За тръбата на въздушния филтър...

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

За тръбата на въздушния филтър...

Мнениеот Oleg_Yanev » Пон 27 юни 2005 11:44


Ами не съм мого сигурен в термините, но ми се струва, че точно така се казва трубата, която взима въздуха от емблемата и го бута в черната кутия вдясно.
Та, понеже карам на газ съм забелязъл, че когато тази тръба си е на мястото, при освобождаване от скорост при 90-100 км/ч колата гасне.
Веднага искам да кажа, че колата освен всичко останало си е и за смяна на термостат и в такъв един момент температурата на двигателя е около 60 градуса. Освен това някой ми каза, че по принцип тези тръби ги махали на повечето пасатори, които движат на газ, а в момента и мойта съм я махнал. Спомням си, че когато го взех и отворих филтъра, видях, че до клапата брутално беше набита една видия, която я дъжеше постоянно в отворено положение, т.е. да взима въздух отвън.
Та в тази връзка ми се иска да знам, в зависимост от какво се движи тази клапа и дали като си оправя термостата ще мога да си сложа тръбата.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: За тръбата на въздушния филтър...

Мнениеот kris11 » Пон 27 юни 2005 11:56


Oleg_Yanev написа:Ами не съм мого сигурен в термините, но ми се струва, че точно така се казва трубата, която взима въздуха от емблемата и го бута в черната кутия вдясно.
Та, понеже карам на газ съм забелязъл, че когато тази тръба си е на мястото, при освобождаване от скорост при 90-100 км/ч колата гасне.
Веднага искам да кажа, че колата освен всичко останало си е и за смяна на термостат и в такъв един момент температурата на двигателя е около 60 градуса. Освен това някой ми каза, че по принцип тези тръби ги махали на повечето пасатори, които движат на газ, а в момента и мойта съм я махнал. Спомням си, че когато го взех и отворих филтъра, видях, че до клапата брутално беше набита една видия, която я дъжеше постоянно в отворено положение, т.е. да взима въздух отвън.
Та в тази връзка ми се иска да знам, в зависимост от какво се движи тази клапа и дали като си оправя термостата ще мога да си сложа тръбата.

Клапата е с термоуправление.Целта и е да поддържа въздуха постъпващ към филтъра да е с почти една и съща температура.Щом е доработена с видия най-верочтно е неизправна и е създавала проблеми.Махни видията и провери дали / ама то е вече топло преди запалване на студен автомобил е притворен притока на студен въздух от емблемата.
Но на газ е по-добре постъпващичт въздух да е студен. Бях чел доста отдавна в книга за газови устройства, че топлият въздух води до намаляване на мощността/ но не помня с колко %/


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Re: За тръбата на въздушния филтър...

Мнениеот Iavor » Пон 27 юни 2005 13:21


Oleg_Yanev написа:Ами не съм мого сигурен в термините, но ми се струва, че точно така се казва трубата, която взима въздуха от емблемата и го бута в черната кутия вдясно.
Та, понеже карам на газ съм забелязъл, че когато тази тръба си е на мястото, при освобождаване от скорост при 90-100 км/ч колата гасне.
Веднага искам да кажа, че колата освен всичко останало си е и за смяна на термостат и в такъв един момент температурата на двигателя е около 60 градуса. Освен това някой ми каза, че по принцип тези тръби ги махали на повечето пасатори, които движат на газ, а в момента и мойта съм я махнал. Спомням си, че когато го взех и отворих филтъра, видях, че до клапата брутално беше набита една видия, която я дъжеше постоянно в отворено положение, т.е. да взима въздух отвън.
Та в тази връзка ми се иска да знам, в зависимост от какво се движи тази клапа и дали като си оправя термостата ще мога да си сложа тръбата.

Остави си клапата отворена и да не ти пука!Не каза каква ти е колата,както и двигателя.Моята е Пасат 1.8ми,АБС мотор.Имам я от около година и доскоро не бях забелязал,че клапата за която говориш е постоянно отворена(с парче твърд маркуч).Махнах маркучето и колата започна да ми прави проблеми и да гасне.Забравих да кажа,че я карам на газ.Сложих си аз тръбичката обратно и работата заспа!Това е от мен.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пон 27 юни 2005 14:17


Т.е. проблема с въздуха няма нищо общо с термостата? ... и като си го сменя колата ще си загрява нормално, въпреки видийката?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пон 27 юни 2005 14:55


Проблемите за които пишеш нямат абсолютно нищо общо помежду си.
1. Смени си термостата и колата ще ти влезе в нормална работна температура - 90 градуса.
2. За маркуча към въздушния филтър прочети в тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=6747 там сме обсъждали няколко варианта как да се процедира при гаснене на колата на газ при изключване от скорост.
3. Клапата за температурата на въздуха си я остави така с видията. Както колегите вече споменаха, най-вероятно не работи като хората и затова са я "излекували" по този начин


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пон 27 юни 2005 14:59


Благодаря много на всички! Ще проследя линка. Тая тема май се поизчерпа вече... е, има си модератори! ;-)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: opito2 и 41 госта