Passat B4 1.8Mi ABS стъпково моторче - настройване?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот Iezekil » Вто 07 авг 2012 6:25


parno написа:когато откача буксата на стъпковия мотор оборотите се вдигат?
независимо дали е включен климатика или не - също няма значение дали е топъл или студен мотора
имам съмнения ,че не работи адекватно стъпковия мотор - като загрее мотора и включа климатика оборотите се събарят до много ниски :roll:

Вдигат се защото колата влиза в авариен режим.Относно това че падат с климатик-за това се грижи ЕКУ-то.Подава се сигнаа към него и съответно то подава сигнал към моторчето за вдигане на оборотите.Провери първо да не ти се губи въпросния сигнал по веригата.Ако без климатик си държи нормални обороти и при форсиране си падат нормално-значи стъпковия работи.Има тема как се проверява,на кои крачета какво се мери.
Важно е да уточня,че ТПС оказва съществено влияние на работата на стъпковия мотор,един вид той го командва до някъде.Хубаво е да се замери и той,има тема как става.




Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот lubecku » Пет 19 юли 2013 13:26


Да вдигна темата малко , и ако може да обобщя
моторчето го свалих изчистих внимателно всички контакти,
сглобих и замерих 1-2 пин около 50-60 ома, 3-4 пин безкрайност ,при натиснат щекер долу пак около 100 ома
мисля че е ОК, монтирам моторчето и оборотите ми пак са ниски 500 600 :gruebel
Не съм регулирал хлабината, и да питам правилно ли разбирам описания метод ?
Давам ключа в положение контакт, отварям дросел клапата, натискам щекера на моторчето то се прибира само до край, после му махам буксата и гася от контакт, регулирам някаква хлабина между него и палеца на дросел клапата в рамките на 0,5мм ,после пак си закачам буксата и поради НЕналичието на вагком откачам клемите за няколко минути ?
Пропуснал ли съм нещо и това ли е метода, това ли са показанията които трябва да показва моторчето свалено ?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот Iezekil » Пет 19 юли 2013 19:14


Ниски обороти се лекуват по още 2 начина-центровка или ТПС.Щом моторчето е наред няма друг вариант.

Другия път уточни,че говориш за газ!Щом на бензин са добре,значи проблема е в газовата.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот milen_1975 » Пет 19 юли 2013 23:08


Извинете ме колеги, и аз искам да се вмъкна в темата. Вече 8 месеца имам следния проблем:
Смених мембраните на изпарителя на газовата. Започнаха проблеми с оборотите на празния ход! Най-напред ги качваше малко по светофарите докато чакам на газ. След месец започна и на бензин да ги мени. Пак ги качваше, но след като колата е поработила поне 15 - 20 мин на газ преди това. Отидох до газаджията за пореден път за отрегулиране. И на третия път си призна, че ми е сложил български мембрани :scare3 . Но ме уверява и до ден днешен, че проблема не е от мембраните :mhihi Купих цяла моноинжекция. Колега, много добро и коректно майсторче от форума ми прехвърли стъпковото моторче от моноинжекцията. Радвах се 3 дни на перфектен празен ход, и толкова. Проблема си продължи по-същия начин, но......с добавка. На газ празния ход продължи да е с леко височки обороти, но на бензин пък започнаха да падат на под 400 :banghead Смених и ТПС-а. Нещата се повториха отново. 3-4 дни всичко перфектно, и след това :banghead От скоро оборотите започнаха да запичат на газ в движение, като изключа от скорост си остават на около 1800. Като изфорсирам и започнат да падат и стрелката достигне 1800 започва да се колебае около 5-6 сек и чак тогава леко и несигурно слиза на нормалните обороти. Като видях, че няма оправия карах 4-5 месеца така. От месец насам започна пък сутрин, на студерно при палене на бензин колата се форсира самичка. Как си държи около 1000 об/мин. на студено и внезапно започва да се форсира, като, че някой помпа на педала :banghead Ще сменя след месец изпарителя с ново Ловато, като главен провокатор на проблема, но се страхувам, че и след това ще си е същото. Сменени тъпков мотор, ТПС, датчика на тройника с нов(оригинален), и проблема продължава да се задълбочава. Няколко човека гледаха вакумните маркучи да не са заминали, за тампона на моното да не е приключил. Всичко си е ОК :th_up . Като откача клемата на акумулатора нещата се оправят за 20 - 30 мин и после всичко отначало. Интересното е, че тези проблеми не са постоянни. Има дни, когато нямам проблеми. Незнам вече......нямам идей. Ако някой има да заповяда :bowdown


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот Iezekil » Съб 20 юли 2013 5:45


Задържането на 1800 оборота е от ТПС-а.Замери го дали е сложен правилно.Също можеш да пробваш да го разхлабиш и бутнеш малко на ръка и ще видиш как ще се променят нещата.Имал съм този проблем с години и никой не можа да го отстрани.Та с експерименти и впоследствие четене го отстраних окончателно.Това при положение,че ламбдата ти е изключена или имаш симулатор.
Самофорсирането е привилегия на степ мотора и по специално на повредения датчик на щока му.Замерваш и него и ако си сигурен,че е изряден-пак ТПС.Аз стария го настройвах на ръка да туширам високите обороти,после си купих друг,който вече настроих с мултицета и нямам ядове.Пак напомням,ако си сигурен,че не трупа грешки на газ при каране-изключена ламбда или ресет реле.


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот lubecku » Съб 20 юли 2013 18:27


Аз не мога да разбера все още, ти ли ще му оправиш иначе може би изрядния тпс след като го размести сега :screwy
Така като четеш поста на колегата мислиш ли че размествайки си ТПС а ще се оправи после сам, и според тебе всъщност освен сам с наша помощ някъде въобще ще му го оправят ли :gruebel съмнявам се.
Нямам идея да се заяждам ,но ако кара с откачена сонда или с ресет реле за какви грешки въобще говорим :screwy
,и какъв е този датчик на щока :screwy

Трябва много внимателно да се отбира инфото което ще се вземе за меродавно и един ремонт ще се проведе по него :exclaim

Към колегата пост по горе ,върни една идея делкото, предварението е много !


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4413
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот Pet_rov » Съб 20 юли 2013 20:33


Към колегата Милен..
Имах подобен проблем преди да сменя платната на изпарителя. Задържаше точно около 1800 оборота. Също така се самофорсира, даже писах тема. Но да обобщя - смених платната, като буквално излъсках изпарителя Ловато отвътре. Вилката на работната мембрана му задържаше заради мръсотиите вътре - 70к км.
Задържането на обороти изчезна, самофорсирането остана - но не винаги. Единствено чисто ново стъпково моторче решава проблема. Моето е 6 пиново и цената е :bowdown . И сега си карам така...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот Iezekil » Съб 20 юли 2013 20:46


lubecku написа:Аз не мога да разбера все още, ти ли ще му оправиш иначе може би изрядния тпс след като го размести сега :screwy

Тука думата"може би"обезмисля въпроса ти.Най-малкото може да разбере дали от него проблема с това разместване.Да,лесно се настройва и да,мога и аз да му го оправя.На мен като ми задържаше оборотите така го хванах-изключвах го и те падаха,което е идея и ще спести на този етап разместването.
lubecku написа:Така като четеш поста на колегата мислиш ли че размествайки си ТПС а ще се оправи после сам, и според тебе всъщност освен сам с наша помощ някъде въобще ще му го оправят ли :gruebel съмнявам се.

Така като чета-ще се оправи после сам.И да,ще му го оправят,как мислиш оправят на хората колите?А като го е сменял ти как мислиш го е адаптирал??Или всъщност не е и проблемите са от това?
lubecku написа:Нямам идея да се заяждам ,но ако кара с откачена сонда или с ресет реле за какви грешки въобще говорим :screwy
,и какъв е този датчик на щока :screwy

Тук пък думата"ако"се не вписва във въпроса ти,специално съм подчертал аконе е от грешка проблема.
За датчика на щока-да,може да се нарече кнопка или бутон,все тая.Ако си разбрал какво казвам и просто търсиш точноста.Ако не си наясно за какво говоря,значи всъщност ти не би се справил с тези манипулации? :screwy


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот milen_1975 » Съб 20 юли 2013 23:53


Колеги моля Ви, не се препирайте заради мойта 20 годишна "кошница". Днес е закачваха на VAG COM-а. Точно в този момент, като обкновено на бензин нямаше проблем при майстора :mhihi . Даже колегата каза, че на бензин е направо перфектен. Без забележки. Обаче прехвърли ли на газ става супер богата смес. И се получава някакъв проблем в ламбда сондата. Няколко пъти съм ходил на газ анализатор, че ми гори много, и оборотите са отвратителни. Всеки път се оказва яко богата смес. Следва отрегулирване, и след 2 дни проблема се завръща с пълна сила отново. Има симулатор. Газовата на времето 2007 год е слагана в Лозенец горе в гората в "Бул Автосервиз". Там слагат и като допълнение някакви руски релета за рестарт на компютъра :mhihi Да се е прецакало това реле? :death Но като цяло проблема с високите обороти почи съм сигурен вече, че е от тази богата смес. А е възможно проблемите, които ги прави с оборотите от време на време на бензин: форсиране, ниски обороти под 500 да са от сменения ТПС. Ще пристъпя, като за начало със смяна на Заволи изпарителя с БГ мембраните с нов Ловато :Mr Green Fun


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот lubecku » Нед 21 юли 2013 0:16


Не разбрах че понякога падат и под 500, темп. датчик в какво състояние е ?

