Тъй като във форума се среща този проблем доста масово при бензиновите мотори (ADR) реших най-накрая да напиша как се решава проблема с играенето на оборотите, придърпване, чистене на дросел клапа и всичко свързано с невървежа и загубата на мощност. Изписано е много по темата, но практично РЕШЕНИЕ засега не съм видял.
Проблема се проявява като:
- При палене сутрин зима/лято обортите на мотора играят.
- Оборотите играят и след като колата е загряла(особенно изнервящо по светофари).
- При подаване на газ колата забива обороти и се усеща неприятно придърпване което се отпушва към 2000-3000 оборота.
Решението има няколко варианта в зависимост от по-горните симптоми.
1.Вариант:
Отивате на диагностика и там ви казват:”Сичко ти работи, но дросел клапата ти е за чистене”.Съответно отивате на сервиз чистят ви дросела и проблема е отстранен.
Само ще кажа, че в някои сервизи извършват такова чистене, че след седмица пак проблема изплува и оборотите заиграват отново.Да защото някои мързеливци разглобяват само тръбата за въздух идваща от въздушния филтър и пръскат с почистващ спрей само едната страна на клапата която се намира в тялото на дросела.Обикновенно от другата страна е мазало от всякакви нагари и чернилки и ако ви почистят клапата за 10-20мин. са ви я почистили по-мързеливия начин и бързат да приберат паричките. И така ако диагностиката ви е показала, че няма проблем с дросела, дебитомера и темп. датчик и се чувствате сръчен пробвайте това(взето от колегите на АУДИ форума, изказвам благодарности):
Хронология.
1.Купих спрей за почистване на карбуратори, инжекциони и дроселови клапи.
после взех въздушен филтър и контактен спрей.
извиках детето, щот не може без помагач. Взех една ледена бира и ............. седнах на тротоара.
Операция 1 Свалих въздушния филтър (целия) и гумената тръба. като стигнах до пластмасовия преходник изведнъж открих, че в него влизат два маркуча, единия е откъм сервото, а другия отива някъде под двигателя.
Опитах се да ги сваля и с ужас открих, че този от към сервото се разлага, ама направо изтече като паста от гума. Както и да е, демонтирах и пластмасовия преходник, свалих всички вакумчета и кабеляк от дросела и айде долу. Мъка хора който няма понятие от тия неща да не почва. то шестограми се кривят челото на дросекла се усука. абе гадория.
Вътре в дросела гадория, от нагар и смоли не може да се затвори, канали запушени, чернилка, Но....спрея уникално пръскаш и всичко се разлага., след като хубаво го почистих - монтаж, контактен спрей, кабеляк и вакуми наобратно и ................. нова бира.
В пластмасовия преходник до гуменото съединение има два отвора, който сигурно са за байпасният въздух(за уравновесяване на системата. ми те горките от разлагащия се маркуч нямат отвори. айде и на тях почистване, ми като няма маркуч - търчи до магазина, айде половин метър, но забравих скоби. Преди монтажана тръбата с контактен спрей почистих датчиците, после монтирах филтърната кутия сложих нов филтър и накрая монтаж на гуменото съединение.
Операция 2 - Свещи долу - почистване от нагар регулиране на хлабина - монтаж.
Операция 3 - На спрея пише, че ДБГ трябва да се запали(след като се почисти, а за карбуратори на празен ход) да работи минута две, след което бавно да се ускори и да се минат около 10 км. с около 3000 оборота
С голямо притеснение поставих контактния ключ ( някъде бях чел във форума, че трябва да се ходи за настройки на компа), врътнах и запали. Ужас работи както си иска, ниски високи, гасне, абе драма. не ще да се форсира. И явно колегата е прав, дросела се самообучава, дадох газ до към 3 -4000 оборота, пуснах рязко и заспа - 900 мърка.
От там леко леко до караулката на магистрала Тракия, и газ - сега разбрах за какво си давам парите - лети хора та попрехвръква, пуснаш гаста - 900 об.
Днес сутринта качвам се паля и тръгвам няма да забие нос, няма да чакам да загрее, супер !!
Във форума имаше и линкове как се чисти дросел клапа, потърсете.
2.Вариант.(Надолу е от моя болезнен опит)
Отивате на диагностика и във VAG-COM се изписва траурната грешка: Throttle body error …………………….(не помня точното име на грешката).Това означава, че дросел клапата ви е здала багажа.Има само едно решение – нова.В България може да се намери от 600-800лв., но в ebay може да се закупи на цени от 70 до 90 паунда + 10-тина паунда за доставка.В моя случай ми излезна около 270лв. НОВА от Англия.Монтаж 30лв. настройка или обучаване с VAG-COM 10лв.Всичко около 300лв.
Ако оборотите ви се нормализират на 900 значи всичко е наред.
3.Вариант.
Сменяте дросел клапата с нова, набутвате се с пари и нерви....................... и греда проблема си остава(много изнервящ момент).Тук вече идва тънкия момент, принципно за да работи двигателя стабилно трябва дебитомера, темп. Датчик, дросел клапата и датчика за темп. на въздуха.Не бъркайте дебитомер с датчика за въздух.Дебитомера е след възд. филтър а датчика за въздух е след дросела при всмукателните колекторите.
След смяна на дросел и съществуващ проблем може да се насочите към темп. датчик.Той се намира зад двигателя, сменя се или се почиства(препоръчвам първото въпреки че аз направих второто).Ако проблема е решен добре ако не ...............следв. вариант.
4.Вариант
Сменили сте дросел, темп. датчик и пак оборотите подскачат дошло ви е до гуша.
Насочваме се към болно място на всички – дебитомер.Има много митове и легенди за него но най-добрия е дигностика с VAG-COM ако тя покаже че е отишъл – нов.
Ако не е заминал, може да се почисти със спрей за електроника от конрад за 6лв. спрея се казва G-22.Внимателно се демонтира дебитомера и след това на плочката където е куплунга за кабела има две винчета, отвиват се и внимателно се изваждат сондите почистват се със спрея.Почиства се и тръбата и дебитомера, и се оставят да изсъхнат монтират се обратно и се пали мотора.Ако оборотите заспят честито ако не следващият вариант.
*Имайте предвид, че дебитомера е упорит и по-някой път на диагностиката излиза че е здрав, но в последствие се установява че е именно той виновника.Съвета ми е да се закачи VAG-COM-a и да се покара колата малко, като се следят параметрите на дебитомера тогава 99% се хваща, че не е наред.
5.Вариант
Сменили сте дросел, темп. датчик изчистили сте здравия дебитомер, но отново уви оборотите пак подскачат.Време е да поразглобите въздушния филтър и да огледате за две маркучета, които участват в системата на въздух за двигателя.Намират се под или около кутията на възд. филтър. Много често те са буквално разядени или спукани и омазани в черни налепи.Сменяте ги и би трябвало проблема вече да е решен.
6.Вариант
Той според мен е последния случай ако сте минали през горните 5 варианта.
Проверете или почистете датчика за темп. на влизащия въздух в мотора,
този датчик се намира точно след дросела, закрепен е с един болт на всмукателните колектори.Внимавайте при изваждането му защото е възможна механична повреда и отново чистите и монтирате............ палите колата и гледате резултата.
В заключение искам да кажа, че реда на изследване на проблема може да не е в последователността, която аз съм подредил тук.Съвета ми е почнете от датчиците и по-евтино струващите части а не се хвърляйте веднага на дросел клапа и от там да се набутвате излишно.
Това е от мен надявам се да помогна на хората имащи подобни грижи.
Б5 ADR обороти,придърпване,дросел клапа,дебитомер - РЕШЕНИЕ
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- drakano
- Мнения: 225
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
- Автомобил: S6 2.2TQ ABT
- Двигател: AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
dimitar iv написа::kef:
Имам само няколко въпроса:
- Какви са препаратите които си използвал ?
- При мен управлението е с жило. Та има ли някакви разлики при електронно управление и управление с жило ?
За препаратите съм написал просто четеш между редовете, а за второто сигурно имаш предвид, че педала на газта ти е с жило, което е свързано с дросел клапата.На всички пасати от тези години е така.В дросел клапата има механика и електроника и тя осъществява управляванието на мотора от гледна точка въздух/гориво.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- drakano
- Мнения: 225
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
- Автомобил: S6 2.2TQ ABT
- Двигател: AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
Електрониката на дросела е под пластмасовия капак, теб те интересува клапата и механичната част.Ако толкова те е страх просто махни кабела на дросел клапата и съответно не се оливай със спрея.Има и вариант когато потенциометъра на дросел клапата е заминал и тогава няма смисъл от чистенето.По-повод електронното управление на газта - това е в по-следващи модели коли а и според мен механичното си е екстра.
- drakano
- Мнения: 225
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
- Автомобил: S6 2.2TQ ABT
- Двигател: AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
Искам само да добвя 2-3 неща.
Специално за вариант 5 относно маркучетата искам да се поправя че не са около въздушния филтър а са преди дросел клапата на един пластмасов тройник.Много неудобни са за смяна особенно по-дебелия маркуч който влиза в пластмасова тръба под колекторните тръби и по него минават някакви картерни газове с които и масла е сякви боклуци. Затова маркучите изгниват отвътре навън и даже мръсотията стига до дросел клапата и затова тя се зацапва и се разваля с течение на времето.И втора забележка е, че датчика за температурата на въздуха на някои модели е в дебитомера.
Специално за вариант 5 относно маркучетата искам да се поправя че не са около въздушния филтър а са преди дросел клапата на един пластмасов тройник.Много неудобни са за смяна особенно по-дебелия маркуч който влиза в пластмасова тръба под колекторните тръби и по него минават някакви картерни газове с които и масла е сякви боклуци. Затова маркучите изгниват отвътре навън и даже мръсотията стига до дросел клапата и затова тя се зацапва и се разваля с течение на времето.И втора забележка е, че датчика за температурата на въздуха на някои модели е в дебитомера.
- alleksander
- Мнения: 86
- Регистриран на: Пон 18 май 2009 11:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.
Здравейте, колеги. Имам подобни проблеми, колата ми след палене сутрин работи неравномерно, мисля че значително се повиши разхода, в сравнение с преди. Чувствам я малко "спъната" . Става дума за Golf mk2 GTI, код на двигателя PB. Преди няколко дни положението беше още по-лошо, като дори гаснеше по 2-3 пъти на свободен ход (глъхнеше, когато подам газ) докато загрее. Оказа се, че ми се е скъсала гумичката, която крепи филтъра за картерните газове към капака на главата. Купих си я ( 8 лв, да му се не знае и каучука) и като че ли всичко се оправи. колата тръгна по-добре, на място работеше доста по-равномерно. Днес обаче нещо не ми хареса как върви, харчи ми 13-14 ( вярно, че висях доста по светофари, но все пак 14 си е доста) и се съмнявам дали не е замърсен и моя дросел - маркуча за картерните газове беше доста омаслен отвътре, със сигурност част от това масло се е напластило по клапата.... Дали с едно основно почистване ще се реши проблема ?
ПП : Една диагностика дали би показала проблемите ? (например - дебитометри, различните там датчици, и тн ? ) и ако да - къде бихте ми препоръчали да го закарам за диагностика ?
ПП : Една диагностика дали би показала проблемите ? (например - дебитометри, различните там датчици, и тн ? ) и ако да - къде бихте ми препоръчали да го закарам за диагностика ?
- drakano
- Мнения: 225
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 13:15
- Автомобил: S6 2.2TQ ABT
- Двигател: AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.
Нямам представа, какъв е твоя случай защото не познавам мотора ти, а и тук обсъждаме пасат Б5. Но както и да е - мога да ти помогна с диагностика само ако буксата на голфа ти е с трапецовидния куплунг, баща ми има голф 94г. и при него е такава.Пиши ми след седмица на лично, че днес заминавам за Турция и се връщам след седмица.
- Teodor_4477
- Мнения: 19
- Регистриран на: Сря 23 сеп 2009 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.
колеги може да е малко късничко да питам ама все пак... Имам проблем с оборотите на голф 4 1.8т Падат ми оборотите и не мога да разбера каква е причината. След като натисна съединителя или освободя от скорост оборотите играят от 500 до 1000. като колата е студена и няма проблем но след като загрее почва да си прави базици. Ако някои може да ме посъветва нещо ще е супер. БЛАГОДАРЯ предварително!
Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.
Моторче за празния ход намира се на дроселовата клапа.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.
Имах същият проблем пасат 1.8Т. С почистване на дросел клапата всичко си е наред.
- holi
- Мнения: 43
- Регистриран на: Сря 15 апр 2009 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.
Благодаря колега (drakano), почистихме дросела и колата заспа..............направихме и адаптация с ВАК КОМ и се получи, няма да забива и оборотите се укротиха. Отговора беше повече от изчерпателен и полезен, още веднъж благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта