагира, което е нормално, няма как да предвиди, че идва наклон, който аз виждам с очите си и да се подготви, той си чака да се натовари , за да си върне предавка, това на път с много сериозни наклони и обратни завои, какъвто е основно пътя в Лефкада е много дразнещо. DSG-то си гони лежерно пътуване с 1300об/мин , но изведнъж идва обратен завой с 20 градуса наклон и нещата загрубяват, от четвърта леко си бутва трета и изпада в паника точно на завоя и буха втора със шут , че даже и първа. Една ръчна кутия при тази сутуация си я пускам да си намали сама от наклона, набождам му втора преди завоя и изтеглям плавно в перфектните обороти без 4 смени на предавки в най-конфличктната точка. Не че DSG-то не излиза от ситуацята що годе адекватно, но както споменах по-горе, то си чака да се насмете за да реагира , а това загубено време иска бърза и остра реакция, която мен не ме кефи.
В града си карам лежерно, настигам спрели коли, ръчната кутия си я пускам 4-та, 3-та, 2-ра и изключвам супер плавно , всички спят и никой не разбира. DSG-то си реди скоростите наобратно адекватно, но точно преди спирането прави някаква финална смяна 2-ра към първа с едно ненужно заклащане и изфорсиране, после плавно си успокоява оборотите до 800. Пак не е нещо мега зле, но аз бих го направил много по-плавно и адекватно.

При първия случай донякъде излизам с S режим или ръчен, или си карам на D и просто знам какво ще направи и не му се дразня.

п.с. колкото и да е умна и плавна , рязка една кутия, няма как да реагира като опитен водач, който знае какво иска и как да го направи, за масовия случай дето се дава газ спирачка и се возиш от А до В е супер, но винаги може повече, което дава ръчната кутия. Но трендовете са други и искаме не искаме ги следваме, да се радваме , че още има двигатели



Мини по източния път на Лефкада, там не е такъв зор като южния!


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0 TDI DSG to Manual swap

Мнениеот railfan » Нед 15 окт 2023 10:04


Здравейте,
След толкова време, най - накрая мога да се похваля с успешна конверсия от DSG към ръчна кутия. В случая е правено на CBAB мотор в пасат Б6, но написаното важи и за мотори в Б7 и нагоре.
Ще опиша процеса отдолу, както и какво е необходимо. Темата ще остане отворена за въпроси.
Необходими части:
- Цялата необходима информация от аутодата или етка какво, къде и как се монтира при двата вида кутии, като се следи през цялата механична работа.
- Ръчна скоростна кутия. Желателно е каквато е колата, такава и кутия да се търси, визирам комън-рейл моторите, тъй като тяхната ръчна кутия е по-дълга от тези на помпа-дюзите. Аз ползвах кутия с код КХХ от VW EOS, монтира се на всички мотори след 2008 средата. Разликата в оборотите на високата крайна 6та предавка е в полза на ръчната кутия. На 140 км/ч DSG е с точно 2600 оборота, а ръчната е с 2430, което означава и по-нисък разход. Като се избира ръчна кутия най-добре да се пробва на колата ако има възможност преди да е свалена, ако ли не - гледате да няма луфт напред-назад по вала, както и да няма шумове по камбаните. Като цяло кутиите са здрави, улучване на кофти ръчна е по-скоро изключение. За избиране на DSG не мога да дам много съвети ако е свалена, там трудно ще се разбере ако има проблем с мехатроник например, затова тук трябва да рачитате малко на доверие, че нещата са ок.
- Тампон за кутията, към купето, има разлика DSG и ръчна кутия
- Стойка за кутията - една планка, която се хваща от горната страна на кутията към купето
- Всички крепежни болтове на кутията към купето и мотора
- Полуоски 2 бр с по 2 карета - различават се от автомата във вътрешните карета. Не знам дали могат да се преправят само те.
- Стартер
- Избирач, жилата към кутията и маншон със скоростният лост
- Педали 2 бр - за съединителя и спирачката. При педала на газта може да се премахне само кик-даун актуатора при автомата, друга разлика няма. Дори и да не се махне не е проблем.
- Съединител комплект, т.е маховик, притискател, феродов диск, лагер помпа и помпа за кутията, плюс горна помпа за педала на съединителя
- Букси за помпите и ръчната скоростна кутия
- Антифриз - защото автомата има охладител и се разхерметизира системата, а ръчната кутия - не. Единият вариант е двата маркуча да се снадят с подходяща тръба между тях, втория е да се вземе маркуч дирекно от кола с ръчна кутия и да няма снадки. След приключване се налива нов антифриз и се обезвъдушава. Тук е момента да се направи промивка на системата ако има нужда.
- Казанче за спирачна течност и тръбичките, по които минава спирачна течност към съединителя. Накрая и тук се обезвъздушава системата колело по колело по традицонен метод.
- Пуска се кабел от копчето на ръчната към модула, иначе не работи.
- Флашване на софтуера. Всички Б6 комън рейл и Б7 са с ECU версия EDC17 и не подлежат на кодиране от автомат към ръчна или обратно. Трябва да се префлашне еку със софтуер от ръчна или автоматична кутия според посоката на обръщане и да се обучи имото към ключовете. В противен случай светят лампи и не работят системи като АBS, ESP, темпомат. Трябва ви човек, който се занимава с това и може да ви налее софтуер. Аз лично налях софтуер преди дизелгейт в опит да удължа живота на DPF доколкото е възможно.
Тук отварям скоба, при по-ранните Б6 помпа дюза се ползва ECU тип EDC16 - там подлежи на обикновена кодировка с Long coding на VAGCOM и може да се направи без флашване.
Цената на това нещо е около 1000 лв, като се продаде свалената кутия и изброените неща инвестираните пари намаляват. За обръщане към автомат са същите части в обратен ред.

Лично аз съм много доволен, мога да дам координати на лично ако някой има интерес.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dontaskdontsay, Radkoyy и 174 госта