В5 помощ за ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
wengen
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

В5 помощ за ABS

Мнениеот wengen » Нед 03 фев 2008 10:53


Здравейте, колеги!

Ей сега се регистрирах и искам да се похваля с новата си придобивка Пастче В5 1.8Т - 2000 година, тъмнозелен металик.

Имам обаче два проблема. Първият и основен, не бачка АВS - лампичката на таблото си свети /мига/, колата обаче си сипар перфектно, и втория по-малък е че не се отваря стъклото на шофьорската врата! Това с вратата ще си го оправя, но ми се ще да ми дадетет съвет, къде при кой да отида да ми провери АВС, да видим защо не работи и евентуално да си го оправя. Иначе колата е на 172 хил. километра, карана е в България, била е служебна, обслужвана е само в сервиза, мисла че е готина.
Помтогнете за АВС-чето!
Благодаря ви предварително!




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 03 фев 2008 11:04


:welcome_to_group
и честито за автомобила.
Щом свети лампата, 100% имаш някаква грешка - трябва да се прочете с VAG-COM, и след това да се оправя. Може да е нещо елементарно - прекъснат проводник към датчик, но може и да е по-сериозно да е. Ето ти темата на един човек, който може да ти помогне.


Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот hristov_GL » Нед 03 фев 2008 11:10


Здравей колега ,добре дошъл в клуба ;) и честито за новата придобивка ;) да си я караш (и гледаш) дълго време и безаварийно !
Тъй като не съм от София и не мога да те упътя в кой сервиз да отидеш ,просто искам да те запозная с това устройство което малко хора (които имат горе долу старички коли ) могат да се похвалят!

АBS( или Анти Блокиращата Система на спирачките) се състой от електро помпа , резервоар за налягане ,EBU (Електронен Блок за управление),колесни датчици ,блок електромагнитни датчици.
EBU следи за скоростта на въртене на колелата. Тази информация идва от колесните датчици, контролиращи всяко едно колело. Възможна е ситуация, когато хлъзгавия път под едно от колелата да провокира неговото ранно блокиране. Тогава EBU по сигнал на датчика от това колело издава команда за намаляване на спирачното усилие, като се предотвратява занасяне и завъртане на автомобила. Наистина, при тази ситуация спирачния път ще бъде такъв, какъвто би бил, ако всички колела се намират на хлъзгав път. Но в случая е важно да се запази управляемостта и възможността за маневриране на автомобила.Блока на електромагнитните хидроклапани управлява спирачната течност. Във всеки от контурите на спирачната система има по 2 клапана- входящ, който отваря пътя на спирачната течност от акумулатора за налягане към работния /колесния/ цилиндър, когато трябва да се увеличи спирачното усилие и изходящ, позволяващ спирачната течност да се върне обратно в казанчето, когато трябва да се намали налягането, респективно спирачното усилие. При изправна ABS, тези клапани или се отварят или затварят по ред, ако в системата трябва да се запази непроменено налягане.Важно е да се знае, че в покой входящите клапани са отворени, а пък изходящите са отворени, а пък изходящите, затворени. Това позволява при отказ на ABS-а, тя да се изключи от EBU и спирането да се извършва, както при обикновен автомобил.(за това казваш че колата ти спира нормално и без АБС).

Това е по-общо за АБС системата ,която не е въобще за подценяване,защото в ситуация на паника повечето хора натискат спирачката до ламарина и това е грешката им ...... (особено в заледени участъци)!


wengen
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот wengen » Нед 03 фев 2008 11:14


Ясно е, че ще отида при Ваското да направи диагностика, само да допълня за повече информация, може да ви подсети. Колата е карана така повече от 10 хиляди километра, с неработещ АБС и няма проблеми. Кажете сега, мога ли да си я карам така, и това че няма АБС в каква степен ще повлияе на безопасността. Имайте предвид че съм шофьор с дълъг стаж, досега съм карал коли без АБС и нямам проблем със спирането при всякакви условия. Обаче ми казаха че АБС при Пасата 1.8 Т имал значение и при управлението на двигателните колела - примерно следи да не се предава двигателното усилие само на едното при по рязко тръгване. Някакъв вид блокаж?
Благодаря!


wengen
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот wengen » Нед 03 фев 2008 11:17


Благодаря на ХристовГл за изчерпателната информация. Разбрах за какво иде реч, значи при всяко положение ще трябва да оправям АВС - въпросът е колко ще струва това. Да приеме че е сериозн проблема - има ли някой представа колко може да струва подобен ремонт. Като купувах колата ми казаха, че са ходили във фирамения сервиз и там са им поискали 3 хил. лева за пълната смяна на АВС! Леле -мале!!!


Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот hristov_GL » Нед 03 фев 2008 11:31


За да разберат къде в АБС системата ти е проблема (ЕБУ,датчици,резервоар за налягане) трябва да направят диагностика.В сервизните центрове има устройство, позволяващо да се снеме информация от системата за самодиагностика. То е скъпо и практически е недостъпно за автолюбителя.(имам предвид ,ако искаш да си го купиш и да го имаш, както имаш електрожен ,флекс и т.н.) Ако се използва мултицет е необходимо да се извършат измервания в 40 точки на елверигите(както замерваш дали нещо по веригата не е изгоряло или прави на късо). Това е труд, който не е нужен ако не си запознат или ако нямаш време и уреди, при наличието на добре екипирани сервизи.
Така че с две думи преди да отидеш на сервиз за АБС си приготви една стабилна цифра ;) (около 400 500 лева защото не се знае в кой компонент е повредата ,дай боже да е само една повреда ,защото иначе .....


wengen
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот wengen » Нед 03 фев 2008 11:38


Чакай, чакай, нали не искаш да кажеш, че ми трябват 500 лева за да измерят какво не е наред с АВС? Предполагам, че искаш да кажеш, че е възможно ремонта на АВС да струва 500 лева, нали!:)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 03 фев 2008 11:44


Стига предположения, ами се уговаряй с Vaskoto1.
Това, за което казваш, е допълнение на системата ABS, и има различни наименования (в зависимост от това какво точно е) - EDS, ASR, ...
Това е допълнителна екстра, и не зависи длаи двигателят е 1,8Т или друг.
Парите и цените са нещо много относително. Да, могат да ти поискат 500 лв. само за да проверят нещо, а може и ремонта (или замяната) да струват няколко хиляди лв.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Нед 03 фев 2008 12:38


Колега какво точно ти свети на таблото ? Само лампата на ABS или мига и червената лампа за спирачната система. Ако е само лампата на ABS-a най-вероятно е да има проблем с датчиците. Ако мига и червената е по-вероятно да има проблем с ABS модула като цяло. Васко ше ти каже каква е точно грешката. Аз имах проблем с ABS компютъра и така карах почти 8 месеца. По принцип не е проблем да караш така но трябва да се внимава със спирачката в завой. Тази кола, доколкото разбрах от четене, няма разпределяне на спирачното усилие между предните и задните колела чрез механичен клапан. Това може да доведе до блокиране на задните колела при рязко спиране, съответно поднасяне в завой.
За моя проблем Васко каза че компютъра е проблема. Препоръча да отида и на друго място за диагностика. Аз отидох в Юнитейд. Там потвърдиха диагнозата :(. Цената за тест не е толкова страшна - около 40 лв. за диагностика.
Ако проблема е в компютъра (доста често срещан проблем в ABS Bosch 5.2) има вероятност и да се ремонтира. Нов е около 1700-1800 лв. Целият ABS (компютър и помпа) около 3000 лв.
Не се плаши от цените - първо разбери какъв е проблема.
Ако искаш напиши каква грешка излиза при диагностика. Ако проблема е като при мен има шанс да си го оправиш сам.
Това беше грешката при мен -
Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster
03-10 - No Signal – Intermittent


P.S. Другата екстра е EDL - честно казано аз не съм я усетил и преди да се развали ABS-a и след като мина ремонт.


wengen
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот wengen » Нед 03 фев 2008 12:49


Здравей, Димитър!

Мига и червената лампа, свети и лампата за АВС! Всичко като коледна елха!:) Ще трябва да се ходи пъррво на диагностика и второ вече да се подменя модула, който е изпушил. Да се надяваме, че ще влезем в рамките на 400-500 лева, че инак лошо. Ще се наложи да я карам така, а както ти казваш, в определени моменти може да е опасно.

Много ти благодаря за ценните съвети!:)


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Нед 03 фев 2008 12:57


При мен беше същото с лампите. Но имаше и дурго - ту се светкаха ту не. Съответно ту имаше ABS ту не :) За мен най-дразнещо е тройното бипкане. Ако грешката е като моята с малко стръчност и опит с поялника можеш да се разминеш и само с разходи за диагностика.
Аз лично се бях насочил към нов модул - не от морга. Защото ако се разтърсиш в мрежата ще видиш че това е масов проблем при този модел ABS мониран между 1997 и 2002 год. Вероятноста с модул от морга да имаш проблема след няколко месеца е доста голям. Но решението си е твое - все пак нов модул не е малко пари.


wengen
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот wengen » Нед 03 фев 2008 13:05


Ако сега трябва да дам три хиляди лева за нов модул, ще я карам така!То всичко си има цена и безопасността също!Ще се внимава. Но да не слагаме тигана, щото рибата е още в морето. Нека направя диагностика и ще видим. Ще пиша тук какво е станало, защото може и някой друг да се интересува как са се развили нещата!:)


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Нед 03 фев 2008 13:12


Забравих нещо - ако проблема е в компютъра на ABS-a и решиш да го сменяш с нов в Юнитрейд ще ти предложат смяна на всичко. Не били предлагали само компютър. Да да ама не. Предлагат и комютър отделно на мен Васко ми каза какъв номер по VAG да търся и се оказа че Юнитрейд го предлагали ;)
Първо виж каква е ситуацията - какъв е проблема. След това има лек за всяка болка :)


wengen
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот wengen » Нед 03 фев 2008 13:46


Димитре, много ти благодаря!:)


Потребителски аватар
batzman
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ABS + червената лампа

Мнениеот batzman » Вто 19 фев 2008 19:29


Здравейте колеги,
Преди седмица замених добрия стар Golf 2 с Passat 2,3 VR5 (знам, че повечето във форума не го харесвате, но мен ме влече :)), та още първата седмица ми се появи същият проблем като на Димитър ив, тоест лампите светват и угасват, когато си искат. Имам познати във VW Овча купел, но по стар голфаджийски навик искам да си реша сам проблема, ако е в моите възможности. За целта ще помоля Димитър ив ако не му е проблем да пише как е разрешил неговият случай, за да не се лутам напразно, пък ако не става ще потърся помощ от по-знаещите :) . Благодаря предварително и се извинявам, че ползвам чужда тема, но мисля, че е възможно да сме с еднакъв проблем :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: malcho_m и 212 госта