За колегата по горе, разбирам те какво имаш в предвид но по някога тези напътствия със що годе сложни операции като адаптация на ТПС не се отразяват добре на колеги нямащи общи знания по въпроса.. пз :beer


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот milen_1975 » Нед 21 юли 2013 8:05


Да падат и под 500 понякога, но на бензин само. Сутрешното самофорсиране при палене е пак само на бензин. 95% от високите обороти са предимно само на газ. А това запичане на около 1800 об/м, а което споменах по горе стана неочаквано пак само на бензин. Стана ми неудобно да се препирате за 20 годишни ламарини :mhihi Температурния датчик на тройника е сменяван миналата година. Оригинален е, но от тези със синьото пръстенче(Luxemburg). Нали от 2002 год. ги правели вече не с оранжевия! Замерван е има добри стойности, според колеги от форума! :beer


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот rudoni » Нед 21 юли 2013 9:09


Защо не идеш при Мишо в Герман?Форумен майстор е от сервиз "Никси".


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот Iezekil » Нед 21 юли 2013 16:22


Аз скоро купих същия датчик с жълт пръстен...
Това с богатата смес щом е на газ само,значи е от газовата.
milen_1975 написа: Обаче прехвърли ли на газ става супер богата смес... И се получава някакъв проблем в ламбда сондата... Има симулатор.

Това не го разбрах.Симулатора прехвърлиш ли на газ изключва ламбдата и лъже компа,че всичко е наред.Даже и да не е наред,на газ компа няма как да подава повече гориво,понеже газта не минава през дюзата.
На бензин обаче нещата са по-различни.Ако ламбдата е сдала багажа компа може да променя сместа.Същото би се получило обаче и при неизправен ТПС.Кое е общото между бензина и газта,което компа командва?Въздуха.С увеличаването и намалянето му съответно също се променя горивната смес.Въздуха минава през дросела,него командва стъпковия и ТПС-а.Сега кое от двете е може да се разбере или чрез замерване,или чрез изключване. Пробвай едно от двете и ще разберем.
Теста за кнопката на върха на щока/СТР-switch/ също е елементарен.Даваш на контакт,с едната ръка отваряш дросела,с другата натискаш щока на стъпковия по челото.Той трябва да се прибере с характерен звук.Това е датчик,който също си играе с оборотите,понеже чрез него компа разбира дали си пуснал педала или си го натиснал.
Колкото до ресет релето то няма отношение.Единствено на бензин може да даде влияние за по-богата смес докато си направи ЕКУ карта,но на газ не влияе.Както казах общото в случая е въздуха/понеже имаме различни горива/-или неотчетен такъв/пробойна някъде/ или некоректното му отчитане. Ако на бензин всичко е наред,тогава бих набедил изпаритела.


Потребителски аватар
milen_1975
Мнения: 331
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
Автомобил: VW Passat Variant B4
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София/Видин

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот milen_1975 » Нед 21 юли 2013 23:32


Аз съм го набедил вече този изпарител :bishop "ZAVOLI" заминава си след около 80 000 км вярна служба. Новите Български мембрани не паснаха явно на работата на двигателя :mhihi


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Стъпково моторче - настройване?

Мнениеот lubecku » Пон 22 юли 2013 9:38


Да попитам и аз отново, изчистих моторчето добре, преходните съпротивления и на щока и до ел. моторчето са пренебрежимо малки, дадох на контакт, преместих дросел клапата на ръка моторчето се позиционира пипнах му щока с пръст и то си се допозиционира ако мога така да се изразя :mhihi , махнах му куплунга и изгасих от контакт. Настройх щока на 0,5 мм от пъпката на клапата. Откачих акомулатора , рестнах я закачих го, паля работи и пак на газ оборотите ми са 300 400 оборота, на бензин са си къмто 850. И отново като изгася колата пъпката опира в щока :banghead .
Изпарителя е с нови мембрани, нови нови на не повече от 15000 оригинални БРЦ от представителството са си.

На газ нещата умират слаед като си изключи автоматични смукая, или респективно загрее над 70 градуса. докато е студена спи идея на 1000 точно както си е на смукач. Ако е от изпарителя не трябва ли да са ниски и докато е студена, ако смуче въздух не трябва ли да са по високи оборотите, и ако е степ моторчето то не трябва ли и на бензин да са ниски ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта