Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки

Техническа и сервизна информация за Passat
gmurkacha
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 27 ное 2011 15:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот gmurkacha » Нед 20 май 2012 21:31


Това изглежда много добре,като пари какво излиза?




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 20 май 2012 21:55


Ако това са 2-буталните апарати от аудис2 имаше по едно време тук във форума за 4-500 кинта втора ръка, абеесите и другите шукарийки как си ги намериш и те така те


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот vaskoto1 » Нед 20 май 2012 22:03


Girling 60 са апаратите.
слагат се на ауди 200, ауди 90 и S2.
Одата е написал другото. :да:


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот kgkep » Пон 23 май 2016 20:06


Темата е доста стара, но ми стана интересно защо от 256 плътен на 256 вентилиран се сменят и супорти? С по-тънките накладки се компенсира дебелината на вентилирания диск и и общия размер е същия. При плътните диска е 13 а накладките по 19мм = 51мм. При вентилираните диска е 20 и накладките по 16мм, което прави 52мм. Разликата е само 1мм, което не би трябвало да е проблем. Има ли нещо друго което да пречи просто да се сменят дискове и накладки с вентилирани? Има ли реално някакво осезаемо подобрение от цялата работа? 256 плътен спира ужасно, отделно след 5км. лятото като оставя колата се чува как пука от топлото? Не знам на преграт диск ли се дължи гадното спиране или просто е малък за колата и с вентилирания ще си спира пак така.
Също за 280 защо трябват нови апарати, някъде отдавна бях чел, че става само с съпорти от G60 или Голф 3 GTI на обикновените апарати?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 23 май 2016 20:40


За 280мм диска вече е дебел 22мм и трябват малко по големи апарати за да съберат накладките и диска заедно


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот kgkep » Пон 23 май 2016 22:30


Meрси за 280, а за 256 вентилиран трябват ли съпорти или ще влезне както на голф 239 вентилирания, с по-тънки накладки на мястото на плътния?


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот znainainai » Вто 24 май 2016 19:17


Процепа на съпорта в който влиза диск 256 плътен и 256 вентилиран е различен :a045 Те затова се сменя и той апарата остава същият :c020


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот kgkep » Вто 24 май 2016 21:42


Мерси много, за това не се бях сетил, видях за какво става въпрос.
Има ли смисъл да се минава на 256 вентилиран изобщо, или ако ъпгрейдвам направо да минавам на 280? Колата оригинално е с джанти 15ки, затова се замислям дали да не сложа нещо малко по-добро, че тия имат доста ръб и са си за смяна.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот Iezekil » Сря 25 май 2016 13:06


Ами аз бях сменил плътния диск с вентилиран за известно време и не видях някакви разлики,та си върнах пак плътния/за да си карам повечко време с дебелите накладки/.Та чувствително подобрение може да има,ако се мине и отзад на диск,или се мине на 280мм.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот kgkep » Сря 25 май 2016 17:35


Мерси, и аз мисля че не си струва, отзад ще мина на дискове, а отпред или ще си сменя пътните с нови същите, или направо на 280. Нали апарати и съпорти мога да ползвам от Голф 3 със дискове 280, а само дискове от G60 с 4 болта, че от голф по-лесно се намират.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот pe6kata » Сря 25 май 2016 19:17


Stenly написа:Значи основното ми мислене сега е как да набутам вентилиран диск щото стандартния супорт е за плътен (може да се ползва за ъпгрейд на 256 плътен) . Чудя се четворкови или ауди апарати за заден вент. диск дали няма да свършат работа.
За ъпгрейда се налага преден спирачен диска върху оригиналната задна главина ,която е със премахнат оригинален диск правят се планки от шенкела до апарата вече по желание ,който как иска да си ги изработва.
При този ъпгрейд незнам как ще се промени спирането ако колата е с оригинален кантар. Аз ще сложа спирачен регулатор и мога да си регулирам съотношението предни задни спирачки.

Така и така темата е съживена и видях тоя коментар на Стенли
Реализирам съм го описаното точно по този начин - премахнат диск, за да стане главина, планки, супорт от голф4 2,8 вентилиран и апарати от ауди S4. Диска ми е 302х22мм от волво С60 2011г двойно вентилиран. Накладките си пасват идеално. Първоначално тръгнах да сглобявам с алуминиевия апарат от голфа, но е много обемен и челно и във височина. Опря в 17-ка.
Апарата от ауди е много компактен и тоя сетъп се вмества в 16-ка вече. Иначе ауди апарата е за 20мм диск и иска леко изтъняване на накладките, ако са нови, при положение че се ползва 22мм диск, както е в моя случай.

Отпред съм на 312мм от голф4, с оригиналния си Б4 вр6 от кантар, абс и помпа. Дълга кола като пасата трябва да има сериозни спирачки отзад. Оригиналните дискове са недоразумение. В момента спира много добре, задницата стои като зелепена за пътя, не се изправя при сериозно спиране.

Изображение


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 25 май 2016 23:04


Егати, а мен ме е страх да махна кантара :eek
Ако разбирам правилно, за да сложа отзад 256мм диск, трябва да взема предни апарати и да им направя планки!? Ако е така, какво става с ръчната спирачка? В момента съм със спирачни апарати от голф 4 отзад. Като цяло от четворка голф би ли станала някак си цялата главина, защото там хем е с широк лагер, хем дисковете са отделни?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки

Мнениеот pe6kata » Чет 26 май 2016 6:41


Не, не. Говорим си за задни ваг спирачни апарати, предназначени за заден вентилиран диск!
Накладките са оригиналните. Ръчната си я има, жилата са оригиналните.

От голф4, това което питаш, не става директно, има творчество.
Ако те интересува и мислиш да правиш нещо, ще се спра по-подробно.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки

Мнениеот kgkep » Чет 26 май 2016 7:04


Не, че ще правя такъв ъпгрейд, но ми стана интересно. До колкото разбрах върху главината от пасатовия диск е сложен такъв от Волво. Така не се ли изнася всичко малко навън, все едно е диск върху диск, за какво са планките, за изнасяне на апарата навън ли? Какво е междуболтовото и централния отвор на диска от Волво?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки

Мнениеот pe6kata » Чет 26 май 2016 8:07


След голямо ровене по каталози намерих, че диска от волво има същата работна площ, както и диска при пасат, т.е. накладката пасва. Отделно че има и други параметри, които тябваше да съвпаднат - офсет на диска и дебелина. По принцип има и дискове от ауди, които в някаква степен се доближават, но този ми пасна идеално.
Междуболтовото мисля че беше 5х108 или 5х110, но така и иначе диска си го разпробих на 5х100, това въобще не е фактор.
Главината се обработи на струг спрямо цнтралния отвор на диска.
Планката или адаптора, служи да позиционира супорта аксиално и радиално спрямо диска.
ето и няколко снимки, дето съм се сетил на направя по време на работата, за да се придобие по-ясна представа:

228, 256 и 302мм
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: A999, IronMaiden, Kr1s0o и 59 госта