VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот vasko_bulgaria » Пон 30 окт 2023 11:06


railfan написа:По тази картинка регенерацията е започнала тъкмо навреме според Soot mass-a.
Не виждам да имаш проблем с филтъра или датчиците на тоя етап, проследи няколко поредни регенерации, стойности, за да хванеш как работи алгоритъма. Но преди това направи едни 30-40 км извънградско.


Стойността от 332 hPa на Differential Pressure не е ли притеснително висока?




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот railfan » Пон 30 окт 2023 11:52


Eднократно - не. А и не участва само тя в алгоритъмът кога да започне..


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот vasko_bulgaria » Пон 30 окт 2023 11:57


railfan написа:Eднократно - не. А и не участва само тя в алгоритъмът кога да започне..


Благодаря за инфото :) Ще проследя следващите регенерации и ще добавя още инфо.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 30 окт 2023 12:14


Аз си мисля, че тази регенерация, която е започнала на 10 грама е вследствие на недовършена предходна регенерация. Ако си прекъснал предишната започва пак при следващото палене след като позагрее DPF-a . След това си я довършва и брои отначало до 24гр SOOT mass. Понякога ако я прекъснеш на около 8 грама може да счете , че му е достатъчно и да занули броячите и да почне да брои от 8 вместо от 5 грама Soot mass. Еднократни над 300hpa не смятам за проблемни.


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот vasko_bulgaria » Пон 30 окт 2023 12:33


Toва е предходната регенерация преди тази на 50 км:mhihi
Прикачени файлове
regene.jpg


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 30 окт 2023 13:19


Всъщност да, пише 55км от предишната ... Дааам . Ами следи следващите и ще се навърже пъзела


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот vasko_bulgaria » Съб 04 ное 2023 18:44


Малко ъпдейт по темата:
1. Следваща регенерация започна след 220 км /градско + тангентата на София/
2. Незнайно защо спря регенерацията на 29% и 6.64 г. при положение,че не съм спирал/гасил

Mистерията се задълбочава :mhihi
Прикачени файлове
IMG_7357.jpeg
IMG_7359.jpeg


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот vasko_bulgaria » Вто 02 яну 2024 9:52


Здравейте!

За много години!

Продължавам активно да следя ДПФ и показанията като имам следните въпроси:

1. Два пъти ми се случва регенерацията да приключи между 34-37% докато карам извънградско, а не на стандартните 22-24%.
2. Възможно ли е по-бързо запълване на Oil Ash Residue заради недовършване на регенерациите - вижте стойностите на база КМ
Прикачени файлове
IMG_7899.jpeg


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 02 яну 2024 13:50


при мен винаги приключва на 5+ soot mass, някой път успява да падне и под 5. Но на 8+ не ми е спирала никога, да не си преохладил ДПФ-а ако си карал с много висока скорост ? Какви градуси поддържаше, като спря да регенерира ? При мен е спирала по-рано на предишния модел пасат при преохлаждане вследствие спускане на голям наклон дълго време , слизах от Лалето и надолу изстина на под 350 градуса по спомен и реши , че му стига толкова, долу в София не продължи. Спирала ми е по-рано и при спиране на място при вече започнала регенерация, двигателя работи, но може би 15 минути беше на място и беше спрял да регенерира. Имал съм случаи при няколко пъти включване на задна скорост при маневри също да реши, че ще спре да регенерира. Та това, че е спряло на 8.21 не е толкова важно, по-интересни са останалите показатели , ако си успял да запомниш нещо преди да спре да регенерира.


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот vasko_bulgaria » Вто 02 яну 2024 15:40


DoH_KuXoT написа:при мен винаги приключва на 5+ soot mass, някой път успява да падне и под 5. Но на 8+ не ми е спирала никога, да не си преохладил ДПФ-а ако си карал с много висока скорост ? Какви градуси поддържаше, като спря да регенерира ? При мен е спирала по-рано на предишния модел пасат при преохлаждане вследствие спускане на голям наклон дълго време , слизах от Лалето и надолу изстина на под 350 градуса по спомен и реши , че му стига толкова, долу в София не продължи. Спирала ми е по-рано и при спиране на място при вече започнала регенерация, двигателя работи, но може би 15 минути беше на място и беше спрял да регенерира. Имал съм случаи при няколко пъти включване на задна скорост при маневри също да реши, че ще спре да регенерира. Та това, че е спряло на 8.21 не е толкова важно, по-интересни са останалите показатели , ако си успял да запомниш нещо преди да спре да регенерира.


И в двата случая, когато прекъсна спрях в задръстване, а температурата започна бавно да пада (спря регенерацията като падна по 450+ градуса), но външната температура беше в интервала 5-10 градуса и след 100 км извънградско. Възможно ли е толкова бързо охлаждане на ДПФ :scare3 :scare3 :scare3 Поведението при регенерация между Б7 и Б8 явно е различно, защото при Б8 се регенерира доста по-бавно и се случват такива аномалии. Не е нормално да не може да се регенерира качествено след изминати извънградско общо 950 км и да се случват подобни безумия :death

Последна промяна от vasko_bulgaria на Сря 03 яну 2024 9:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 02 яну 2024 18:06


Нормално да спре да регенерира на празен ход не му достига гориво , за да поддържа температурата необходима за регенерация. В7 и В8 регенерират различно , факт, но и при В7 спира да регенерира ако стоиш дълго на празен ход и изстине. Но ако караш без да работи по 10 минути на празен ход си регенерира успешно. Тези 950км не ги разбрах, искаш да кажеш че си минал 950км между две последователни регенерации?


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот vasko_bulgaria » Сря 03 яну 2024 9:14


Имах предвид, че изминах извънградско общо 950 км и при две от влизанията в град/граница точно тогава да реши да се регенирира и да изстине.... Късмет! :rolleyes :rolleyes :rolleyes


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 03 яну 2024 9:54


изминатите километри не трябва да са ти отправна точка, многото извънградски километри са фактор ако караш под голям товар и даваш много газ, иначе просто си трупаш сажди и като им дойде времето си почва да регенерира, и при мен обикновено е като вляза в квартала, просто там съм на окло 400км (редовно пътувам до Бургас и така се пада) За тези 950 съм сигурен че е минала поне една регенерация , която може би си пропуснал. Иначе всички градуси под 20 се броят за ниски и предвид високото КПД на дизеловия двигател има малко количество излишна енергия за регенерациите, затова са и Post injection - циклите , които може да наблюдаваш с VAG DPF


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот vasko_bulgaria » Пет 05 яну 2024 22:56


Днес най-сетне успя да си довърши регенерацията, но отново имаше известно замисляне около 8g. Този път нямаше предпоставки за охлаждане, защото регенерацията започна в София (Ломско шосе) и свърши след втория тунел на магистрала Люлин посока Перник про 10 градуса външна температура и общо 33 минути :screwy Видно от картинката, че не е имало прекалено охлаждане освен след края на регенерацията. Според мен 33 минути е прекалено дълго време за процеса по регенерация, а километрите са абсурдно много и в градски условия не виждам как може да се регенерира колата изцяло.
Прикачени файлове
IMG_7957.jpeg


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 2.0TDI - DPF - Датчици за диференциално налягане

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 05 яну 2024 23:54


Tова деференциално налягане при какви обороти е точно след регенерацията ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Pvlv и 221 госта