Passat B5 Лампата за маслото свети и пищи??? - РЕШЕНО
- kickdown
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
- Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
- Двигател: CBAB
- Местоположение: София
Passat B5 Лампата за маслото свети и пищи??? - РЕШЕНО
Здравейте колеги скоро смених маслото на Пасата, преди го карах с Castrol RS Formula, този път отидох при друг майстор където си ремонтирам Е46-цата, а преди това и Аудито - така, че съм доволен от него. Той ми каза, че от завода колата излизала с масло Mobil видях, че отговаря на спецификациите на VW и реших да сложа от него, смених масления и въздушния филтри. Като запалих колата започна работи по-меко и да върви по-добре. Но баща ми я взе за едно пътуване до Бургас и на магистралата ми каза, че след 170+ км/ч му светнала лампата за маслото и започнала да пищи Питах го зо температура на мотора - 90 градуса и абсолютно всичко друго контролни прибори, поведение, мотор, скорости (колата е автоматик) било наред. Само ламапата светвала за известно време и почвала да пищи след няколко секунди при намаляване на темпото спирала от самосебе си. Казах му да спре и да угаси колата да запали пак - напарвил го всичко си било ОК. Запалил и тръгнал до Бургас никакъв проблем Навърщане пак при по-висока скорост на магистралата - същото После си взех колата и си я карах из София няколко дни без никакъв проблем и признак за такъв Докато в един момент, не започна и при мен да пищи???? Ламапата свети и след няколко секунди се оправи само Така 2-3 пъти Пак температурата нормална, мотора ОК, няма течове на масло. Една сутрин скоро след това при километража ми светна Oil Service нулирах го и проблемите спряха за постоянно???!!!?!?!? Докато оня ден макар и за 2 секунди пак ми светна и писна маслото и после пак, не съм имал проблеми повече. Някой знае ли от какво може да е това??? Заради маслото??? Помпата??? Или някой датчик си е заминал???
Последна промяна от kickdown на Вто 08 апр 2008 10:39, променено общо 1 път.
- madmen
- Мнения: 3032
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливница
Re: Passat B5 Лампата за маслото свети и пищи???
kickdown написа: Заради маслото??? Помпата??? Или някой датчик си е заминал???
Най-вече първото или второто.
Маслото на максимума ли е?
- shenko
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Така, първо, заводското маслото на VW не Mobil а Castrol, майстора те е излъгал. Нивото на маслото проверили от щеката? по принцип като падне под минимума тогава почва да пищи и докато не му долееш няма да се спре! ако нивото е ОК имаш две възможности или датчик за нивото на маслото или помпа(това е моето мнение)
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Не казваш с какъв цвят свети лампата - важно е. Както много пъти съм писал, на този модел лампата е една, но свети жълто или червено. Съответно и пищенето е различно - за лампи с жълт цвят е едно (такива са намаляло гориво до "резервата", ниско ниво на течността за чистачки), за червени лампи е друго (опитай да дръпнеш леко ръчната спирачка при скорост над 10 км/ч (на място с осигурена безопасност - както собствена, така и за околните !!!) за 2-3 сек. и ще чуеш "червеното" пищене).
Това, което е писал по-нагоре уважавания от мен колега madmen, се отнася за светнала червена лампа, или пък за по-стари автомобили. Аз си мисля, че в случая лампата е светвала жълто. Това означава, че нивото на маслото е ниско (но все още има такова за да засмуче маслената помпа). Също така на няколко пъти съм писал тук, че на Б5 датчика за ниво на маслото (този, който дава сигнал за жълтата лампа), не е един прост поплавък, а датчик, който измерва комбинацията (взаимносвързаната тройка) ниво-температура-вискозитет. И ако едно нещо от тези трите излезе извън норми, сигнал се получава. В случая това е било температура (зор на магистралата), а като се повиши температурата и вискозитета на маслото отива по дяволите. Съвет - доливане на малко масло (но само ако не е на максимума, и то след като е престояло в покой няколко часа, на равно място), при първа възможност смяна на маслото (доставчик, марка, вискозитет, ... ). Друг момент, който съм забелязал - ако светне жълтата лампа, (поне при мен) не се угася, дори и след гасене на двигателя, при следващото даване на контакт отново светва и писва. Но спира при отваряне на капака (не е случайност, наблюдавал съм го на няколко пъти, а също така съм го и чел другаде), но след около 100 км светва отново.
