Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки

Техническа и сервизна информация за Passat
WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки

Мнениеот WasteLand_TD » Съб 28 юни 2008 17:42


Преди време бях пуснал тема дали стават предни спирачни апарати и дискове от 280мм от Пасат Г60 на Пасат Б4 с 256мм(плътни или вентилирани).
Отговора е , да стават, днес ги смених.Всичко си идва точно на мястото.
Трябват ви само спирачни апарати, супорти от Пасат Г60 или Голф2 Г60и естествено дискове.Накладките(аз бях с плътни 256мм дискове) стават без проблем(дебелите накладки за плътните 256мм дискове са същите като за 280мм вентилиран диск))
По желание може да смените и ламарината дето предпазва диска(предполагам за това е), при 280мм диска е по-голяма.
Джанти 14 цола вече не могат да влизат, трябва от 15-ки нагоре.
Смятам, че това нещо си заслужава тъй като на повечето Б3/Б4 отпред са плътни 256мм отзад барабани, които като загреят, а това става бързо, ефективността бързо намалява.
Поне при Б4 ТДИ 90 к.с. след определен месец 95-та година започва задължително монтиране на вентилиран 256мм диск и задни дискови спирачки, което пооправя нещата.Абсурдно е все пак, че на тежка кола като Пасат монтират едва ли не спирачки като на Голф.
Но все пак има лек за това :)
Процедурата не много тежка, но си иска майсторлък.При мен я прави приятел който си свърши работата перфектно(София).Ако някой иска да го прави но не може да се сам мога да дам координатите на човека на ЛС.
Имам и снимки, но то няма кой знае какво тях.Ако някой иска мога да му ги пратя.Все пак веднага се забелязва колко по-добре седи 280мм диска в 15 инча джантата отколкото 256мм "мъничък" диск.

Ако някой мод прецени, че темата не е за тука, а за тунинг раздела , нека я премести, въпреки че надали собствениците на Пасат се оглеждат там :)

Ако имате въпроси , с каквото мога ще помогна

П.С.
ето и снимките, вижда се разликата между по-големия и малкия диск

http://store2.data.bg/wasteland/123.jpg
http://store2.data.bg/wasteland/124.jpg
http://store2.data.bg/wasteland/125.jpg
http://store2.data.bg/wasteland/126.jpg
http://store2.data.bg/wasteland/127.jpg

Последна промяна от WasteLand_TD на Съб 28 юни 2008 19:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4426
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Съб 28 юни 2008 18:11


Евала колега, сигурно наистина изглежда добре. Особено ако си боядисаш апаратите в червено. Ако може качи една снимка общ план да видиме как изглежда. Аз също мислех преди да правя ЪПгрейд на спирачките като ми бяха зя смяна дисковете, но накрая поради липсата на време, части и познат механик се отказах от идеята и си купих просто нови дискове. Поздравления за ентусиазма


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6375
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Съб 28 юни 2008 22:06


Ми аз съм си с вентилирани отпред,а пък отзад съм с плътни дискове :wink: ,иначе добре е станало при теб :D


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Съб 28 юни 2008 23:52


мите за отзад вентилирани няма.:wink:

аз дълго мислих за подобен ъпгрейд но ме спряха някои неща.
1. 15ските за лято е гот ама за зима е тегаво... и финансово (гуми) и за джантите (по голям (дебел) профил от 55 не влиза в калника)
2. спирачната площ не е по голяма с много отколкото на 256мм-единствено охлаждането е оптимизирано, така че при мене на практика ще има много малък ефект-аз съм с вентилирани 256.

лично за мене е най удачен ъпгрейд на 288 защото те също влизат в 15" обаче при тях проблема е че няма 4х100 а са само 5х100 така че трябва да се сменят задни дискове и джанти и чудеса... много масраф...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 29 юни 2008 0:59


Значи като си сменям дисковете, най удачно е да си взема вентилирани и да си остана на 256мм?


Потребителски аватар
IIvanov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 18 юни 2008 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот IIvanov » Нед 29 юни 2008 10:19


Едно леко въпросче малко извън темата,ако боядисвате апаратите на дисковете с каква боя бихте го направили,за да е трайна и лъскава? :roll:


Fendt
Мнения: 137
Регистриран на: Нед 17 май 2009 12:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот Fendt » Сря 01 дек 2010 16:17


а примерно ако се сменят отзад да сложа дискове 228 плътни както са и си остана с плътните на 256 не става ли и така


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот HukuTyY » Сря 01 дек 2010 17:30


Fendt написа:а примерно ако се сменят отзад да сложа дискове 228 плътни както са и си остана с плътните на 256 не става ли и така

Става и няма никакъв проблем пак си спира доста доволно.Аз карах така,после на 256мм винтилирани(отпред) и след това на 280мм винтилирани :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот Stenly » Сря 01 дек 2010 18:43


На тея коли е възможен ъпдейт и на задните спирачки .... понеже са със леки задници и някой казват,че нямало смисъл но смисъл има винаги според мен. Аз вмомента работя над такова нещо - 256мм преден диск вентилиран на задните оси..

Иначе заедно с 280мм ъпгрейда отпред е хубаво да се замени и помпата с по-голяма за да има наистина хубав ефект от големия размер диск.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот pe6kata » Сря 01 дек 2010 18:53


с риск да ви счупя мерака, но минах от 280х22мм за който много се кефите и отидох на 288х25 и разликата е в спирането е огромна. Едно че диска е по-дебел, друго че накладките са почти двойно по-големи.Както ваското е писал преди време, от 256 вентилиран, на 280мм сменяш единствено диска, накладките са същите и има смисъл при продължителни спирания, с цел по-добро охлаждане. Естествено и малко по-добре ще спира, но не трябва да се очакват чудеса...

Като казвам 288мм, имам в предвид че са пак стокови спирачки,влизащи в доста 15 цолови джанти, иначе ако говорим за "по-добре", ясно че ако си с 3ххмм диск с многобутално брембо да речем, ще е...
Проблем е 5х100 вече, че малко пасати са на тоя размер...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот pe6kata » Сря 01 дек 2010 18:55


Stenly написа:. Аз вмомента работя над такова нещо - 256мм преден диск вентилиран на задните оси..


не бъди толкова пестелив, дай инфо


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот Stenly » Сря 01 дек 2010 19:27


Значи основното ми мислене сега е как да набутам вентилиран диск щото стандартния супорт е за плътен (може да се ползва за ъпгрейд на 256 плътен) . Чудя се четворкови или ауди апарати за заден вент. диск дали няма да свършат работа.

За ъпгрейда се налага преден спирачен диска върху оригиналната задна главина ,която е със премахнат оригинален диск правят се планки от шенкела до апарата вече по желание ,който как иска да си ги изработва.

При този ъпгрейд незнам как ще се промени спирането ако колата е с оригинален кантар. Аз ще сложа спирачен регулатор и мога да си регулирам съотношението предни задни спирачки.


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот ti6ogb » Сря 01 дек 2010 19:45


А в каво се състои разликата между стоков плътен диск и такъв вентилиран?
Специално за Б3 питам.


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот HukuTyY » Сря 01 дек 2010 21:48


ti6ogb написа:А в каво се състои разликата между стоков плътен диск и такъв вентилиран?
Специално за Б3 питам.

При 5-6 спирания разлика няма,но след това плътния диск се награвя много и става зле,докато при винтилирания нагряването е много по-малко и така запазва добрия си "спирачен ефект" при по продължително ползване.Лично аз друга разлика не виждам


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот Danny boy » Чет 02 дек 2010 6:41


Подкрепям,на равно и в града разлика няма да усетиш в спирането,не съм сигурен,но мисля че вариянта е много удачен за планински райони с много продължителни спускания,където е необходимо честото използване на спирачките.Така или иначе пасата е тежъл и за мене най-удачно е да бяха масово го произвели с 280мм отпред и дискови отзад ама не би.Тоест ако си бях доволен от спирачките нямаше да правя ъпгрейди.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта