Б5 ADR обороти,придърпване,дросел клапа,дебитомер - РЕШЕНИЕ

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
hipnotic
Мнения: 234
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 21:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.

Мнениеот hipnotic » Сря 10 мар 2010 12:21


колеги да попитам за тази адаптация с ваг ком ,ако може някои да ми обясни по подробне каде и какво се прави ,понеже още не сам го ползвал и ми е неясно!




denal4o
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 29 апр 2010 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.

Мнениеот denal4o » Вто 04 яну 2011 11:49


здравейте колеги,
имам пасат В5 1.8 20V. четох по темата и не знам дали проблема е сходен но:
обикновено сутрин, когато колата е студена и запаля авто смукача стработва оборотите отиват
до към 1500 и после падат. дколкото знам трябва да останат 1200 докато загрее двг.
да, ама не. падат до 500 и колата започва да се тресе цялата. работи така известно време (да кажем 5сек.) и угасва.
при повторно запалване всичко е ОК. оборотите са 1200 първоначално, после 900 и няма проблеми.
също разхода ми е доста голям около 15-16/100. вярно, че е студено и има доста трафик ама чак толкова. дали имат връзка двете неща?
ходих на диагностика и ми казаха,че всичко е в нормите.

някъви идеи?


Потребителски аватар
gorkzillah
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 13 май 2012 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gorna Oriahovica

Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.

Мнениеот gorkzillah » Нед 13 май 2012 16:06


Здравейте колеги,

Имам абсолютно същя проблем при моето Поло 1.0 1998г. Майстора ми почисти дроселната клапа и оборотите се вдигнаха малко, но неможа да изчисти това непостоянвство при самите обороти.
Когата я карам студена или не загряла си е наред. Когата загрее и дам на свободна се мъчи да гасне от самите обороти. Оборотите падат падат и като стигнат около 400-500 оборота/мин все едно някой автоматично подава гас и се вдигат до на 1200, след секунди пак и това е постоянно. Някой път ако не успее само да си ги вдигне гасне, но това става доста рядко.

Въпроса ми е дали ще мина само с тази компютърна настройка или ще трябва повечеко да се охарча. А и при положение че майстора ми не е успял(а той си разбира от работата съм се убедил в годините) струва ли си да пробвам при друг?

Мерси предварително и благодаря на drakano за темата, доста полезно инфо. :)


Потребителски аватар
Robbin75
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 06 дек 2012 6:30
Автомобил: Passat b5 1.8 125 hp ADR
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Radnevo

Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕ

Мнениеот Robbin75 » Нед 15 дек 2013 22:52


Кажете някой сериозен майстор от Старозагорско да почисти дросела и дебитомера, както и да прегледа маркучите, които колегата споменава на моя Пасат. Майстор който да вземе работата присърце. Мен, честно да си призная ме е страх да го направя това.


q1w1e1r1t
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 26 окт 2013 8:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕ

Мнениеот q1w1e1r1t » Пон 16 дек 2013 10:19


drakano написа:Тъй като във форума се среща този проблем доста масово при бензиновите мотори (ADR) реших най-накрая да напиша как се решава проблема с играенето на оборотите, придърпване, чистене на дросел клапа и всичко свързано с невървежа и загубата на мощност. Изписано е много по темата, но практично РЕШЕНИЕ засега не съм видял.

Проблема се проявява като:
- При палене сутрин зима/лято обортите на мотора играят.
- Оборотите играят и след като колата е загряла(особенно изнервящо по светофари).
- При подаване на газ колата забива обороти и се усеща неприятно придърпване което се отпушва към 2000-3000 оборота.

Решението има няколко варианта в зависимост от по-горните симптоми.
1.Вариант:
Отивате на диагностика и там ви казват:”Сичко ти работи, но дросел клапата ти е за чистене”.Съответно отивате на сервиз чистят ви дросела и проблема е отстранен.
Само ще кажа, че в някои сервизи извършват такова чистене, че след седмица пак проблема изплува и оборотите заиграват отново.Да защото някои мързеливци разглобяват само тръбата за въздух идваща от въздушния филтър и пръскат с почистващ спрей само едната страна на клапата която се намира в тялото на дросела.Обикновенно от другата страна е мазало от всякакви нагари и чернилки и ако ви почистят клапата за 10-20мин. са ви я почистили по-мързеливия начин и бързат да приберат паричките. И така ако диагностиката ви е показала, че няма проблем с дросела, дебитомера и темп. датчик и се чувствате сръчен пробвайте това(взето от колегите на АУДИ форума, изказвам благодарности):

Хронология.
1.Купих спрей за почистване на карбуратори, инжекциони и дроселови клапи.
после взех въздушен филтър и контактен спрей.
извиках детето, щот не може без помагач. Взех една ледена бира и ............. седнах на тротоара.
Операция 1 Свалих въздушния филтър (целия) и гумената тръба. като стигнах до пластмасовия преходник изведнъж открих, че в него влизат два маркуча, единия е откъм сервото, а другия отива някъде под двигателя.
Опитах се да ги сваля и с ужас открих, че този от към сервото се разлага, ама направо изтече като паста от гума. Както и да е, демонтирах и пластмасовия преходник, свалих всички вакумчета и кабеляк от дросела и айде долу. Мъка хора който няма понятие от тия неща да не почва. то шестограми се кривят челото на дросекла се усука. абе гадория.
Вътре в дросела гадория, от нагар и смоли не може да се затвори, канали запушени, чернилка, Но....спрея уникално пръскаш и всичко се разлага., след като хубаво го почистих - монтаж, контактен спрей, кабеляк и вакуми наобратно и ................. нова бира.
В пластмасовия преходник до гуменото съединение има два отвора, който сигурно са за байпасният въздух(за уравновесяване на системата. ми те горките от разлагащия се маркуч нямат отвори. айде и на тях почистване, ми като няма маркуч - търчи до магазина, айде половин метър, но забравих скоби. Преди монтажана тръбата с контактен спрей почистих датчиците, после монтирах филтърната кутия сложих нов филтър и накрая монтаж на гуменото съединение.
Операция 2 - Свещи долу - почистване от нагар регулиране на хлабина - монтаж.
Операция 3 - На спрея пише, че ДБГ трябва да се запали(след като се почисти, а за карбуратори на празен ход) да работи минута две, след което бавно да се ускори и да се минат около 10 км. с около 3000 оборота
С голямо притеснение поставих контактния ключ ( някъде бях чел във форума, че трябва да се ходи за настройки на компа), врътнах и запали. Ужас работи както си иска, ниски високи, гасне, абе драма. не ще да се форсира. И явно колегата е прав, дросела се самообучава, дадох газ до към 3 -4000 оборота, пуснах рязко и заспа - 900 мърка.
От там леко леко до караулката на магистрала Тракия, и газ - сега разбрах за какво си давам парите - лети хора та попрехвръква, пуснаш гаста - 900 об.
Днес сутринта качвам се паля и тръгвам няма да забие нос, няма да чакам да загрее, супер !!
Във форума имаше и линкове как се чисти дросел клапа, потърсете.

2.Вариант.(Надолу е от моя болезнен опит)
Отивате на диагностика и във VAG-COM се изписва траурната грешка: Throttle body error …………………….(не помня точното име на грешката).Това означава, че дросел клапата ви е здала багажа.Има само едно решение – нова.В България може да се намери от 600-800лв., но в ebay може да се закупи на цени от 70 до 90 паунда + 10-тина паунда за доставка.В моя случай ми излезна около 270лв. НОВА от Англия.Монтаж 30лв. настройка или обучаване с VAG-COM 10лв.Всичко около 300лв.
Ако оборотите ви се нормализират на 900 значи всичко е наред.

3.Вариант.
Сменяте дросел клапата с нова, набутвате се с пари и нерви....................... и греда проблема си остава(много изнервящ момент).Тук вече идва тънкия момент, принципно за да работи двигателя стабилно трябва дебитомера, темп. Датчик, дросел клапата и датчика за темп. на въздуха.Не бъркайте дебитомер с датчика за въздух.Дебитомера е след възд. филтър а датчика за въздух е след дросела при всмукателните колекторите.
След смяна на дросел и съществуващ проблем може да се насочите към темп. датчик.Той се намира зад двигателя, сменя се или се почиства(препоръчвам първото въпреки че аз направих второто).Ако проблема е решен добре ако не ...............следв. вариант.

4.Вариант
Сменили сте дросел, темп. датчик и пак оборотите подскачат дошло ви е до гуша.
Насочваме се към болно място на всички – дебитомер.Има много митове и легенди за него но най-добрия е дигностика с VAG-COM ако тя покаже че е отишъл – нов.
Ако не е заминал, може да се почисти със спрей за електроника от конрад за 6лв. спрея се казва G-22.Внимателно се демонтира дебитомера и след това на плочката където е куплунга за кабела има две винчета, отвиват се и внимателно се изваждат сондите почистват се със спрея.Почиства се и тръбата и дебитомера, и се оставят да изсъхнат монтират се обратно и се пали мотора.Ако оборотите заспят честито ако не следващият вариант.
*Имайте предвид, че дебитомера е упорит и по-някой път на диагностиката излиза че е здрав, но в последствие се установява че е именно той виновника.Съвета ми е да се закачи VAG-COM-a и да се покара колата малко, като се следят параметрите на дебитомера тогава 99% се хваща, че не е наред.



5.Вариант
Сменили сте дросел, темп. датчик изчистили сте здравия дебитомер, но отново уви оборотите пак подскачат.Време е да поразглобите въздушния филтър и да огледате за две маркучета, които участват в системата на въздух за двигателя.Намират се под или около кутията на възд. филтър. Много често те са буквално разядени или спукани и омазани в черни налепи.Сменяте ги и би трябвало проблема вече да е решен.

6.Вариант
Той според мен е последния случай ако сте минали през горните 5 варианта.
Проверете или почистете датчика за темп. на влизащия въздух в мотора,
този датчик се намира точно след дросела, закрепен е с един болт на всмукателните колектори.Внимавайте при изваждането му защото е възможна механична повреда и отново чистите и монтирате............ палите колата и гледате резултат

В заключение искам да кажа, че реда на изследване на проблема може да не е в последователността, която аз съм подредил тук.Съвета ми е почнете от датчиците и по-евтино струващите части а не се хвърляйте веднага на дросел клапа и от там да се набутвате излишно.
Това е от мен надявам се да помогна на хората имащи подобни грижи.

Първо ще ти се извиня, защото не разбрах за какъв двигател става дума, но ако пишеш за бензин механична инжекция си пропуснал най-ваната причина-потенциометъра на дебитомера.Ако той не е настроен ,или пистите му са изтрити-колкото и каквото да ЧИСТИШ няма да решиш проблема с оборотите на пазен ход и мощноста.Всъщност трябва първо да се настрои дебитомера и тогава всички други процедури.Поздрави


Потребителски аватар
pnkolev89
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 20V ADR
Местоположение: Stara Zagora

Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕ

Мнениеот pnkolev89 » Пон 30 дек 2013 19:50


Много полезна тема, хубаво е че има хора които споделят опит и са полезни(все пак това е и смисъла на форума). Аз също имам подобен проблем, при мен съвсем леко преиграват оборотите, и леко придърпва между 2000 и 3000 об. само когато е студена, мисля след празниците да я разхвърлям(става въпрос за Пасат Б5 1.8 ADR), но все пак няма да откажа малко насоки и съвети от къде да започна :rolleyes Само да отбележа че разхода на гориво си е нормален, а за вървежа не съм съвсем сигурен че в ниските върви(струва ми се доста мудна). Имам пасата от 3 дни и за това не съм сигурен че дали върви нормално, но си мисля че има какво да се иска...


master1
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 19 май 2014 10:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕ

Мнениеот master1 » Съб 27 дек 2014 1:00


denal4o написа:здравейте колеги,
имам пасат В5 1.8 20V. четох по темата и не знам дали проблема е сходен но:
обикновено сутрин, когато колата е студена и запаля авто смукача стработва оборотите отиват
до към 1500 и после падат. дколкото знам трябва да останат 1200 докато загрее двг.
да, ама не. падат до 500 и колата започва да се тресе цялата. работи така известно време (да кажем 5сек.) и угасва.
при повторно запалване всичко е ОК. оборотите са 1200 първоначално, после 900 и няма проблеми.
също разхода ми е доста голям около 15-16/100. вярно, че е студено и има доста трафик ама чак толкова. дали имат връзка двете неща?
ходих на диагностика и ми казаха,че всичко е в нормите.

някъви идеи?



Имам същия проблем ходих 3 пъти на ваг ком и ми казват,че всичко е наред . Имало само някаква грешка на ламда сондата но стойностите и били перфектни ,последния път майстора ми каза , че дросел клапата ми била побългарявана но това не ми било главния проблем. След като ми изтрият грешката на ламда сондата първите 2-3 дена оборотите ми играят от 600 до 1500. и изгасва при първото запалване при второто запалване вече не изгасва .След тези 2-3 дни оборотите се нормализират и не гасне но разхода е 17 градско 11 извънградско като се има предвид , че я карам като пенсионер .


Passata b5
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 09 мар 2016 17:22
Автомобил: Vw passat variant 1 8t
Двигател: AEB 1998

Re: Б5 ADR обороти,придърпване,дросел клапа,дебитомер - РЕШЕНИЕ

Мнениеот Passata b5 » Нед 20 мар 2016 10:32


Здравейте колеги!
Аз имам пасат 1998 1.8Т имам проблем колата се изфорсирва над 2000 оборота нормално а под тези обороти даваш гас до долу отива до 1100-1200 оборота,все едно изсклучваш контакта стига до 500-600 и не спира прави го постоянно а ако се излъже да стигне до 2000 после няма проблем но падне ли под 2000 пак същия номер ВСИЧКИ сензори са изчистени дроселовата клапа е сменена с ЧИСТО нова няма проблем с мъркуча на картерните газове здрав е и я закачам на компа и грешките 01165,00670 и 16507
Когато подмине 2000 оборота сякаш се отпушва
Благодаря предварително!!!


parfumijlk
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 13 апр 2012 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sliven

Re: Б5 ADR обороти,придърпване,дросел клапа,дебитомер - РЕШЕНИЕ

Мнениеот parfumijlk » Вто 01 авг 2017 22:39


Здравейте!
Много ще съм благодарен ако някой може да ми помогне в борбата с оборотите на моя голф.
Става въпрос за голф 4 1.6 74 киловата 1999 година акл мотор.
Колата не иска да държи стабилни обороти и когато пусна климатика веднага гасне.
Сутрин на студен двигател по същия начин... вместо да стабилизира оборотите примерно.... да държи 1000 1200 докато загрее тя държи 500 600 оборота и гасне...
Досега съм сменил дросел, свещи, една черна кутийка за газовете от резервоара, датчик на хидравличната помпа,датчик температура на дригателя, о пръстени на всукателните колектори, клапан картерните газове ииии не знам какво ли още ... когато я закача на ваг излиза грешка тротал позишън сензор..
не ми отваря група 60 или 98 за евентуална адаптация, излиза ми и една грешка за датчика за вътрешната температура в купето, който мисля че няма общо с оборотите но да го кажа за да буда по точен.
И така начетох се доста и стигнах до извода че за мен можеби има алтернативен вариант да пусна един директен кабел към дросела и просто преди да си пусна климатика да натисна един бутон който да дава информация че има натоварване в системата и да се вдигнат оборотите, другия можеби е да проследя всички кабели към дросела но не знам къде да из търся изводите, евентуално късо съединение м-у някой от кабелите или не знам какво друго да сменям и да търся.
Остават и варианти да сменя ламбда сонда и дебитомер и може да се каже че карам нова кола..
Също не знам какви токове трябва да има на буксата на дросела ако е възможно да ги замеря.
Ако някой е имал подобен проблем или е чул от някъде за решение на проблема ще ви бъда много благодарен.
Поздрави !


Потребителски аватар
drakano
Мнения: 225
Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
Автомобил: S6 2.2TQ ABT
Двигател: AAN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б5 ADR обороти,придърпване,дросел клапа,дебитомер - РЕШЕНИЕ

Мнениеот drakano » Сря 02 авг 2017 9:23


Колега разбирам болката ти но тук обсъждаме друг модел и тотално друг мотор и надали някой ще може да помогне с твоя случай. Според мен е по-добре да отвориш тема в раздела за Голф.


parfumijlk
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 13 апр 2012 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sliven

Re: Б5 ADR обороти,придърпване,дросел клапа,дебитомер - РЕШЕНИЕ

Мнениеот parfumijlk » Чет 03 авг 2017 0:08


отворих и ми я заключиха



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: A999 и 72 госта