Още една особеност - на Б5 уреда за температурата на антифриза е направен така, че показва 90* С не само когато температурата е точно толкова, а когато е "в норми" - да кажем от 80* С до 100* С. Отделно от това температура на маслото и температура на антифриза са различни неща. Но и това е обсъждано няколко пъти тук.
И за последно, че стана много дълго - колегата, пуснал темата, споменава, че маслото, което са му предложили, и е сложил, отговаряло на спецификациите на VW. Добре, ама те са много, и различни, за различните двигатели. Така че маслото, което ще се слага в двигателя, трябва да отговаря на конкретните спецификации на VW за този двигател.
Това, което е писал по-нагоре уважавания от мен колега madmen, се отнася за светнала червена лампа, или пък за по-стари автомобили. Аз си мисля, че в случая лампата е светвала жълто. Това означава, че нивото на маслото е ниско (но все още има такова за да засмуче маслената помпа). Също така на няколко пъти съм писал тук, че на Б5 датчика за ниво на маслото (този, който дава сигнал за жълтата лампа), не е един прост поплавък, а датчик, който измерва комбинацията (взаимносвързаната тройка) ниво-температура-вискозитет. И ако едно нещо от тези трите излезе извън норми, сигнал се получава. В случая това е било температура (зор на магистралата), а като се повиши температурата и вискозитета на маслото отива по дяволите. Съвет - доливане на малко масло (но само ако не е на максимума, и то след като е престояло в покой няколко часа, на равно място), при първа възможност смяна на маслото (доставчик, марка, вискозитет, ... ). Друг момент, който съм забелязал - ако светне жълтата лампа, (поне при мен) не се угася, дори и след гасене на двигателя, при следващото даване на контакт отново светва и писва. Но спира при отваряне на капака (не е случайност, наблюдавал съм го на няколко пъти, а също така съм го и чел другаде), но след около 100 км светва отново.
Още една особеност - на Б5 уреда за температурата на антифриза е направен така, че показва 90* С не само когато температурата е точно толкова, а когато е "в норми" - да кажем от 80* С до 100* С. Отделно от това температура на маслото и температура на антифриза са различни неща. Но и това е обсъждано няколко пъти тук.
И за последно, че стана много дълго - колегата, пуснал темата, споменава, че маслото, което са му предложили, и е сложил, отговаряло на спецификациите на VW. Добре, ама те са много, и различни, за различните двигатели. Така че маслото, което ще се слага в двигателя, трябва да отговаря на конкретните спецификации на VW за този двигател.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
gr_kanev написа:...отговаряло на спецификациите на VW. Добре, ама те са много, и различни, за различните двигатели. Така че маслото, което ще се слага в двигателя, трябва да отговаря на конкретните спецификации на VW за този двигател.
След просторното и пълно обяснение на колегата Кънев мога сам да наблегна на последните 2 реда.
За тази кола и тези скорости, ако маслото е минерално (15W40), то е съвсем нормално да не издържа на термичното натоварване.
Смени маслото със синтетика, колега, 5W40 или поне полусинтетика 10W40.
Едно последно: Нали си наясно, че в България няма пътища за цитираната от теб скорост?!?
- madmen
- Мнения: 3032
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливница
Дам, сега като се позамислих -> важно е какво е маслото. Мотора е същия като моя, само дето е патерица, аз съм с ръчни скорости.
Докторе, за коя лампа става въпрос? При мен досега е светвала лампа->бензиноколонка(жълта) и дрънка през няколко минути еднократно. Светкала е също тази за водата(мисля че беше червена) и дрънка безотказно докато не го напоиш добичето.
По-темата първото нещо според мен е да се провери маслото какво е и колко. Възможно е да е датчика проблема, но щом дрънчи зумера би трябвало да рапортува за грешка при диагностика.
Виж го на Вагком-а
Докторе, за коя лампа става въпрос? При мен досега е светвала лампа->бензиноколонка(жълта) и дрънка през няколко минути еднократно. Светкала е също тази за водата(мисля че беше червена) и дрънка безотказно докато не го напоиш добичето.
По-темата първото нещо според мен е да се провери маслото какво е и колко. Възможно е да е датчика проблема, но щом дрънчи зумера би трябвало да рапортува за грешка при диагностика.
Виж го на Вагком-а
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
madmen написа:Докторе, за коя лампа става въпрос? При мен досега е светвала лампа->бензиноколонка(жълта) и дрънка през няколко минути еднократно. Светкала е също тази за водата(мисля че беше червена) и дрънка безотказно докато не го напоиш добичето.
По-темата първото нещо според мен е да се провери маслото какво е и колко. Възможно е да е датчика проблема, но щом дрънчи зумера би трябвало да рапортува за грешка при диагностика.
Виж го на Вагком-а
Става въпрос за лампата под номер 13 на картинките по-долу, и описанията.
Не знам дали всяко пищене на зумера рапортува за грешка на VAG-COM.
Всъщност, всичките тези работи, дето ги изписах по-горе (предния ми пост), знам че са валидни за дизеловите двигатели на Б5. С бензиновите не съм запознат, и не съм 100 % сигурен дали важи и за тях.
- kickdown
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
- Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
- Двигател: CBAB
- Местоположение: София
Благодаря Ви за отговорите колеги. Значи лампата свети Червено и пищи интензивно, но от повече от седмица не ми се е случвало. Нивото на маслото го следя редовно и е около максимума. Други признаци няма колата си е наред, върви и харчи нормално.
Днес във Сакар Ауто ми смениха някакво реле в багажника, защото не ми работеше осветлението на багажника, а по някой път явно даваше на късо и стоповете ми светеха когато колата е спряна и заключена, без никой да пипа спирачките. Сега си мисля, че въпросното реле може да е смущавало електрониката и ва круги компоненти - радиото нямаше обхват (със заводското на VW съм с Changer) и някой други дреболий. Може и то да е било причината за светването на лампата??? Незнам след нулирането на Oil Service само един път ми го напрани и то за кратко. Пак искам да Ви благодаря за помощта и ще ви държа в течение ако пак се появи проблема.
Днес във Сакар Ауто ми смениха някакво реле в багажника, защото не ми работеше осветлението на багажника, а по някой път явно даваше на късо и стоповете ми светеха когато колата е спряна и заключена, без никой да пипа спирачките. Сега си мисля, че въпросното реле може да е смущавало електрониката и ва круги компоненти - радиото нямаше обхват (със заводското на VW съм с Changer) и някой други дреболий. Може и то да е било причината за светването на лампата??? Незнам след нулирането на Oil Service само един път ми го напрани и то за кратко. Пак искам да Ви благодаря за помощта и ще ви държа в течение ако пак се появи проблема.
- dimoboy
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не е добре колега! Определено е нещо сериозно и трябва да му обърнеш внимание. Този зумер(ако правилно съм разбрал кой точно е) пищи при ниско налягане на маслото в системата. Погледни в тези теми за да се ориентираш по-добре за възможните причини и последствия:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=209885
http://vwclub.bg/articles.php?id=1
При мен се оказа заял клапан на маслената помпа и я смених с нова. Успех.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=209885
http://vwclub.bg/articles.php?id=1
При мен се оказа заял клапан на маслената помпа и я смених с нова. Успех.
- kickdown
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
- Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
- Двигател: CBAB
- Местоположение: София
Проблема е решен!!! Запушена била цедката на картера и като се затоплело маслото, започвало да вдига боклуците и на цедката се струпали доста л**на и неможело да качва достатъчно масло понякога. Моторът беше отворен в Сакар Ауто където слава Богу, не са открити поражения по мотора и в добавка си смених гумичките на клапаните + още някакви уплътнетия, 2 ангренажни ролки и 5 литра Castrol LongRun (или нещо подобно), за скромната сума от 1075 лева !!!!!!
- ivo_vn
- Мнения: 134
- Регистриран на: Пон 14 май 2012 21:57
- Автомобил: Passat
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 Лампата за маслото свети и пищи??? - РЕШЕНО
Здравейте, колеги!
Темичката е доста стара, но проблема ми е сходен и за да не отварям нова тема ще пиша тук. Карам Passat B5.5 101hp с код на мотора AVB и като цяло съм много доволен от машинката!
Колата ми направи точно 10 000км още същия ден купих масло и филтри, като си правих сметка на следващия ден да го сменям.. Обаче на път за вкъщи точно преди да паркирам ми светна жълта лапма за ниско ниво на маслото, съответно изгасих изчаках около 15-20 мин. дръпнах щеката и беше точно на минимума долях около 200-300 грама до максимума но уви лампата за ниско ниво на маслото не изгасна! Прочетох доста и рабрах че датчика освен да мери нивото на маслото, следи и за вискозитета и температурата на маслото! Викам сигурно вискозитета му вече е на никъде и след смяната с ново масло проблема ще се реши но и това не помогна.
Закачах на Ваг-Ком никакви грешки, занулих интервала за смяна на маслото също така хвърлих един поглед на канала за налягане на маслото, не знам до колко е достоверна тази информация: 17 - Instruments, Meas. Blocks 08 и вътре на един от каналите 2 или 3 пише 0,9 бара и когато запаля изписва OK на същия канал изписва ниво на маслото (Not OK).
По мотора не се чуват странни звуци като тракане и чукане, за по сигурно утре ще я закарам да измерим налягане на помпата, маслото с което карам е Fuchs 5w40 titan gt1.
Искам да вметна че колата има лек удар има сменени преден капак и калник, понеже прочетох някъде че лапмата изгасвала и след дърпане на щеката или отваряне на капака, съответно взема някаква информация от датчика за предния капак а при мен той липвса.
Други идеи как да изгася лампата или как да тествам датчика ?
Поздрави!
Темичката е доста стара, но проблема ми е сходен и за да не отварям нова тема ще пиша тук. Карам Passat B5.5 101hp с код на мотора AVB и като цяло съм много доволен от машинката!
Колата ми направи точно 10 000км още същия ден купих масло и филтри, като си правих сметка на следващия ден да го сменям.. Обаче на път за вкъщи точно преди да паркирам ми светна жълта лапма за ниско ниво на маслото, съответно изгасих изчаках около 15-20 мин. дръпнах щеката и беше точно на минимума долях около 200-300 грама до максимума но уви лампата за ниско ниво на маслото не изгасна! Прочетох доста и рабрах че датчика освен да мери нивото на маслото, следи и за вискозитета и температурата на маслото! Викам сигурно вискозитета му вече е на никъде и след смяната с ново масло проблема ще се реши но и това не помогна.
Закачах на Ваг-Ком никакви грешки, занулих интервала за смяна на маслото също така хвърлих един поглед на канала за налягане на маслото, не знам до колко е достоверна тази информация: 17 - Instruments, Meas. Blocks 08 и вътре на един от каналите 2 или 3 пише 0,9 бара и когато запаля изписва OK на същия канал изписва ниво на маслото (Not OK).
По мотора не се чуват странни звуци като тракане и чукане, за по сигурно утре ще я закарам да измерим налягане на помпата, маслото с което карам е Fuchs 5w40 titan gt1.
Искам да вметна че колата има лек удар има сменени преден капак и калник, понеже прочетох някъде че лапмата изгасвала и след дърпане на щеката или отваряне на капака, съответно взема някаква информация от датчика за предния капак а при мен той липвса.
Други идеи как да изгася лампата или как да тествам датчика ?
Поздрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 184 госта