Passat B4 1.8Mi ABS стъпково моторче - настройване?

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B4 1.8Mi ABS стъпково моторче - настройване?

Мнениеот bachest » Сря 09 яну 2008 0:38


Здравейте колеги.

Някой би ли обяснил настройването на новото или от ремонтираното старо стъпково моторче, когато се поставя?

Изображение

Какво се мери и какво се върти? :roll:

Passat B4 1.8Mi ABS




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1514
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 09 яну 2008 7:34


Това е коментирано тук в форума, но мен лично ме светна колегата psstv18rp!
Ами наи просто казано когато се отремонтира или се сложи ново стъпково моторче трябва да се провери точно тази хлабина която е показана на снимката.Това става по следният начин:
Подава се принудително напрежение на стъпковото моторче в посока пребиране на червяка, докато той се прибере максимално. След това при отпуснат педал на гаста с мултицет които се включва на верига се мери бутончето, което е на върха на червяка, (с което компа разбира кога е натиснат педла на газта). При това положение верига не трябва да има, т.е. бутона не трябва да е натиснат.Бутончето трябва да затвори контактите си едва когато се постави пластина с дебелина 0,5мм между самото бутонче и пъпката която го натиска (както е показано на снимката).
Именно тази хлабина се регулира от въпросното винчте отзад, което е пломбирано :wink:
Скромният ми опит показва, че от тази хлабина и сигурната работа на бутончето страшно много зависят оборотите на ПХ.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7824
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 09 яну 2008 10:24


Това с регулирането навремето го пропуснах.....вероятно затова имам зверски проблеми с оборотите около 2000 :(.Иначе Пх си го прави добре ама....
Благодаря!


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 09 яну 2008 15:34


mafiota написа:Подава се принудително напрежение на стъпковото моторче в посока пребиране на червяка, докато той се прибере максимално.

Как да разбирам - бутончето трябва да е максимално излязло или обратното?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 09 яну 2008 16:03


niviat написа:
mafiota написа:Подава се принудително напрежение на стъпковото моторче в посока пребиране на червяка, докато той се прибере максимално.

Как да разбирам - бутончето трябва да е максимално излязло или обратното?


трябва да е прибрано нацяло.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7824
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 09 яну 2008 16:05


Добре де,а сега като се замисля - за чии му е на моторчето да се регулира?
В смисъл какъв - като се запали двигателя то само тръгва да отпуска оборотите доедин момент,в който ги стабилизира на някакви постоянни.При последвала промяна си ги регулира отново в нормите.
След това подаваш газ от жилото и ключето се освобождава при което моторчето предполагам (само предполагам понеже не съм го доизучил как работи) отива в другото си крайно положение и чака там да посрещне онова палче,което натиска ключето.Като пуснеш газта ключето сработва и моторчето тръгва да сваля оборотите докато ги нагоди такива,каквито трябва да са нормално.
Къде точно се налага да се регулира.
ако съм наговорил куп глупости ме извинете ама просто ми е интересно понеже моето се лигави и тези дни ще го сменям.Консултирах се с vaskoto1 и той смята,че не е необходимо да се регулира по гореописания начин а само да се монтира...и ме хвърли в музиката....
Благодаря!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 яну 2008 17:14


Е, то моторчетата по принцип имат стандартен размер, така че наистина е много вероятно да не е нужно да се променя регулировката, но не вреди да се провери. Ако не беше необходимо нямаше да има винтове за регулиране. А и винаги има риск някой да ги е разбъзикал.

По принцип ако не е регулирано, може клапата никога да не се затваря напълно например (да ляга на моторчето вместо на ограничителния винт).
Или обратно - когато моторчето се е прибрало повечко, дори при отпуснат педал бутона да не се задейства.

Изобщо, след като процедурата за проверка и настройка на тази хлабина е описана по книгите, и е достатъчно тривиална, не виждам смисъл човек да не я провери поне, та да е сигурен че е ок. :-)


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1833
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Сря 09 яну 2008 18:55


това действие се нарича регулиране на предварителното отваряне на дроселовата клапа.Това се пипа само когато се сменя моторчето с ново.Моят практически личен опит ми казва че на свалено и почистено моторче е хубаво да се поприбере буталцето на мпх за да е по-лесен монтажа,затова моторче завода се е погрижил за регулировката му.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7824
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 09 яну 2008 21:16


Ами аз ще слагам ново и затова разпитвам повечко.След като за ново е добре да се регулира задавам следващия си въпрос :
-къде се подава напрежението за да се прибере максимално (на кои крачета)
-и къде се мери ключенцето.
Благодаря!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1833
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Сря 09 яну 2008 21:48


не помня вече ама мисля че на горните или долните две се подава напрежение и гледай да е не по-голямо от 6V да не изгориш моторчето,то или ще се прибере или ще излезе напред.Като го монтираш пробвай как работи ако е ок не го барай повече,мисля че няма да има нужда от донастройки.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Сря 09 яну 2008 22:40


Колеги, мерси за разяснението.

Колега zfa159. По картинката от първия пост - Напрежението се подава не на крачетата, които са отбелязани с 1 и 2, а на другите две. Тука е описано по-подробно. http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=44615&hl=


Потребителски аватар
kibo_tom_8440
Мнения: 587
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Golf 4
Двигател: AUS-2001
Местоположение: Велико Търново

за стъпковото моторче

Мнениеот kibo_tom_8440 » Чет 10 яну 2008 11:06


:lol: Бравос на bachest за сайта http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =44615&hl=много подробен и точен. :beer


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1514
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 10 яну 2008 11:25


Има и друг сайт в който подробно със снимков материал е обяснено как да се разгоби и почисти самото моторче.
Това упражнение го правих миналата година, но после се наложи и допълнителна настройка ( с кривене ) на пластинките на въпросното бутонче:)


Потребителски аватар
JETTA
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 05 ное 2005 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот JETTA » Пет 11 яну 2008 23:52


Ами ако е с шест крачета как се настройва?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Съб 12 яну 2008 18:48


Здравейте колеги. След почистването на стъпковото моторче, бутона винаги прави верига на изводите на 1 и 2 от картинката, без значение дали е прибран или изпънат максимално.
Някакви идеи за ремонт или да търся друго?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта