капачка на разширителния съд

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3323
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Чет 10 апр 2008 12:39


radotom написа:Що не престанете със заяжданията :?:
Странно, почти съм убеден, че и двамата мислите еднакво, но го казвате по различни начини и сега се заяждате за терминология!

А относно капачката: Тя е предпазен елемент и няма ниииищо общо с това дали вдига налягане мотора или не! Действа, ако вдигне МНОГО налягане
(И двамата се това казвате и вие!)


Има участник познал верният отговор.

След всичкото изписано до тук не срещнах накой да спомене тънкия маркуч отиващ към разшерителния съд .Поради запушването му не малко гарнитури заминават и глави. :wink:

Успех и нека не се нарушава добрия тон във форума а спор да има - там се ражда истината.




Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Чет 10 апр 2008 15:35


Здравейте пак.
Да вярно че за този маркуч не си и бях помислил.
Когато отварях раззш.съд видях че там където влиза маркуча(този тънкия) влиза теяност прикапвайки.
Така ли трябва да те1е или по -силна струя.Да не би да е запушен мамка му и на него!
Накрая...........
Стига съм се заканвал ами да се захващам и ад я оправям тази система че мога да получа тежко психическо разстройство.
Благодаря ня всички които се отзоваха за помощ!




stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот stanev11 » Чет 10 апр 2008 17:20


колега,един приятел имаше същия проблем със пасата,оказа се запушен маркуча който води до разширителния съд,по нагоре са казали,а на друг му се оказа изпуснала гарнитура на главата и той като теб смени всичко докато не стигна до гарнитурата.Успех




Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1150
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 10 апр 2008 21:36


Колега имай предвид че тези датчици лъжат малко в показанията си.Говоря този на пластмасовия тройник двойния с жълтия пръстен за бензиновите мотори.Не казваш дали имаш загуба на антифриз ,а само че загрявала с-мата виж си и онова малко маркуче за обезвъздушаването към тройника как е да не е запушено :roll: и от там да ти е проблема ,защото имаш въздушна възглавница и естествено количеството антифриз ще е по-малко нормално трябва с-мата да е с 5,5литра.Повери си и термостата кога отваря...ако отваря значи долния маркуч към радиатора трябва да се затопли почти колкото горния.Виж си и перката кога се вклю. на място малко я форсирай колата с газ...дано не се окаже гарнитура на главата ,но това е нормално за 15г. кола да я смениш..така че успех.И да не забравя на колегите където спореха по-горе за инфо антифриза завира на 118гр. :wink:




Потребителски аватар
stoyan0264
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот stoyan0264 » Пет 11 апр 2008 8:17


Добро утро на всички във форума!
Отмосно последното мнение за загубата на антифриз.
Тече ми течност от съединението на горния маркуч и радиарора.Съмнява ме че скобата е омекнала.Та доливам на седмица по 0,5 литра нъакъде.
Това е!
А маркучите с и загряват както си му е реда първо горния и после долния.Мисълта ми е такава че ако термостата не отваря както трябва маркуча пак ще се стопли с времето но се нарушава дебита на кръговрата на течността и не може да минава и да се охлажда през радиатора и от там става мада фака.
Та първо трябва да оправя теча и май май е термостата.
А друго както ми е на 95 гр. например включвам парното и до 1 минута спада на 89 - 90.
Това защо не знам , както казва ония актьор на Слави.
Горе долу ми стана ясно.Да пробвам и ще пиша пак.




pero757
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 9:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Капачка на разширителния съд

Мнениеот pero757 » Пет 11 апр 2008 11:16


Здравейте и от мен колеги! С голямо внимание изчетох всички коментари, а да не говорим от колко време следя всичко на тази тема ,но никаде не намерих еднозначно мнение, което е и нормално :) Имам пасат В3, 1.8MI, 1989 RP мотор и на газ. Преди 3 години след като ми изби вода от радиатора /и го смених с нов / забелязах , че понякога маркучите в охладителната система се понадуват и като, че ли създават малко по високо налягане от нормалното/ не знам кое е нормално, защото никога не бях обръщал внимание на това / , а и никой не можа да ми каже колко е нормалното. Посъветваха ме да си оправя всички течове по системата , но и след това маркучите ми се понадуваха. Реших да сменя капачката на разш.съд, но на новата/сигурно менте/ ми изхвърли водата след като бях спрял и аз си върнах старата. От тогава все така си карам и си викам, ако е гарнитура на главата да става каквото ще.Колата никога не е загряваля, маркучите се понадуват и губя много по малко антифриз като се съмнявам за изпаритела, но дали е така :)




Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Пет 11 апр 2008 13:14


Свали си главата, шлайфаи, нова гарнитура, обезвъздушаваш един път и температурата ти ще заспи на 90°С.




Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1150
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Капачка на разширителния съд

Мнениеот jagler » Пет 11 апр 2008 15:53


pero757 написа:Здравейте и от мен колеги! С голямо внимание изчетох всички коментари, а да не говорим от колко време следя всичко на тази тема ,но никаде не намерих еднозначно мнение, което е и нормално :) Имам пасат В3, 1.8MI, 1989 RP мотор и на газ. Преди 3 години след като ми изби вода от радиатора /и го смених с нов / забелязах , че понякога маркучите в охладителната система се понадуват и като, че ли създават малко по високо налягане от нормалното/ не знам кое е нормално, защото никога не бях обръщал внимание на това / , а и никой не можа да ми каже колко е нормалното. Посъветваха ме да си оправя всички течове по системата , но и след това маркучите ми се понадуваха. Реших да сменя капачката на разш.съд, но на новата/сигурно менте/ ми изхвърли водата след като бях спрял и аз си върнах старата. От тогава все така си карам и си викам, ако е гарнитура на главата да става каквото ще.Колата никога не е загряваля, маркучите се понадуват и губя много по малко антифриз като се съмнявам за изпаритела, но дали е така :)
загубата антифриз може да е от частичен пробив на гарнитурата на главата към някой цилиндър...или теч от съединение по системата което е трудно доловимо ,ако е малко и се изпарява от нагретия двигател или от радиаторчето на парното...виж под стелките,..как си :wink:




pero757
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 9:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pero757 » Пет 11 апр 2008 16:50


Jagler написа :
Загубата антифриз може да е от частичен пробив на гарнитурата на главата към някой цилиндър...или теч от съединение по системата което е трудно доловимо ,ако е малко и се изпарява от нагретия двигател или от радиаторчето на парното...виж под стелките,..как си Wink[/quote]

Радиаторчето навремето също го смених и със сигурност не тече от там. До скоро ми изпускаше антифриз от един сцепен маркуч към изпарителя, но го оправих. За мен , а мисля и за другите по важен е въпроса дали е нормално да се губи антифриз някъде през изпарителя, колко е нормално да са твърди маркучите/ казват има около 1 атмосфера налягане, което не е малко/ и дали тази капачка трябва да изпуска по -малко и така да държи определено налягане или дества само като крайна защита на охл. система над определена стойност.




Потребителски аватар
Emo
Мнения: 313
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 16 апр 2008 14:23


pero757 написа: Радиаторчето навремето също го смених и със сигурност не тече от там. До скоро ми изпускаше антифриз от един сцепен маркуч към изпарителя, но го оправих. За мен , а мисля и за другите по важен е въпроса дали е нормално да се губи антифриз някъде през изпарителя, колко е нормално да са твърди маркучите/ казват има около 1 атмосфера налягане, което не е малко/ и дали тази капачка трябва да изпуска по -малко и така да държи определено налягане или дества само като крайна защита на охл. система над определена стойност.


1. Въобще не е нормално да се губи антифриз в изпарителя, това е повреда.
2. Капачката не трябва да изпуска 'по-малко', тя е предпазен клапан (това беше изяснено категорично по-горе), ако изпуска трябва да се търси причина за повишеното налягане в системата, ако стойността на налягането в системата отговаря на работната, то очевидно проблема е в клапана на капачкта (сработва при по-ниско налягане), капачката се подменя.
3. Работната стойноста на абсолютното налягане в системата (охладителната) е ако не се лъжа 1.2-1.3 бара (аta, 0.12-0.13 MPa), ако не е точно толкова няокой да ме поправи (книгата не ми е 'под ръка'), така щото надналягнето е около 0.2-0.3 бара (това налягане, което 'надува' мъркучите). Колко точно да са твърди мъркучите е въпрос, който за жалост получава отговор след известно количество негативен опит (смяна на гарнитура на главата например).

Според мен е най-добре да се отиде при някой, който му разбира, така мисля аз, инак всеки може да реши да се 'справя' сам с проблема. Аз лично бая си поиграх, около месец, докато накрая закарах колата с 10 кг маргарин в картера при Никси.

Успех.




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3263
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 16 апр 2008 14:33


Подкрепям емо! :evil:
При мен колко глупости се писаха....

Основния и най често срещания проблем при загряване е термостата. Купува се хубав немски а не някви турски, дори и италиански пародии. ;)
А следващият е гарнитура на главата! :roll:




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3323
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 16 апр 2008 15:03


Предлагам един прост метода за тестване на капачката да ли работи в нормални граници.При условие че колата няма проблем със загряване и надуване, сипвате малко над мах антифрийз и след около 100км (непркъснато каране) проверявате нивото.Трябва да е меджу мин и мах.Но остане ли над мах търсете друга капачка.За да сте сигурни може да повторите опита.Тествано е много пъти. :wink:




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3263
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 16 апр 2008 15:10


На мен сега ми излива оттам в по-високи обороти мислех, че имам теч, сега чакам да ми намерят оригинална. Нормално ли е при повече ряз да избликва водата от там? :roll: И ако е на какво се дължи? :idea:




Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1150
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Сря 16 апр 2008 17:15


Tinko написа:На мен сега ми излива оттам в по-високи обороти мислех, че имам теч, сега чакам да ми намерят оригинална. Нормално ли е при повече ряз да избликва водата от там? :roll: И ако е на какво се дължи? :idea:
Това е симптом на избила гарнитура колега ,ако я напънеш и ти избива вода т.е. изхвърля я през преливника на казанчето...бъди сигурен... :wink:




Потребителски аватар
Emo
Мнения: 313
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Сря 16 апр 2008 19:19


Tinko написа:На мен сега ми излива оттам в по-високи обороти мислех, че имам теч, сега чакам да ми намерят оригинална. Нормално ли е при повече ряз да избликва водата от там? :roll: И ако е на какво се дължи? :idea:


Тинко, охладителната система на твоя двигател под налягане ли работи или е атмносферна?





Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: simo7, ti6000 и 7 госта